Skocz do zawartości

Mokka a Crossland a Grandland


Gość viki2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy.

 

Powiększa nam się rodzina suv-ów i crossoverów marki Opel.

 

Mamy już dostępna specyfikacje Crosslanda na stronie Opla , a dwa dni temu dyrektor techniczny Opla Karl Neumann pokazał Grandlanda, który oficjalnie zadebiutuje we Frankfurcie we wrześniu.

 

 

Wygląda moim zdaniem super, nie ma pokazanego środka i detali, ale z zewnątrz jest zachęcająco, co prawda mam tylko zastrzeżenia do wzorów alufelg, są koszmarne, zarówno w pokazanym Grandlandzie jak i cała gama w nowej Insignii, tak jak by namalował je artysta malarz pokojowy.

 

 

Żona mnie ostatnio wyśmiała, bo 3 tyg temu kupiła Miśkę X, w której ja siedziałem tylko raz do tej pory, a teraz jedziemy na majówke, i powiedziałem jej że boję się jechać, bo jak mi się spodoba jazda Mokką to zapragnę Grandlanda. Obecnie mam nowa Insignię, ma raptem 20 tyś przebiegu, jeździ mi się nią wyśmienicie, spełniła moje oczekiwania całkowicie, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to silniki są francuskie... 1,2 turbo 110kM jest w Pugu 3008. Opel takich silników nie produkuje. 

Świat się kończy... trzeba szukać innej marki, bo francuzami jeździł nie będę

Ja też nie lubię francuskich aut.  :angry: Nigdy nie chciałem francuza ani koreańca, a kupiłem Mokkę X już francuską, wyprodukowaną w Korei. Choć jak zamawiałem to Opel był jeszcze w GM. Takie życie, takie czasy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to silniki są francuskie... 1,2 turbo 110kM jest w Pugu 3008. Opel takich silników nie produkuje. 

Świat się kończy... trzeba szukać innej marki, bo francuzami jeździł nie będę.

 

Good post 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nigdy nie chciałem francuza ani koreańca, a kupiłem Mokkę X już francuską, wyprodukowaną w Korei. Choć jak zamawiałem to Opel był jeszcze w GM.

Kupiłeś normalną Mokkę - jeszcze. Masz niemiecki, oplowski silnik produkowany od 2010 roku, masz wszystko oplowskie. To lekka kosmetyka Mokki takiej jak moja. To samo zawieszenie, napęd, te same blachy za wyjątkiem przodu, praktycznie wszystko to samo tylko już z nieco gorszych materiałów (przynajmniej pod względem wzrokowym - takie moje odczucie wnętrza). Nie powinieneś mieć powodów do narzekań. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś normalną Mokkę - jeszcze. Masz niemiecki, oplowski silnik produkowany od 2010 roku, masz wszystko oplowskie. To lekka kosmetyka Mokki takiej jak moja. To samo zawieszenie, napęd, te same blachy za wyjątkiem przodu, praktycznie wszystko to samo tylko już z nieco gorszych materiałów (przynajmniej pod względem wzrokowym - takie moje odczucie wnętrza). Nie powinieneś mieć powodów do narzekań. :)

Wcale ni narzekam, wręcz przeciwnie jestem bardzo zadowolony z zakupu Mokki X, choć mam ją dopiero trzy tygodnie, ale pierwsze odczucia bardzo pozytywne.

Pisałem tylko że to taka ironia losu że nie chciałem francuza ani koreańca, a auto które wybrałem wyprodukowano w Korei i teraz jest "Francuskie". Ale takie teraz realia że wcale bym się nie zdziwił jakby Opla , Forda czy inną markę wykupił za jakiś czas jakiś bogaty Rosjanin czy Chinol.

Co do materiałów i wnętrza ta nie za bardzo się z tobą zgadzam, ale to kwestia indywidualnej oceny. Miałem kupić Mokkę przed liftem ale jak zobaczyłem Mokkę X zdecydowałem się poczekać bo jeszcze bardziej przypadła mi do gustu, szczególnie środek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem troszkę w materiałach, do których mam dostęp.

Otóż Crossland X będzie występował z następującymi silnikami:

- B12XE - 3 cylindrowy (SIC!) 

- B12XHL oraz B12XHT - uturbione 3 cylindry

- B16DT i B16DTH - 4 cylindrowe diesle, ostatni znany już nam bubel o którym pisałem na forum.

Benzyniaki pędzone paskiem rozrządu, ale oczywiście bez udziwnień się nie obeszło: jest łańcuch napędzający pompę oleju. Mam nadzieję, że nie będzie problemu z pompą jak w koncernie VAG na początku produkcji 2,0TDI...

Niedługo będą 1 cylindrowe silniki... Kuźwa, nie rozumiem, co daje ucięcie 1 gara? Kultura pracy silnika dno, moment obrotowy dno, odgłos pracy silnika dno. Wolałbym 4 cylindrowe 1,2 niż 3 cylindrowe 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności