Skocz do zawartości

wiecies

Forumowicz
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O wiecies

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

387 wyświetleń profilu
  1. Mi wmawiają, że tak ma być już od ponad roku. Pogrzebali w sofcie i nagle zaczęły parować szyby.
  2. A tak przy okazji pytanie do ArKosa. W Mocce układ zabezpieczenia parownika przed oblodzeniem jest autonomiczny (klima ma własny czujnik temperatury), czy też opiera się na pomiarze temperatury zewnętrznej przez czujnik zamontowany w atrapie przedniej? Swoją drogą gdzie znaleźć takie informacje. Instrukcja użytkownika jest w tym zakresie bardziej niż enigmatyczna, a nie wiem jak nabyć instrukcję serwisową.
  3. W dół działa szybciutko. Problem jest gdy temperatura wzrasta i różnica jest dosyć duża tak gdzieś od 6 stopni. Czyli obserwuj jak wjeżdżasz z zimnego do ciepłego. Stąd moje przykłady: w zimie wjazd do ciepłego garażu podziemnego, w lecie wyjazd z takiego garażu.
  4. Odnośnie parowania szyb, to zwróćcie uwagę na wskazania temperatury. W nowych Mokkach i w mojej po wymianie oprogramowania pojawiło się zjawisko blokowania się pomiaru temperatury na ponad cztery godziny. W tej sytuacji przy temperaturze np. -1stC wjeżdżacie na zawilgocony parking gdzie temperatura jest o kilka-kilkanaście stopni wyższa, przez cztery godziny klimatyzacja nie włączy się żeby usuwać wilgoć, ponieważ system cały czas widzi -1, co nie pozwala na działanie klimatyzacji. W upalne lato macie podobnie. Wyjeżdżając z chłodnego podziemnego garażu na 30-to stopniowy upał klimatyzacja będzie działała na pół gwizdka, albo wręcz włączy się grzanie, ponieważ system przez cztery godziny będzie widział temperaturę garażu. Po ponad czterech godzinach temperatura skokowo zmienia się do poziomu zgodnego ze stanem faktycznym i wtedy wszytko zaczyna działać prawidłowo. Osoby które nie garażują samochodu i nie parkują w podziemiach centrów handlowych problemu nie zauważą, ale dla mnie, ponieważ mam garaż podziemny to mordęga. Serwis oczywiście wszystko olewa ponieważ inne egzemplarze też tak mają i nie obchodzi ich to, że po kupnie samochodu zjawisko nie występowało. Jeszcze jedno - czas blokowania temperatury zależy od wersji oprogramowania. Jeszcze nie dawno było to 2h15min, ale po ostatniej aktualizacji są to 4h.
  5. Chciałbym tutaj opisać mój problem ze skrzynią. Jadę spokojnie 150km/h na tempomacie. Skrzynia pracuje na 6-tym biegu. Zbliżam się do ograniczenia prędkości. Zwalniam tempomat nie wyłączając go. Samochód zmniejsza prędkość do 90-100km/h. Po przejechaniu odcinka z ograniczeniem przywracam aktywna pracę tempomatu z ustawioną wcześniej prędkością 150km/h. I tu pojawia się problem. Dotychczas samochód redukował na 5-tkę, spokojnie przyśpieszał do 150km/h i podwyższał na 6-tkę. Obecnie bardzo często zaczyna szaleć. Mocno redukuje wchodząc na obroty ok. 5500obr, potem podwyższa biegi ale nie do 6-tki tylko zostaje na 5-tce wyjąc na 4tyś. obr. mimo osiągnięcia prędkości zadanej. Czasem po jakimś kilometrze przerzuci, ale często zostaje na 5-tce. Najdłuższy odcinek jaki przejechałem to 6km – nie mogłem więcej bo było kolejne ograniczenie. Jeżeli w takiej sytuacji gdy auto osiągnęło prędkość zadaną przełączę na moment na manual i szybko wrócę na auto, skrzynia natychmiast wchodzi na 6-tkę. Zgłaszałem temat do serwisu. Zrobili testy porównawcze z aktualnym modelem Mokki i podobno też długo ciągnie na 5-ce, ale zawsze przerzuca. Oczywiście dowiedziałem się, że 6km to nie problem, że gdybym pojechał dłużej niż 6km to na pewno podwyższyłaby bieg, ale nikt nie chce podać gdzie jest ta granica, a w instrukcji też nie ma nic na ten temat.
  6. Czy ktoś posiadł już tajemną wiedzę jak odczytać wersję map nawigacji? U mnie wymieniono radio, ale serwis odmawia podania mi aktualnej wersji map nawigacji. Jeżdżąc w tej chwili, nawigacja nie widzi np. ronda zbudowanego w 2013r.
