Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Witam, Wczoraj zaświeciły mi się kontrolki ABS i ESC, auto weszło w tryb awaryjny i nie chciało wejść na większe obroty. Miało to miejsce w momencie jazdy po łuku. Zatrzymałem auto na postoju i odczekałem chwile. Odpaliłem auto kontrolki nadal się paliły, ale po chwili jazdy zgasły. Przejechałem ponad 150 km i kontrolki się nie zapaliły. Dziś na powrocie zapaliły się ponownie. Zrobiłem to samo, wyłączenie auta, ponowne uruchomienie i zgasły. Po pewnym czasie zapaliły się ponownie podczas jazdy pod górę wiaduktem. Dodatkowo doszedł check engine. Zrobiłem powtórkę wyłączenie i uruchomienie, ABS i ESC zgasły, pozostał check. Kolejny raz zaświeciły się ABS i ESC po hamowaniu gdy zagrał abs. Auto jest z 2013 r. z przebiegiem 85 tys. km. Mieliście taki przypadek?
  3. Ostatni tydzień
  4. Rozmawiamy o Oplu Mokka, nie o autach mających auto hold. I w związku z tym, to jest wiążące: "Parkowanie Zaciągnąć hamulec postojowy i ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu P. Kluczyk daje się wyjąć z wyłącznika zapłonu tylko wówczas, gdy dźwignia znajduje się w położeniu P." Instrukcja obsługi, str. 149 https://forum.samnaprawiam.com/topic/22-skrzynia-biegów-automatyczna-skrzynia-biegów-w-pigułce/ Dotyczy automatów bez sekwencyjnej zmiany biegów, ale zasady są identyczne. Dobrze. Jak najbardziej tak. To są dla niej najłatwiejsze warunki pracy - pompa oleju skrzyni pracuje na jałowo, bez obciążenia. Wracamy do punktu wyjścia: Jeśli zerwie się linka ręcznego a jest pochyłość, to pojedzie.
  5. Moje pytanie (zachowanie przy bramie) spowodowało sporo wypowiedzi, ale w dalszym ciągu mam niedosyt. Zajrzałem do tego wątku i zadałem pytanie, bo jestem żółtodziobem w korzystaniu z automatu. Mokkę automat mam nieco ponad miesiąc, jeździ głównie żona, ale ja muszę ją tego nauczyć. Czekając kilka dni na odbiór samochodu szukałem informacji w internecie, obejrzałem szereg filmów-poradników, przeczytałem parę artykułów, przejrzałem instrukcję Opla do Mokki. To wszystko pozwoliło tylko na zrozumienie podstawowych zasad jazdy automatem i utrwalenie przekonania, że łatwo można takiej skrzyni zrobić kuku (a głównie jeździ żona!- muszę ją wszystkiego nauczyć i zapobiec szybkiemu zniszczeniu skrzyni). Właściwie wszystkie materiały, które znalazłem mówią o kilku podstawowych zasadach, trudno znaleźć dokładniejsze omówienie niuansów - tu przywołam przykład bramy. Z drugiej strony mam wrażenie, że takich niuansów mniej lub bardziej ważnych trochę się znajdzie. Po tym przydługim wstępie już bardziej merytorycznie. 1. Przydałoby się kompendium - poradnik (na przykład na tym forum, może oddzielny krótki wątek) zbierający kompleksowo i szczegółowo w jednym miejscu ważne zasady i dobre praktyki posługiwania się automatem w różnych sytuacjach. Sądząc po wcześniejszych wypowiedziach byłoby to bardzo przydatne nie tylko dla zupełnych nowicjuszy. Czy uważacie tę ideę za słuszną? Czy ktoś się podejmie? 2. Temat zachowania przy bramie. a) ArKos proponuje (wielkie dzięki za głos): brama- hamulec - P - ręczny - puścić hamulec - wysiąść (silnik pracuje) - otworzyć bramę i jazda dalej. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem. To oznacza, że na P silnik ma pracować przy zwolnionym hamulcu - czy tak? Czy to jest bezpieczne dla skrzyni? b) Czy można by użyć N, czyli: brama - hamulec - N - ręczny - puścić hamulec - wysiąść (silnik pracuje) - otworzyć bramę i jazda dalej. Mam w zanadrzu jeszcze inne sytuacje pod rozwagę doświadczonych, ale to może kiedy indziej.
  6. Wiesz zawsze mogę podjechać do Gliwic, bo z Chorzowa to wcale nie taki kawał drogi 😉 ale czy to coś da??? Jak na razie zapisałam się do Chorzowa...zobaczę co tam mi powiedzą!
  7. pisz koleżanko do centrali a wcześniej umów się z jakimś biegłym od motoryzacji.Szkoda że nie jesteś z Gliwic ,bo mam takiego co ma uprawnienia i prowadzi stację przeglądów rejestracyjnych.
  8. Ja swoje przygody z oplem szeroko opisałem na tym forum. Jednak zarzucono mi że wymyślam A serwis opla to porazka
  9. Niestety nie zadziałało. Pan kierownik od serwisu Asko Tarnowskie Góry od razu powiedzial że nawet nie ma takiej mokki na salonie! Po pokazaniu mu palcem gdzie taka mokka stoi łaskawie podszedł ze mną do niej j ja odpalił...dźwięku nie było!!! Ale to i tak nic nie zmieniło...po czym poprosiłam kierownika...przyszła pani i zaczęła mi wmawiać, że nic nie slychac...że mam wrócić jak nie będą biegi już wchodziły, albo się coś poważniejszego stanie ze skrzynią biegów...bo jak dla nich to nie jest problem do naprawy!!!! Totalna porażką z tymi serwisami!!! Myślałam że zakup nowego auta będzie dobrym wyjściem....a tymczasem dopiero się zaczynam uczyć życia i walki z serwisami i ludźmi tam pracującymi.... Pozdrowiam wszystkich z takimi problemami. Piszcie o swoich przypadkach.
  10. Zdanie wyrwane w połowie i z kontekstu. A co z autami które mają auto hold?
  11. stuff

