Skocz do zawartości

Ziobo

Forumowicz
  • Zawartość

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Ziobo

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo
  1. Od tygodnia może dwóch zauważyłem dziwne dźwięki podczas jazdy - jakby szuranie. Ciężko zasymulować ten dźwięk ale nie jest on jednostajny tylko przerywany - coś jakby : SZ _ SZ _ SZ _SZ. Jakby ktoś szurał klapkiem o kafelki. Występuje to podczas wolnej jazdy na biegu (podjeżdżanie do świateł, na rondzie ..). Po dodaniu gazu ustaje. Podczas jazdy nic nie słychać. Przy większych prędkościach jak puszcze gaz też nic nie słychać. Myślałem najpierw że to klocki lub prowadnice zacisków ale wszystko oczyszczone, nasmarowane przód i tył więc odpada. Jakieś pomysły? Sprzęgło, dwumasa ??
  2. Przyjacielu dziękuje Ci bardzo za ten wpis ! Wszystkie sugestie były na pokrywę. Już mialem nową w koszyku na Alledrogo. Sprawdziłem świece i okazalo się że pierwsza przy korku oleju jest niedokręcona. Irytującego dzwięku już nie ma. Oszczędziłeś mi 600 zł + wymiana. Dziękuje Ci
  3. Ziobo

    Tlumik srodkowy brzeczy...

    Witam, i jak? Pytałeś w ASO o cenę?. Mam ten sam problem i już myślałem o wymianie tłumika na nowy.
  4. Pytanie takie podsumowujące do Ciebie ArKos. Zamówiłem właśnie olej ten co polecasz do skrzyni, wiem ile wchodzi oleju ale... Od kiedy są te poprawione skrzynie? Znalazłem wpis że od RM2015 oraz od 2012. Więc jak to jest . Im więcej postów czytam tym mniej wiem. Dzięki z góry za odpowiedź.
  5. Ja kupiłem auto niedawno i ma 104 tyś przebiegu. Zastanawia mnie właśnie ten olej w skrzyni i napędzie 4x4. Czytałem ten artykuł: https://autokult.pl/33616,uzywany-opel-mokka-porzadne-auto-ktore-chwala-nawet-mechanicy i jest tam następująca informacja: Drugą jest konieczność serwisowania, choć haldex nie należy do awaryjnych sprzęgieł. Warto jednak raz na jakiś czas wymienić olej i filtr, bo zaniedbanie w tym zakresie spowoduje awarię sprzęgła. Koszt serwisu to ok. 1000 zł. oraz odnośnie skrzyni biegów Największym zmartwieniem użytkowników powinna być manualna skrzynia biegów M32, montowana do benzynowej jednostki 1.4 Turbo o mocy 140 KM oraz do diesla 1.7 CDTI o mocy 130 KM. Warto tu pamiętać o wymianie oleju co ok. 40–50 tys. km i łagodnym traktowaniu przekładni. Dało mi to do myślenia. Byłem w ASO ale stwierdzili żeby nie ruszać. Mieli ponoć przypadki ze po wymianie coś się uszkodziło.
  6. Kolego, Serio? A co to jest? Chodziło mi o instrukcję własnie tą co wskazałeś do 1.7 (silnik A17DTS) - omyłkowo wpisałem 1.6 Z wyjątkiem ostatniej wskazówki tj. Wymiana oleju w skrzyni biegów (silnik A17DTS) Wszystkie odpowiedzi są do automatycznej skrzyni biegów. Moje auto to 1.4 (A14NET) ze skrzynia MANUALNĄ - 4x4. Nie jestem fachowcem z ASO Opla ale rozróżniam skrzynia automatyczną od manualnej. Mimo wszystko dziękuje Ci za konstruktywna odpowiedź.
  7. Witam, pierwszy post tak więc bez bicia. Posiadam od 2 miesięcy Mokkę 1.4 Turbo 4x4 z silnikiem A14NET, skrzynia biegów manualna. Produkcja 05.2013r. Byłem w serwisie ASO z zapytaniem o częstotliwość wymiany oleju w skrzyni oraz w tylnym moście (czy jakoś tak). Podobno są to elementy bezobsługowe tzn. oleju się nie wymienia (tylko przy naprawach). Jakoś nieufnie do tego podchodzę. Na forum znalazłem manual na wymianę oleju w skrzyni w silniku 1.6 natomiast nie znalazłem nic na temat skrzyni w silniku 1.4. Proszę więc o informację - Czy w skrzyni biegów manualnej w silniku 1.4 z napędem 4x4 jest jakiś interwał wymiany oleju? - Czy w tylnym moście (haldex) jest jakiś interwał wymiany oleju?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.