  7. Masz może namiary na dobrego biegłego sądowego na Śląsku? Szukałem po internecie, ale większość zajmuje się wyceną aut. Do oceny tego typu wad nie umiałem nikogo znaleźć. Do poprzedniej sprawy podszedłem bez opinii biegłego, bo praktycznie wada jest bezsporna, a sprawa dotyczy tylko zapisów w książeczce gwarancyjnej i ich interpretacji.
  8. Po reklamacji otrzymałem odpowiedź, że nie stwierdzają żadnych nieprawidłowości, mimo że powoływałem się na instrukcję obsługi i na informacje zapisane w zleceniu serwisowym - dopilnowałem chociaż ich krew zalewała - żeby wpisane były wszystkie fakty, bo z systemu zapisy giną albo nie są wprowadzane, o czym się przekonałem na własnej skórze. W tej sytuacji zostaje mi ostatnie wezwanie do usunięcia wad i jak to nie pomoże to już tylko pismo procesowe - będzie druga sprawa w sądzie. Przerabiałem już kilka marek samochodów w tym niżej pozycjonowanych na rynku niż Opel, ale takich zawirowań jak tutaj to jeszcze nie miałem.
  9. Aaa, oprogramowanie ECC było aktualizowane przy pierwszym przeglądzie.
  10. U mnie było OK. aż zaczęła się wyświetlać kontrolka immobilizera. Zaczęli coś grzebać i wszystko zaczęło się sypać. Programowali samochód dwa dni, podobno ze wsparciem GM bo były jakieś problemy. Jak odebrałem auto zaczęły się moje problemy. Znikała w ogóle temperatura na wyświetlaczu, wskazanie temperatury zawieszało się jak opisałem wcześniej, głosowo nie mogłem wybrać z książki telefonicznej numerów opisanych nazwami dwuczłonowymi (np imię i nazwisko) i to raz było OK, to znowu nie działało - jak jestem w serwisie oczywiście działa. No i coś nie gra z nawigacją, bo chciała żebym przefrunął nad średnicówką w Gliwicach - mapy miałem aktualizowane i nie wiem jak sprawdzić czy mi nie zresetowali całego systemu. W instrukcji nie ma informacji jak dotrzeć do wersji map, a serwis odmawia podania sposobu weryfikacji a jednocześnie nie chce pisemnie potwierdzić jaka wersja nawigacji jest zainstalowana.
  11. Samochód jest z 2014r. Wtedy jeszcze nie stosowano oznaczenia X. Gdyby to był problem tylko wskaźnika temperatury, to można by przeżyć, ale prawdopodobnie z tym się wiąże nieprawidłowe działanie klimy. Klimatyzacja jest automatyczna i nigdy nie miałem problemów z parowaniem szyb, a gdy pojawiły się problemy z pomiarem temperatury dochodzi również do parowania szyb i muszę ręcznie włączać nawiew żeby odparować, ale i tak działa to bardzo słabo. Jeżeli spotkałeś się z takim zachowaniem to traktowałeś je jako prawidłowe, czy też było to związane z uszkodzeniem? Jak w moim samochodzie był wymieniany czujnik temperatury, pobawiłem się samochodami stojącymi w salonie. W dwóch w których były sprawne akumulatory, wskaźnik od razu reagował na dotknięcie palcem czujnika (Corsa i jakiś mały dostawczy). Była też Mokka X, ale w tym modelu inaczej niż u mnie bez przekręcenia kluczyka temperatura nie jest pokazywana, więc nie mogłem sprawdzić.
  12. Ostatnio w wyniku problemów z kontrolką immobilizera serwis pogrzebał w samochodzie i pojawił się nowy problem. Pomiar temperatury zewnętrznej zawiesza się w przypadku zmiany temperatury niższej na wyższą np. przy wjeździe do ciepłego garażu, parkingu w centrum handlowym itp. Przy wjeździe z do ciepłego pomieszczenia (temp. ok. 12st.C) z temperatury ok. 0st.C pomiar blokuje się na ok. 2.5 godziny. Wskazanie wynosi np. cały czas 1st.C i po ok. 2.5 godz. skacze do nowej temperatury otoczenia bez żadnych wskazań pośrednich. Serwis wymienił czujnik temperatury, co nic nie zmieniło. Raz na jakiś czas, ale naprawdę rzadko po wjeździe do garażu temperatura zaczyna płynnie rosnąć, ale jest to naprawdę sporadyczne. Serwis odmawia naprawy, twierdząc, ze blokowanie się pomiaru na 2.5 godz. jest prawidłowe. Szukałem informacji w instrukcji obsługi, ale tam nie ma informacji o żadnych blokadach - temperatura ma rosnąć. Może ktoś już walczył z takim problemem i może pomóc.
  13. wiecies

