Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Witam ostatnio moja Kobieta zalała ropki do 1.4t i nie wiem czy wcześniej nie widziałem tego Ale jest takie szarpanie czy jak to opisać, tak jak w starych samochodach gdy jest luz na układzie jezdnym ale tutaj na każdym biegu jest to odczuwalne.. takie opoznienie czy coś. przy puszczeniu i dodaniu gazu.. Na każdym Biegu i z każdą prędkością, na równej drodze czuc jak by szarpniecie takie podwójne ciężko wytłumaczyć.. dwumasa się nie tłucze Ale czasami jak ruszam tak delikatnie bez gazu to też delikatnie jak by kangurka zrobi.. Nie wiem jak było wcześniej bo nic nie budziło moich obaw, Nie wiem czy może to być poduszka czy nie.. świece wymieniłem na Boscha irydowe. Po tym jak kobieta ropy zalała to musiałem wykręcić i okazały się wypalone trochę ..Ale w ładnym kolorze. po zalaniu ropy i spuszczeniu zrobione 600km. Macie może jakieś pomysły? 😉
  3. Na śląsku mogę polecić debeściaka w oplowskich sprawach. Na pewno postawi trafną diagnozę.
  4. To co mogę w tej sytuacji zrobić skoro serwis sam nie wie co jest nie tak?
  5. Ze względów bezpieczeństwa światła zewnętrzne same się nie wyłączaja.
  6. Service Programming System. Czyli albo wgrywali aktualny soft, albo robili konfigurację, albo jedno i drugie, albo faktycznie radio jest uszkodzone. Jeśli jest uszkodzone to moim zdaniem nie powinno dać się zaktualizować ani skonfigurować. Aktualizacja softu to bardzo głęboka ingerencja. Magicy jedynie co mogą więcej, to zrobić zmiany w samym sofcie, co według mnie nie jest związane z wyswietlaniem logo Chevroleta. Jeśli mają MDI, a mają, to powinno się dać jasno określić, co jest uszkodzone.
  7. W0LJD7EE9FB123927 Marka: Opel Model: MOKKA / MOKKA X (2013 - 2018) Kraj: Dla Polski Silnik: Silnik benzynowy Z16exr, a16xer [lde] Przenoszenie: Ręczna skrzynia biegów D16 Nr nadwozia: F123927 Numer silnika: 43450237
  8. Niby ma to sens.... ale syn zostawił wczoraj tak w dzień i dopiero parę godzin później zauważyłem, że coś się pali - po diabła ? Powinno jakoś się po pewnym czasie wyłączyć, tak mi się wydaje. Gdybym nie zauważył to akumulator nie dałby rady do następnego dnia i zamiast samochodem PKS-em by dymał do domu.
  9. Serwis stwierdził, że aktualizację zrobił, oczywiście zgodziliśmy się na to odpłatnie. Jednakże nie pomogło to... Ja cały czas chciałem, żeby te radio "przeprogramowali" a oni powiedzieli, że nie są w stanie tego zrobić gdyż nie mają sprzętu oraz oni nie są w stanie tego zrobić gdyż może to zrobić MAGIK, bo oni nie mogą głębiej wejść... Na fakturze są usługi MDI i SPS. Oni stwierdzają uszkodzenie radia i że ktoś wgrał oprogramowanie trzecie nie pasujące lub wkradł się wirus. Co robić Arku ? Serwis wziął kasę, usterka dalej występuje...
