Skocz do zawartości

motleycrew

Forumowicz
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta


Aktywność reputacji

  1. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla fswNiewłaściwa praca zamka drzwi bagażnika   
    I zdechł. Nowy oryginał w POTAK za 244,50 zł z przesyłką. U dilera 412 zł.
    Wymiana samemu łącznie z demontażem plastikowej "tapitery"  i składaniem do kupy do 0,3 h (teraz mając doświadczenie byłoby z 15 minut).
    Niestety nie obejszło się bez małych szkód w zasadzie nie mających wpływu na całość: przy demontażu poszedł kołek pozycjonujący osłonę zaznaczony na zdjęciu numerem 1, przy montażu szlag trafił numer 2. Spinki (8 szt.)  zachowały się w całości.
    Narzędzia to własne szpony do "odrywania" osłony po wstępnym odchyleniu plastikową płytką, by nie uszkodzić tworzywa i lakieru oraz trox T40 do odkręcenia 2 śrub.
     
    Bym zapomniał o pierwszej czynności, o demontażu kieszeni/wnęki na paluchy przy zamykaniu klapy. Podważać ją od góry tak jak ją widzimy przy otwartej klapie,. Nie po bokach ani z dołu tylko od góry - dosłownie wyskoczy sama. Nie ma tam spinek, są tylko "pazurki" po obwodzie.
     




  2. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla miszkooDziwne zachowanie GPS nawigacji   
    Mapy w Navi 600/Navi 900 aktualizuje się przez kartę SD, można kupić w niezależnych źródłach poza ASO i kojarzę oferty z cenami rzędu 500-600 PLN. Należy uważać na "zbyt tanie" oferty tj. 250-350 PLN ponieważ na rynku funkcjonują klony oryginalnych kart, często po jakimś czasie Navi zgłasza błąd z odczytem danych i przestaje działać. Można też kupić używaną oryginalną kartę sprzed 1-2 lat, ale czy warto???? Ja wybieram tel. z Google Maps.
    Korzystałem z tej nawigacji (Navi 600 => soft Navi 900) w Astrze J, ale nie miałem opisywanych problemów z jej pracą. Pozdrawiam
  3. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla Butcher2150Stuk przy wrzucaniu biegu   
    Czy ktoś już zdiagnozował ten stuk przy wyrzuceniu biegu? Po kilku dniach obserwacji u mnie wygląda to tak, że owy odgłos pojawia się tylko po pracy skrzyni na luzie ze zwolnionym sprzeglem. Czyli np. Zatrzymuje się, wrzucam luz, puszczam sprzęgło, dalej kiedy chce ruszyć... wciskam sprzęgło, lewarek na pierwszy bieg i wtedy jest stuk. W żadnym innym momencie się to nie dzieje. Również kiedy wrzucam luz i nie zwalniajac sprzęgła ponownie pierwszy bieg nic nie słychać.
  4. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla JacekUsterki w waszych autach   
    Nie mam zwyczaju zaglądać co dzień pod maskę. Objaw który mnie zaintrygował to lekko inna praca silnika  po dopaleniu oraz w czasie łapania temepratury przez pierwsze 20-30 sekund. Na takie zmiany to mam strasznie wyczulone ucho  . Uszkodzony węzyk o dziwo poprawiał dynamikę, auto rwało na 2 biegu jak szalone
    A najwidoczniejszy objaw to jak maske otworzych i zobaczysz wyżarty wężyk w okolicy prawego końca liswty paliwowej czy jak to  tam się zwie.
     
    Musze poszukać jakieś pancerzyki na przewody i pozaskładać na niektóre newralgiczne rurki.
  5. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosUsterki w waszych autach   
    Objaw:
    - "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem"
    - na diagnoskopie błąd silnika P0171 - zbyt uboga mieszanka paliwowa
  6. Like
    motleycrew przyznał reputację dla fswUszkodzone zewnętrzne lusterko lewe   
    Dzięki Arku  
     
    Ja też nie rozumiem, bo znaleźć właściwe nazewnictwo, to urwanie łba. Chodzi o  część zewnętrzną głowicy, bez silniczka.
    Zresztą sprawy już nie ma, pospawałem tarczę, całość skręcona, zamontowana i sprawdzona, czekam tylko na element nr 5.
     
