Skocz do zawartości

marek1008

Forumowicz
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O marek1008

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo
  1. Witam. Ja też jestem sceptycznie nastawiony na te malutkie trzy cylindrowe silniczki . Jednak z ciekawości wybrałem się do salonu Peugeota i zrobiłem jazdę próbną Peugeot 2008 z silnikiem 1,2 PureTech 130 KM - coś podobnego do Crosslanda X i o dziwo byłem nawet mile zaskoczony tym wynalazkiem. W środku cichutko , nie czuć ani słychać że to trzy cylindrowy motor. Jednak na zewnątrz jak się stanie z przodu autka jest ten charakterystyczny terkot jak się wsłuchamy. Bardzo dobrze reaguje na wciśnięcie gazu - dynamicznie przyspiesza, i podczas tego przyspieszania jest względnie cichy. Poza miastem rozpędziłem go do 120 km na godzinę i w samochodzie było cicho. Zrobiłem nim około 12 km 50/50 trasa / miasto i komputer pokazał mi średnie spalanie 5,8 l . Troszkę dopytywałem się pracowników salonu i serwisu o ten silnik jednak jednoznacznie na temat trwałości nie dostałem żadnej odpowiedzi. Sprzedawca mówił tylko że na szkoleniach mówiono im że z tym silnikiem nie powinno być większych kłopotów, powinien wytrzymać 250 tys km. Mechanik z serwisu też nie mówił za wiele, stwierdził tylko że sprzedano w tym salonie grubo ponad tysiąc samochodów różnych modeli z tymi silnikami w trzech wersjach mocy i jak na razie nie było poważniejszych napraw. Żeby faktycznie coś o nim powiedzieć, co będzie wiarygodne zapewne potrwa to jeszcze kilka lat, gdy te silniki będą miały już grubo ponad 100 tys. przebiegu. W internecie natknąłem się na test długodystansowy auta z tym silnikiem (Peugeot 308). Jakaś redakcja ma go na testach i w ciągu roku chcą zrobić 100 tys km, póżniej na hamowni chcą sprawdzić parametry. Teraz gdy mieli już przejechane ok. 45 tys zrobili test jazdy przez 25 tys km non stop - oczywiście nie licząc tankowania jak i zmian kierowców. Jechało nim kilkunastu kierowców , część trasy w pełni załadowany, część tylko sam kierowca. Podczas tego testu nie mieli żadnych kłopotów z silnikiem chociaż wcale go nie oszczędzali, o ile dobrze pamiętam średnia prędkość jaką zrobili to coś w okolicach 120 km/h, spalanie o ile dobrze pamiętam to wyszło coś ponad 7 litrów na setkę. Test przeprowadzali na trasie Warszawa -Toruń, podobnie jak kiedyś bito rekord Fiatem 125p. Aha, jeszcze zapomniałem napisać że ten silnik po raz trzeci z rzędu, w tym roku też dostał tytuł silnika roku, a oceniało go coś kolo setki osób z całego świata zajmujących się motoryzacją. Jednak naprawdę dowiemy się za kilka lat co ten silniczek jest wart, i dla kogoś kto chce spać spokojnie, a ja do nich należę wolę jak na razie kupić coś pewnego, na przykład Opla Mokkę X 1,4 z LPG do której się przymierzam i jestem w trakcie odwiedzania salonów OPLA, aby troszkę wynegocjować jak najlepszą cenę. Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego dnia.
  2. Tak, był już ten temat, ale dotyczył poprzedniej wersji Opel Mokka. Więc mowa o tamtych rabatach zapewne ma się nijak do rabatów na Opel Mokka X. Wiadomo że jak było już pewne wejście na rynek nowego modelu Opel Mokka X, to przy wyprzedaży poprzedniego modelu można było uzyskać znacznie większe rabaty. Więc z nową Mokka X jest chyba troszkę inaczej - trudniej o większe rabaty. Wiec wiedza o uzyskanych rabatach przy zakupie Opel Mokka X na pewno przyda się ewentualnym kupcom tego modelu . I ja do nich właśnie należę - bo ten model małego SUVa , akurat ze względu na moje kłopoty z kręgosłupem przypasował mi. .
  3. Gdybym dostał taki rabat w granicach 10 tysięcy w pierwszym odwiedzonym salonie, to już dalej bym nie szukał, tylko od razu bym zamawiał. Dziękuje za szybką odpowiedż. A tak przy okazji czy nikt inny już nie negocjował rabatu, tylko brał auto za cenę z cennika ?
  4. Wczoraj odwiedziłem pierwszy z czterech zaplanowanych salonów Opla w mojej najbliższej okolicy. Mokka X którą wybrałem jest w wersji Elite z fabrycznym LPG + fotele AGR + Pakiet "Parkuj i Jedż" Elite. A, jeszcze zwykły lakier bez dopłaty. Wyszło razem 95150 zł. Po negocjacjach dealer zaproponował "maksymalnie" 6650 zł. rabatu. Czyli Mokka X Elite z LPG + wymienione wyżej dodatki kosztowała by mnie 88500 zł. Zobaczę jeszcze w trzech pozostałych salonach , jednak to jeszcze potrwa troszeczkę bo jestem uzależniony od terminów kiedy będę odwiedzał daną miejscowość. Oczywiście , kupię auto tam gdzie będzie największy upust. A jak Wam udają się, lub udały się negocjacje w sprawie rabatu ?
  5. marek1008

