Skocz do zawartości

visera

Administrator
  • Zawartość

    129
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana visera w dniu 15 Marzec 2015

Użytkownicy przyznają visera punkty reputacji!

O visera

  • Tytuł
    Administrator

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

641 wyświetleń profilu
  1. Chcąc wyposażyć swoją firmę w samochód dostawczy, musisz zastanowić się, jaka forma finansowania najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Obecnie oprócz tradycyjnego zakupu auta, możesz zdecydować się na leasing lub wynajem – czym różnią się te dwie formy i dla kogo są odpowiednie? Leasing samochodu dostawczego a wynajem długoterminowy Jest to rozwiązanie dla tych, którzy chcą mieć większą swobodę korzystania z samochodu. Po zakończeniu umowy leasingowej jest bowiem możliwy jego nabycia na własność. Biorąc pod uwagę same koszty finansowe bez uwzględniania usług dodatkowych, najczęściej okazuje się także, że po zsumowaniu leasing jest zauważalnie tańszym rozwiązaniem od wynajmu długoterminowego. Wynajem długoterminowy samochodu dostawczego jest odpowiedni dla osób ceniących sobie przede wszystkim wygodę i kompleksową usługę. Stała rata miesięczna pokrywa wszystkie opłaty związane z eksploatacją pojazdu. Dodatkowym kosztem ponoszonym przez wynajmującego jest wyłącznie paliwo. Co wybrać – leasing czy wynajem? Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, która forma finansowania samochodu dostawczego dla Twojej firmy będzie najlepsza, musisz zastanowić się, co jest dla Ciebie ważne. Przemyśl następujące aspekty: Z wykupem lub bez wykupu – jest to główna cecha, która odróżnia leasing samochodu dostawczego od wynajmu długoterminowego. Po zakończeniu umowy leasingu zazwyczaj następuje wykup samochodu za jego symboliczną wartość. W przypadku wynajmu, po zakończeniu kontraktu zwracany jest do firmy, od której został wypożyczony. Spłata wartości lub opłata za samo użytkowanie – kolejnym aspektem, który odróżnia te dwie opcje, jest wysokość raty miesięcznej. W przypadku leasingu korzystający spłaca z każdą kolejną ratą wartość samochodu powiększoną o marżę finansującego. Natomiast w przypadku wynajmu, poza marżą, korzystający płaci jedynie za użytkowanie pojazdu, nie spłacając jego wartości. Z wpłatą wstępną lub bez udziału własnego – większość firm oferujących leasing wymaga, żeby klient wniósł udział własny, aby przystąpić do umowy. Natomiast przy wynajmie długoterminowym wpłata własna zazwyczaj nie jest wymagana. Firmy oferujące leasing oraz wynajem długoterminowy, takie jak https://www.kangoor.pl/, umożliwiają na zapoznanie się z dwoma opcjami i wybranie tej, która będzie najlepiej dostosowana do Twoich potrzeb.
  2. Materiały ścierne wykorzystywane są podczas naprawy i renowacji aut. Ich zastosowania wymaga większość prac wykonywanych w warsztatach blacharsko-lakierniczych. Wśród materiałów tego typu wyróżniamy między innymi tarcze ścierne. W zależności od potrzeby dostępne są krążki zarówno do szlifowania maszynowego, jak i ręcznego. Odpowiednio dobrane pozwalają uzyskać oczekiwany efekt bez ryzyka uszkodzenia wykańczanej powierzchni. Kluczowe parametry ściernic Perfekcyjne wykończenie naprawianych powierzchni pojazdu, również tych trudnodostępnych, jest możliwe między innymi dzięki użyciu właściwych materiałów ściernych. Przy ich wyborze pod uwagę brany jest przede wszystkim rozmiar oraz rodzaj zastosowanego ścierniwa. Producenci oferują tarcze ścierne z różnych materiałów, w różnej wielkości i ziarnistości. Materiał wykonania Krążki powstają na bazie podkładów, do których przytwierdzane są ziarna materiału ściernego. Jednym z często spotykanych jest elektrokorund, czyli syntetycznie wytwarzana postać tlenku glinu nazywanego korundem. Materiał ten swoją popularność zawdzięcza stosunkowo niskiej cenie, większej regularności i ostrości kryształów oraz możliwości stosowania domieszek wpływających na ich właściwości szlifujące. Do produkcji tarcz ściernych powszechnie wykorzystywany jest elektrokorund szlachetny, który zawiera około 99% czystego Al2O3 i elektrokorund półszlachetny o zawartości tlenku glinu zazwyczaj wyższej niż 95%. Dobry przykład stanowią produkty marki APP, dostępne w sklepie internetowym Warsztat24. Mowa tutaj o krążkach ściernych Classic z ziarnem ze szlachetnego elektrokorundu i tarczach ściernych fibrowych z ziarnem korundowym półszlachetnym. Krążki ścierne APP Classic przeznaczone są do maszynowego szlifowania powierzchni poliestrowych takich jak szpachle oraz akrylowych i poliuretanowych takich jak podkłady czy lakiery nawierzchniowe. Sprawdzą się także z ręcznymi szlifierkami elektrycznymi i dostosowanymi do odsysania pyłu szlifierkami pneumatycznymi. Przy pomocy tarcz ściernych fibrowych firmy APP można zaś szlifować dokładnie i zgrubnie, a także ścierać i wygładzać spoiny, usuwać zadziory i rdzę z powierzchni stalowych, metalowych, lakierowanych i drewnianych. Tarcze ścierne fibrowe współpracują z talerzami podporowymi takimi jak APP TURBO. Do przytwierdzania ziaren materiału ściernego stosowane są różne spoiwa podkładowe, a w tym żywica. Aby zabezpieczyć ziarno przed wykruszeniem, producenci stosują dwie warstwy spoiwa. Aby zaś uniknąć zapychania się i przedłużyć żywotność krążka do drugiej warstwy dodają stearynianu. Taki zabieg wraz z równomiernie rozłożonym ziarnem umożliwia uzyskanie idealnego efektu prac wykończeniowych. Ziarnistość ścierniwa