Skocz do zawartości

ArKos

Administrator
  • Zawartość

    2618
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    152

Ostatnia wygrana ArKos w dniu 3 Grudzień

Użytkownicy przyznają ArKos punkty reputacji!

2 obserwujących

O ArKos

  • Tytuł
    Capo di tutti capi :)
  • Urodziny 10.01.1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

3697 wyświetleń profilu
  1. Kutwa... Bardzo profi portal - Auto Świat... 1,3cdti dobry? Jak się łańcuch rozrządu nie urwie przy 180-200kkm to dobry... Nie wiem skąd biorą informacje, ale to ma tyle wspólnego z rzeczywistością, co Gwiezdne wojny Lucasa. 1,9 faktycznie dobra konstrukcja. 2,0 cdti to zmodyfikowany 1,9 i za wyjątkiem nieszczęsnego uszczelniacza smoka pompy, jest praktycznie tak samo żywotny. 1,8 XER to stara konstrukcja, zmodyfikowana. Koła rozrządu poza ASO wcale nie kosztują po 800 tylko w okolicy 550 za INA. Nie czytam takich fachowych portali. Ze 3-4 zdania i już mi ciśnienie skacze od pier***nia głupot :P
  2. Ale to samo jest z KAŻDYM ekologicznym gównem... czy to DPF czy SS czy cokolwiek innego. Dbasz o ekologię ale płacisz więcej za utrzymanie auta.
  3. ArKos

    Service vehicle soon

    Tak, termostat do wymiany. Upaliła się grzałka termostatu - element zintegrowany i niewymienny jako odrębna część.
  4. ArKos

    Service vehicle soon

    Trza podpiąć auto. Mogą być jakieś błędy, najczęściej wywala w takiej sytuacji błędy z wentylatorem.
  5. ArKos

    Wymiana rozrządu

    Każdy olej występuje w kilku specyfikacjach. Ten konkretnie do Mokki powinien mieć C3 a ogólnie występuje: ACEA C3 BMW LL04 VW 504 00/ 507 00 Porsche C30 MB-Approval 229.31/ 229.51
  6. Kurde, wcale a wcale nie podobne.... Jak dla mnie po prostu ohydne jeśli chodzi o design. Mokka była pięknym autem, toto na 2020 to jakiś pasztet.
  7. Wymieniłem klocki razem z tarczami przy 50kkm. Tarcze były w fatalnym stanie.
  8. Stojąc w korkach, z taką temperaturą na zewnątrz, to się to ledwo zagrzeje na tak krótkim odcinku. Mokka JUŻ wyszła z obiegu. Od bodajże czerwca nie da się zamówić Mokki do produkcji, sprzedają tylko niedobitki co zostały.
  9. W prostej linii wynika to z konieczności unowocześniania. Kiedyś miało działać, dzisiaj musi tańczyć i śpiewać. Kiedyś silnik przelatywał 500kkm i miał się dobrze, dziś kopytko przy 250kkm wylata. Było, minęło, nie wróci.
  10. Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo
  11. Moim zdaniem w ślepą uliczkę. Za parę lat będziemy porównywać silniki elektryczne ze spalinowymi? No i tutaj ja argumentuję to tym, że są to całkowicie różne i generacyjnie i konstrukcyjnie i koncepcyjnie silniki. Porównałbyś obecnie produkowany telewizor do Rubina 714? Wiesz o co mi chodzi, czy nadal enigmatycznie tłumaczę? Nie można porównywać silnika będącego zamysłem konstrukcyjnym z 1990 roku z silnikiem 20 lat młodszym. Nic się nie pokryje: ani materiały, ani trwałość, ani osiągi, ani żywotność ani zużycie paliwa. Inne założenia projektowe spowodują brak możliwości porównań. Podam chyba jasny przykład: 1,9TDI z VW. Pierwsze, 90-konne na mechanicznej pompie. Jechało na opale, na oleju z frytek, paliło 6 w mieście. Przekonstruowane w związku ze śrubowanie norm dostało CR, nowoczesne wtryskiwacze, czujniki i pierdoły, DPFy i inne bajery. Wygar, bo 130kM. Pali 8 na mieście, często się psuje osprzęt. Osiągi na pewno lepsze, ale czy eksploatacja łatwiejsza? Wlej opał... wtryski wymieniasz po kilkuset kilometrach. Można porównywać te silniki? Chyba tylko z nazwy, bo są już całkiem inne. Jedynie układ korbowo-tłokowy jest teoretycznie nie zmieniany (materiały na pewno są 100 razy gorsze i słabsze). Kumasz?
  12. Rany... dosłowne branie przykładu przeze mnie przytoczonego? Serio? Porównywanie całkowicie innych generacji silników o całkowicie innych charakterystykach (Octavia - rdzennie silnik pojawił się w latach 90-tych i z biegiem czasu modyfikowany). Serio? Nie dojdziemy nigdzie z takimi porównaniami.
  13. Witam raz jeszcze.

    W uzupełnieniu mojego uprzedniego zapytania, w sprawie czyszczenia i adaptacji przepustnicy, raz jeszcze zwracam się z dodatkowym zapytaniem w następującej kwestii, gdyż informacje do jakich zdołałem do tej pory dotrzeć są skrajnie odmienne a jako, że będę to wykonywać po raz pierwszy nie chciałbym niczego uszkodzić:

    Czy w trakcie czyszczenia przepustnicy dozwolone jest uchylenie ruchomej przesłony, chociażby nawet minimalnie, np. placami na kilka milimetrów, w celu dokładnego umycia miejsc styku przesłony z korpusem czy też absolutnie tego nie robić?

    Z góry dziękuję za udzielenie zwrotnej odpowiedzi oraz pozdrawiam.

    Lesław Jakubowski

  14. Witam

    Pojawił mi się sławetny błąd P1101 i w związku z tym zamierzam dokonać czyszczenia przepustnicy, która powinna być zakończona jej adaptacją. Jednakże, pomimo intensywnych poszukiwań, nie mogę nigdzie znaleźć dokładnej instrukcji, w której było by "łopatologicznie" wyjaśnione jak dokładnie powinno się tę adaptację wykonać.

    W związku z powyższym zwracam się do Kolegi z uprzejmą prośbą o zwrotne podanie sposobu wykonania tejże adaptacji, za co będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam licząc na zwrotna, merytoryczną odpowiedź.

    Lesław Jakubowski

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.