Skocz do zawartości

ArKos

Administrator
  • Zawartość

    2776
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    159

Aktywność reputacji

  1. Like
    ArKos otrzymał reputację od viseraZakup mokki   
    Da się kupić. Niestety takie auta kosztują więcej, niż u dealera używki czy u handlarza w komisie.
    Polak lubi być oszukiwany, musi mieć lepiej niż sąsiad: lepszy wypas, mniejszy przebieg, niższa cena. Nie da się tak. 
    Ja mam takie auto. Niezdrowa konkurencja powoduje, że staje się ono lekko nieatrakcyjne, bo coprawda "igła" ale droższe, a w tym z niemcowni tylko błotniczek był malowany albo "delikatnie ryśnięty", a tego somsiad nie zoboczy i gul mu skoczy.
    https://forum.opel24.com/topic/89120-mokka-cosmo-14t-lpg-model-2015-polift-sprzedam/
  2. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gadzetOświetlenie Led drzwi lub lusterka   
    Jest tego pełno. Trzeba w kostce drzwi znaleźć plus pojawiający się po otwarciu i musiałoby działać bez problemu.
    Mam takie coś w Karoq, zbędny bajer chociaż dość ciekawie wyglądający.
     

  3. Like
    ArKos otrzymał reputację od ZimnyKawalekLoduWymiana filtra oleju   
    W misce olejowej od dołu.
  4. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od Marcinctemperatura 1.4 Turbo (140 KM)   
    Termostat jest 106*C. Ta temperatura ma być taka.
    W starszych modelach termostaty były 86 i 94*C ale i ciśnienie w układzie było niższe. Obecnie produkowane mają właśnie takie temperatury otwarcia termostatu - 106*C. Bez paniki.
  5. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od Marcinctemperatura 1.4 Turbo (140 KM)   
    Ciesz się, że szybko łapie temperaturę. Ja bym chciał, żeby Mokka tak szybko się grzała. Muszę z 5-6km przejechać, żeby było 90*C. Przy mrozach jeszcze więcej.
  6. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od JacekZakup mokki   
    Albo jesteś młody, albo naiwny. Taki zwykły Kowalski czy Nowak, co się nie zna na autach, bierze do zakupu mechanika czy też zleca sprawdzenie. Patrząc na tą Astrę z kradzioną maglownicą jak widać można przepchać numer bezwypadka nawet w salonie (Jeep to kolejny argument). Jeżeli sprytnie pokamuflują ślady ingerencji, jeżeli lakiernik jest fest fachura i maluje na grubość, to zapomnij o wyczajeniu szamba. Nikt sie nie jorgnie że to przeklepana wiata autobusowa. Tym bardziej zwykły szary człowiek, który usłyszał od ASO że auto jest ok, że ma orginalną grubość całego lakieru, że z autem jest wszystko ok. Kupi, a potem sie zabije przy drobnej stłuczce bo poduszka zamiast wyleźć górą deski, wypcha mu na ryja schowek.
    Każdy ma swoje racje, ale uważam, że nie musisz kijem Wisły zawracać, aby udowodnić, że naprawa powypadkowa to nic złego. Nie musisz mówić, że się unika takich miejsc - a skąd będziesz wiedział, że w takim miejscu nie wyrzeźbili takiego Jeepa czy Astry?
