Skocz do zawartości

ArKos

Administrator
  • Zawartość

    2552
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    148

Aktywność reputacji

  1. Like
    ArKos otrzymał reputację od SymZwiększenie mocy   
    U kogo robiłeś i za jakie pieniądze?
  2. Like
    ArKos otrzymał reputację od Jarek1.6cdti 136km   
    Jeśli miałbym co 120kkm wkładać ponad 5 tys zł w rozrząd, to chyba prędzej bym się przesiadł na rower...
  3. Like
    ArKos otrzymał reputację od JarekSkrzynia automatyczna   
    Zaczynasz kombinować...
     
  4. Confused
    ArKos otrzymał reputację od salmiakInstalacja LPG 1,6   
    Raz:
    5 generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej. Mylisz tu pojęcia.
     
    Dwa:
    Opel nic nie instaluje. Dotrysk benzyny posiada każdy obecnie produkowany sterownik LPG 4 generacji.
  5. Like
    ArKos otrzymał reputację od SymUkład wspomagania kierownicy   
    Alternator się skończył?
  6. Confused
    ArKos otrzymał reputację od krysztof69Falowanie obrotow   
    Moim zdaniem bardziej pompa wysokiego ciśnienia i jej zawór regulacyjny. 
  7. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od JacekMokka 1.4T -fabryczne LPG   
    W autoryzowanych serwisach coraz częściej zatrudnia się osoby, które nie mają dostatecznie dużo wiedzy i doświadczenia. Wszystko rozbija się o kasę. Dobry i doświadczony mechanik nie będzie pracować za śmieszne pieniądze w ASO, skoro w warsztacie niezależnym zarobi 2 razy więcej - logiczne. Skutek: niekompetencja w ASO. Poważne problemy są nie rozwiązywane lub angażuje się centralę, która do pomocy jest tak chętna, jak każdy z Was do wyrzucania gnoju z chlewu...
    Dobrzy mechanicy się zwalniają, bo nie chcą im podnosić pensji i na ich miejsce przychodzą nieopierzone ćwoki, które najchętniej nie robiłyby nic ale chciały zarabiać. 2000 dla gówniarza po szkole mającego 20 lat to nie najgorzej, jeśli jest na garnuszku rodziców. Dla chłopa, który ma rodzinę na utrzymaniu, jest to kwota nie do przyjęcia. I o to właśnie chodzi. ASO coraz częściej jest GORSZE od co drugiego kowala. My w naszym warsztacie naprawiamy sterowniki. ASO wymienia. My w naszym warsztacie regenerujemy podzespoły. ASO wymienia. My w naszym warsztacie mamy 1/3 cen ASO, a mimo to zarabiamy godziwe pieniądze. Powinno być odwrotnie patrząc na ceny... Nasz szef nie mieszka w willi z basenem i nie ma 10 samochodów, których wartość przewyższa dochody całego życia niejednego zwykłego człowieka. Nasz szef jest normalny i uczciwie płaci za uczciwą pracę ale wymaga zawsze jednej rzeczy: jakość. W ASO najczęściej jest jakoś. Jedna litera, a różnica ogromna.
  8. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od fswWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Teraz się wkurzyłem...
    W 7 poście od góry, na 8 stronie czyli na tej co zadałeś pytanie pisze, jaki ma być olej do automatu!
     
    Ludzie!
    Wy macie w dupie wszystko, czy po prostu jesteście leniwi do wyrzygania?
    Ulało mi się normalnie, bo staram się dbać o to forum (a robię to sam - w pojedynkę), jego przejrzystość, konkretną merytorykę, a tu dzień za dniem wpada ktoś i wali mi tego typu babola.
     