    Zaprawki lakieru

    Skoro oba są miękkie - podobnej trwałości, to nie ma sensu przepłacać i można brać ten lakier zwykły. Zresztą, według mnie ten kolor śnieżnobiały lepiej się prezentuje od tego perłowego. Takie jest moje zdanie. Jak to mówią rzecz gustu. Dzięki za szybką odpowiedż.
  6. marek1008

    Zaprawki lakieru

    ArKos mam pytanie związane z lakierem. W ofercie Mokka X są dwa lakiery białe, jeden zwykły bez dopłaty i metalik z dopłatą. Zamierzam zamówić autko ze zwykłym lakierem. Czy jest jakaś wyrażna różnica między tymi lakierami - chodzi mi o trwałość ?. Gdzieś czytałem że ten zwykły lakier szybko matowieje bo jest jednowarstwowy (baza i lakier w jednym) i stosunkowo miękki, nie ma drugiej warstwy - tego lakieru bezbarwnego. Czy to prawda ? Mi osobiście wydaje się że taka technika malowania jednowarstwowa to już relikt przeszłości. Jak jest naprawdę ?.
  7. No cóż, założyłem ten temat aby poznać opinie o tym autku u żródła - czyli użytkowników. Rozglądam się właśnie za tego typu samochodem z uwagi na mój sfatygowany po wypadku kręgosłup. Rok temu miałem na niego operacje i troszkę złomu mi przy nim zamontowali, więc poszukuję czegoś co ma ułatwione wsiadanie jak i odpowiednie fotele - i tu opel mokka ma ku temu przewagę nad podobnymi samochodami w tym przedziale cenowym. Nie ukrywam tez że chodzi mi o ekonomiczną jazdę przy dość dobrych parametrach silnika jak i serwisowanie. Zwiedziłem salony kilku dealerów - serwisów ( Nissan, Toyota, Honda, Renault. Kia, Citroen, Peugeot, Mitsubishi, Fiat - Jeep, Opel, Skoda, VW) i wybrałem dwa samochody które spełniały by moje oczekiwania. Jest to Opel Mokka x i Honda HRV. Jednak więcej pozytywów widzę w tym pierwszym - wygodne siedzenia AGR i mniejsze koszty serwisowania jak i ewentualnych napraw w porównaniu do Hondy. Także napęd (silnik) w oplu jest sprawdzony i raczej mało awaryjny. Honda HRV ma w swojej gamie jednego benzyniaka który jest nową jednostką o której jeszcze praktycznie nic nie wiemy jako potencjalni użytkownicy. W moim przypadku diesel też odpada - samochód więcej będzie użytkowany w mieście niż na trasach gdzieś tak procentowo 70 do 30 , wiec kłopoty z DPF murowane. Możecie mi powiedzieć czy faktycznie na komfort podróży przy dłuższych trasach - ok. 400 km wpływają jakoś pozytywnie te fotele AGR ? Na jeżdzie testowej było dość wygodnie i lepiej niż w Hondzie, ale to krótki odcinek więc odczucia mogą być nie adekwatne do rzeczywistości. Pozdrawiam marek1008
  8. Czy teraz mając wiedzę o zaletach i wadach tego opla zdecydowalibyście się na jego zakup gdybyście stali przed ponowną decyzją dotyczącą zakupu nowego auta ?. Jeśli to możliwe to prosiłbym o szczere odpowiedzi, bo być może one pomogą mi w ewentualnym zakupie. Interesuje mnie przede wszystkim 1,4 Turbo z LPG.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.