Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. ArKos

    szarpanie automatu

    A może zaczniesz od początku, czyli od odczytu błędów?
  3. Arek spokojnie ...to normalne, że nikt nowy nie będzie chciał czytać wszystkich postów:) Przerabiałem to z kolegami przez kilkanaście lat w klubie opla vectry:) Możesz spróbować założyć zakładke "porady" i tam umieszczać najważniejsze sprawy albo w pierwszym poście tego tematu umieść info jaki olej do czego:) A koledze zacytuje Twoje słowa co do wymiany oleju w automacie cyt. " Do automatu ma być Dexron VI i na statyczną wymianę powinno wystarczyć ok. 4 litry. Proponowałbym olej kupić w ASO. Bałbym się podróbek olejów i ew. awarii skrzyni.  " Ja do mojej poprzedniego auta którym jeździłem 13 lat lałem tylko MOTUL zakupiony w ich firmie w Krakowie. (wysyłka gratis) Możecie sobie sprawdzić sami co polecają do Mokki https://www.motul.com/pl/pl/lubricants/recommendations/990e7d5be72b915d5ca1dc57d8965b3d?type_name=Mokka+X+1.4+Turbo+(103+kW)+4x4+(2016-+)
  4. JaroMa

    szarpanie automatu

    Witam Kolegów Moje wypociny głównie do kolegi ArKosa, aczkolwiek wszystkie inne sugestie mile widziane. Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Buicka Encore 1.4T w automacie FWD czyli Mokki w wydaniu USA, stąd moja obecność na tym forum. Więc do sedna, kilka dni temu po dość ostrej jeździe na chwilkę zapalił mi się chek silnika który przy następnym odpaleniu silnika zgasł. Niestety zapalał się i gasł częściej pomimo spokojnej jazdy, lecz któregoś dnia nie zgasł i nadal się świeci. Objawy: falowanie na luzie przy rozgrzanym silniku i szarpanie na D przy wciśniętym hamulcu np. na światłach (dokładnie to wygląda tak jakby chciał ruszyć ale hamulec mu nie pozwala i tak się mocują). A i pojawił się "świerszcz" na którymś kole paska wieloklinowego słyszalny tylko na luzie na niskich obrotach ale nie słychać go jak zaczyna falować obrotami. Po zakupie wymieniłem olej w silniku ale nie wpadłem na to żeby wymienić olej w skrzyni i nie wiem też czy kiedykolwiek był wymieniany. Aktualny przebieg 86000 km. Auto po stłuczce parkingowej z przodu, wymieniona chłodnica, osprzęt silnika nie ruszony.
  5. Tak, wyżej już napisałem. Przez otwór po rezystorze, za pomocą rurki ze zbiornika pod ciśnieniem. Płynu do mycia naczyń nie testowałem, osobiście polegam na medycznych środkach do usuwania bakterii, wirusów i grzybów. To teraz żeby utrudnić zabawę, to jeszcze należy pamiętać że wilgoć jest na ściankach skraplacza którędy woda jest odprowadzana na zewnątrz, więc te elementy też warto czyścić.
  6. Piszesz, że najpierw czyszczenie i mycie parownika, możesz opisać jak to robisz skoro dostep do niego jest utrudniony. Czy wykonujesz to np. poprzez spłukiwanie przy pomocy wężyka z wodą i płynem do mycia naczyń (przez dojście wcześniej opisane po wymontowaniu rezystora) ?
  7. Wczoraj
  8. ArKos

    Wymiana foteli-elektryka

    Z czystej ciekawości technicznej.... Dlaczego?
  9. Teraz się wkurzyłem... W 7 poście od góry, na 8 stronie czyli na tej co zadałeś pytanie pisze, jaki ma być olej do automatu! Ludzie! Wy macie w dupie wszystko, czy po prostu jesteście leniwi do wyrzygania? Ulało mi się normalnie, bo staram się dbać o to forum (a robię to sam - w pojedynkę), jego przejrzystość, konkretną merytorykę, a tu dzień za dniem wpada ktoś i wali mi tego typu babola. Kuźwa, niedługo na forum o godzinę będą zadawać pytania, bo na zegarek nie będzie się chciało spojrzeć. Jak dla mnie wstyd...
  10. Jaki olej do automatu silnik 1.4T?
  11. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    W Astrach J dokładają ogrzewanie foteli, ostatnio ktoś przekładał fotele z wentylacją z Insigni, więc i tu też pewnie da radę. Gdyby niezbędne było programowanie, to jest prywatna firma która ogarnia elektronikę Opla.., Kwestia motywacji i chęci Mnie bardzo kusi podparcie odcinka lędźwiowego. W skrzynce bezpieczników w bagażniku mamy 4 gniazda tj. F9 i F10 - wsparcie odcinak lędźwiowego, F19 i F20 - elektryczna regulacja foteli. W skrzynce bezpieczników w komorze silnika jest poz. 16 - ogrzewanie foteli. W każdym z tych gniazd mam bezpiecznik, pomimo że fotel tych funkcji nie posiada.... W tylnym nadkolu znalazłem też dwie luźne wtyczki, a w skrzynce dwa bezpieczniki od przyczepy i haka ... więc może rzeczywiście instalacje są doprowadzone
  12. osman71

    Wymiana foteli-elektryka

    Az takiego popytu nie bedzie,spokojnie😉 co do tych bezpiecznikow...mysle ze skoro sa,to chyba jest tez instalacja,bo chyba w puste gniazda by nie wkladali? W tym wszystkim jest dalej jeden problem,zeby byla full opcja musialo by byc grzanie,a tego chyba nie przeskoczy sie ot tak. ArKos juz pisal,ze to jest powiazane z BCM,do tego wymiana panelu...trzeba to na spokojnie przemyslec.
  13. 1. Nakazują przy włączonej - ja chcę zrozumieć ten proces i pytam dlaczego. Co finalnie powstaje w reakcji chemicznej O3 + H2O że powoduje większą skuteczność? 2. Ozon nie usunie pleśni/grzyba i bakterii z "kratek" parownika, utlenianii jedynie powierzchownie. To tylko moje przemyślenia.....
  14. 1. W sieci jest sporo instrukcji jak ozonować. Nakazują robić to na załączonej klimie. 2.Jak to ozon nie usunie przyczyny?
  15. ArKos

    Silnik D14NEL [120KM]

    A to, że jest taki sam jak D14NEL tylko ma inny soft? Tak samo jak A14NEL/A14NET, B14NEL/B14NET. Zobacz... https://e-opel24.pl/produkt/oryginalna-pokrywa-zaworow-gm-opel-astra-j-corsa-d-e-insignia-meriva-b-mokka-zafira-c-1-2-1-4-oraz-1-4-turbo-607697-25198874/ Pokrywa zaworów taka sama jak A14NET i B14NET. Jaki z tego wniosek? Że D14NET to co?
  16. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    Bezpieczniki w skrzynce bagażnika mam i ja pomimo że seryjne fotele bez grzania i regulacji, tylko półskóra. Zaraz popyt na fotele z Europejczyków wzrośnie i cena również
  17. Tylko rozróżnijmy dwa pojęcia: włączona klimatyzacja i włączony wentylator. Ja wprowadzając rurkę ozonatora do przestrzeni parownika nie uruchamiam wentylatora i klimatyzacji. Najwazniejsza jednak kwestia, to ozonowanie nie usunie przyczyny zapachu więc najpierw czyszczenie i mycie parownika, a dopiero na koniec ozon .
  18. Tu jest poglądowa fotka gdzie jest parownik, wiec ozonowanie bez włączonej dmuchawy chyba mało efektywne.
  19. Sorry przypadkowo poprzednio wkleił mi się tekst od użytkownika SIM.
  20. tak, prawa strona konsoli pod/za schowkiem. Od dołu (stopy pasażera) trzeba odkręcić osłonę wentylatora - 3 śruby z czego trzecia z tyłu, głęboko schowana, słaby dostęp) i po przewodach od silnika wentylatora można dojść po lewej stronie w głąb do rezystora. przykręcony dwoma wkrętami do kanału powietrznego. Demontowałem bez wypinania przewodów. Przez otwór, w lewą stronę jest droga do sprawcy problemów - parownika
  21. Jeszcze małe pytanko, czy z wymontowaniem tego rezystora dmuchawy jest dużo roboty (czy dostęp do niego jest z prawej strony konsoli?).
  22. Tak, zastosowałem pompkę akwarystyczną, a dodatkowo wentylator komputerowy w obudowie do chłodzenia całości. Cylinder generatora dość mocno się nagrzewa podczas pracy.
  23. Czy do tego generatora cylindrycznego trzeba jeszcze dołączyc pompkę wydmuchującą ten ozon z rurki, jeżeli tak to jaką pompkę zastosowałeś?
  24. Aby jeszcze polepszyć efekt, proponuję po 20-30 min ozonowania wyłączyć generator (zależy od wydajności generatora, stężenie gazu w kabinie będzie na odpowiednim poziomie) i pozostawić jeszcze samochód na ok 20 min. Dopiero po tym czasie otworzyć i wietrzyć. Czas rozpadu cząsteczki ozonu to właśnie ok 20 min w temp 20 stopni (słońce przyśpiesza proces rozpadu). Skoro gaz już wytworzyliśmy to niech sobie podziała na bakterie i grzyby Szukam naukowego wyjaśnienia, czy ozonować na włączonej, czy wyłączonej klimie...?. Dotychczas czyszczę na wyłączonej i jest OK, sam sobie tłumaczę, że parownik nie jest zamarznięty i pokryty lodem więc łatwiej zmyć grzyba
  25. Ja stawiam ozonator na środku tylnego siedzenia, tak by dmuchał w przestrzeń po miedzy przednie siedzenia. Uruchamiam auto, załączam klimę z wentylatorem na trzecim biegu i zamkniętym obiegiem. Opuszczam auto i zamykam drzwi. Po 15 - 20 minutach wyłączam wszystko i wietrzę auto.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.