Skocz do zawartości

jrucin

Forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana jrucin w dniu 16 Grudzień 2018

Użytkownicy przyznają jrucin punkty reputacji!

O jrucin

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W takim razie i tak planuję wymianę najpóźniej za rok (czyli po przejechaniu ok 8 tkm) wtedy zaleję oryginał GM. Chyba że polecasz coś innego to od razu wrzuć namiary.
  2. jrucin

    Dziwny dzwiek...

    Witam, mam to samo co kolega buzok. Czasami podczas cofania słychać ni to pisk ni to zgrzyt ale dosyć głośny. Przy następnej wizycie u mechanika zlecę czyszczenie elementów hamulcowych. Zobaczymy czy pomoże. Pozdrawiam
  3. Olej był ciemny, nie śmierdział spalenizną, nie miał glutów, gęstość była taka sama jak nowego. W związku z tym 9 lutego 2019 r. został wymieniony. na Ravenol dexron VI. Po wymianie i zlaniu nadstanu kolor oleju nadal był ciemny w związku z czym mój mechanik zlecił żeby za jakiś czas całą operację powtórzyć. Od wymiany minęło 2 miesiące, przejechane 1200 km i jak na razie skrzynia pracuje tak samo jak przed wymianą, czyli poprawnie. Za jakiś czas wymienię jeszcze raz olej w ASB i też napiszę kilka słów.
  4. Zrobię tak jak podpowiedział ArKos. Czyli sprawdzę czy olej w ASB nie jest przypalony i bardzo ciemny. Jeżeli będzie ok to wymienię, jeżeli nie to zostawie. Żona robi rocznie 6 k km to może nie padnie tak od razu. Przy złym stanie oleju w ASB jest duże ryzyko że po wymianie na nowy skrzynia tego nie przeżyje
  5. To się popisałem z tym filtrem paliwa
  6. 6. rozgrzewamy nowy olej i znów sprawdzamy poziom ewentualnie dolewka. Po jeździe próbnej kontrola poziomu oleju (rozszerza się pod wpływem temperatury czyli puchnie). Odkręcamy korek kontrolny na pracującym silniku i pozwalamy spłynąć nadmiarowi. Zakręcamy, wyłączamy silnik i dolewamy 0,5 litra. I zrobione. A po co ta dolewka 0,5L. Przecież jak spłynie nadmiar przez korek kontrolny powinno być ok - czyli dokładnie tyle co powinno się znajdować w skrzyni. A jak wtedy dolejemy jeszcze 0,5L to będzie dokładnie o 0,5L za dużo. Chyba że to jakoś inaczej działa? TYLKO I WYŁĄCZNIE olej Dexron VI. Niby 4l powinno starczyć, ale ja zawsze sobie robię zaplecze "w razie czego" i kupuję litr więcej. Kiedyś wypadła mi z ręki butelka, bo śliskie toto było i prawie litr poszło w piździec na glebę. No i albo masz zaplecze i nie masz problemu, albo masz na styk i uziemione auto w oczekiwaniu na olej. Temperaturę oleju da się odczytać diagnoskopem. Ale nie takim za 3 dychy... Wszedłem na allegro i Dextron VI jest co najmniej kilkanaście różnych. Polecasz któryś konkretny czy to bez znaczenia aby tylko Dextron VI. Ile trzeba przejechać Mokką żeby skrzynia się nagrzała. W mercedesie A klasa trzeba było śmignąć ok 20-30 km. I jeszcze jedno pytanie jak pisałeś o tym sprawdzeniu czy olej w skrzyni po 150 tys km nie jest bardzo ciemny i śmierdzi spalenizną to lepiej sprawdzić to na rozgrzanej skrzyni czy wszystko jedno.
  7. Hej, jaki jest harmonogram wymiany 1. filtra paliwa, 2. kabiny, 3. powierza. w 1.4 benzyna 140KM z 2014 roku?