    Mokka a Crossland a Grandland

    Miałem okazję poruszać się jakiś czas crosslandem. Wnętrze całkiem przyjemnie jednak kultura pracy silnika 1.2 bardzo słaba. Na niskich obrotach miałem wrażenie że zaraz coś się w nim rozsypie.
  12. Może i są magicy działający na podobnej zasadzie jak chiptuning silnika, ale dla mnie nie po to kupuje się automat, żeby zmierzać w kierunku szybkiej zmiany biegów. Automat ot leniwiec, dla osób lubiących wygodę, stateczność, wolną prawą rękę itp. Poza konkursem: porównywanie dwusprzęgłowej DSG z klasycznym automatem to tak, jak porównanie diesla do benzyniaka
  13. Jestem ciekaw czy skrzyni biegów nie można programowo przyspieszyć jak to się robi np. w VW GTI? Arkos wiesz może coś w tym temacie?
  14. Ale jest. Na tej podstawie można domagać się naprawy, a jesli odmówią, to zawsze pozostaje opinia biegłego. Niestety, sprawy sądowe to mnóstwo czasu.
  15. z tym, że argument "W demo go nie ma, u mnie jest - proszę naprawić" niekoniecznie zadziała...
  16. To. Równie dobrze można powiedzieć, że nie rekomendujesz ciągłej jazdy na 5900 obr/min. Rozumiesz, co mam na myśli?
  17. Wyraźnie napisałem że nie rekomenduje. To co się nie zgadza?
  18. Nie dawaj tego typu porad. Nawet nie sugeruj. Instrukcja obsługi wyraźnie wskazuje, że pozostawiając samochód należy ustawić P. Względy techniczne również za tym przemawiają, bo P to pozycja, w której MECHANICZNIE jest zblokowany napęd skrzyni. W wypadku każdego innego położenia auto się przetoczy, a jeśli jest odpalony silnik, to ruszy i przejedzie przez to, co przed nim lub za nim jest - zależnie od biegu. Nie będę ruszał tematu zrywania linek ręcznego, bo nie każdy się z nim spotkał, a ja wiele razy. Reasumując: - parkowanie: noga na hamulec, "P", ręczny, wyłączyć silnik, noga z hamulca (na pochyłości bez ręcznego mechanizm blokowania skrzyni cierpi, jeśli działają na niego siły typu pchanie w przód lub w tył, przy ruszaniu ciężko jest wybić "P") - podjazd pod bramę: Noga na hamulec, "P", ręczny, noga z hamulca - skrzyzowanie czyli bieżący ruch: noga na hamulec (nie przerzucać niepotrzebnie lewarka - każde przełączenie D czy R to skok ciśnienia w sterowaniu skrzyni)
  19. Jak wychodzisz z auta powinieneś zawsze przestawić na P dla bezpieczeństwa. Możesz dac na D i zaciągnąć ręczny jednak nie rekomenduje. Fakt zasada jest taka żeby rzadko przerzucać na P. Na pewno na światłach trzymasz na D.
  20. markoni