    Na rynku sporo tego. Do Mokki jeżeli chodzi o samą obudowę głowicy , to pasują od  passata, seata, insygni, mondeo, zafiry B i jeszcze jakiegoś tam. Podejrzewam że z samymi silniczkami podobnie. Ceny od 30 do 60 zł (używane), nowy to wydatek prawie 2 stówy.
  7. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Powiedz konsultantom, aby bardzo dokładnie zagłębili się w lekturę. Z tego co pamiętam, jest mowa o WYMOGU wymiany filtra w wypadku naprawy skrzyni biegów, czyli jej fizycznego rozpołowienia.
    Przy standardowej wymianie oleju nie ma wymogu wymiany filtra.
    Dosłownie był tam zapis mniej więcej tej treści: "przy poważniejszych naprawach skrzyni biegów, wymagających ingerencji w podzespoły wewnętrzne wymagana jest wymiana filtra oleju". Coś w ten deseń.
    Nigdy nie słyszałem, żeby przy zwykłej wymianie oleju ktoś się upierał na filtr... Owszem, w RWD np. Omega czy Senator, wymieniało się filtr oleju przy wymianie oleju, bo był dostępny po zrzuceniu miski olejowej skrzyni i dostęp do niego nie wymagał rozmontowywania skrzyni. Miskę i tak trzeba było zdemontować żeby spuścić olej...
  8. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla JózekWymiana oleju silnikowego   
    Mam wątpliwość co do wkładu filtra oleju. Na powyższym zdjęciu jest Filtron OE 648/8 natomiast na stronie www Filtrona do Mokki 1,4 zalecają 648/6. Czy ktoś ma sprawdzone jaki wkład Filtrona trzeba zastosować.
  9. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla vipxWymiana oleju silnikowego   
    Odpowiednik do org 93185674 czyli tego co w benzynowych silnikach to:
    OE 648/6 filtron
    HU 612/2X mann
    F026407006 bosch
     
    OE 648/8 podejdzie pod 1.7cdti
  10. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla mokkawrocławWymiana oleju silnikowego   
    Właśnie trwa naprawa mojej turbiny (mokka 1,4 z 2015r. 75 000km) - samochód powoli stracił moc, żadna kontrolka nie wskazywała na awarię silnika, jeżdżę bardzo spokojnie.
    W tym zakładzie w 2018r. naprawiali już 3 turbiny od mokka z małym przebiegiem, za każdym razem takie same uszkodzenia - popękania słabego materiału- na razie tylko informacje przez telefon. Zamieszczę opisy i zdjęcia za tydzień.
    W zakładzie twierdzą, że mieli już 2 pęknięcia tłoków w mokka.
     
    Prośba do administratora o odpowiedź:
    Czy w Mokka 1,4 Turbo występuje problem LSPI oraz spalania stukowego i pękania tłoków?
    Czy to ten sam silnik co w Astrze K 1,4 turbo?
    W Astrze rozwiązaniem problemu okazuje się wymiana dexos2 na  dexos1generacja2.
    Czy CASTROL Edge 5W-30 C-3, który zalałem, zapobiega LSPI i potencjalnej awarii tłoków, czy lepiej stosować dexos1generacja2 ?
     
     
  11. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosPomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala   
    W trakcie gwarancji ASO robi środek zaradczy dla Astry J, Zafiry C i Merivy B. Mokka o dziwo nie jest nim objęta mimo, że ma tena sam silnik.
    P1101 - układ powietrza dolotowego
    Środek zaradczy polega na czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, oraz zmianie kalibracji ECM na mniej czułą.
    Sprawdziłem w praktyce i wiem, że czyszczenie + adaptacja przepustnicy wystarcza na dłuższy okres czasu, ale czyszczenia należy dokonać perfekcyjnie. Adaptacja powinna być zrobiona, jednak sterownik ma algorytm "uczenia się" więc z biegiem czasu adaptacja przepustnicy wykona się sama.
    Przy okazji należy zerknąć, czy nie urwał się grzybek zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym, ale to działo się tylko w autach sprzed RM 2012.
  12. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla CzEkCzEkP1101 Know How   
    Na prośbę kilku osób postaram się stworzyć szybkie KNOW HOW jak samemu wyczyścić przepustnicę w Oplu Mokka 1,4 T
    Jaki że trochę znam się na samochodach, mam dostęp do sprzętu robię takie naprawy we własnym zakresie, w sumie nie jest to jakaś mega skomplikowana czynność dlatego zapraszam do lektury:D
     
