Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Witam Moje pytanie dotyczy...czy da się włączyć doświetlenie zakrętów halogenami?
  3. Wiesław

    wspomaganie kierownicy

    Aku AGM wytrzymuje 5-7 lat ,ale po odpięciu trzeba dopisać do sterownika i wtedy jest prawidlowe ładowanie.Warto rozbudować informacje na tablicy wskazników o ładowanie aku .W tej sytuacji tylko rozłaczyc aku ,a po szcześliwym powrocie sprawdzenie ładowania i aku.
  4. Dadi

    wspomaganie kierownicy

    Tak, jest start - stop. Dziękuję za wyjaśnienie.
  5. Wiesław

    wspomaganie kierownicy

    Sprawdzanie ładowania przez program w apce jest niewiarygodny.Mokka X 2018r ma sterownik silnika nowej generacji (niż Mokka do 2018) i tylko MDI (nawet OPCOM 2021 pokazuje tylko błędy,a parametrów już nie).Jest start stop.
  6. Dadi

    wspomaganie kierownicy

    Sprawdzalem ładowanie w apce przez obd2. Dziś odepnę klemy, poczekam chwilę i podłącze ponownie. Obawiam się jednak zgodnie z tym co pisał Arek że szlag mógł trafić alternator.. Mimo 28 tys przebiegu... Niestety innych narzędzi do weryfikacji tematu nie mam, człowiek się tego nie spodziewał na wakacjach...
  7. Wiesław

    wspomaganie kierownicy

    Start -stop jest,popraw klemy na aku i sprawdż masy.Czy wskazanie ładowanie aku masz na desce wskażników czy mierzysz na aku.Błąd wspomagania to przeważnie słaby aku lub słabe ładowanie.Odpal silnik i nie dotykaj kierownicy -sprawdż ładowanie
  8. Ostatni tydzień
  9. Dadi