  8. Kolega ArKos jak zwykle niezawodny :). Dziękuję za podpowiedź z praktycznym rozwiązaniem. Jaki olej do ASB polecasz i ile wchodzi na statyczną wymianę - podobno 4L. Z tego filmiku wygląda że wymiana nie jest skomplikowana. Chociaż przydał by się opis co do wachlowania biegami i temperatury oleju w skrzyni oraz przelania oleju tym otworem kontrolnym. A może mamy gdzieś instrukcję jak wymienić olei w ASB? Z tego co obejrzałem i zrozumiałem to zrobiłbym tak: 1. rozgrzewamy olej w ASB (30 minut na biegu jałowym), 2. spuszczamy stary olei, 3. zalewamy nowy olej (pytanie ile? aż wypłynie przez otwór kontrolny?), 4. wachlujemy biegami, żeby nowy olej dostał się do zakamarków skrzyni, 5. dolewamy nowego oleju do poziomu kontrolnego, 6. rozgrzewamy nowy olej i znów sprawdzamy poziom ewentualnie dolewka. Jakieś uwagi?
  9. Witam, Mam taki dylemat - wymieniać czy nie wymieniać oto jest pytanie. Opel mokka 2014 rok 1,4 benzyna automat przebieg 154 tys km. olej w automatycznej skrzyni biegów nie był nigdy wymieniany. Oczywiście wg Opal nie trzeba wymieniać, wg producenta skrzyni wymieniać co 60 tys km lub 4 lata. Ale czy teraz czyli po 154 tys km taka wymiana nie spowoduje więcej szkód niż korzyści? Dodam, że to samochód żony, która mało jeździ poprzednim samochodem przez 6 lat zrobiła 30 tys km i tym też tak będzie jeździła. Brat żony nasz rodzinny mechanik twierdzi, że on by w tym wypadku nie wymieniał. Proszę o wasze opinie. Dziękuję i pozdrawiam.
  10. Piękna sztuka . Teraz trzymam kciuki żeby się tak ładnie sprawowała jak wygląda.
  11. Zapomniałem zdjęcia już wkleiłem. Z Twojej rady dorobienia dźwigienki skorzystam jak mi nie przyśle gotowego czujnika. Tak na marginesie to mój czujnik działa. Tylko jest uszkodzony mechanicznie brak dźwigienki i odłamana część czujnika ta która się łączy z dźwigienką - można by się pokusić o reanimację. Ale jak mi ma kupić to poczekam na gotowca
  12. Dziś zadzwoniłem do faceta od którego kupiłem Mokke 2 tygodnie temu i o dziwo zaproponował, że kupi mi taki czujnik i prześlę albo podrzuci przez znajomego który często jeździ do Warszawy, w ramach tego że obiecał że jak coś będzie nie tak ze światłami to żebym do niego zadzwonił. Zadzwoniłem bez wielkich nadziei, a tu niespodzianka. Zobaczymy czy podeśle ale myślę że tak ajak powiedział tak zrobi. Dzięki świetna informacja ArKos ale ...... na ebay jest czujnik bez tej dźwigienki (na focie zaznaczyłem) także pomijając że facet ma mi dokupić to i tak ta z eaby nie nadaje się, a w serwisie dźwigienka nie występuje oddzielnie tylko w komplecie z całym czujnikiem. Teraz czekam na podsyłkę czujnika. Obiecał że do końca tygodnia załatwi.
  13. Sprawa się wyjaśniła błąd powodował przedni czujnik poziomowania świateł. Czujnik był uszkodzony mechanicznie i przyłapany metodą "druciarską" na trytki które pękły i zaczął wywalać komunikat o błędzie reflektorów., elektronika działa bo jak ręką poruszyłem czujnik to było słychać jak pracowały silniczki w reflektorach. Nowy czujnik znalazłem za 700 zł. może ktoś ma namiary gdzie można kupić w lepszej cenie może być używany.
  14. W takim razie odezwę się jak będę miał jakieś info o błędach.
  15. Powiedz czy błędy muszą być odczytane w serwisie opla, czy wystarczy każdy komputer mechanika, a może ten op-com? Lampa była wymieniona w całości ale po wymianie jeździłem i wszystko było w porządku czyli adaptacja była zrobiona, żadnych błędów i komunikatów na zegarach w aucie nie było. Wszystkie żarówki są sprawne łącznie z doświetlającymi. sprzedający twierdzi że błąd wywaliło po regulacji świateł na stacji kontroli pojazdów. Może po tej regulacji świateł przez diagnostę trzeba znów zrobić adaptację?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.