    Objaw problemów z przepustnicą był już poruszany na Forum, ogólnie samochód wyświetla check engine ale zasadniczo nic się nie dzieję. Jeśli ktoś ma dostęp do nawet najtańszego ELM'a jest w stanie odczytać kody DTC.
    Jak widać na załączonym obrazku w moim przypadku P1101
    po skasowaniu  powrócił po kilku dniach więc trzeba było zacząć działać:
     
    po otwarciu maski ukazuje nam się znajomy widok 

     
    Zaczynamy od demontażu przewodu dolotowego między IC a przepustnicą, przykręcony obejmą na klucz 7mm. W moim przypadku zdemontowałem go od strony przepustnicy przestawiłem na bok żeby nie przeszkadzał. Ja zawsze jak mam cokolwiek z dolotu lub wydechu odkręconego zabezpieczam przewód przed przypadkowym dostaniem się do niego ciał obcych, śrubek itp itd. zazwyczaj stosuję szmatkę lub ręcznik papierowy.
    Po zdemontowaniu powinno to wyglądać mniejwiecej tak:

     
    Następnie trzeba odłączyć przewód sterujący przepustnicą. Wtyk jest zabezpieczony plastikowym "dinksem" trzeba uważać żeby go nie uszkodzić.
     

     

     
    tak ono wygląda po demontażu 

     
    Jak już mamy wszystko odłączone, odkręcamy 4 śruby TORX30 łączące przepustnicę z kolektorem ssącym.
     
    Tak wyglądała moja przepustnica po demontażu, od strony węża z IC tragedii nie było, ale od strony kolektora już było dużo gorzej.
     

     

     
    Zabieramy się za właściwe czyszczeni mój zestaw skauta wyglądał następująco:

     
    Ja do czyszczenia użyłem zmywacza do hamulców i szczoteczki do zębów. można też kupić specjalny preparat do czyszczenia przepustnic, ale zmywacz czy benzyna ekstrakcyjna spokojnie wystarczy.
    Czyszczenie zajmuje parę minut, tak wygląda przed montażem.
     

     

     
    Po umyciu działamy o odwrotnej kolejności, montujemy przepustnice od kolektora. 4 śr TORX30 (ja nie wymieniałem uszczelki była jeszcze ok)
    Podłączenie złącza elektrycznego i zabezpieczenia go tym szarym dynksem:D
    Montaż przewodu IC do przepustnicy.
     
    W teorii to powinno w zupełności wystarczyć przepustnica powinna się sama zaadoptować. Z uwagi na fakt że mam w domu MDI to zrobię to jak bozia przykazała. Czyli musimy wykonać Zerowanie kompensacji przepływu powietrza w korpusie przepustnicy. 
     

    po resecie w liście danych tak to wygląda

     
    No i koniec,
    czas operacyjny 30min max 1 godzina
    koszt 10zł zmywacz 
    zadowolenie że zrobiło się coś samemu - BEZCENNE
     
    Mam nadzieję że pomogłem, jako że jest to mój pierwszy manual proszę o wyrozumiałość. 
     
     
     
     
     
  13. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosWymiana oleju silnikowego   
    A14NET/B14NET to całkiem inna konstrukcja niż LE2 czyli B14XHL/B14XHT. Jednak ten sam silnik czyli B14XHT występuje w Mokce ale tylko z automatem.
    Problemy z pękającymi tłokami są tylko w B14XHL/B14XHT.
    Kwestia turbiny w Mokce jest taka sama jak i w Astrze i w Zafirze. Po prostu źle skonstruowany kolektor wydechowy i pęka.
    Dexos1 2 gen jest zalecany przez ASO, bo mimo, że nie było przypadków pękniętych tłoków w A14NET to zapobiegawczo chcą go stosować.
    Stosowanie oleju - każdy ma swoje zdanie. Jeden chwali drugi gani.
  14. Like
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosPłyn chłodzący   
    Ok. 5.5 litra całkowitej pojemności. Przy wymianie na pewno zostanie ok. 1.5-2l bo nie da rady spłynąć.
  15. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosKontrolka silnika   
    No to ja przedstawiłem swoje. KAŻDORAZOWO występujący w tym silniku P1101 (nieważny model, ważne że A14NET/B14NET) należy wyczyścić przepustnicę, zaadaptować i zmienić oprogramowanie ECM. Mówi o tym środek zaradczy GM numer 3141.
    Usterki przepływomierza mają inne kody błędów i NA PEWNO wywalony P1101 nie może być skutkiem usterki przepływomierza, bo dotyczy przepustnicy. Przepływomierza dotyczy P0101, 0100, 0110 a nie P1101.
  16. Like
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosMokka X 1,4 T + LPG   
    Ja zagazowałem swoją niedawno. Stag Q-box Plus. Według tankowania wychodzi ok.9l. Jazda w mieście, temperatury mamy 0-5*C, jeżdżę dynamicznie. Na wyższych obrotach (3500-5500) na gazie jedzie lepiej niż na benzynie, co mnie niezmiernie cieszy
  17. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla wirUsterki w waszych autach   
    Witam. Również przerobiłem ten problem. Załączam fotki z demontażu. Dodam, że: trzy plastykowe kołki mocujące podsufitkę w jej tylnej części są dość miękkie i przy temp 2 stopni w plusie dały się wyciągnąć z otworów, jednak wkrętak wkładałem pomiędzy dach a górę podsufitki (nie łapałem bezpośrednio za łeb kołka). Samo połączenie wężyków rozłączy się za każdym razem kiedy przymarznie końcówka spryskiwacza. Pytanie dlaczego takiego połączenia nie umieścili w jakimś dostępniejszym miejscu oraz tam gdzie płyn mógłby się lać bez szkody dla auta. Ponadto na podsufitce naklejona jest warstwa wygłuszenia, w którą wsiąkł płyn. Bez otwarcia i wysuszenia w ogrzewanym miejscu albo suszarką nic by nie wyparowało. Lewe maskowanie słupka montowane jest na wciski, których podczas demontażu nie można popsuć, jest jeden wkręt pod owalną zaślepką. Aby bez uszkodzenia opuścić podsufitkę trzeba odkręcić lewy uchwyt - rączkę (śruby pod klucz nasadowy ósemkę). Pozdrawiam






