Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Ostatni tydzień
  3. Cytat z artykułu "Okazuje się, że coraz łatwiej zwalczać kompromisy – doładowane silniki zapewniają frajdę z jazdy, a nie zużywają nadmiernie dużo paliwa." Jakby się nie do końca z tym zgadzam... Zużywają tyle ile zużywają. Skoro jest frajda z jazdy to jest i zużycie no bo niby skąd ma się brać ta frajda? Jeśli o mnie osobiście chodzi to mógłbym mieć odrobinę mniej frajdy i odrobinę mniejsze zużycie, wtedy by mi "stykło" 😂
  4. Kutwa... Bardzo profi portal - Auto Świat... 1,3cdti dobry? Jak się łańcuch rozrządu nie urwie przy 180-200kkm to dobry... Nie wiem skąd biorą informacje, ale to ma tyle wspólnego z rzeczywistością, co Gwiezdne wojny Lucasa. 1,9 faktycznie dobra konstrukcja. 2,0 cdti to zmodyfikowany 1,9 i za wyjątkiem nieszczęsnego uszczelniacza smoka pompy, jest praktycznie tak samo żywotny. 1,8 XER to stara konstrukcja, zmodyfikowana. Koła rozrządu poza ASO wcale nie kosztują po 800 tylko w okolicy 550 za INA. Nie czytam takich fachowych portali. Ze 3-4 zdania i już mi ciśnienie skacze od pier***nia głupot :P
  5. https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/polecane-silniki-opla-latwo-o-dobra-jednostke/28t71gn
  6. Hey, Czy jest na forum osoba, która miałaby możliwość sprawdzenia VIN Mercedesa. Chodzi mi o przebieg, ewentualnie ważniejsze naprawy.
  7. To jest także moje wrażenie. Z16XER a więc stara konstrukcja, w aucie o masie 1350 kg, a więc niewiele mniejszej niż moje obecne 1460 kg, palił 8,5 - 9 l/100 na tych samych trasach i korkach w tym samym miecie. Czyli o 20% mniej niż obecny nowoczesny B14XFT. Oczywiście ten ma większą moc większy moment obrotowy i większy apetyt na paliwo. Tu się nic nie da oszukać.
  8. W moim przypadku też spalanie takie jak podaje Opel. Podobnie w moich poprzednich samochodach innych marek spalanie miałem takie jak podawał producent.
  9. Ale to samo jest z KAŻDYM ekologicznym gównem... czy to DPF czy SS czy cokolwiek innego. Dbasz o ekologię ale płacisz więcej za utrzymanie auta.
  10. Wg mnie nic dodać nic ująć do Twojej końcowej konkluzji.
  11. Generalnie staram się używać systemu Start/Stop wstrzemięźliwie i rozsądnie, tak by nie dopuszczać do wyłączeń silnika na kilka, czy kilkanaście sekund. W jeździe w korku wyłączam system, aby co chwila nie gasił silnika dosłownie na moment. Spróbujmy przeanalizować wady i zalety systemu Start/Stop. 1. Za - oszczędność paliwa plus ekologia. Spróbuję oszacować oszczędność paliwa. Zakładam swoje typowe warunki jazdy do pracy. Jest to 30-40 min jazdy, dopuszczam do ok. 2 zatrzymań silnika przez SS, łączny czas przez który silnik nie pracuje szacuję na 90 s. Zakładając zużycie na biegu jałowym ok. 0,8 l/h daje to oszczędność benzyny w ilości ok. 0,02 l, czyli 10 gr (słownie dziesięć groszy)! Nawet jeśli silnik będzie często, czyli wielokrotnie wyłączany (jeśli nie dezaktywuję SS), to mogę założyć, że nie będzie pracował aż 4 min podczas takiej jazdy. Daje to ok.0,05l benzyny, czyli mniej niż 30 groszy. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że wyłączenie silnika na krótki czas rzędu 10 s nie ma sensu, bo dodatkowe paliwo wymagane do jego rozruchu zjada oszczędność wynikającą z wyłączenia. Podjeżdżanie w korku z aktywnym SS nie wiąże się więc z żadną oszczędnością. W ten sposób w ciągu miesiąca zaoszczędzę od 4-5 zł przy wstrzemięźliwym korzystaniu z SS - do kilkunastu (10-14) zł przy rozrzutnym korzystaniu połączonym z bardzo dużą liczbą zatrzymań i rozruchów silnika. Rocznie 50-60 zł do 120-140 zł. Przez 5 lat eksploatacji samochodu daje to kwoty rzędu małych kilkuset złotych (250 - 300 zł) lub trochę większych kilkuset złotych (600-700 zł) okupionych gigantyczną liczbą zatrzymań i rozruchów silnika.. Przykłady powyższe oparłem na wyliczeniach dla typowych moich jazd do pracy i z powrotem - rocznie kilkanaście tys. km. W sumie jeżdżę trochę więcej, ale wtedy jest to bardziej trasa i udział SS jest niewielki. 