Ziarna ścierne mają różną wielkość. Na tarczach przeznaczonych do usuwania dużej ilości materiału z obrabianej powierzchni są ziarna o większych rozmiarach. Mniejsze ziarna pokrywają zaś krążki ścierne wykorzystywane podczas dokładnego wykańczania powierzchni pojazdów. Jednym słowem wielkość ziaren dobierana jest w zależności od potrzeby i sposobu użycia. Z uwagi na to, że produkcja ziaren o identycznym rozmiarze nie jest możliwa, powstała norma, która określa ziarnistość materiału ściernego. W Europie ziarnistość – nazywaną także granulacją lub gradacją – ściśle reguluje norma FEPA P ogłoszona przez europejską organizację zrzeszającą producentów narzędzi ściernych. FEPA to skrót od pełnej angielskiej nazwy organizacji Federation of European Producers of Abrasives. Litera P z kolei zawsze stoi przed numerem z gradacją, co pozwala między innymi na odróżnienie ziarnistości oznaczanej według normy amerykańskiej. Skodyfikowana jako ISO 6344 norma FEPA P przyjmuje, że materiał ścierny w określonej gradacji pokrywają ziarna w ustalonym zakresie rozmiarów podawanych w mikrometrach. Wyróżnić można kilka podstawowych zakresów granulacji ziaren. Należy jednak pamiętać, że stanowią one jedynie wskazówkę. Przy wyborze odpowiedniej tarczy ściernej liczy się również wiedza na temat obrabianej powierzchni i doświadczenie w pracy polerskiej. Materiały ścierne najogólniej możemy podzielić na kilka zakresów gradacji: P12 – P100– odpowiednie do usuwania dużej ilości materiału z powierzchni, obróbki jego kształtu i wyrównywania powierzchni, P100 – P180 – materiały ścierne, które sprawdzają się przede wszystkim przy końcowej obróbce powierzchni, P200 – P800 – materiały ścierne stosowane w procesach przygotowujących powierzchnię obrabianego materiału do lakierowania, matowienia i poprawek lakierniczych, P1000 – P2500 – materiały ścierne wykorzystywane do szlifowania na połysk oraz podczas retuszu na powierzchniach błyszczących. Na co jeszcze zwraca się uwagę przy wyborze tarcz ściernych? Ważne kryterium stanowi również maksymalna prędkość pracy narzędzi ściernych, czyli prędkość robocza, z jaką tarcza ścierna może być używana w szlifierce. Wartość prędkości maksymalnej podawana jest w m/s, a ustalają ją normy takie jak między innymi DIN EN 12413, DIN EN 13743 czy DIN EN 13236. Dla przykładu największa dopuszczalna prędkość robocza tarczy ściernej fibrowej APP F541, o której wspominaliśmy już wyżej, wynosi 80 m/s. Taka prędkość odpowiada 13300 RPM, a nazwa jednostki pochodzi od skrótu angielskiego terminu „revolutions per minute”, oznaczającego liczbę pełnych obrotów wykonanych wokół ustalonej osi w czasie jednej minuty.
  3. Przechowywanie paliwa na własny użytek to rozwiązanie bardzo powszechnie stosowane między innymi w gospodarstwach rolnych oraz firmach posiadających floty pojazdów. Ze względu na to, że zarówno benzyna, jak i olej napędowy są substancjami bardzo łatwopalnymi i stwarzającymi poważne zagrożenie dla otoczenia, wymagane jest, żeby były przechowywane w odpowiednich zbiornikach. W jaki sposób jednak powinny być przechowywane zbiorniki? Odpowiednie ulokowanie zbiornika Zbiornik na paliwo na użytek własny przede wszystkim powinien znajdować się w odpowiednich odległościach od pobliskich zabudowań. Odległości te wynoszą: Minimum 10 metrów od budynków mieszkalnych oraz budynków użyteczności publicznej Minimum 5 metrów od innych obiektów budowlanych oraz od granicy działki sąsiedniej Od minimum 3 do minimum 15 metrów od linii energetycznych – konkretne odległości uzależnione są od napięcia znamionowego na danej linii. Posadowienie zbiornika Zbiornik na paliwo musi zostać umieszczony na odpowiednim podłożu, które charakteryzować się będzie: Płaską, równą, odpowiednio wypoziomowaną i stabilną powierzchnią, Niepalnością, Odpowiednimi wymiarami – szerokości i długość podłoża powinny być o co najmniej 30 centymetrów większe, niż szerokość i długość zbiornika. Grubość podłoża powinna z kolei wynosić co najmniej 5 centymetrów. Na zewnątrz czy w środku? Zgodnie z obowiązującym od 30 czerwca 2010 roku rozporządzeniem ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, zakazane jest ustawianie zbiorników do przechowywania paliw wewnątrz budynków. Spowodowane jest to tym, że opary wydzielające się z olejów są cięższe od powietrza i w zamkniętych pomieszczeniach mogą stwarzać zagrożenie pożarowe. Zbiorniki należy umieszczać na wolnych przestrzeniach poza zamkniętymi obiektami budowlanymi. Warto zwrócić uwagę, że przepisy te nie negują możliwości przechowywania paliw wewnątrz budynków takich jak garaże – warunkiem jest, żeby paliwa te były przechowywane w jednostkowych opakowaniach stosowanych w handlu detalicznymi, nie zaś w zbiornikach do cyklicznego uzupełniania. Ponadto dopuszczalne ilości paliw do przechowywania w garażu są wielokrotnie mniejsze, niż pojemność zbiorników. Jaki zbiornik? Do zgodnego z prawem i przede wszystkim bezpiecznego przechowywania paliwa w dużych ilościach będziemy potrzebowali specjalnego zbiornika dwupłaszczowego, wykonanego z metalu lub tworzywa sztucznego. Znajdziemy je w m.in. w ofercie firmy MiM. Warto pamiętać, że zbiorniki o pojemności powyżej 2500 litrów objęte są obowiązkiem rejestracji w lokalnej jednostce UDT i podlegają rewizji zewnętrznej przeprowadzanej co dwa lata. Mniejsze zbiorniki objęte są uproszczoną formą dozoru, a ponadto nie podlegają obowiązkowym kontrolom stanu technicznego.
