Skocz do zawartości

Miszka74

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Miszka74 w dniu 31 Lipiec 2020

Użytkownicy przyznają Miszka74 punkty reputacji!

O Miszka74

  • Urodziny 28.01.1974

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Białystok
  • Interests
    Życie i ludzie. Poza tym informatyka, inżynieria oświetleniowa, automatyka sterowania oświetleniem.

    Po prostu "ściemniam" :)
  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

766 wyświetleń profilu

Miszka74's Achievements

Stały bywalec

Stały bywalec (2/3)

3

Reputacja

  1. Z powodu awarii biegów przesiadłem się na 5 dni do Astry K w wersji 1.4 / 145 KM / 236Nm W porównaniu z Mokką to zapi.....dala. Wciskam gaz i jedzie aż miło... a to przecież tylko 5KM / 36Nm / 55 kg na korzyść Astry K. W efekcie katalogowo różnica 0,6s do setki. Ale to czuć... i to mocno.
  2. Witam znów. Cóż. samochód rocznik 2016, przejechane 231 000 km więc chyba coraz częściej będę Was informował o usterkach. Tym razem urwałem wodziki. Plastik w "jabłku" się wyrobił i wodziki "wyszły". Objaw: podczas zjazdu z ronda i zmiany biegu z 2 na 3, 2-ka wyszła a 3-ka już nie weszła. Nagle miałem efekt mieszania kijem w wiadrze i tyle. Dotoczyłem samochód ciut na luzie, zjechałem na pobocze i laweta. Gdybym był praktycznie kumaty, to pewnie wsadziłbym łapę pod maskę i zrobiłbym to, co mechanik w serwisie. Czyli "włożył na miejsce, ale za chwilkę i tak by się rozpięło... 970zł, wymienione cięgła i jabłko i jedziemy dalej.
  3. A jakimi samochodami kolega wcześniej jeździł? Wbrew pozorom to dość istotne jakie przyzwyczajenia ma w sobie kolega wyrobione. Wiele rzeczy w samochodzie robimy intuicyjnie, na wyczucie. Dla mnie nie przeszkadza w żaden sposób to, że na parkingu manewruję na pierwszym przełożeniu. Samochód dobrze reaguje na gaz, "czuć", że mu to nie przeszkadza, więc czemu ma mi przeszkadzać? Aż specjalnie spróbowałem zwrócić uwagę na te moje manewry na parkingu i... wcale nie czuję potrzeby używania 2-go przełożenia. I faktycznie próba użycia go "na siłę" powoduje, że żeby silnika nie zdusić muszę operować mocniej gazem i sprzęgłem. Ale po co coś robić na siłę?
  4. O ile Twój samochód ma system wykrywania deszczu na szybie to może tak się dziać, jak mówisz, jeśli manetka do włączania wycieraczek jest w ustawiona w trybie "Czujnik deszczu aktywny". W takim wypadku o ile szyba jest mokra/brudna przy uruchamianiu zapłonu to wycieraczki mogą się uruchomić podczas przekręcania kluczyka.
  5. Panowie. Moment wypłaszcza się pięknie w zakresie 2500 obr/min - 4500 obr/min. Krzywa mocy zaczyna się od 40KM przy obrotach 1700 obr/min. Przy 2000 obr/min macie 55KM i ponad 1400kg masy własnej samochodu. JAK ma to przyspieszać i "jechać" w tym zakresie obrotów. No jak? Fizyki nie oszukasz.
  6. KarolP. Dynamiczne ruszanie z obrotów poniżej 2000 obr/min, puszczenie sprzęgła i gaz w podłogę? W silniku R4 o małej pojemności? Łojezzzzu.... To jak już ruszysz i puścisz całkowicie sprzęgło to do jakich obrotów Ci spada 1500? 1200? I wtedy gaz w podłogę i z tych obrotów oczekujesz, że będziesz miał dynamikę przy ruszaniu? Ciekawe kiedy wykończysz koło dwumasowe??? Bo ja obstawiam, że przy takim stylu ruszania właśnie ono pokazuje że ma dość. Odkąd jeżdżę autami z kołem dwumasowym puszczam sprzęgło płynniej podczas zmiany biegów 2-3-4-5-6 niż dawniej, inaczej często pojawia się silne szarpnięcie po takim szybkim wysprzęgleniu. Szczególnie przy downshifcie... 6-5-4-3-2
  7. KarolP. Ja też jestem z BI. W którym serwisie byłeś?