    Wentylator chłodnicy nie działa

    ja w twojej sytuacji brał nowy.Masz gwarancję a używkę diabli wezmą
  21. Od niedawna jeżdżę Mokką z automatem i uczę się dopiero techniki jazdy z taką skrzynią. Mam pytanie natury użytkowej do doświadczonych użytkowników automatów. Jakie jest prawidłowe zachowanie, gdy podjeżdżam pod bramę, muszę wyjść na chwilę z samochodu aby ją otworzyć, ale nie chcę gasić silnika i wykonywać parkowania (P), bo i tak za chwilę będę jechał dalej?
  22. Też jestem początkujący z automatem, do tego najczęściej Mokką jeździ żona. Można przy wyprzedzaniu wcisnąć gaz trochę mniej niż do podłogi. Wtedy silnik nie wchodzi na tak wysokie obroty i biegi są zmieniane trochę wcześniej. Gdy prędkość jest już wystarczająca, można odpuścić gaz skrzynia wrzuci wyższy bieg. Generalnie jeździ się fajnie, ale skrzynia ma opinię niezbyt szybkiej w zmianie biegów - trzeba do tego przywyknąć i brać pod uwagę przy manewrach.
  23. Petre

    Wentylator chłodnicy nie działa

    OK dzięki muszę coś znaleźć Znalazłem używke niedaleko ode mnie tylko od Traxa https://allegro.pl/oferta/chevrolet-trax-2013-1-4-wentylator-chlodnicy-8128968838 Pisze że pasuje do Mokki
  24. ArKos

    Wentylator chłodnicy nie działa

    Wentylator nie żyje. Z tego co wiem pasuje tylko z Mokki. https://allegro.pl/oferta/wentylator-chlodnicy-opel-mokka-mokka-x-1-4-2012-7826655882 450 zł nowy.
  25. Petre

    Wentylator chłodnicy nie działa

    Bezpieczniki sprawdzone są ok. Sprawdzałem napięcie za "nie wiem co to jest cewka czy opornik" na wentylatorze wchodzi do tego wtyczka 4pin a wychodzi 2pin na wentylator. Na tym 2pin nie ma napięcia a na tym 4 pin jest na 2 środkowych. Po podpięcie bezpośrednio wentylator pod akumulator nie działa tak jakby było zwarcie topi kable. Czy taki sam wentylator występuje w innych modelach niż Mokka.
  26. Jeśli centrala nie wyrazi zgody na naprawę, to nic się z tym nie zrobi za wyjątkiem skierowania sprawy do sądu. Ople tak NIE MAJĄ. Wystarczy poprosić o jazdę testową jakimś demo car z taką skrzynią i sprawdzenie, czy jest też ten dźwięk. Będzie argument pt. "W demo go nie ma, u mnie jest - proszę naprawić".
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.