rotter Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Witam, posiadam auto Opel Mokka z 2015 roku, w kwietniu stuknie mu już 3 lata, auto nie posiada już gwarancji, więc nie będzie serwisowane w ASO, w związku z tym mam pytanie odnośnie corocznego serwisu auta. Jako, że auto jest już praktycznie 3 letnie, co warto wymieniać corocznie ? Czy wystarczy tylko wymiana oleju + filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, filtr paliwa ? (Nie wiem czy występuje w silniku 1.6). Odnośnie klimatyzacji, czy trzeba odgrzybiać ? W serwisie ograniczali się tylko do wymiany filtra kabinowego. Samochód ma przejechane 45 tysięcy km.Proszę o pomoc.Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Wymiana poszczególnych elementów eksploatacyjnych uzależniona jest od przebiegu lub wieku samochodu. Na pewno raz w roku olej silnikowy - z racji tego, że wychodzi Ci ok. 15kkm rocznie to ok. Więcej na oleju nie zalecam jeździć. Szkoda silnika. Kabinówkę zaleca się co 2 lata, a ja wymieniam 2 razy w roku: na wiosnę i na jesień. Kupuję najtańszy papierowy filtr za 20 zeta a nie wypasiony węglowy za stówę. Czemu? Wiosną bo po zimie, sporo wilgoci itp. Jesienią bo z lata pył, śmieci itp i w zimę parują szyby. Kabinówka kosztuje mnie rocznie 40 zeta + 2 razy po 3 minuty na wymianę. Filtra paliwa nie ma - jest zintegrowany z koszem pompy paliwa w zbiorniku. Filtr powietrza - zależy w jakich warunkach auto jeździ. W jednym wypadku rok to za dużo (polne drogi, duże zapylenie) w drugim po roku nawet się nie zabrudzi (autostrady). Zalecenia - 60kkm. Ja osobiście wymieniam raz w roku razem z olejem. Klimatyzację zaleca się odgrzybiać w celu odgrzybienia Chodzi o rozrost bakterii, których nadmiar powoduje powstawanie woni mokrej szmaty czy stęchlizny. Ozon zabija roztocza i bakterie czyli w pewnym sensie dezynfekuje. Zapomniałeś o świecach zapłonowych - 60kkm. Zapomniałeś o oleju w skrzyni biegów - nie zalecają, bo lubią spore pieniądze za naprawę, ale 60kkm u Chevroleta z taką samą skrzynią jest. Zapomniałeś o płynie hamulcowym - co 2 lata. Ważne o tyle, że chłonie wilgoć z powietrza a jej nadmiar powoduje korozję układu hamulcowego, np. zaworki w pompie ABS, pompa hamulcowa itp. Zapomniałeś o płynie chłodniczym. 3 lata jest okresem w którym bezwzględnie należy sprawdzić temp. zamarzania. Jeśli jest zbyt wysoka to wymienić. Zalecenia to krzepliwość -25 do -30*C. W wypadku chęci serwisowania poza ASO zapraszam http://www.opelford.pl/ stuff 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzEkCzEk Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Dodatkowo warto spojrzeć w hamulce, czy czasem nie zaczynają "łapać" lepiej zawczasu rozebrać i wyczyścić niż klocki zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Z ciekawości, orientujecie się ile by w serwisie Opla za wymianę filtrów (powietrza,oleju,kabinowego) + oleju wzięli ? Zastanawia mnie czy jest duża róznica między ASO a zwykłym warsztatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Jeśli przegląd z wymianą tych elementów to ceny są różne i zależą od dealera - 380-550zł plus wymiana filtrów: kabina ok.60zł plus koszt filtra (węglowy ok. 120zł), powietrza ok.50zł plus filtr ok. 80zł. Olej i filtr oleju w cenie przeglądu. Poza przeglądem: 199zł wymiana oleju z filtrem plus ceny za filtry jak podałem. Różnica jest ogromna. My w naszym warsztacie mamy cennik ok. 50% tego co ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotter Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Jakie świece ori są montowane w Mocce ? Bosch/Beru/NGK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Ja miałem NGK. Teraz mam Bosch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martini89 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Apropos serwisów, mam pytanie dotyczące serwisu w ramach rozszerzonej gwarancji Flexcare. Otóż mam następujący przypadek, że kupiłem auto używane z rozszerzoną gwarancją do 2020. W momencie zakupu auto było tuż po serwisie 2 lata po zakupie. Natomiast poprzedni właściciel nie pojawił się na pierwszym serwisie rok po zakupie, tylko przyjechał na wymianę oleju po 1,5 roku od zakupu (8500km). Wybrałem się z ciekawości do ASO (Dixi-Car) i powiedzieli mi, że w związku z tym iż auto nie stawiło się na pierwszym serwisie, Opel może nie honorować napraw w ramach dalszej gwarancji flexcare i każdorazowo będą pytali się centrali czy mogą dokonać napraw w ramach gwarancji. I tu oto pojawiło się pytanie co oznacza "może", bo jeżeli faktycznie nie działa flexcare to po co mam teraz jeździć do ASO co roku i płacić kolosalną kasę za obowiązkowe serwisy?? Panowie w serwisie nie umieli mi odpowiedzieć na to pytanie...Ktoś miał podobny przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Jednym z warunków utrzymania gwarancji są przeglądy okresowe podczas jej trwania. Gwarancja może być wygaszona w związku z brakiem obsługi serwisowej. Najczęściej roszczenia naprawy gwarancyjnej są oddalane. W praktyce GM może wykazać dobrą wolę w takim wypadku i należy to traktować indywidualnie - podobnie, jak w przypadku partycypowania w kosztach naprawy po upływie gwarancji. Przykład: auto flotowe, serwisowane i naprawiane wyłącznie w ASO, po 2,5 roku od zakupu wymiany wymagała przekładnia kierownicza. Koszt przekładni ok. 10.000 netto. GM wyraził zgodę na podział kosztów i wziął na siebie 50% kosztu naprawy ze względu na to, że samochód absolutnie wszystko miał naprawiane w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martini89 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Z tego co piszesz wyciągam dwa wnioski... Pierwszy to, że już musztarda po objedzie i tak naprawdę ASO może zawsze się wypiąć i mimo, że drugi czy trzeci serwis był u nich robiony i nie było żadnych napraw to odpukać coś pójdzie po czwartym to powiedzą mi, że pierwszy serwis nie był zrobiony więc gwarancję mogę sobie...Z drugiej strony piszesz, że GM zachowywał się w indywidualnych przypadkach dosyć uczciwie, co swoją drogą mnie zaskoczyło inplus, ale...tu z kolei pojawia się wniosek numer dwa...teraz jest PSA, który wciela politykę cięcia zatem jak to bywa w takim wypadku, importer będzie czytał literalnie warunki wbrew zdrowemu rozsądkowi. Tak czy siak każdorazowo gdy pojadę do ASO w ramach serwisu flexcare mam szansę fifty fifty, że mi odmówią napraw z tytułu gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.