Skocz do zawartości

wir

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana wir w dniu 14 Września

Użytkownicy przyznają wir punkty reputacji!

O wir

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo
  1. kołki na których zamontowana jest "wyściółka PCV" są bardzo wytrzymałe, żaden z nich się nie urwał - temperatura demontowania około 15 stopni. Dwa wręcz wyskoczyły z uchwytów obudowy, jeden został w karoserii. Najlepiej mieć jakieś sprytne łyżki z PCV którymi sięgniemy w szczelinie i bezpiecznie podważymy w miejscu połączenia i nie porysujemy lakieru. Ja zacząłem od jednego dolnego narożnika klapy wciskając mocno palce pod spód przez co po odkształceniu się osłony powstała szpara i poprzez szarpnięcie puscił pierwszy "kołek". Jednak w trakcie połapałem się, że lepiej byłoby zdemontować wnękę n
  2. Siema. Faktycznie specjaliści z OPLA zamocowali wiązki tak krótko, że jedna z obudów żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej wychodzi w miarę lekko ale i tak przewód jest idiotycznie krótki i nie ma miejsca na złapanie palcami wtyczki, którą dodatkowo należy obrócić, żeby wyszła żarówka. Drugi (nie pamiętam po której stronie) jest tak krótki, że ciężko jest nawet wydostać "klosz" lampki nie wspominając o wykręceniu żarówki (zaznaczę, że konstrukcja klosza żarówki wymusza demontaż od lewej strony poprzez przesunięcie całości w prawo i opuszczenie klosza na dół - gdzie pojawia się problem
  3. Witam. Nie wiem co mam odpowiedzieć na to pytanie. Zdemontowałem listwę, na której zamontowana jest kamera. Pod spodem jest totalny syf, który zbiera się z drogi (nie ma żadnego uszczelnienia, przed demontażem radzę umyć auto, u mnie jest droga szutrowa, która się MOCNO kurzy - co oczywiście nie usprawiedliwia stanu widocznego na foto). Listwa trzyma się na 6 śrubach i czterech złączkach - kołkach stabilizujących (dwa standardowe białe i dwa podłużne żółte - producent utrudnia demontaż jak może - żeby zwolnić listwę z kołków trzeba czymś wyprzeć śruby, żeby całość prężyła "do góry"
  4. Witam. Pytanie o usterkę kamery cofania, która polega na pojawienia się na ekranie pionowych gęstych pasków zniekształcających obraz do tego stopnia, że praktycznie nie wiele widać. Najprawdopodobniej jest to zakłócenie przesyłu sygnału. Interesuje mnie czy szukać bardziej przy samej kamerce, czy na zgięciu przewodów na wysokości zawiasów klapy, czy raczej przy samym radiu. Dzięki za podpowiedzi
  5. Witam. MOKKA 2015 rok prod. 1,4 turbo LPG, przebieg 80tyś. Przestała świecić się żarówka lewa przednia mijania. Sądząc, że się zwyczajnie przepaliła wymieniłem ją jednak okazało się, że do kostki nie dochodzi prąd. Zobaczyłem, że nie świeci się lampa tylna lewa zarówno mijania jak i stop (sprawdzona żarówka dwuwłóknowa – b/u). Okazało się, że w wykazie bezpieczników nie ma mowy o tych, które odpowiadają za światła mijania (albo światła te włączone są w jakiś inny obieg opisany inna nazwą w instrukcji obsługi). Światła pozycyjne i długie działają. W necie jest to samo, co w instrukcji obsługi,
  6. ...Vitoldo tak jak mówisz, wykręca się łatwo, ale przewody są za krótkie. Zanim zaczniesz wykręcać klosz z karoserii zobacz, że poniżej jest prostokątna złączka przewodów, która osadzona (nasunięta) jest od spodu na blaszkę (uchwyt). Wystarczy zsunąć złączkę z tej blaszki przez co luzuje się cała wiązka i dostajemy wystarczającą ilość przewodu, aby wymienić żarówkę.
  7. Witam. Wymiana uszczelki w silniku benzynowym, poj. 1,4. symbol B14NET (LPG), prod 2015, przebieg 80tyś. Cena uszczelki w ASO=20 zł (brak zamienników). Wykonana wg mnie z takiego samego materiału jak ta montowana pod króciec wodny (czyli celowo taki sam szajs). Na drugim foto widać stan wywiniętej na drugą stronę uszczelki - spękanie brzegów - konsystencja prawie jak gumolit. Wymiana nie nastręcza większych trudności, należy uważać na wypinanie wtyczek instalacji elektrycznej, które posiadają delikatne zabezpieczenia. Ponadto trochę przeszkadzała rurka dochodząca do turbosprężarki (widok na p
  8. Witam. Podrzucam materiał z wymiany kroćca wodnego - silnik benzynowy 1,4, rok prod 2015, LPG. Nie będę się rozpisywał na temat demontażu ponieważ nie ma tam żadnych niespodzianek (instalacja LPG nie ma związku) - jedyne co sprawiło trudność to odkręcanie "korka" spustowego płynu chłodzącego u dołu chłodnicy. Korek odkręcił się bez większych problemów, i dojście do niego od góry jest znośne (osobiście mam grube łapsko). Problematyczne jest jedynie wykonanie dalszych kilku obrotów korka i, aby sobie ułatwić proponuję patent. Ja w nakrętce od pojemnika na płyn do spryskiwaczy wyciąłem od góry ro
  9. Witam. Pytanie wrzuciłem po to, aby dowiedzieć się czy awaria ma miejsce tylko u mnie czy jest to powszechna usterka. Chodzi o rozdzielanie się górnej - żółtej części korka zbiornika płynu chłodzącego silnika od elementu, który wchodzi w otwór wlewu zbiornika wyrównawczego. Całość skonstruowana jest w ten sposób, że żółta nakrętka którą trzymamy w ręce podczas odkręca się i jest obrotowo, luźno połączona rodzajem zazębienia z korkiem, który uszczelnia otwór. Połączenie powoduje, że korek w otworze nie obraca się a jedynie jest wyciągany i wpychany pionowo. Trzymając korek w dłoni kręcimy swobo
  10. wir

    Usterki w waszych autach

    Witam. Również przerobiłem ten problem. Załączam fotki z demontażu. Dodam, że: trzy plastykowe kołki mocujące podsufitkę w jej tylnej części są dość miękkie i przy temp 2 stopni w plusie dały się wyciągnąć z otworów, jednak wkrętak wkładałem pomiędzy dach a górę podsufitki (nie łapałem bezpośrednio za łeb kołka). Samo połączenie wężyków rozłączy się za każdym razem kiedy przymarznie końcówka spryskiwacza. Pytanie dlaczego takiego połączenia nie umieścili w jakimś dostępniejszym miejscu oraz tam gdzie płyn mógłby się lać bez szkody dla auta. Ponadto na podsufitce naklejona jest warstwa wygłusze
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.