  10. Kurna chata... czytam po łebkach i mylę tematy. Przepraszam wszystkich, bo cały czas mam w głowie kwestię braku wybierania głosowego po polsku - z innego tematu... jprdl, trza chyba odpocząć. No ale do rzeczy: Jeżeli auto jest salonowe, to oznacza, że oprogramowanie powinno zawierać w pełni polską wersję i to do Opla. Jeśli pojawia się logo Chevroleta, to oznacza to, że albo wysypało się programowanie radia albo jest niewłaściwie skonfigurowane. Jeśli wcześniej było ok to znaczy, że się wysypało. Należy w takim razie dokonać aktualizacji oprogramowania radia oraz wykonać ustawienia i adaptację. To 2 etapy wchodzące w skład tej czynności. Podczas rekonfiguracji ustawień pojawia się logo Chevroleta, bo te radia są "uniwersalne" i stosuje je cały koncern (Chevrolet, Opel, Buick, Vauxhall, Holden, Pontiac itp). Jeżeli nie da się zaktualizować oprogramowania, bo jest zainstalowane najnowsze, to należy wykonać konfigurację i ustawienia, jest to proces pozwalający na takie przypisanie ustawień, jakie powinno być w danym egzemplarzu i jak to zrobiła fabryka.
  11. Właśnie o to chodzi, że nikt nie wgrywał żadnego oprogramowania, padły sugestie od kierownika ASO, że podłączając Pendrive USB np. z muzyką czy czymś innym mogło coś się zadziać (wirus) w co wątpie.. Auto nowe z salonu 2015 rok, nr VIN: W0LJD7EE9FB123927
  12. Czy auto jest kupione jako używane czy nowe.Jezeli ktoś wcześniej kombinował coś z mulimedia to oprogramowanie wgrywane w serwisie będzie takie jak wyszło z fabryki dlatego sprawdż kiedy było wgrywane(podaj VIN może uda sie coś odczytac).Jedż do elektronika lub zmień ASO.
  13. Ale czasem czytasz, co się pisze, czy nie za bardzo?
  14. No ale dobra Panowie, dalej problem występuje, ASO rozkłada ręce, mogą tylko pobrać plik INFO auta, wysłać do Niemiec i oni coś zrobią, ale nie ma gwarancji, że pomoże, więc co tu może być nie tak ??
  15. Wczoraj
  16. ArKos

    Tylna klapa

    W tylnym zamku? W instalacji elektrycznej? W module BCM?
  17. To się nazywa światła postojowe. VW miał to już 30 lat temu. Wiele marek to ma. Zastosowanie: kolega wyżej napisał. Możesz włączyć tylko lewe stojąc po prawej, nie musi żreć akumulatora 2 razy bardziej.
  18. markoni

    Wyciek płynu chłodzącego.

    ani grosza to wina ASO bo nie mieli pompy czekali na dostawę piątkową. Tak jak wcześniej pisałem mogłem mieć Volvo ale z automatem
  19. po to jest aby nocą zależy po której stronie stoisz ktoś cię nie dupnął jest to oświetlenie auta dla bezpieczeństwa
  20. vitoldo

    Wyciek płynu chłodzącego.

    Logistycznie i cenowo masakra ale jak rozumiem nie płaciłeś za to extra bo masz flex care?
  21. Obstawiam samą kamerę. W ostatnim czasie jedna z moich czterech kamer CCTV zamontowana na ścianie od strony północnej a więc nie przegrzewana słońcem, zaczęła generować zakłócenia, poziome paski, czasami obraz z niej znika a czasami się pojawia itp. Czyszczenie wtyku po stronie rejestratora DVR i po stronie samej kamery nic nie dało. Wniosek? Elektronika sama z siebie się potrafi zepsuć i nie ma na to rady. Ta moja kamera wisiała 10 lat więc swoje przepracowała. W aucie dodatkowo dochodzą wstrząsy i wibracje. Wg mnie ma to wpływ na skrócenie czasu żywotności.delikatnej elektroniki.