    wspomaganie kierownicy

    Cześć Odkurzam temat, nagle dziś przy parkowaniu wyskoczył błąd ESC oraz błąd wspomagania. Mokka X z 2018 roku, 1.4. Skasowało też wszystkie informacje o statystykach jazdy, nie działa też czujnik parkowania oraz nie pokazuje temperatury cieczy chłodzącej. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Torgue nie widzi żadnego kodu usterki. Nie pomaga też próba skasowania błędów z apki. Co ciekawe napięcie ładowania akumulatora to ponad 15V. Zwykle wcześniej na wyłączonym silniku pokazywało ok 12V, na uruchomionym ok 14.2, sporadycznie spadało do 9 a potem znów ok 13.9, 14.2. I jeździło bez błędów... Czy odłączenie klem coś da, czy to jakiś babol z alternatorem? Dodam że akurat jestem na Chorwacji i masz babo placek... Any ideas?
  10. Mokka X 2018 r. - zamontowane zamienniki Delphi LP3482 na przód. Pasują. Koszt (wymiana+materiał) w ASO Opel (rzekomo promocyjnie) 800 zł, koszt w zwykłym warsztacie 220 zł.
  11. Witam, Pacjent Mokka 1.7 automat z 2013. Nie wiem czy problem leży po stronie silnika czy skrzyni, może gdzieś indziej….?…. Na autostradzie prędkość Max jaka może osiągnąć to 140km/h pedał w podłodze. Na postoju skrzynia na P i przegazowce obroty Max 3000 z butem w podłodze… Brak błędów na desce, nie kopci, przyspiesza normalnie
  12. W poszukiwaniu najlepszego samochodu dla firmy wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup minivana. Pomimo systematycznie rosnącej popularności SUV-ów, zainteresowanie minivanami wciąż jest bardzo duże. Minivan dla biznesu – zalety Minivany sprawdzają się znakomicie nie tylko w roli samochodów rodzinnych, ale również jako pojazdy wykorzystywane do celów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Klienci salonu Autoplaza cenią je m.in. za przestronność i funkcjonalność. Minivany są na tyle uniwersalne, że można je dopasować do profilu firm z różnych branż. Dostępne są w wersji zarówno pięcio-, jak i siedmioosobowej, niemniej warto pamiętać o tym, że większa liczba foteli zmniejsza możliwości przewozowe samochodu. Minivan co prawda nie jest w stanie zastąpić tradycyjnego auta dostawczego, ale umożliwia przewóz paru osób i rozmaitych towarów. Dla małej czy średniej firmy niejednokrotnie okazuje się strzałem w dziesiątkę. Minivan dla biznesu – jak wybrać najlepsze auto? Wybór minivana dla biznesu to wypadkowa wielu czynników. Do najpopularniejszy na rynku modeli zaliczają się m.in. Ford Galaxy, Dacia Lodgy, Citroen C4 Spacetourer, BMW 2 Active Tourer czy Renault Espace. Wybór jest na tyle bogaty, że każdy przedsiębiorca znajdzie to, czego potrzebuje jego firma. W omawianym kontekście duże znaczenie ma to, czy w rachubę wchodzi pojazd używany, czy nowy. O ile w przypadku nowych samochodów sprawa jest prosta, o tyle przy zakupie używanego egzemplarza należy zachować czujność i ostrożność. Stan prawny i techniczny takiego auta nie może wzbudzać żadnych wątpliwości, dlatego trzeba koniecznie kupić je od sprawdzonego sprzedawcy, np. w autoryzowanym salonie, który jest w stanie poszczycić się dużym doświadczeniem. Minivan dla biznesu – czy warto? Odpowiedź na pytanie, czy minivan dla firmy stanowi dobre rozwiązanie, jest indywidualną kwestią. Z całą pewnością trzeba zastanowić się nad wieloma rozwiązaniami, a by sposób nich wybrać te optymalne. Sprawny minivan z niedużym przebiegiem i niedrogi w utrzymaniu jest w stanie zaspokoić liczne potrzeby.
  13. Wtórny rynek motoryzacyjny w Polsce obfituje w różnego rodzaju oferty obejmujące m.in. samochody z gwarancją. Na czym polega taka umowa i czy opłaca się zainwestować w takie auto? Oto najważniejsze rzeczy, jakie warto wiedzieć na ten temat. Gwarancja na używane auto – co to takiego? Gwarancja na używane auta udzielana przez salon Hondy czy inny salon specjalizujący się w sprzedaży pojazdów z drugiej ręki określana jest także mianem gwarancji serwisowej. Nie należy jej utożsamiać z gwarancją producenta, ponieważ są to dwie zupełnie odrębne umowy. Gwarancja sprzedawcy na używany pojazd to rozwiązanie, które ma na celu zachęcić klientów do zakupu i zagwarantować bezpieczeństwo transakcji. Czas obowiązywania umowy gwarancyjnej zależy od konkretnego salonu – najczęściej wynosi od 3. do 6. miesięcy. Gwarancja na używane auto – na co zwrócić uwagę? Eksperci z salonu Używane Jak Nowe podkreślają, że każdy, kto decyduje się na kupno używanego samochodu z gwarancją, powinien pamiętać o paru istotnych sprawach. Przede wszystkim trzeba dokładnie przeczytać umowę, kładąc szczególny nacisk na zapisy dotyczące rodzaju usterek podlegających bezpłatnym naprawom w ramach gwarancji oraz limitu wydatków. Należy też sprawdzić, gdzie znajdują się serwisy, w których przeprowadzane są naprawy. Każdy sprzedawca ma swoje serwisy partnerskie – lepiej wcześniej wiedzieć, czy taki punkt znajduje się w pobliżu. Oczywiście stan prawny i techniczny samochodu nie może wzbudzać żadnych wątpliwości – konieczne jest zatem przejrzenie dokumentów potwierdzających pochodzenie i historię serwisową auta. Używane auto z gwarancją – czy warto je kupić? Decyzja o zakupie używanego samochodu z gwarancją jest podyktowana indywidualnymi przesłankami. Poszczególne oferty trzeba zweryfikować pod kątem wiarygodności, dlatego niezwykle ważne jest to, aby współpracować ze sprawdzonymi i doświadczonymi sprzedawcami mającymi ugruntowaną pozycję na rynku. Samochód z gwarancją opłaca się kupić pod warunkiem, że jest sprawne i ma stosunkowo nieduży przebieg.
  14. Rafal

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Arkos zgadza sie ale chciałbym spróbować pierw spsikanie. Jak nie będzie żadnego efektu to wtedy będę musiał znaleźć dłuższą chwilę i na spokojnie wyczyścić manualnie pin za pinem. Mógłbyś polecić jakiś dobry preparat do czyszczenia wtyczek elektrycznych.
  15. ArKos

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Czyszczenie styku samym psikaniem nie zawsze daje efekt. Czasem trzeba rozebrać wtyczkę, wyjąć piny i je mechanicznie oczyścić.
  16. Rafal

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Arkos sprowadziłeś mnie na ziemię. A takie czysto teoretyczne pytanie czy mógłbym wszystkie styki czymś specjalistycznym popsikac. Dla przeczyszczenia.
  17. ArKos

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Wymieniam: styki w skrzynce REC, kostkach do BCM, wadliwa masa gdzieś, uszkodzony alternator, wadliwe styki prądowe okablowania alternatora, wadliwe styki kostek sterownika silnika, zimne luty BCM lub sterownik silnika... mam wymieniać dalej? Odstaw to, ciężko sobie poradzić z czymś takim w samochodzie naszpikowanym elektroniką. Tu trzeba nie dość że robić fizyczne pomiary napięcia, ciągłosci okablowania itp to jeszcze nie można wykluczyć uszkodzenia elementu typu manetka czy wyłącznik świateł, a to da się zdiagnozować po podłączeniu MDI i wykonaniu testu elementów wykonawczych. No chyba że masz siano i będziesz wymieniał w ciemno na pałę. To nie jest maluch, gdzie starczyły 2 klucze, młotek i breszka. Tu sterownik silnika reguluje napięcie ładowania, tu BCM odpala wszystkie światła, tu wszystko stara sie myśleć za kierowcę. Tak uważam.
  18. Rafal

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Normalne h7 i to jest pulsowanie świateł a nie mruganie.
  19. Rafal

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Arkos Updat swiatla nie mrugaja tylko pusluja chwile i przestaje. Mógłbyś mnie dokładnie nakierować od której strony zacząć sprawdzanie krok po kroku. I czy przyczyną może być jakiś przekaznik czy coś w tym stylu.
  20. Viszna

    Płyń chłodniczy

    Jeżeli komuś ubywa płyn, a nie ma śladów to sprawdźcie czy nie puszcza korek w zbiorniczku wyrównawczym. U mnie tak było, że płyn znikał, a śladów brak, dopiero jak porządnie zagrzałem auto na postoju (kilkanaście minut) i zacząłem dokładnie oglądać to się okazało, że zbiorniczek wyrównawczy bardzo, bardzo delikatnie popuszczał przez ten króciec przelewowy przy korku, dosłownie po kropelce, ale to wystarczyło, aby płyn powoli ubywał. W motoryzacyjnym nie było samych zakrętek/korków więc kupiłem cały zbiorniczek (jakiś zamiennik) za 70zł, wymiana jakieś 15min i działa już 2gi miesiąc i jest wszystko OK.
  21. To ja opiszę co dalej z moją usterką, którą opisałem tu: Na początku uderzyłem do kilku większych warsztatów montujących/serwisujących LPG w mojej okolicy i tak jak przepowiedział @ArKos usłyszałem: "Jak Pan chce coś wymienić (reduktor/filtr/etc.) to oczywiście zapraszamy, ale diagnostyki usterek poprzez komputer nie jesteśmy w stanie sprawdzić" więc został serwis ASO. Koszt wizyty 350zł czas ~2 godziny i diagnoza: "NAJPRAWDOPODOBNIEJ uszkodzona jest cewka elektrozaworu na parowniku. Niestety nie możemy dać 100% gwarancji, że to na pewno jest uszkodzona ta część i nawet jeżeli Pan zleci taką naprawę i wymienimy reduktor może się okazać, że dalej będzie występował problem w takim przypadku będziemy szukali dalej w ramach kosztu pierwszego zlecenia diagnostycznego. Koszt wymiany UWAGA!: 1980zł gdyż cewka NIE WYSTĘPUJE jako oddzielna część i należy wymienić CAŁY REDUKTOR" (dobrze, że nie cały silnik albo najlepiej cały samochód...) Summa summarum, wróciłem do domu siadłem do neta i w 10min zamówiłem ORYGINALNĄ CEWKĘ elektrozaworu do parownika LI-10 -koszt: 55zł -szkoda, że ASO nie może się zaopatrywać w zwykłych hurtowniach motoryzacyjnych... Czas wymiany elementu to 20 minut, bo musiałem jeszcze zabezpieczyć "obstruganą" izolację z przewodów przy kostce cewki, gdzie "gmerał" elektryk w ASO (trochę żenada, zostawić przewody z żyłą miedzianą na wierzchu... no ale cóż...). Na chwilę obecną działa, zobaczymy co będzie jak pojeżdżę dłużej. Problem u mnie był taki, że cewka chyba miała przebicie, które występowało co jakiś czas, dlatego raz LPG działało, a raz wywalało błędy. Najbardziej wkurzające jest to, że jak wcześniej czyściłem zawór to sprawdzałem cewkę miernikiem i oporność była OK (bo po zamontowaniu pojeździł na LPG przez 2 dni) Obecnie jak zdemontowałem starą cewkę to jej oporność wynosiła 0.006 a dla nowej miernik wskazywał 0.013 czyli uszkodzona ewidentnie miała jakieś przebicie i to już na stałe. P.S. Najbardziej dla mnie jest dziwne przerzucanie kosztu błędnej diagnostyki na klienta. W przypadku gdy diagnoza jest nietrafiona. np. okazałoby się, że nie jest uszkodzona cewka tylko np. przewód masowy biegnący od cewki do sterownika (to TYLKO przykład), ja kupuję reduktor za prawie 2tyś i... szukamy dalej i bawimy się w dalsze wymiany podzespołów samochodu za kolejne tysiące zł, trochę to takie... Ja rozumiem, że warsztat nie może zwracać części do hurtowni, ale w końcu koszt diagnostyki to nie 50zł i za takie pieniądze raczej powinna być jakaś odpowiedzialność za diagnozę... Ale to tylko takie moje dywagacje na tematy ogólne... pozdrawiam Piotr Aktualizacja 2 dni później... No i wykrakałem pisząc: "zobaczymy co będzie jak pojeżdżę dłużej" dzisiaj wracając z trasy ~100km zatrzymałem się na chwilę pod sklepem na około 10min, po ponownym uruchomieniu auta podczas ruszania auto zgasło (zachowało się jak by nagle mu zabrakło mocy podczas ruszania) po ponownym uruchomieniu już się nie przełączyło na LPG. Godzinę później musiałem gdzieś podjechać i... LPG działa, ale jak wracałem to znowu nie przełącza. Brak jakiejkolwiek informacji na wyświetlaczu, zachowuje się tak jak by nie było gazu w zbiorniku (ale gaz na pewno jest bo od tankowania przejechałem ~150km no i pokazuje jeszcze dużą ilość jako zasięg) po prostu kontrolka przełącznika mruga a następnie gaśnie i to wszystko. W międzyczasie podjechałem do magika od LPG w mojej okolicy dowiedzieć się czy jest w stanie to ogarnąć, bo wydawać znowu 350zł na gdybanie ASO mija się z celem. Była krótka konstruktywna rozmowa -najlepiej wymienić instalację na jakiegoś STAG lub BRC (nowy parownik, listwa wtryskowa no i cała elektronika, umiejscowienie elementów pozostaje to samo, wykorzystane zostaną też oryginalne przewody) otrzymam gwarancję na instalację i jej poprawne działanie tak jak by była montowana od 0. Mówił, że robił już takie "wymiany" w Renault i Dacia właśnie z LandiRenzo bo to totalny syf jest... Nie modyfikował jeszcze Opla i na samym początku stwierdził, że należałoby sprawdzić jak zachowa się auto i system po odłączeniu komputera gazowego, czy nie będzie zgłaszać jakichś błędów etc. w tym celu trzeba by wypiąć bezpiecznik od centralki LPG. @ArKoswspominałeś, że zajmowałeś się elektryką -czy mógłbyś mi podać informację KTÓRY bezpiecznik jest od LPG i czy jest on TYLKO od LPG -czyli czy wypinając go nie odłączę też innych systemów? Na obudowie skrzynki bezpiecznikowej nie znalazłem opisu "LPG". dzięki i pozdrawiam Piotr
  22. Rafal

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Dodam że tak się dzieje czasami jak deszcz popada bo jak jest normalna sucha pogoda to wszystko jest ok.
  23. ArKos

    Swiatla mijania mrugaja czasami.

    Szukać po kolei calutki obwód i po drodze wszystkie urządzenia od aku do żarówki. Oddaj to do elektryka kumatego. BCMa sam nie sprawdzisz. Manetki też.
  24. Kolejne zapytanie do arkosa jadąc moja mokka czasami swiatla mijania zaczynają mrogac. Tzn pomrogaja chwile wszystko jest spowrote Oki. Robie się tak jak jest duża wilgotności albo popadał deszcz. Dodam że włącznik świateł jest ustawiony w tryb automatyczny. Co może być przyczyną tego mrugania i gdzie szukać jakieś potencjalnej usterki i co posprawdzać.
  25. AgaCSB1

    Prośba

    Witam forumowiczów. Od początku tego miesiąca posiadam Opla Mokka. Bardzo proszę o polecenie warsztaty w Opolu i okolicy w którym w razie potrzeby mogłabym zostawić swoją Mokkę. Z góry bardzo dziękuję. Na chwilę obecną chciałabym zrobić podstawowe czynności wymiana oleju łańcuszka itd.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.