2. Przeciw systemowi Start/Stop. - Duże obciążenie układu rozruchowego silnika i akumulatora i możliwość jego przedwczesnego zużycia i w konsekwencji naprawy. - Zmiany temperatury pracy silnika związane z zatrzymywaniem, to nie są warunki idealne do pracy. - Po każdym rozruchu w silniku musi zostać rozprowadzony olej; w początkowej fazie po uruchomieniu smarowanie nie będzie idealne. - Co na to wszystko turbosprężarka, o którą należy dbać szczególnie. Ona też jest smarowana, powinna być odpowiednio schładzana. Sądzę, że intensywne korzystanie z SS może przyspieszać zużycie silnika. Jaki z tego morał? Jeśli korzystanie z systemu Start/Stop spowoduje konieczność wcześniejszych napraw, to wszystkie zaoszczędzone na mniejszym zużyciu paliwa pieniądze zostaną na nią wydane i zapewne jeszcze dużo zabraknie.
  12. W moim przypadku spalanie publikowane przez Opla wg obecnie obowiązujących zasad (WLTP) zgadza się z tym co konsumują moje pojazdy (Mokka AT i Crossland). Niestety, martwi tak duże zużycie w trudnych warunkach miejskich w jeździe w korkach i zastanawiam się z czego to wynika. Czasem mam wrażenie, że starsze samochody w podobnie trudnych warunkach nie były aż tak paliwożerne, ale może to tylko wrażenie.
  13. Oczywiście masz rację. Tak tylko poglądowo wstawiłem wzmianki o spalaniu naszych milusińskich.
  14. Wg mnie w gazetach są bajki. A w tych danych od producenta można się doszukać ziarna prawdy tylko trzeba patrzeć na testy wg WLTP a nie NEDC. W cyklu miejskim WLTP jest ok. 10l/100 czyli mniej więcej tyle na ile można liczyć w realu. Wg NEDC to samo auto pali rzekomo 8l/100. https://www.spidersweb.pl/2017/08/wltp-vs-nedc.html
  15. Witam, Miałem dzisiaj dziwną sytuację ze swoją Mokką. Otóż po odpaleniu zapłonu kontrolka akumulatora nie zgasła, także po odpaleniu auta dalej się świeciła. Przejechałem kilka kilometrów bez problemu i na światłach włączył się system Start/Stop i kontrolka zgasła. Na tę chwilę kontrolka się nie świeci (dwukrotnie już odpalałem auto). Może ktoś poradzić, co to może być? Z góry dziękuję. Pozdrawiam
  16. Rzeczywiście jest to możliwe🤯 Rozgrzałem silnik na ok. 2 km a potem jechałem przez podmiejską dzielnicę w tym odcinek 1.5 km po autostradzie. Tylko kilka skrzyżowań, żadnych świateł ani przestojów. Efekt jak niżej. Co nie zmienia faktu, ze w rzeczywistości takie warunki do jazdy po prostu mi się nie zdarzają.
  17. Niestety można też tak. Moje nienasycone żarłoczne napompowane maleństwo ustanawia kolejny niechlubny rekord. Oczywiście prędkość średnia sugeruje korki korki i jeszcze raz korki ale takie spalanie to mimo wszystko przesada. W okresie przedświątecznym kiedy korki będą jeszcze większe a prędkość spadnie pewnie do 15km/h będę zapewne palił powyżej 15/100 Jak ciężarówka rozwożąca towar.
  18. Witam, Jestem tu nowy i od tygodnia jestem posiadaczem Mokki. Zastanawiam się, dlaczego u mnie przycisk "eco" jest jakby nieaktywny. Dioda się nie świeci i jak go naciskam nic się nie dzieje, przez co nie mogę wyłączyć S/S. Czy to może być po prostu wersja tego, czy coś tu jest nie tak? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
  19. Można i tak......... (ale to lekka męczarnia). Nie spieszyło mi się więc powolutku, nie przekraczając chyba 60 km/h pędziłem z wiatrem. Poza miastem inni kierowcy chyba mnie nie rozumieli.... 😂
  20. Nie wiem, u mnie jest już 14k więc chyba się dotarł. Chociaż ja z moją średnią prędkością to osobny temat.
  21. A czy to nie jest tak że te nowe silniki by miały moc muszą pracować na wyższych obrotach niż silniki bez turbo ? Więcej cykli spalania w jednostce czasu to i więcej spalone.
  22. Petre

    Service vehicle soon

    OK dzięki wielkie
  23. ArKos

    Service vehicle soon

    Tak, termostat do wymiany. Upaliła się grzałka termostatu - element zintegrowany i niewymienny jako odrębna część.
  24. Petre

    Service vehicle soon

    Po podpięcie błąd P0597-00 czyli co będzie termostat do wymiany?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.