    Kuźwa, niedługo na forum o godzinę będą zadawać pytania, bo na zegarek nie będzie się chciało spojrzeć. Jak dla mnie wstyd...
  9. Like
    ArKos otrzymał reputację od przemk0Zmiana lusterek na składane elektrycznie   
    Nie, nie trzeba.
  10. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewUsterki w waszych autach   
    Objaw:
    - "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem"
    - na diagnoskopie błąd silnika P0171 - zbyt uboga mieszanka paliwowa
  11. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Powiedz konsultantom, aby bardzo dokładnie zagłębili się w lekturę. Z tego co pamiętam, jest mowa o WYMOGU wymiany filtra w wypadku naprawy skrzyni biegów, czyli jej fizycznego rozpołowienia.
    Przy standardowej wymianie oleju nie ma wymogu wymiany filtra.
    Dosłownie był tam zapis mniej więcej tej treści: "przy poważniejszych naprawach skrzyni biegów, wymagających ingerencji w podzespoły wewnętrzne wymagana jest wymiana filtra oleju". Coś w ten deseń.
    Nigdy nie słyszałem, żeby przy zwykłej wymianie oleju ktoś się upierał na filtr... Owszem, w RWD np. Omega czy Senator, wymieniało się filtr oleju przy wymianie oleju, bo był dostępny po zrzuceniu miski olejowej skrzyni i dostęp do niego nie wymagał rozmontowywania skrzyni. Miskę i tak trzeba było zdemontować żeby spuścić olej...
  12. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewPomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala   
    W trakcie gwarancji ASO robi środek zaradczy dla Astry J, Zafiry C i Merivy B. Mokka o dziwo nie jest nim objęta mimo, że ma tena sam silnik.
    P1101 - układ powietrza dolotowego
    Środek zaradczy polega na czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, oraz zmianie kalibracji ECM na mniej czułą.
    Sprawdziłem w praktyce i wiem, że czyszczenie + adaptacja przepustnicy wystarcza na dłuższy okres czasu, ale czyszczenia należy dokonać perfekcyjnie. Adaptacja powinna być zrobiona, jednak sterownik ma algorytm "uczenia się" więc z biegiem czasu adaptacja przepustnicy wykona się sama.
    Przy okazji należy zerknąć, czy nie urwał się grzybek zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym, ale to działo się tylko w autach sprzed RM 2012.
  13. Like
    ArKos otrzymał reputację od salmiakWymiana oleju silnikowego   
    Bo takich zaleceń nie ma względem nowych silników. 
    Ja wyznaję starą szkołę - wszystko co świeżo zmontowane musi się dotrzeć, a dotarcie = opiłki.
    Poza tym: GM zaleca docieranie silnika krótkiego, czyli jeśli w aucie wymieniasz silnik bez osprzętu (tzw. słupek) to zalecana jest wymiana oleju po 1500-2000km. Dlaczego?
     
    Uważam, że za 199zł nie umrę z głodu, a jeśli auto ma mi służyć lata, to dołożę wszelkich starań, aby miało jak najlżejsze życie i jak najlepsze warunki.
  14. Like
    ArKos otrzymał reputację od hubivanWymiana oleju silnikowego   
    Nawet na 15W30 pojedziesz. Pytanie tylko brzmi: jaki to ma sens... U nas 0W40 będzie niewykorzystany i tyle. W skandynawii owszem, to dobre posunięcie. Ale nie u nas.
  15. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewWymiana oleju silnikowego   
    A14NET/B14NET to całkiem inna konstrukcja niż LE2 czyli B14XHL/B14XHT. Jednak ten sam silnik czyli B14XHT występuje w Mokce ale tylko z automatem.
    Problemy z pękającymi tłokami są tylko w B14XHL/B14XHT.
    Kwestia turbiny w Mokce jest taka sama jak i w Astrze i w Zafirze. Po prostu źle skonstruowany kolektor wydechowy i pęka.
    Dexos1 2 gen jest zalecany przez ASO, bo mimo, że nie było przypadków pękniętych tłoków w A14NET to zapobiegawczo chcą go stosować.
    Stosowanie oleju - każdy ma swoje zdanie. Jeden chwali drugi gani.
  16. Haha
    ArKos otrzymał reputację od fswSiłowniki do maski komory silnika   
    Jak 5 kilowy młotek...
  17. Like
    ArKos otrzymał reputację od gadzetStacja Multimedialna 2 din, GPS   
    Dla mnie seryjne gra lepiej. Bardziej soczyście.
  18. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od gadzetStacja Multimedialna 2 din, GPS   
    Myślę, że jeśli rozpatrywać takie wynalazki, to może zainteresować się czymś takim?
    https://allegro.pl/radio-fabryczne-opel-astra-10-4-android-gps-i7512643109.html
    Może gdzieś da się znaleźć do Mokki takiego tableta
     
  19. Like
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewPłyn chłodzący   
    Ok. 5.5 litra całkowitej pojemności. Przy wymianie na pewno zostanie ok. 1.5-2l bo nie da rady spłynąć.
  20. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od stuffWesołych Świąt :)   
    Spokojnych Świąt i wspaniałego roku 2019

  21. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewKontrolka silnika   
    No to ja przedstawiłem swoje. KAŻDORAZOWO występujący w tym silniku P1101 (nieważny model, ważne że A14NET/B14NET) należy wyczyścić przepustnicę, zaadaptować i zmienić oprogramowanie ECM. Mówi o tym środek zaradczy GM numer 3141.
    Usterki przepływomierza mają inne kody błędów i NA PEWNO wywalony P1101 nie może być skutkiem usterki przepływomierza, bo dotyczy przepustnicy. Przepływomierza dotyczy P0101, 0100, 0110 a nie P1101.
  22. Like
    ArKos otrzymał reputację od motleycrewMokka X 1,4 T + LPG   
    Ja zagazowałem swoją niedawno. Stag Q-box Plus. Według tankowania wychodzi ok.9l. Jazda w mieście, temperatury mamy 0-5*C, jeżdżę dynamicznie. Na wyższych obrotach (3500-5500) na gazie jedzie lepiej niż na benzynie, co mnie niezmiernie cieszy
  23. Haha
    ArKos przyznał reputację dla fswKontrolka silnika   
    Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.
  24. Thanks
    ArKos otrzymał reputację od stuffukład wydechowy   
    KAŻDY wydech będzie korodował. Zmiany temperatury, woda z paliwa - nie da się o to dbać. Odwalą na negatyw w ramach gwarancji - masz jak w banku...
  25. Haha
    ArKos otrzymał reputację od stuffMokka a Crossland a Grandland   
    Mam propozycję: wygoglujcie troszkę na temat awarii 3-cylindrowego silnika. Czy to VW (tak, też dali dupy - standardem jest "kopyto" w 1,4tdi) czy to Opla (tak, też dali dupy - standardem jest brak kompresji na 2-gim) czy to Toyoty (tak,. oni również dali dupy - standardem jest łańcuch rozrządu).
    Każdy 3-cylindrowy silnik jest o dupę rozbić i nic tego nie zmieni.
    Silnik ma mieć co najmniej 4 cylindry, z naciskiem na co najmniej.
    Kupujcie. Cieszcie się. Dla mnie
    mija się z prawdą, bo kopyto w 1,4tdi widziałem kilka razy, z czego przebiegi nie przekroczyły 100kkm. Co to za przebieg na całe życie? Jak typowy dziadek Zdzisio, co raz w roku na wszystkich swiętych jedzie, to ok, ale przeciętny Kowalski po kilku latach ma te 100kkm. I co? Auto na żyletki?
     
    Nie dorabiajmy ideologii do cepa.
    Ata dzisiaj produkuje się z założeniem, żeby wytrzymały 5-6 lat intensywnej eksploatacji, a potem mają się psuć na potęgę, żeby iść po kolejne nowe do salonu. Wszyscy producenci tak robią, nikt nic nie mówi - tajemnica poliszynela. A tak naprawdę zmowa milczenia, bo trzeba z czegoś żyć.
    Mercedes już pokazał, jak sobie popisowo strzelić w kolano. Wypuścił W123. Klient kupił i na 25 lat mogli go zapomnieć. Potem nieco mniejszy błąd z baleronem czyli W124. Ale i tak na długo tracili klienta. Potem poszli po rozum do głowy i wypuścili W210, który po 10 latach był jak durszlak - gnił tam, gdzie Fiata 125p rdza nie ruszała...
    Obudź się kolego. Nie da się zrobić dobrego silnika na 3 cylindrach , bo to po prostu wykastrowany 4-cylindrowiec.
    To tak,  jakbyś obciął sobie jedno jądro, a potem biegał po ulicy i krzyczał "jestem prawdziwym mężczyzną!"...
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.