  22. kołki na których zamontowana jest "wyściółka PCV" są bardzo wytrzymałe, żaden z nich się nie urwał - temperatura demontowania około 15 stopni. Dwa wręcz wyskoczyły z uchwytów obudowy, jeden został w karoserii. Najlepiej mieć jakieś sprytne łyżki z PCV którymi sięgniemy w szczelinie i bezpiecznie podważymy w miejscu połączenia i nie porysujemy lakieru. Ja zacząłem od jednego dolnego narożnika klapy wciskając mocno palce pod spód przez co po odkształceniu się osłony powstała szpara i poprzez szarpnięcie puscił pierwszy "kołek". Jednak w trakcie połapałem się, że lepiej byłoby zdemontować wnękę na dłoń w miejscu zamykania klapy, i przez powstały otwór zluzować kołek do którego mamy wtedy dostęp. W trakcie "wyrywania" reszty kołków sprawdza się również szarpanie (oczywiście z umiarem) na boki demontowanym elementem tak, aby ułatwić kołkom mocującym "wychaczenie" z otworów karoserii. Foto wewnętrznej strony "wyściółki" znajduje się w temacie awarii kamery cofania. Pozdrawiam.
  23. Siema. Faktycznie specjaliści z OPLA zamocowali wiązki tak krótko, że jedna z obudów żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej wychodzi w miarę lekko ale i tak przewód jest idiotycznie krótki i nie ma miejsca na złapanie palcami wtyczki, którą dodatkowo należy obrócić, żeby wyszła żarówka. Drugi (nie pamiętam po której stronie) jest tak krótki, że ciężko jest nawet wydostać "klosz" lampki nie wspominając o wykręceniu żarówki (zaznaczę, że konstrukcja klosza żarówki wymusza demontaż od lewej strony poprzez przesunięcie całości w prawo i opuszczenie klosza na dół - gdzie pojawia się problem długości przewodu właśnie uniemożliwiający opuszczenie w dół). Jednak ja demontowałem listwę, w której zmontowane są lampki podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej i zauważyłem ,że wiązka jednej z lampek zahaczona - podtrzymywana jest o rodzaj uchwytu, z którego można - należy zdjąć wiązkę, co pozwoli na wydłużenie przewodu (oczywiście trzeba o tym wcześniej wiedzieć bo przez szczelinę w otworze tego nie zobaczymy nawet świecąc do środka latarką). Nadmieniam, że 6 śrubek i 4 kołki z PCV, na których trzyma się listwa siedzą bardzo stabilnie i nie ma możliwości, żeby one brzęczały. Stukać może ramka tablicy rejestracyjnej. Jestem w trakcie przywracania obrazu z kamerki cofania i niezwłocznie umieszczę foto wnętrza ze szczegółami. Pozdrawiam.
  24. Witam. Nie wiem co mam odpowiedzieć na to pytanie. Zdemontowałem listwę, na której zamontowana jest kamera. Pod spodem jest totalny syf, który zbiera się z drogi (nie ma żadnego uszczelnienia, przed demontażem radzę umyć auto, u mnie jest droga szutrowa, która się MOCNO kurzy - co oczywiście nie usprawiedliwia stanu widocznego na foto). Listwa trzyma się na 6 śrubach i czterech złączkach - kołkach stabilizujących (dwa standardowe białe i dwa podłużne żółte - producent utrudnia demontaż jak może - żeby zwolnić listwę z kołków trzeba czymś wyprzeć śruby, żeby całość prężyła "do góry" i w chwili ściśnięcia kołka wyskoczy on pod wpływem wyparcia). Dalej - znajduje się tam wiązka odchodzącą w stronę kabiny ze złączem, w które wpinamy wiązkę wychodzącą z kamery (na foto powyżej duża biała, podłużna kostka). Złącze to jest bardzo szczelne (wnętrze złącza było sterylnie czyste - za sprawą silikonowej uszczelki np. takiej jak w podłączeniach osprzętu do silnika). W obudowę kamerki z w/wym. złącza wchodzi 6 