  4. Przewóz artykułów spożywczych o krótkim terminie przydatności, jak i towarów o szczególnej wrażliwości termicznej często wymaga zastosowania profesjonalnych rozwiązań. Oferowane przez firmę Kangoor z Rzeszowa samochody ciężarowe są wyposażone w chłodnie, które zapewniają odpowiedni mikroklimat dla przewożonych produktów. Dlaczego warto skorzystać z oferty ich wynajmu? Tania wypożyczalnia ciężarowych chłodni samochodowych Prowadzenie biznesu wymaga niejednokrotnie przewozu dużych ilości wrażliwego na temperaturę towaru. Warzywa i owoce, mięso, ale również specjalistyczne wyroby chemiczne często wymagają transportu z zachowaniem odpowiednich obostrzeń. W zależności od sytuacji możemy rozważać zakup albo wypożyczenie profesjonalnego samochodu ciężarowego z chłodnią. Na rynku jest wiele tanich wypożyczalni, które oferują specjalistyczne pojazdy dla biznesu. Niejednokrotnie to właśnie niedrogi wynajem, zarówno krótkoterminowy, jak i długoterminowy jest korzystniejszym wyborem niż kupno auta poprzez leasing finansowy lub specjalny kredyt bankowy. Pozwala on na optymalne wykorzystanie środków budżetowych, bez konieczności ponoszenia kosztów w okresie, gdy samochód nie jest użytkowany. Dlaczego warto wynająć chłodnię ciężarową w Rzeszowie? Ogromną korzyścią wynikającą z wypożyczenia mobilnej chłodni ciężarowej na terenie Rzeszowa jest fakt, iż nie musimy poświęcać cennego czasu na przygotowanie stosownej dokumentacji, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego kredytowania. Nie wnosimy również żadnego wkładu własnego, a sam pojazd może być podstawiony tego samego dnia, nawet w ciągu godziny. Również, jeśli potrzebujemy samochodu dostawczego sporadycznie albo jednorazowo, jego wynajem jest bardzo korzystnym wyborem. Wnosimy jedną opłatę, w którą zazwyczaj jest wliczone również dodatkowe ubezpieczenie, Assistance, całodobowa pomoc drogowa i 24-godzinne wsparcie klienta. Skorzystaj z oferty wynajmu samochodów ciężarowych w Rzeszowie! Jeżeli potrzebujesz w tej chwili samochodu z chłodnią, to powinieneś zainteresować się profesjonalną ofertą rzeszowskiej firmy Kangoor. Nowoczesna flota i fachowe wsparcie to coś, co klienci cenią sobie najbardziej.