  18. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosWymiana świec   
    Świeca to świeca. Jest sygnowana do danego modelu silnika. Marketing ma to do siebie, że udaje się wciskać ludziom kit. To tak, jakbyś zmieniał powietrze w kołach zależnie od pory roku... Świeca ma dawać iskrę i tyle.
    Producent montuje takie sam e świece do LPG jak i benzynowego.
  19. Like
    motleycrew przyznał reputację dla kamil_balcerowskiWymiana oleju silnikowego   
    Z takim zestawem wybieram się pojutrze do ASO. Ciekawią mnie miny przyjmujących
     
     
    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  20. Like
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosWymiana oleju silnikowego   
    Dobrze, skoro rady, to proszę. Oczywiście zakładam że chodzi o Mokkę (nieważne czy 1,6 czy 1,4 turbo).
     
    Odniosę się do wcześniejszej wypowiedzi i zrobię małe korekty z uzasadnieniem.
     
    1. W pierwszej kolejności należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka silnika tylko ruszyła się z miejsca- rozrzedzi to olej.
     
    Błąd. Silnik powinien być gorący, czyli mieć temperaturę roboczą. Olej powinien mieć ponad 100*C (normalna temperatura oleju podczas pracy wynosi 120-130*C). Obserwując zachowanie oleju widać, że temperatura rzędu 60-70*C praktycznie wcale nie powoduje, że olej rzednie. Jest naprawdę gęsty i aby spłynął w maksymalnej ilości MUSI być rzadki, czyli GORĄCY a nie ciepły.
     
    2. Otwieramy maskę silnika i odkręcamy korek wlewu oleju oraz wyciągamy bagnet. Oba elementy wycieramy i odkładamy w suche miejsce. Jeżeli korzystamy z podnośnika, podnosimy auto, gdy dysponujemy kanałem, po prostu wchodzimy pod samochód.
     
    3. Podstawiamy pojemnik na zużyty olej tak, aby nad nim znajdowała się zarówno śruba spustowa, ulokowana w najniższym punkcie miski olejowej, znajdującej się bezpośrednio pod silnikiem oraz filtr oleju.
     
    4.Kluczem odkręcamy śrubę, a do filtra potrzebny będzie specjalny klucz z gumowym paskiem, którym „łapiemy” puszkę i wykręcamy ją.
     
    Korek spustowy misy olejowej odkręcamy trzpieniowym torxem rozmiar 45, a nie kluczem. Filtr oleju - jest to wkład, a obudowę odkręcamy kluczem oczkowym lub nasadowym 24. Dobrze jest NAJPIERW odkręcić obudowę filtra, a dopiero potem spuszczać olej z misy. Dlaczego? Bo w obudowie filtra zmieści się 300-350 ml oleju, który po rozszczelnieniu obudowy ładnie spłynie do misy olejowej, a potem z niej wyleci z resztą tam się znajdującą.
     
    5. Następnie czekamy, aż wycieknie cały olej
     
    6. Przed wymianą można uruchomić na chwilę silnik, co nieco rozgrzeje i rozrzedzi olej, ale odpalenie silnika w czasie wymiany jest kategorycznie zabronione.
     
    Było w punkcie 1.
     
    7.Gdy cały olej wycieknie, wszystkie elementy ubrudzone olejem wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce.
     
    Każdorazowo należy wymienić oring korka spustowego oleju. Kosztuje 50 groszy.
     
