Skocz do zawartości

KarolAJGTC

Forumowicz
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O KarolAJGTC

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Przyjąłem do wiadomosci, dalej meczy mnie problem drgań na rozgrzanym silniku drive i hamulcu. Po wymianie oleju trochę rzadziej ale efekt jest ten sam. Rozgrzany samochód dojazd do świateł wybrany drive i trzymanie hamulca i pojawiają się drgania i czasami szarpnięcie. Kiedy przerzucę na manual przestaje, znalazłem opis ze to wada fabryczna skrzyni i zastąpienie tarczek 1-2-3-4 ma rozwiązać sprawę. tutaj link do opisu z stronki chevroleta cruze. https://www.autoserviceprofessional.com/article/102254/a-bumpy-cruze przerzucone przez tłumacza: Właściciele Chevy Cruze z lat 2012-2014 wyposażonego w silnik 1,4L i automatyczną skrzynię biegów 6T40 i wyprodukowanego przed 1 sierpnia 2013 r. Mogą złożyć skargę na odczucie uderzenia, gwałtowny wzrost lub wibracje silnika podczas postoju na biegu jałowym z przekładnią podczas jazdy i ich stopa na pedale hamulca. Może to być spowodowane przez funkcję neutralnego biegu jałowego przekładni. Gdy wciśnięte są hamulce, a prędkość pojazdu, położenie przepustnicy i temperatura skrzyni biegów mieszczą się w granicach określonych przez kalibrację, TCM (moduł sterujący skrzyni biegów) wydaje polecenie zmiany biegów w położenie neutralne. Funkcja neutralnego biegu jałowego działa tylko wtedy, gdy temperatura płynu przekładniowego wynosi 99 stopni Fahrenheita lub więcej. Przed kontynuowaniem diagnozy sprawdź, czy olej przekładniowy ma temperaturę 99 stopni F lub większą. Gdy wystąpi taki stan, przesuń dźwignię zmiany biegów do położenia ręcznego. Przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego uniemożliwi działanie funkcji neutralnego biegu jałowego. Jeśli problem zostanie wyeliminowany przez przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego, jest to spowodowane przez funkcję neutralnego biegu jałowego i zmiany w tarczach włókien sprzęgła 1-2-3-4. Płytki z włóknami sprzęgła 1-2-3-4 należy zastąpić numerem P / N 24268545. Jest to zestaw zawierający dwie płytki z włókien sprzęgła. Jeśli problem nie zostanie wyeliminowany przez przesunięcie dźwigni zmiany biegów do położenia ręcznego, konieczna jest dalsza diagnoza. Tarcze sprzęgła korygują tylko ciągłe uderzenia, uderzenia lub wibracje. Płytki te nie wyeliminują odczucia pojedynczego uderzenia, które występuje, gdy hamulec główny jest zwolniony, a skrzynia biegów włącza sprzęgło 1-2-3-4. Poczucie pojedynczego uderzenia jest normalne.
  2. Przeczytałem, napisane było ze działa to na zasadzie wolnego koła. Ale piszą tez ze jest w konwerterach lock up który włącza się w różnych prędkościach obrotowych (różne modele aut). Szukałem w google fraz po angielsku lock up the torque converter 6T40 i zbytnio nic nie pisze. Masz może wiedzę czy konwerter w 6T40 ma lock up? Wybacz, ale czym więcej szukam informacji tym bardziej głupszy się staje i nic nie wiem. Stad moje pytania, może jestem zbyt przewrażliwiony i przez to dociekliwy, ale chciałbym wiedzieć co jest żeby nie było powtórki z rozrywki jak z tym olejem.
  3. @ArKos Jeszcze takie pytanie, bo jako jest to mój pierwszy automat to chciałem zapytać czy tak ma być czy wymiennik momentu już wola o wymianę. Czy to sprzęgło działa poprawnie? Np jak jadę z górki lub po prostej i jadę pędem np rozpędzę się i puszczam gaz i jest poniżej 2000 obr na 4/5/6 biegu to jak dodaje gwałtownie gazu to wskakuje szybko kilkadziesiąt obrotów więcej takiego jak by uślizgi i tak jak podskoczy to jak by sprzęgło wtedy spinalo. A tak to jest tak jak by zasada wolnego koła jak w rowerze górskim. Czy to normalny objaw? Pod górkę lub pod obciążeniem tego nie ma. Filmik tutaj:
  4. Musiałem pisać ręcznie, bo na kompie złe napisałem i trzeba było od nowa 😐. Może nie będzie im trzeba grafologa do odczytania tego 😄
  5. Miał być dynamicznie wiec to już całkiem nieprawdopodobne by był taki czarny... Wczoraj mnie tak szlag trafił jak to zobaczyłem ze wymieniłem w innym warsztacie statycznie olej i robili to przy mnie a tamto bloto zlali mi do banki i mam jako dowod w sprawie. Dzisiaj byłem dzisiaj w UOKIK złożyłem skargę, dałem probke oleju i maja 30 dni żeby się tym zająć. Jeśli nie ogarną, wyślę olej do ekspertyzy plus rzeczoznawcę i założę sprawę z powództwa cywilnego. Dodatkowo zgłoszę do urzędu skarbowego bo nie dali mi oszuści paragonu ani żadnego rachunki.