    Naprawy powypadkowe są przewidziane, przewidują je również biuletyny techniczne poszczególnych marek, ale takie naprawy wymagają zastosowania nowych elementów, odpowiedniej technologii naprawy a przede wszystkim generują kosmiczne koszty. Nawet po takiej naprawie auto nie jest w 100% pełnowartościowe i każdy jeden blacharz to powie. Ok, będzie bezpieczne, ale nie to samo jak w fabryce poskładane. Raz jebnięte, ciągnięte i spawane to nie to. I co byś nie mówił, to nikogo nie przekonasz. No chyba że to będzie osoba, która albo ma w dupie bezpieczeństwo albo nie zdaje sobie  sprawy z technicznej strony tego zagadnienia. No i poza konkursem: ŻADEN warsztat nie naprawia zgodnie z technologią producenta, bo taka naprawa jest nieekonomiczna i auto per saldo wychodzi sporo drożej niż bezwypadek w tym roczniku.
    Sory, taki mamy klimat, każda handlarzyna chce max zarobić i dlatego pchają używane części, lepią plasteliną tam gdzie nie widać i tną koszty gdzie się da. Bo to nie Caritas tylko handlarz. Mógłbym wskazać sporo konkretów i na konkretnych egzemplarzach, ale mija się to z celem. Nie ma sensu udowadniać, że koło jest okrągłe.
  7. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od JaqobKilka pytań add. Silnika 1.4T i gazu ?   
    Ustalić (odczytać) numer głowicy. Porównać z Oplem. Jak będzie inny o loteria, jak taki sam to wiadomo co robić.
  8. Like
    ArKos otrzymał reputację od SymLampka kontrolna silnika   
    Pierdylion tysięcy razy było na forum, że zaczyna się od diagnostyki komputerowej...
  9. Like
    ArKos otrzymał reputację od fswMokka Cosmo RM 2015   
    Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo
  10. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od TomekGdMokka Cosmo RM 2015   
    Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo
  11. Like
    ArKos otrzymał reputację od donateloukład wydechowy   
    Zaraz... to masz to auto na gwarancji czy nie? Skoro tak, to zażądałbym pisemnego uzasadnienia odmowy wymiany elementu układu wydechowego na wolny od wad. 
  12. Like
    ArKos otrzymał reputację od 007marc"Naprawa" przedniego zderzaka .   
    Nie mam gdzie tego zrobić.
  13. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od 007marc"Naprawa" przedniego zderzaka .   
    No przykro mi... Mogę polecić mojego przyjaciela, fachman górna półka. Pracowaliśmy razem w jednym ASO.
    https://www.google.com/maps/place/Autodiagnostyka+Skalik+Tadeusz/@50.2278982,18.8240199,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x838e02f6e0aee555!8m2!3d50.2278982!4d18.8240199
  14. Like
    ArKos otrzymał reputację od SymZwiększenie mocy   
    U kogo robiłeś i za jakie pieniądze?
  15. Like
    ArKos otrzymał reputację od Jarek1.6cdti 136km   
    Jeśli miałbym co 120kkm wkładać ponad 5 tys zł w rozrząd, to chyba prędzej bym się przesiadł na rower...
  16. Like
    ArKos otrzymał reputację od JarekSkrzynia automatyczna   
    Zaczynasz kombinować...
     