  5. Coraz więcej osób decyduje się na wynajem aut dostawczych na terenie Krakowa. Profesjonalna wypożyczalnia może nam zaoferować nie tylko sam pojazd, lecz również kompleksowe wsparcie i fachowe doradztwo. Czy warto skorzystać z tego rodzaju usług? Tania wypożyczalnia aut dostawczych Przedsiębiorcy coraz częściej szukają nowych pomysłów na optymalizację firmowego budżetu. Obniżenie kosztów poprzez rezygnację z użytkowania samochodów jest często niemożliwe i sparaliżowałoby działalność przedsiębiorstwa. Nowoczesna gospodarka daje nam jednak narzędzia, takie jak możliwość wypożyczenia pojazdu na dowolny okres – od jednej doby do nawet kilku miesięcy. Firmy prowadzące tego typu działalność zazwyczaj oferują również kompleksowe wsparcie w wyborze samochodu, a także przejmują na siebie obowiązki związane z przeglądami technicznymi i ubezpieczeniami, a także ewentualnym serwisem. Ma to duże znaczenie, szczególnie w opcji średnio- i długoterminowej. To duże oszczędności czasowe dla przedsiębiorców, którzy okresowo potrzebują dużej floty. Zalety korzystania z usług wypożyczalni aut w Krakowie Korzyści, jakie daje nam wypożyczalnia aut dostawczych w Krakowie to nie tylko redukcja kosztów i czasu potrzebnego na utrzymanie samochodów i czynności eksploatacyjne. Jakie są jeszcze zalety wynajmu dostawczaków? 24-godzinne wsparcie techniczne i profesjonalna obsługa klienta. Pomoc drogowa i assistance w cenie wypożyczenia. Ekspresowe dostarczenie pojazdu zastępczego w razie kolizji lub awarii. Dostarczenie samochodu pod drzwi siedziby naszej firmy. Brak ukrytych opłat i łatwiejsze zarządzanie budżetem przedsiębiorstwa. Ważnym aspektem jest zerowy wkład własny, jaki musimy zazwyczaj wnieść, decydując się na kredytowanie lub leasing firmowy. To duża zaleta szczególnie dla początkujących przedsiębiorców, którzy zaczynają przygodę z biznesem. Profesjonalny wynajem auta dostawczego Warto zdecydować się na profesjonalny wynajem auta dostawczego w Krakowie w firmie takiej jak Bziuk.pl, gdyż niesie ona za sobą wiele wymiernych korzyści. Unikamy w ten sposób nieprzewidzianych kosztów, które są ograniczone do dwóch aspektów – miesięcznej opłaty oraz faktur za paliwo.
  6. Otwock to miejsce, które kojarzy się z zielenią, sosnowymi lasami, rezerwatem przyrody, drewnianymi willami i pałacykami. To świetne miejsce by uciec od zgiełku stolicy i wyciszyć się po ciężkim tygodniu. Dostępna jest także wypożyczalnia samochodów w Otwocku, dzięki czemu można na miejscu wynająć pojazd i cieszyć się eksploracją pobliskich miejsc. Co zatem wpisać na listę obowiązkowych punktów do zwiedzenia? Na początek zorganizuj pojazd – wypożyczalnia samochodów w Otwocku W wybraniu najodpowiedniejszego modelu do podróżowania pomoże wypożyczalnia samochodów w Otwocku. Dzięki czemu będziemy bardziej mobilni i samodzielnie wybierać miejsca, w które chcemy pojechać w pobliżu Otwocka. Wielu mieszkańców stolicy to pracownicy korporacji, w których poruszanie się samochodami służbowymi jest możliwe tylko w godzinach pracy, stąd by nie musieć się martwić o środek transportu można skorzystać z opcji, oferowanej przez wypożyczalnię. To świetna opcja także dla osób, którzy przyjechali za granicy i nie posiadają własnego środka transportu. Co zabytkowego zobaczymy w Otwocku? Będąc w Otwocku nie sposób przeoczyć drewnianych willi wykonanych w stylu nazwanym „świdermajer” autorstwa Michała Andriollego. Projekty tego autora nawiązują do architektury szwajcarskiej, z której niewątpliwie pochodzą ażurowe zdobienia werand i przedsionków. To z pewnością punkty zaliczone do perełek architekturowych. Ponadto, ich kompilacja z starymi sosnami tworzy wyjątkowy klimat. Istotnym punktem na mapie Otwocka jest Mazowiecki Park Krajobrazowy, w którym spacer można rozpocząć od tamtejszej leśniczówki, z której prowadzi szlak wprost na taras widokowy nad malowniczym jeziorem. To miejsce szczególnie polecane wiosną i latem, gdzie zachwycić się można łabędzią rodziną. Miłośnicy aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu powinni skorzystać także z oferty Parku Miejskiego. Podziwiać tam można budynek nawiązujący swą budowlą do pałacu, które obecnie pełni rolę Liceum Ogólnokształcącego, a w czasach wojny pełniło funkcję kasyna niemieckiego. Co weekend odbywają się tam koncerty muzyczne, w wybrane wieczory tygodnia organizowane jest kino pod gołym niebem, co stanowi świetną propozycję dla niejednego kinomana. Inne atrakcje miasta Osoby, które lubią spędzać czas nad wodą mogą wypoczywać na plaży nad rzeką Świder. Niedaleko od plaży, między Józefowem, a Świdrem znajduje się hotel Holiday Inn, który oferuje atrakcję w postaci parku linowego. Godnym wspomnienia jest także ICSiR, w którym znajduje się basen oraz niezwykle interesujący plac zabaw dla dzieci, co świetnie wpisze się listę obowiązkową dla rodzin z dziećmi. W ciepłe okresy organizowane są w tym miejscu plaże z basenem, parasolami i wieloma zabawkami. Co ważne dla rodziców, wstęp jest zupełnie darmowy, więc ich pociechy mogą cieszyć się tym uroczym zakątkiem bez limitu. Istotne jest także, że to miejsce jest przyjazne dzieciom, ze względu na dbałość o ich bezpieczeństwo i higienę, gdyż jest tu naprawdę czysto. Dla rodzin z dziećmi doskonale wpasuje się także Akademia Przygody i Przyrody z Mini Zoo w Wiązownie lub stadnina koni w Soplicowie.