przewodów. Przewody kończą się małym wtykiem wchodzącym bezpośrednio do obudowy kamery (na foto powyżej mała ciemna kostka na końcu wiązki). Przewody przy wejściu we wtyczkę nie mają żadnej osłony czy usztywnienia, sama wtyczka również posiada silikonowe uszczelnienie, które spełnia swoją rolę w stu procentach. Oba złącza pomimo wyglądu 10/10 i tak potraktowałem środkiem do oczyszczania styków / czyszczenia potencjometrów. WAŻNE !!! - po tym jak środek dostał się na silikonową uszczelkę ta weszła z nim w jakąś reakcję i spuchła, że wyglądała jakby nadawała się do wyrzucenia, jednak po wytarciu i osuszeniu wstąpiła się i złapała poprzednie wymiary. Dalej: sprawdziłem czy przewody nie mają przerwy. Bez skutku. Nadmieniam, że tego samego dnia na jakąś chwilę obraz kamerki powrócił do stanu sprzed awarii, po czym ponownie pojawiły się paski przez, które całkowicie nic nie widać. Dalej - rozłożyłem samą kamerkę (wszystkim, których auta mają powyżej 4 lat radzę sprawdzić stan śrubek, na które zamontowana jest kamera do obudowy, oraz śrubek, którymi skręcona jest sama kamerka. W moim przypadku, rok. prod 2015 -malusieńkie łby (średnica około 3mm) były znacząco skorodowane a gwint mocno trzymał. We wnętrzu samej kamerki sterylna czystość (uszczelka silikonowa, która uszczelnia zarówno klapkę obudowy jak i stabilizuje i uszczelnia w 100% soczewkę - nie ma opcji żeby dostała się woda nawet podczas mycia myjką ciśnieniową). Podsumowując - pytanie pozostaje otwarte - gdzie mam szukać przerwy w przekazie sygnału. Odpowiadając ArKos'owi - nie sprawdzałem czy kamera działa, ponieważ nie wiem jakbym miał to zrobić (jedyne co mi przychodzi do głowy to podłączenie jej do innego samochodu). Do tematu załączam fotki z demontażu. punkty mocowania "wyściółki PCV" klapy bagażnika. Demontaż zaczynamy od "wyrwania" wnęki pod rękę przez którą zobaczymy pierwszy z klipsów mocujących osłonę.
  25. Witam wszystkich..... Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienie (może za słabo szukałem), ale do rzeczy. 1.Przełącznik świateł w samochodzie ustawiony na auto. 2. Jest włączony obojętnie który kierunkowskaz. 3. Wysiadam z samochodu i zamykam go z pilota. 4.Efekt: samochód się zamyka i świecą się światła po tej części samochodu na której pozostawiłem włączony kierunek - tylko jedna strona Światłą nigdy nie gasną. Sprawdziłem to zarówno z lewym jak i prawym kierunkiem. Jest identycznie. Dokładnie tak samo jest w Oplu Astrze. Po co jest taka funkcja ? Wydaje się, że to jest tylko kłopot, a nie jakaś korzyść - bo i po co ? Dobrze, że robiło się już szaro więc to coś zaobserwowałem. Może ktoś wie o co chodzi.
  26. Witam kolegów, Mam taki problem z tylną klapą, nie reaguje na nic ...pilotem otwieram centralny wszystkie oprócz tyłu🤔,tylko go otwieram od środka ręcznie ,dodam ze sprawdzałem bezpiecznik i napięcie we wszystkich kostkach ,wszystko jest ok,więc gdzie leży problem?
  27. Zacznijmy od najważniejszego: jeśli auto wyprodukowano na rynek niemiecki czy włoski czy gdziekolwiek indziej, to mimo 100 programowań może nie być polskiego. Są wersje oprogramowania sygnowane dla danego kraju, a rozpoznawane są na podstawie numeru VIN. Tak jak napisano, serwer automatycznie podaje wersję softu. Jeśli wynika z VIN że szło gdzieś tam, to ichni język będzie + ileś tam wybranych - niekoniecznie wśród nich polski.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.