  17. Confused
    ArKos otrzymał reputację od salmiakInstalacja LPG 1,6   
    Raz:
    5 generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej. Mylisz tu pojęcia.
     
    Dwa:
    Opel nic nie instaluje. Dotrysk benzyny posiada każdy obecnie produkowany sterownik LPG 4 generacji.
  18. Like
    ArKos otrzymał reputację od SymUkład wspomagania kierownicy   
    Alternator się skończył?
  19. Confused
    ArKos otrzymał reputację od krysztof69Falowanie obrotow   
    Moim zdaniem bardziej pompa wysokiego ciśnienia i jej zawór regulacyjny. 
  20. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od JacekMokka 1.4T -fabryczne LPG   
    W autoryzowanych serwisach coraz częściej zatrudnia się osoby, które nie mają dostatecznie dużo wiedzy i doświadczenia. Wszystko rozbija się o kasę. Dobry i doświadczony mechanik nie będzie pracować za śmieszne pieniądze w ASO, skoro w warsztacie niezależnym zarobi 2 razy więcej - logiczne. Skutek: niekompetencja w ASO. Poważne problemy są nie rozwiązywane lub angażuje się centralę, która do pomocy jest tak chętna, jak każdy z Was do wyrzucania gnoju z chlewu...
    Dobrzy mechanicy się zwalniają, bo nie chcą im podnosić pensji i na ich miejsce przychodzą nieopierzone ćwoki, które najchętniej nie robiłyby nic ale chciały zarabiać. 2000 dla gówniarza po szkole mającego 20 lat to nie najgorzej, jeśli jest na garnuszku rodziców. Dla chłopa, który ma rodzinę na utrzymaniu, jest to kwota nie do przyjęcia. I o to właśnie chodzi. ASO coraz częściej jest GORSZE od co drugiego kowala. My w naszym warsztacie naprawiamy sterowniki. ASO wymienia. My w naszym warsztacie regenerujemy podzespoły. ASO wymienia. My w naszym warsztacie mamy 1/3 cen ASO, a mimo to zarabiamy godziwe pieniądze. Powinno być odwrotnie patrząc na ceny... Nasz szef nie mieszka w willi z basenem i nie ma 10 samochodów, których wartość przewyższa dochody całego życia niejednego zwykłego człowieka. Nasz szef jest normalny i uczciwie płaci za uczciwą pracę ale wymaga zawsze jednej rzeczy: jakość. W ASO najczęściej jest jakoś. Jedna litera, a różnica ogromna.
  21. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od fswWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Teraz się wkurzyłem...
    W 7 poście od góry, na 8 stronie czyli na tej co zadałeś pytanie pisze, jaki ma być olej do automatu!
     
    Ludzie!
    Wy macie w dupie wszystko, czy po prostu jesteście leniwi do wyrzygania?
    Ulało mi się normalnie, bo staram się dbać o to forum (a robię to sam - w pojedynkę), jego przejrzystość, konkretną merytorykę, a tu dzień za dniem wpada ktoś i wali mi tego typu babola.
     
    Kuźwa, niedługo na forum o godzinę będą zadawać pytania, bo na zegarek nie będzie się chciało spojrzeć. Jak dla mnie wstyd...
  22. Like
    ArKos otrzymał reputację od przemk0Zmiana lusterek na składane elektrycznie   
    Nie, nie trzeba.
  23. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewUsterki w waszych autach   
    Objaw:
    - "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem"
    - na diagnoskopie błąd silnika P0171 - zbyt uboga mieszanka paliwowa
  24. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Powiedz konsultantom, aby bardzo dokładnie zagłębili się w lekturę. Z tego co pamiętam, jest mowa o WYMOGU wymiany filtra w wypadku naprawy skrzyni biegów, czyli jej fizycznego rozpołowienia.
    Przy standardowej wymianie oleju nie ma wymogu wymiany filtra.
    Dosłownie był tam zapis mniej więcej tej treści: "przy poważniejszych naprawach skrzyni biegów, wymagających ingerencji w podzespoły wewnętrzne wymagana jest wymiana filtra oleju". Coś w ten deseń.
    Nigdy nie słyszałem, żeby przy zwykłej wymianie oleju ktoś się upierał na filtr... Owszem, w RWD np. Omega czy Senator, wymieniało się filtr oleju przy wymianie oleju, bo był dostępny po zrzuceniu miski olejowej skrzyni i dostęp do niego nie wymagał rozmontowywania skrzyni. Miskę i tak trzeba było zdemontować żeby spuścić olej...
  25. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewPomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala   
    W trakcie gwarancji ASO robi środek zaradczy dla Astry J, Zafiry C i Merivy B. Mokka o dziwo nie jest nim objęta mimo, że ma tena sam silnik.
    P1101 - układ powietrza dolotowego
    Środek zaradczy polega na czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, oraz zmianie kalibracji ECM na mniej czułą.
    Sprawdziłem w praktyce i wiem, że czyszczenie + adaptacja przepustnicy wystarcza na dłuższy okres czasu, ale czyszczenia należy dokonać perfekcyjnie. Adaptacja powinna być zrobiona, jednak sterownik ma algorytm "uczenia się" więc z biegiem czasu adaptacja przepustnicy wykona się sama.
    Przy okazji należy zerknąć, czy nie urwał się grzybek zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym, ale to działo się tylko w autach sprzed RM 2012.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.