  7. Koło zamachowe to jeden z najstarszych mechanizmów w znanych ludzkości. Choć dziś kojarzy się przede wszystkim z silnikiem samochodu, wcześniej używano go podczas pracy koła garncarskiego czy maszyny parowej. Jeśli chodzi o wersję znaną z motoryzacji, spory i najczęściej ciężki żeliwny dysk znajdziemy przytwierdzony do końcówki wału korbowego, na zewnątrz silnika - po stronie skrzynii biegów. Co ciekawe koło zamachowe spełnia kilka ważnych funkcji w silnikach spalinowych. Koło zamachowe ma za zadanie gromadzić energię kinetyczną. Pierwsze zadanie koła zamachowego to magazynowanie energii kinetycznej, dzięki czemu możliwa jest praca "suwowa" silnika tłokowego. W jednostce czterosuwowej ssanie, sprężanie i wydech potrzebują energii z zewnątrz. Dostarcza jej właśnie koło zamachowe, które gromadzi energię podczas suwu pracy. Dlatego czasem możemy spotkać się z ogreśleniem "akumulator mechaniczny". Zewnętrzna powierzchnia koła zamachowego współpracuje z tarczą sprzęgła Mimo ogromnego postępu koło zamachowe wciąż wykonuje się przede wszystkim z żeliwa. Żeliwo jest odporne na wysoką temperaturę, obroty wibracje i tarcie. To szczególnie ważna cecha, gdyż koło zamachowe przekazuje moment obrotowy na tarczę sprzęgła która jest do niego dociskana, gdy zdejmiemy nogę z pedału sprzegła. Uruchomienie pedału powoduje odsunięcie tarczy od koła zamachowego. Rozruch silnika dzięki przełożeniu energii z koła zamachowego na wał korbowy Na obwodzie koła zamachowego znajduje się zintegrowany z talerzem wieniec zębaty. Wielka średnica tej części sprawia, że możliwe jest obrócenie korbowodu przy pomocy stosunkowo niewielkiego silnika elektrycznego jakim jest rozrusznik. To właśnie dzięki tej sekwencji ruchów możliwe jest uruchomienie silnika i start samochodu. Jeśli w przyszłości projektanci opracują inny sposób uruchamiania auta, koło zamachowe będzie mgło ulec znacznej redukcji, jeśli chodzi o rozmiar i wagę. Jak działa koło zamachowe? Koło zamachowe wyrównuje pracę silnika - jest to szczególnie ważne na biegu jałowym oraz przy niskich obrotach jednostki napędowej. Bez koła zamachowego właściwie silnik tłokowy nie mógłby poprawnie pracować. Koło zamachowe musi mieć precyzyjnie dobrane rozmiary oraz wagę. Gdyby było zbyt duże i ciężkie, samochód miałby niski moment obrotowy - silnik potrzebowałby sporej siły do "wkręcenia się" na wyższe obroty. Byłoby to też nie-ekonomiczne. Dlatego dawniej prostym sposobem na tuning było wyfrezowanie lub zeszlifowanie koła zamachowego, dzięki czemu było lżejsza i silnik szybciej wkręcał się na wysokie obroty. Zbyt lekkie koło zamachowe, niesie jednak ze sobą pewne wady - silnik może pracować nierówno oraz wpadać w znaczące drgania co będzie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów. Coraz lżejsze koło zamachowe Udoskonalanie jego pracy polega na stałym balansie pomiędzy zwiększaniem i zmniejszaniem jego masy. Cięższe koło zamachowe oznacza mniejszą utratę szybkości pracy i stabilną pracę silnika. Wadą tego rozwiązania będzie długie rozpędzanie samochodu i powolny proces przyspieszania. Współczesne samochody mają się rozpędzać dynamicznie, więc koło zamachowe przez ostatnie kilkadziesiąt lat „odchudzono” o więcej niż połowę: z ponad 20 kg do mniej niż 10. Niestety, ceną za szybsze rozpędzanie się do setki są duże nierówności w pracy silnika. Współczesna motoryzacja płaci tę cenę, inwestując w technologie resorowania silnika, rozwiązania w zakresie wtrysku paliwa czy dwumasowe koło zamachowe. Kup koło zamachowe w sklepie sprzeglo.com.pl Koło dwumasowe - odmiana koła zamachowego Koło dwumasowe, to koło zamachowe, które składa się z dwóch mas połączonych specjalnymi tłumikami drgań skrętnych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania dwumasy, koło zamachowe może być mniejsze i lżejsze - dzięki czemu nie ogranicza momentu obrotowego - a jednocześnie skutecznie tłumi drgania silnika i dba o jego płynną pracę. Sztywne koło zamachowe jest praktycznie elementem niezniszczalnym - w wielu samochodach nie ma potrzeby wymieniać go dożywotnio. Natomiast koło dwumasowe, ze względu na skomplikowaną budowę - ulega zużyciu i wymaga wymiany przeciętnie co 150 tys kilometrów. Z tego powodu wielu kierowców boi się samochodów z kołem dwumasowym. Niezależnie czy masz samochód ze sztywnym kołem, czy też z dwumasą - musisz pamiętać że to bardzo ważny element bez którego nie możliwa byłaby praca silnika.
  8. Pasy napędowe to elementy używane w przekładniach pasowych. Są powszechnie stosowane – znajdziemy je praktycznie w każdej gałęzi przemysłu. Wśród nich największą popularnością cieszą się zdecydowanie paski klinowe. Chcesz dowiedzieć się, jakie rodzaje pasków dostępne są na rynku? Zapraszamy do lektury! Funkcje pasków klinowych Paski klinowe służą przede wszystkim do przenoszenia momentu obrotowego koła pasowego (które jest umieszczone na wale jednostki zasilające) na koła pasowe sprzętów odbiorczych. W jaki sposób? Otóż umożliwia to tarcie powstające pomiędzy pasem a kołem pasowym. Dzięki temu pas zostanie wsunięty w koło pasowe, co w konsekwencji sprawia, że straty energii, które wynikają z uślizgu koła, są znacznie mniejsze. W końcu za sprawą tych procesów moment obrotowy może zostać przeniesiony. Warto również wiedzieć, że przekrój pasów klinowych ma kształt trapezu. Jego budowa przyczynia się do tego, że element ten jest rozciągliwy, a jednocześnie również bardzo trwały. Konstrukcja paska klinowego składa się z trzech warstw. Pierwsza z nich to warstwa nośna, która wytwarzana jest ze stalowych lub poliamidowych linek, tworzących wzmocnienie pasa. Druga z kolei jest warstwa podatna, wykonywana z kauczuku albo gumy. Trzecia warstwa to natomiast warstwa tkaninowo-gumowa. Rodzaje pasków klinowych Pasek klinowy dostępny jest w dwóch rodzajach: pierwszy to pasek klinowy uzębiony, a drugi klasyczny. Obie te grupy dzielą się na paski wysokoprofilowe, paski o klasycznych profilach, paski zespolone oraz wysokoprofilowe i szerokoprofilowe paski z ciętymi bokami. Paski uzębione – czym się charakteryzują? Paski klinowe uzębione, występujące w wersji wąskoprofilowej oraz wysokoprofilowej, używane są do pracy przy dużych obciążeniach oraz wysokich prędkościach obrotowych. Posiadają one zarówno uzębienie wewnątrz, jak i na zewnątrz, ale nie służy ono do przenoszenia obciążeń, lecz odpowiada za elastyczność powierzchni bocznych paska klinowego. Co więcej, uzębienie zmniejsza także tarcie wewnętrzne, wytwarzające się w warstwie ściskanej. Dzięki temu odporność zmęczeniowa materiału jest znacznie większa, a co za tym idzie – pasek może przenosić dużo większe wartości. Na koniec warto zauważyć, że ze względu na swoją trwałość, a także możliwość współpracy z wąskimi kołami pasowymi, paski klinowe uzębione są bardzo chętnie używane w branży motoryzacyjnej. Paski klasyczne – co warto o nich wiedzieć? Jeśli chodzi z kolei o paski klinowe klasyczne, są one najchętniej używane w przemyśle, budownictwie, a także w rolnictwie. Mają one trzy warstwy, a pierwsza z nich odpowiada za przenoszenie siły rozciągającej i wytwarzana jest ze stalowych lub nylonowych linek. Druga z kolei to warstwa trąca, zmniejszająca poślizg występujący na kole pasowym. Na koniec trzecia warstwa, nazywana warstwą kryjącą. Jej zadaniem jest ochrona paska przed działaniem czynników, obniżającym jego trwałość. Sprawdź również budowę i zastosowanie paska wieloklinowego.
  9. Panowie inny segment auta, więc nie nawiązujmy z porównaniami do mokki, poza tym umówmy się w 2009 czy w 2011 bo tych roczników dotyczą propozycję w artykule, mokka widywana była może na prospektach lub na szkicach projektantów, bo na targach pokazała się od 2012, więc porównywanie nie ma sensu.
  10. Artykuł został dostarczony przez partnera serwisu i widocznie metodologia układania listy polegała na tym, by Użytkowników Opli spróbować zainteresować inną marką - tak ja to odbieram
  11. Niemiecki automobilklub ADAC, między innymi świadczący usługi z zakresu assistance, wskazał 10 najlepszych używanych samochodów osobowych, które są najmniej awaryjne. Sprawdźmy ranking 5 najlepszych używanych pojazdów 2019 roku przygotowany na podstawie danych z działalności ADAC. Najlepsze auta 8-letnie W czołówce używanych aut w segmencie A wyprodukowanych w 2011 roku ADAC wskazał następujące samochody: Toyota Aygo, Hyundai i10, Chevrolet Spark, Citroen C1, Smart ForTwo. Na drugim biegunie w segmencie A w tej kategorii znalazł się zaś Fiat Panda. Najlepsze samochody 10-letnie Oceniono również używane samochody osobowe liczące sobie dekadę, czyli wyprodukowane w 2009 roku. ADAC wskazał wśród nich takie auta jak: Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Suzuki Splash, Fiat Panda. Najgorszy wynik wśród 10-letnich aut używanych uzyskał Chevrolet Matiz, który zdaniem niemieckiego automobilklubu jest najbardziej awaryjnym autem w swojej klasie. Samochody segmentu B Znakomicie pod kątem niskiej awaryjności został oceniony 8-letni samochód z segmentu B – Mitsubishi Colt. Daleko za nim, według ADAC, znalazły się w tej kategorii motoryzacyjnej inne modele 8-letnich używanych samochodów osobowych: Audi A1, Fiat Punto, Honda Jazz oraz Mini One. Najgorszy wynik wśród używanych samochodów segmentu B z rocznika 2011 uzyskał Hyundai i20. Jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem 10-letniego samochodu z segmentu B, to najlepszym dla niego wyborem będzie, podobnie jak w przypadku samochodów o 2 lata młodszych, Mitsubishi Colt. Na liście ponownie, tym razem na 2. miejscu, znalazła się też Honda Jazz, a na 4. Mini One. Dobrze oceniono także Toyotę Yaris oraz Mazdę 2. Najgorszy wynik według ADAC pod kątem niezawodności uzyskał zaś Seat Ibiza. Ocena samochodów kompaktowych Używane samochody mogą w pełni zaspokoić wymagania klientów, a są przy tym znacznie tańsze od nowych. Jaki używany samochód osobowy klasy kompaktowej kupić? Na pewno warto przeanalizować ranking ADAC lub zwrócić się do specjalistów z firmy https://www.uzywanejaknowe.pl/. 8-letnie samochody w tym segmencie, w które według ADAC warto zainwestować to: BMW X1, Mercedes klasy A, BMW serii 1, a 10-letnie auta godne uwagi to: Mercedes klasy A, BMW serii 1 oraz Toyota Auris. https://www.uzywanejaknowe.pl/
  12. W gamie samochodów dostawczych amerykańskiej marki Ford znajdziemy między innymi samochód Ford Transit Custom. Jest to pojazd, który z pewnością spełni oczekiwania przedsiębiorców, ale też osób, którym zależy na ekologii oraz na dobrych osiągach i oszczędności zarazem. Czym cechuje się samochód Ford Transit Custom Ford Transit Custom jest samochodem osobowym typu van klasy wyższej, ale też obejmuje samochody dostawcze klasy średniej. Marka Ford oferuje te pojazdy już od 2012 roku, kiedy to po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Warto podkreślić, że samochód zdobył tytuł Van of the Year 2013. Auto marki Ford jest połączeniem wysokiej mocy i wydajności. Napędza go całkowicie nowy, 2‑litrowy silnik TDCi Ford EcoBlue, który generuje wysoką moc – wyższą od poprzednich modeli Transita, ale jednocześnie zapewnia mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję CO2, co ma niebagatelne znaczenie dla ochrony środowiska. Samochód spełnia surowe wymogi normy Euro 6.2. Ford Transit Custom wyposażony jest w silnik Ford EcoBlue, który dostępny jest w trzech wariantach mocy: 105 KM/360 Nm, 130 KM/385 Nm oraz 170 KM/405 Nm. Ochrona środowiska w przypadku Forda Transita Custom W przypadku samochodu Ford Transit Custom amerykański producent zastosował system selektywnej redukcji katalitycznej, który wykorzystuje AdBlue®, tj. płyn na bazie mocznika i wody, który powoduje rozkład NOx w spalinach na azot i wodę. Filtr cząstek stałych redukuje ponad 99 proc. szkodliwych substancji wydalanych przez rurę wydechową. System Auto-Start-Stop Oczekiwania kierowców, którzy chcą minimalizacji zużycie paliwa, spełni Ford Transit Custom, dzięki wdrożonemu systemowi Auto-Start-Stop. Technologia ta automatycznie wyłącza silnik pojazdu, np. przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu przy czerwonym świetle. Energia elektryczna nadal zasila elementy wyposażenia, w tym klimatyzację czy światła, ale samochód nie zużywa wtedy paliwa. Rozruch silnika następuje po naciśnięciu pedału sprzęgła i wrzuceniu pierwszego biegu. Dzięki temu można zaoszczędzić do 10 proc. paliwa w trybie miejskiej jazdy. Samochód Ford Transit Custom będzie spełniał oczekiwania przedsiębiorców, którzy z jednej strony chcą wygodnego, pojemnego auta – dobrego partnera w biznesie, ale dbają też o środowisko i o własną kieszeń.
  13. Jednym z najważniejszych elementów w samochodach napędzanych silnikiem spalinowym jest sprzęgło. Jest to konstrukcja o skomplikowanej budowie, która składa się wielu pomniejszych podzespołów. Ich współpraca umożliwia płynną zmianę biegów w czasie jazdy, łagodne ruszenie z miejsca czy zatrzymanie samochodu bez gaśnięcia silnika. Jak widać sprzęgło pełni szereg ważnych funkcji, dlatego warto, bliżej poznać jego budowę oraz zasadę działania. Dzięki temu będziemy mogli odpowiednio szybko zareagować na objawy zużytego sprzęgła co bezpośrednio przełoży się na wzrost bezpieczeństwa w czasie jazdy. Za co odpowiedzialne jest sprzęgło samochodowe? Podstawowym zadaniem sprzęgła jest przenoszenie momentu obrotowego generowanego w silniku do układu napędowego. Jest to możliwe dzięki skrzyni biegów oraz półosiom napędowym, które wprowadzają koła samochodu w ruch. Co niezwykle istotne moc nie może być przekazywana w sposób ciągły, ponieważ mogłoby to doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów. Z tego względu samochody wyposażone są w sprzęgła. Dzięki nim możliwe jest chwilowe rozłączenie wału napędowego i napędzanego, co umożliwia wykonanie takich czynności jak zmiana przełożenia czy łagodne hamowanie. Większość samochodów osobowych wyposażona jest w sprzęgła cierne, które przenoszą moment obrotowy za pomocą trących o siebie tarcz. W chwili wciśnięcia pedału obie tarcze odsuwają się od siebie i moc z silnika przestaje być przekazywana. Kiedy go puszczamy tarcza sprzęgłowa i dociskowa zbliżają się do siebie, zaczynając wirować. Moc zaczyna być przenoszona, a wciskając pedał gazu samochód przyspieszy. Kup sprzęgło samochodowe w sklepie sprzegla24.pl Z jakich elementów składa się sprzęgło cierne? Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań z zakresu sprzęgieł samochodowych. Wyróżnić można sprzęgła hydrokinetyczne, elektromagnetyczne i cierne. Pierwsze z nich przenosi moment obrotowy za pomocą wirującej cieczy, zazwyczaj oleju, emulsji lub wody. W drugim przypadku proces ten zachodzi z wykorzystaniem elektromagnesu. Jednak oba te rozwiązania są rzadko spotykane, a najbardziej popularne są sprzęgła cierne. Ich budowa jest prostsza, co przekłada się na niższe ceny. Jednak należy zaznaczyć, że nadal jest to bardzo skomplikowany element. Sprzęgło cierne składaj się z następujących elementów: tarczy dociskowej, inaczej docisku, tarczy sprzęgłowej, łożyska wyciskowego, koła zamachowego, wałka sprzęgłowego. Pierwsze 3 wymienione elementy stanowią główne części wchodzące w skład sprzęgła. Jednak ich funkcjonowanie nie byłoby możliwe bez udziału takich podzespołów jak koło zamachowe czy wałek sprzęgłowy. Ponadto niezwykle istotną rolę pełni wał korbowy, który przytwierdzony jest do silnika. Na jego przeciwległym końcu znajduje się koło zamachowe, którego zadaniem jest krótkotrwałe magazynowanie energii kinetycznej i równoważenie niejednostajnej pracy silnika. Ponadto koło zamachowe przy współpracy z dociskiem przenosi moment obrotowy na tarczę sprzęgła. Jest ona zamontowana do skrzyni biegów za pomocą wałka sprzęgłowego. Dzięki temu może wykonywać zarówno ruch obrotowy jak i przesuwny, co pozwala na rozłączanie napędu poprzez wciśnięcie pedału sprzęgła.
  14. Hey, Czy jest na forum osoba, która miałaby możliwość sprawdzenia VIN Mercedesa. Chodzi mi o przebieg, ewentualnie ważniejsze naprawy.
  15. Ramy do obrazów powinny być estetyczne i gustowne, powinny podkreślać piękno oprawionego obrazu i nie odciągać od niego uwagi. Powinny także współgrać z wystrojem wnętrza. Ciekawym sposobem oprawy obrazów są ramy aluminiowe – lekkie, stabilne i przede wszystkim eleganckie. Dostępne są w wielu popularnych rozmiarach, można je także przygotować na spersonalizowane zamówienie. Rodzaje i charakterystyka ram aluminiowych Istnieją dwa rodzaje ram aluminiowych - o profilach Alu G i Alu P, odróżnia je wyprofilowanie zewnętrznych krawędzi. Profil Alu G charakteryzuje się nowoczesną formą, zapewniającą jej wyjątkowy design. Stylowa, szeroka krawędź zewnętrzna i wyraziste krawędzie boczne nadają ramom aluminiowym elegancji i szyku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ramy aluminiowe o profilu Alu G wspaniale nadają się do oprawy obrazów. Szeroka paleta odcieni: biała, srebrna, brązowa, czarna i złota pozwala na dopasowanie ramy aluminiowej do wystroju wnętrza. Drugi rodzaj ram aluminiowych – o profilu Alu P będzie pasować do najbardziej wymagających wnętrz. Oprawy te charakteryzują się lepszym wyprofilowaniem krawędzi zewnętrznych ramki i zaakcentowaniem ich szerokości. Ramy aluminiowe o profilu Alu P dostępne są w dwóch eleganckich kolorach: czarni i srebra. Eleganckie wnętrze to proste wnętrze! Elegancja w wystroju wnętrz wymaga skrupulatności. Trzeba być ostrożnym w doborze dodatków, aby wszystkie nawiązywały do jednego nurtu i nie przytłoczyły pomieszczenia. Z tego powodu, ramy aluminiowe będą bardzo dobrze komponować się z eleganckimi pomieszczeniami: nie będą zbytnio rzucać się w oczy, a jednocześnie nadadzą ścianom szyku. Dlaczego warto wybrać ramy aluminiowe do oprawiania obrazów? Ramy aluminiowe są najczęściej wybieraną przez klientów alternatywą dla ram drewnianych. Dzięki dostępności wielu kolorów, można skomponować ramę do konkretnych oczekiwań. Szeroka oferta wymiarów sprawia, że ramy aluminiowe są jedną z częściej wybieranych form oprawiania. Materiał, z którego są wykonane jest lekki i trwały, co gwarantuje, że będzie bez zmian prezentował się jak nowy. Ramy aluminiowe doskonale wpisują się w nowoczesne trendy dekorowania wnętrz, ale wspaniale pasują także do pomieszczeń urządzonych w stylach klasycznych i eleganckich. Smukłe profile wydobywają to, co najważniejsze z obrazu. Ich prostota sprawia, że sprawdzą się jako ozdoby nie tylko w prywatnych wnętrzach, ale także jako oprawa obrazów w salach konferencyjnych i pozostałych przestrzeniach biurowych. Ramy aluminiowe są zdecydowanie najlżejszym sposobem na oprawę obrazu. W razie upadku – nie tłuką się. Warto także wspomnieć o odporności ram aluminiowych na warunki atmosferyczne, co tylko podkreśla ich jakość i trwałość. Ich niekwestionowaną zaletą jest cena, która jest relatywnie niska.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.