  8. Dziękuję za sugestie. Jak na razie diagnostyka usterki kosztowała mnie 250+300 zł. A do sprawdzenia szczelności dolotu nie dotarliśmy, opinia diagnosty była następująca "Korekty dawki paliwa nie sugerują, żeby była nieszczelność w dolocie". Jedyne co zgodzili się sprawdzić, to rozkręcić dolot i obejrzeć turbinę. EVAP, intercooler itd... to już w ogóle nie było tematu. Jedyne co na pewno wiem, to to, że to pęknięcie jest a sam wirnik ma małe ale akceptowalne luzy, bo to sprawdzili. Mój wniosek jest taki. Ja nie mam pojęcia od jak dawna to pęknięcie jest. To wcale nie musiało stać się teraz. Teraz to w gorący dzień, pod obciążeniem, podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością pod górkę na tempomacie komputer wyrzucił błąd. Po kilku dniach błąd ustąpił i pomimo gorących dni nie powrócił (najprawdopodobniej z tego powodu, że mało jeżdżę i jest to normalna jazda miejska). Nie będę świrował, tylko jak będę mógł, to tę turbinę tak, czy inaczej zmienię...
  9. Niestety, po rozebraniu widać wyraźnie pęknięcie na obudowie. Słabo mi zdjęcie wyszło ale widać. Co ciekawe błąd ustąpił po kilku dniach. Faktycznie jak zacząłem spokojniej jeździć "koło komina" i gdy temperatury otoczenia spadły ciut.
  10. Czyli sugerujesz zanim wymienić to sprawdzić dokładnie z jakiego powodu niedomaga? Cholera nawet nie mam kodu błędu od diagnosty.
  11. Przyszły upały i w sobotę turbina zaczęła szwankować. Na razie Check engine i strata mocy ale nie radykalna, da się jeździć. Diagnoza serwisu, za niskie ciśnienie ładowania. Turbina niedomaga. Sugestia diagnosty "jak się ochłodzi to się powinno poprawić". Czy ma sens regenerowanie? Czy ten przebieg nie jest za mały jak na problemy z turbiną? Szczerze mówiąc, nie uśmiecha mi się teraz wywalanie blisko 3500 na nową turbinę.
  12. Witam forumowiczów, chciałbym nieco odświeżyć temat. Co słychać z Waszymi Mokkami? Jak Wasze batalie z zaworem LPG? U mnie po zamontowaniu oddzielnego zaworu poza parownikiem problem ustał. Auto ma już 220 tys km, od lipca 2020 r. przejechałem 17 tys km i... ... spokój, zimę z powodzeniem przejeździłem. Czaaaaaaasem tylko przy pierwszym uruchamianiu zimnego silnika, kiedy następuje przełączanie na LPG to czuję lekkie szarpnięcie. Ale to jedyny objaw o jakim cokolwiek mogę powiedzieć.
  13. Mnie już gwarancja nie dotyczy. Auto ma 4-ry lata i nie miało przedłużanej gwarancji. Za usługę normalnie zapłaciłem i od dziś testuję to rozwiązanie. Będę informował Was na bieżąco.
  14. Pytasz o czyszczenie czy montaż dodatkowego zaworu przed parownikiem? Czyszczenie zwykle 100-120 zł o ile nie bezpłatnie. Montaż zaworu przed parownikiem w Białymstoku ok 500zł. Za 2 godziny będę miał fakturę bo właśnie go mi montują.
  15. Polityka. Oficjalnie zaklejanie się zaworu gazu przy parowniku nie jest usterką gwarancyjną. Opel traktuje to jako wynik złej jakości LPG. Natomiast miałem ostatnio rozmowę (kolejną) z dyrektorem serwisu Mega Opel w Białymstoku. "My naprawiamy tę usterkę za darmo, bo gdybyśmy ją usuwali odpłatnie zwiększałaby się frustracja klientów. W końcu zaczęliby szukać rozwiązania. Jedni narzekaliby na markę Opel, inni w pośpiechu sprzedawaliby samochód, inni ponosili koszty ale zagryzali zęby. Jeszcze inni szukaliby tańszego warsztatu. A jeśli my naprawiamy to za darmo to przy okazji robimy przegląd samochodu. Stajemy po stronie klienta a przy okazji mamy szansę wymienić klocki, na czas zauważyć inne usterki. i odpowiednio wcześnie zareagować." Ogólnie warsztat, który stara się w miarę możliwości dbać o klienta zrobi tę usługę za darmo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.