Skocz do zawartości

Pomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala


mario500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

W dniu dzisiejszym zaprowadziłem swoją Mokkę do ASO (1,4T, 2014). Kolejny raz zgłaszam problem pomarańczowej kontrolki silnika. W dniu wczorajszym po wyjechaniu z garażu od razu mi się zapaliła i cały dzień nie zgasła. Umówiłem się na wizytę w ASO na dzień dzisiejszy. Rano dzisiaj wyjeżdżam z garażu kontrolka zgasła.

Problem w tym, że już 3 raz w krótkim okresie czasu mam ten defekt. Auto ma przejechane 37 tys i już 2 razy byłem w ASO (1 raz zapaliła się na krótko i sobie odpuściłem) w sprawie zapalającej się kontrolki silnika. Pierwszy raz czyszczenie plus programowanie sterownika (maj 2016). W dniu dzisiejszym zostałem poinformowany, że nic nie znaleźli ale procedura Opla wymaga aby kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy (czynność odpłatna). Jak się powtórzy będą dalej szukać.

 

Miał ktoś taką przypadłość?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam ja podzielę się moim przypadkiem....zakupiłem nowa mokkę 1.6 benzyna (wrzesień 2016)  po wyjechaniu z salonu po ok 20 km zapalila mi się ta kontrolka silnika emisji spalin  zgasła po przejechaniu ok 200 km następnie znowu  zapaliła się bylem w ASO skasowali błąd  i polecili zmienić paliwo na 98 ok .zrobiłem Ale od nowa to samo, kolejna wizyta w ASO teraz mówią zmienimy sondę .. ok zobaczę czy to pomoże,.przejechałem do tej pory ok 1000 km .?? niepokoi mnie to że po 20 km użytkowania już taka usterka.......czy to sonda....proszę o komentarz  ..............napiszę jak zmienią sondę  i co będzie dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam forumowiczów,

 

Ponad dwa lata miałem spokój z pomarańczową kontrolką ale niestety moje szczęście się skończyło. Pali się znowu.

Podłączyłem ELM372 + Torque.apk i odczytałem błąd. Kod błędu 1101 który wykasowałem - kontrolka zgasła.

Kilka dni był spokój ale dzisiaj ponownie się zapaliła - wychodzi na to, że znowu trzeba dokonać czyszczenia przepustnicy.

Pytanie do znawców czy można to zrobić samodzielnie? Czy oddać do warsztatu? Czy jak wyczyszczę i zamontuję to samo kasowanie błędów wystarczy?

(są jakieś filmy na youtubie które to dokładnie pokazują - nie jest to skomplikowane)

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

 

Screenshot_20181010-174145.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie gwarancji ASO robi środek zaradczy dla Astry J, Zafiry C i Merivy B. Mokka o dziwo nie jest nim objęta mimo, że ma tena sam silnik.

P1101 - układ powietrza dolotowego

Środek zaradczy polega na czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, oraz zmianie kalibracji ECM na mniej czułą.

Sprawdziłem w praktyce i wiem, że czyszczenie + adaptacja przepustnicy wystarcza na dłuższy okres czasu, ale czyszczenia należy dokonać perfekcyjnie. Adaptacja powinna być zrobiona, jednak sterownik ma algorytm "uczenia się" więc z biegiem czasu adaptacja przepustnicy wykona się sama.

Przy okazji należy zerknąć, czy nie urwał się grzybek zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym, ale to działo się tylko w autach sprzed RM 2012.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności