Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 11.11.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    ArKos

    Mokka Cosmo RM 2015

    Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo
  2. 1 punkt
    Marekb

    System Start&Stop używać czy nie używać

    Generalnie staram się używać systemu Start/Stop wstrzemięźliwie i rozsądnie, tak by nie dopuszczać do wyłączeń silnika na kilka, czy kilkanaście sekund. W jeździe w korku wyłączam system, aby co chwila nie gasił silnika dosłownie na moment. Spróbujmy przeanalizować wady i zalety systemu Start/Stop. 1. Za - oszczędność paliwa plus ekologia. Spróbuję oszacować oszczędność paliwa. Zakładam swoje typowe warunki jazdy do pracy. Jest to 30-40 min jazdy, dopuszczam do ok. 2 zatrzymań silnika przez SS, łączny czas przez który silnik nie pracuje szacuję na 90 s. Zakładając zużycie na biegu jałowym ok. 0,8 l/h daje to oszczędność benzyny w ilości ok. 0,02 l, czyli 10 gr (słownie dziesięć groszy)! Nawet jeśli silnik będzie często, czyli wielokrotnie wyłączany (jeśli nie dezaktywuję SS), to mogę założyć, że nie będzie pracował aż 4 min podczas takiej jazdy. Daje to ok.0,05l benzyny, czyli mniej niż 30 groszy. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że wyłączenie silnika na krótki czas rzędu 10 s nie ma sensu, bo dodatkowe paliwo wymagane do jego rozruchu zjada oszczędność wynikającą z wyłączenia. Podjeżdżanie w korku z aktywnym SS nie wiąże się więc z żadną oszczędnością. W ten sposób w ciągu miesiąca zaoszczędzę od 4-5 zł przy wstrzemięźliwym korzystaniu z SS - do kilkunastu (10-14) zł przy rozrzutnym korzystaniu połączonym z bardzo dużą liczbą zatrzymań i rozruchów silnika. Rocznie 50-60 zł do 120-140 zł. Przez 5 lat eksploatacji samochodu daje to kwoty rzędu małych kilkuset złotych (250 - 300 zł) lub trochę większych kilkuset złotych (600-700 zł) okupionych gigantyczną liczbą zatrzymań i rozruchów silnika.. Przykłady powyższe oparłem na wyliczeniach dla typowych moich jazd do pracy i z powrotem - rocznie kilkanaście tys. km. W sumie jeżdżę trochę więcej, ale wtedy jest to bardziej trasa i udział SS jest niewielki. 2. Przeciw systemowi Start/Stop. - Duże obciążenie układu rozruchowego silnika i akumulatora i możliwość jego przedwczesnego zużycia i w konsekwencji naprawy. - Zmiany temperatury pracy silnika związane z zatrzymywaniem, to nie są warunki idealne do pracy. - Po każdym rozruchu w silniku musi zostać rozprowadzony olej; w początkowej fazie po uruchomieniu smarowanie nie będzie idealne. - Co na to wszystko turbosprężarka, o którą należy dbać szczególnie. Ona też jest smarowana, powinna być odpowiednio schładzana. Sądzę, że intensywne korzystanie z SS może przyspieszać zużycie silnika. Jaki z tego morał? Jeśli korzystanie z systemu Start/Stop spowoduje konieczność wcześniejszych napraw, to wszystkie zaoszczędzone na mniejszym zużyciu paliwa pieniądze zostaną na nią wydane i zapewne jeszcze dużo zabraknie.
  3. 1 punkt
    Sym

    Subiektywne porównanie - Hyundai IX20 kontra Mokka X

    Z dużego auta to ma promień skrętu. 😄 Astrą Sports Touer do garażu wjeżdżałem na raz. Tym bez poprawki się nie da.
  4. 1 punkt
    ert4

    Swiatla drogowe - problemy

    Jak włączam przednie przeciwmgielne to wyłącza drogowe. Byłem w ASO i wróciłem po 5 minutach, mechanik powiedział, że za wysoko mam podczepioną na szybie video rejestrator, zasłania cały mechanizm. Kazał przyczepić kamerę niżej lub gdzieś z boku na szybie i zobaczyć jak będzie teraz. Hehehe jestem w szoku, ale zobaczymy czy pomogło
  5. 1 punkt
    Pacco

    Spalanie po dotarciu - zamiast lepiej to jest gorzej

    Hejka, Moja Mućka silnik 1,4T, skrzynia manual, koła 17, przebieg podobny około 10 tys, olej wymieniony przy przebiegu 2tys, klima sporadycznie w zależności od potrzeb, ruch 80% miasto, pozostałe 20% poza, jazda spokojna bez szaleństw, spalanie 6,5-6,8 l, jak dla mnie to spalanie jest jak najbardziej spoko. Takie spalanie było praktycznie od samego początku, no może na samym początku było w granicach 7,8, ale po pierwszym 1tys. się ustabilizowało, czasami bywało niższe np. 5,8l, ale też bywało wyżej- jazda autostradą z prędkością autostradową to spalanie wzrosło do 7,4 l. U mnie nie zauważyłem , aby wymiana oleju miała wpływ na spalanie.
  6. 1 punkt
    vitoldo

    Czas z RDS

    O, to bardzo proszę daj znać o wyniku wizyty. Nieważne jaki będzie efekt. Dla mnie to nie jest jakiś wielki problem ale to jest dziwne, że w aucie z nie-najniższej półki jest nieaktywna opcja, która była i działała w autach sprzed 15 lat.
  7. 1 punkt
    vitoldo

    Rejestrator jazdy - jaki odpowiedni wybrać ?

    Ja mogę polecić 70mai Dash Cam Pro https://www.70mai.com/en/dash-cam-pro/ Kamera jest gabarytowo niewielka co akurat dla mnie jest wielką zaletą. Ma rozdzielczość 2.5K ( 2592 × 1944 albo 2560x1440). Do wyboru kompresja H.264 i H.265. Naprawdę bardzo dobra jakość obrazu. Kąt widzenia to 140 stopni i jest wystarczający. Obraz jest więc nieco "wygięty" ale to wynika z zasad optyki. Przy tak szerokokątnym obiektywie ten efekt jet raczej niemożliwy do uniknięcia. Sterowanie głosowe przez kilka prostych komend (zrobienie ekstra zdjęcia, ekstra nagranie zdarzenia, włączenie/wyłączenie ekranu). Fajne jest mocowanie na folii elektrostatycznej. Zamontowałem kamerę po prawej stronie lusterka dzięki czemu jest niewidoczna z fotela kierowcy i nie rozprasza uwagi. Obiektyw jest bardzo blisko osi auta. Wbudowany hotspot Wi-Fi, zgrywanie zdjęć przez apkę na smartfon i dalej na komputer. Konfigurowanie kamery przez Wi-Fi z apki. Ekran jest mały 2" ale dla mnie to nie ma znaczenia bo oglądanie ujęć ma sens jedynie na smartfonie a w zasadzie wyłącznie na komputerze. Wg mnie kamera im mniejsza tym lepsza. Liczy się jakość obrazu i funkcje. Do dokupienia jest moduł GPS (ja na razie nie mam) i wtedy wyświetla dodatkowo prędkość i położenie. Wtedy też dostępne są dodatkowe funkcje m.in. ADAS. Taka funkcja zupełnie nie jest mi potrzebna, i tak bym jej nie włączył bo nie wierzę w sens posiadania takich udogodnień. Pliki wideo są duże, 2 minutowe nagranie "waży" ok. 330 MB. Poniżej link do filmiku, który zamieszczam jako przykład (trzeba wybrać rozdzielczość 1440p). https://youtu.be/oz9KHSrrflA Kabel przyłączeniowy jest odpowiedniej długości. Udało się go ładnie upchnąć w podsufitce, lewym słupku i podłączyć do bezpiecznika zapalniczki pod deską rozdzielczą. Wsparcie producenta to nie jest jakiś szał ale wypuszczane są nowe wersje firmware i nowe wersje aplikacji. Na forum użytkowników (https://int-bbs.70mai.com.cn/?index-1.htm) coś się dzieje więc problemy rzadko pozostają bez odpowiedzi. Jak na razie moja ocena kamery to 10/10.
  8. 1 punkt
    ArKos

    układ wydechowy

    Zaraz... to masz to auto na gwarancji czy nie? Skoro tak, to zażądałbym pisemnego uzasadnienia odmowy wymiany elementu układu wydechowego na wolny od wad.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.