    8. Gumową uszczelkę w nowym filtrze smarujemy niewielką ilością oleju.
     
    Sprecyzowane: nie uszczelkę filtra, tylko nowy oring puszki obudowy filtra.
     
    9. Wlewamy nowy olej i sprawdzamy jego poziom . Musimy pamiętać o tym, że nie wolno nam nalać za dużo - jazda z za dużą ilością oleju może skończyć się uszkodzeniem silnika. 
     
    Po wstępnym sprawdzeniu poziomu oleju tuż po wlaniu, należy bezwzględnie uruchomić silnik i pozwolić mu kilka sekund popracować. Ma to na celu napełnienie całego układu smarowania, w tym PUSTEJ puszki filtra oleju. Po wyłączeniu silnika należy odczekać kilka minut i sprawdzić poziom. Uzupełnić do wysokości 1 kreski pod maksimum, ponieważ to, co jeszcze nie spłynęło z góry silnika (głowica, wałki itp) ma mniej więcej 100-150 ml i wtedy będzie akurat na maksimum.
     
    Oba silniki benzynowe, zarówno 1,6 jak i 1,4 turbo są BARDZO wrażliwe na stan oleju. W 1,6 przy zaniżonym poziomie oleju dość szybko dostają po grzbiecie elektrozawory i koła zmiennych faz rozrządu. W 1,4 turbo dostaje łańcuch i napinacz.
     
    Należy pamiętać, że zbyt niski poziom oleju = szybsza jego degradacja, wyższa temperatura podczas pracy oraz szybsze jego zużycie.
     
    Myślę że szczegóły i szczególiki zostały wyjaśnione. Dla założyciela tematu brawa za samodzielną inicjatywę i podejście do tematu w sposób rozsądny, czyli nie na pałę, a najpierw poczytać.
  21. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla ArKosJaki Olej do 1.4T   
    Taki. Dexos nie szkodzi, to po prostu raczej słaby olej.
  22. Thanks
    motleycrew przyznał reputację dla marcel_kkWymiana oleju w skrzyni biegów   
    Chodzi o skrzynie M32 i jej niedoskonałość. Najczęstrze uszkodzenia, które występują w skrzyniach M32 to uszkodzenia kół 6 i 5 biegu, łożysk, piast przesuwnych, tylnej obudowy.
    Około 60% awarii skrzyń biegów M32  wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu.
    Zalecane jest wlanie dodatkowych 200 ml oleju ponad stan.
    Awarie skrzyni biegów M32  zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być:
    - wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk
    - brak odpowiedniej ilości oleju
    - źle dobrany olej przekładniowy
    - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni.
    Obecnie wlewany jest żółty olej oznaczony symbolem GM1940004 niestety w wyższych temperaturach robi się rzadki.
    Od 2012 roku OPEL zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 stosowanie oleju, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju
    GM 1940182.
    Na tą chwile najlepszym olejem jest FUCHS Sintofluid 75W80.
     
    Oleje dotarły, dzisiaj wymianka

     
     
     
  23. Like
    motleycrew przyznał reputację dla focusik09Filmy z YouTube na monitorze   
    Musisz mieć Android Auto w wersji 2.9 w wersji 3.0 już nie działa ta apka.
    Druga sprawa to aplikacja CarStream musi być sklonowana i dopiero zainstalowana po wcześniejszym odintalowaniu oryginalnej. Google zaczęło ją blokować i dlatego działa tylko sklonowana aplikacja
  24. Like
    motleycrew przyznał reputację dla focusik09Filmy z YouTube na monitorze   
    44mt 
    Tu masz przykładowy filmik zmień sobie nazwę żebyś w przyszłości pamiętał że to ta sklonowana apka
    Po sklonowaniu wychodzisz na chwilę z App Cloner i odinstalowujesz oryginał, jak się odinstaluje to wtedy wracasz do App Cloner i instalujesz sklonowaną aplikację.
    Napisz coś więcej, jaki telefon posiadasz? Android Auto też musi być pobrane pod odpowiednią architekturę procesora (arm, arm64, x86, x86_64)
    link do AA: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-9-5749-release/
    Acha, w Android Auto musisz włączyć tryb programisty, czyli: a AA klikasz trzy kreseczki w górnym lewym rogu/ Informacje/ kilkakrotnie (chyba 8 razy)  klikasz a napis: Informacje o Androidzie Auto, aż do pojawienia się informacji Tryb programisty jest włączony...... / teraz w prawym rogu klik na trzy kropeczki/ Ustawienia programisty/ i zaznaczasz pole w linii Nieznane źródła.
     

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.