  6. Sam sprawdziłem na własnej skórze ze warsztat Automatyczne Skrzynie biegów WAWER to oszuści... Zrobiłem u nich dynamiczną wymianę w tamtym tygodniu. Nie wiem co mnie podkusiło, chyba sugerowałem się opiniami z google... Nie jestem z warszawy wiec zaufałem i wtopa po całośći. Koszt wymiany oleju 1250zł, a oleju wcale nie wymienili. Po odbiorze samochodu przejżałem wszystko bo mam tak w zwyczaju i jak było nic nie odkrecane czy odczepiane, tak zostało. Żadna śruba ani od poziomu ani od zlewania oleju nie była ruszona. Węże tak samo od chłodnicy nie odczepiane, od korpusu skrzyni nie odkręcone. Wiec myśle jak oni to zrobili? Przeczekałem do dzisiaj i pojechałem na inny warsztat żeby odkręcili śrubę od poziomu oleju i zobaczyli czy był wymieniony olej czy nie. I jak się okazało to nie był, nawet stanu nie było na rozgrzanej skrzyni... Olej był czarny, nie ciemno czerwony czy różowy a zrobiłem 300 km od niby tej wymiany dynamicznej. Mechanicy powiedzieli ze po 300 km które zrobiłem od wymiany to chyba bym musiał ciagnać przyczepę 20 ton do berlina i spowrotem na 3 biegu zeby ten olej sie taki zrobił. Wściekłem się strasznie, wziąłem próbkę w słoik i niby dokument wymiany z tego całego wawra, bo nawet paragonu nie dali i pojechałem na reklamacje. Tu dopiero się zaczyna... Pan szanownie oznajmił ze olej był wymieniony na 100% a moja skrzynia jest uszkodzona i nawet po 5 km by się taki czarny zrobił... Jak uszkodzona? W tamtym tyg była dobra, i mówił pan ze olej był przepracowany ale bez tragedii, a dzisiaj uszkodzona skrzynia? Przecież wymiana dynamiczna miała wypłukać cały syf i wymyć wszystko do okoła. Powiedziałem ze dam ten olej do eskpertyzy bo są laboratoria, oglądał go nawet rzeczoznawca z PZM i powiedział ze to jest niemożliwe i nie wiarygodne ze ten olej by sie taki stał po tych 300km. Gość w tym oszust serwisie nie przyjmował tego do wiadomości, zasłaniajac sie ta uszkodzona skrzynią i tym ze biegli sądowi i rzeczoznawcy sie nie znaja na automatach i on sam jest biegłym sądowym ale nie uczestniczy w takich sprawach. Powiedział ze może wymienić olej na reklamacji. Ja już dziekuje za taka wymiane, tak by mi wymienili ze musiałbym pewnie skrzynie druga zakładać. Wyszedłem stamtad z kwitkiem i pojechałem prosto na komisariat policji złożyć zawiadomienie. Na komisariacje w Wawrze powiedzieli ze ten warsztat ma kilkadziesiat spraw założonych z powództwa cywilnego. Przyjeli notatkę ale polecili mi zgłosić również sprawe do UOKIK. Niestety zabrakło mi czasu już dzisiaj na to, jutro składam zawiadomienie. Wyczytałem też na forach ze ludzi pooszukiwali na grube tysiące i walczą w sądzie o swoje. Może warto było by zgłośic sprawę do mediów? W innym warsztacie wymienli mi dzisiaj olej metodą statyczna, całkiem inny samochod. Biegi zmieniaja się płynnie i nie trzęsię na hamulcu na D jak stoje w korkach i skrzynia jest dobrze rozgrzana. Za wymiane zaplaciłem 500zł. Naprawde bardzo duzo nerwów mnie to kosztowało i mam nadzieje ze policja i UOKIK pomoże odzyskać pieniądze z tego pseudo warsztatu. Jeśli kogoś jeszcze spotkało coś takiego to zapraszam na priv. Tutaj fotki jak wyglądał olej po 300 km od niby wymiany dynamicznej... Omijajcie szerokim łukiem autowawer, jesli ktoś jeszcze jes poszkodowany to zapraszam na priv.
  7. Rozumiem, postawie na wymianę oleju i zobaczymy czy będzie poprawa. A czy masz może wiedzę czy Automatyczne skrzynie Wawer w Warszawie to warsztat godny polecenia bym mógł wstawić tam auto na dynamiczna wymianę?
  8. Hej, Arkos mam pytanie dotyczące skrzyni 6t40 mam Opla astre gtc A14NET 53 tys przebiegu i mam dziwne zachowania skrzyni. Mianowicie, jak jeżdżę jest wszystko ok, przełącza biegi płynnie redukuje tez chociaż czasami lekko szarpnie. Problem pojawi się po rozgrzaniu oleju np jak przejadę z 20-30 min. Stając na światłach i mając lewarek w położeniu D przy trzymaniu hamulca zaczyna szarpać i po kilku sekundach przestaje później znów i tak w ciągu kilkudziesięciu sekund w kółko później ustępuje. Ale zauważyłem ze jak zaczyna szarpać i przełączę w tryb manualny i jest na M1 to nie szarpie, tak samo jak dojadę do skrzyżowania na manualu i zrzuci sobie sam bieg na M1 to tez nie szarpie. Co może być tego przyczyna?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.