    układ wydechowy

    Z tym papierem ściernym to mnie załamałeś. Po moich doświadczeniach z serwisem Opla (nie tylko z wieszakiem układu wydechowego) mam już na prawdę dość tej marki. Jeżeli chodzi o wieszak to sprawę skierowałem do sądu.
  14. wiecies

    układ wydechowy

    Auto jest objęte rozszerzoną gwarancją. Pisemnego uzasadnienia żądałem pisemnie trzy razy. Zawsze otrzymywałem odpowiedź, że układ wydechowy jest wykluczony z gwarancji (choć to nie jest prawdą bo wykluczone są tylko niektóre elementy w tym rura, ale nie jest wykluczony wieszak). Potem gwarant zmienił zdanie i stwierdził, że zapisy gwarancji dają mu możliwość wyboru sposobu naprawy i chce tą naprawę wykonać przez spawanie, co do którego niektóre serwisy twierdzą, że nie jest dopuszczane przez GM, a dla mnie oznacza zniszczenie rury przez uszkodzenie jej technologicznych powłok antykorozyjnych. Dlatego szukam czy faktycznie istnieje procedura na spawanie wieszaka. Jedno jest pewne, że nie pozwolę na spawanie bo to jest tylko odwleczenie wymiany do czasu gdy się już skończy gwarancja i ja za to zapłacę. Przeszukałem internet w poszukiwaniu procedury spawania. Wiem jak wygląda taki biuletyn bo znalazłem coś takiego dla innego przypadku - każdy element procedury ma swój numer, jest numer na jakim rozlicza się usługę z GM. Niestety biuletynu dla spawania wieszaka nie znalazłem.
  15. wiecies

    układ wydechowy

    Z gwarancją jest tak, że wcale nie musi być udzielona. Jest to dobrowolne zobowiązanie się producenta, dystrybutora, sprzedawcy, serwisu i dlatego potrzebny jest oddzielny dokument, który określa jej warunki. W innym przypadku pozostaje rękojmia która dla mnie się już skończyła. W ramach gwarancji sprzedażowej rura wydechowa jest wykluczona z gwarancji, dlatego istotne jest uzyskanie gwarancji na naprawę. Przy wymianie nie ma najmniejszego problemu. Po pierwsze warunki gwarancji samochodu wyraźnie mówią, że elementy wymieniane są objęte gwarancją, po drugie technologia naprawy przy wymianie nie przewiduje spawania - wycinają stary element i wstawiają nowy łącząc go specjalną obejmą więc nie ma obaw, że pogorszą stan pozostałej części układu wydechowego. W przypadku spawania to oczywiście będę miał gwarancję na spaw gdyby się uszkodził do końca gwarancji sprzedażnej na cały samochód. Jeżeli chodzi o rurę - jest wykluczona z gwarancji i na takim stanowisku stoi gwarant i nikt mi tego nie naprawi jeżeli za pół roku w rurze w pobliżu miejsca spawania na skutek przyśpieszonej korozji powstanie dziura . Z drugiej strony - wracając do procedur serwisowych - jest zastanawiające dlaczego przy wymianie całego podzespołu jest wymagane łączenie na obejmy, jeżeli dopuszczają spawanie układu wydechowego - czyżby się bali, że spaw i okolice nie wytrzymają do końca rękojmi?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.