Skocz do zawartości

jrucin

Forumowicz
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana jrucin w dniu 16 Grudzień 2018

Użytkownicy przyznają jrucin punkty reputacji!

O jrucin

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dobry wieczór. Mokka 1.4 automat. Po mocniejszym dodaniu gazu w okolicy 3,5-4 tys obrotów wyskakuje komunikat o awarii i kieruje do serwisu. Samochód pracuje normalnie do 2-2,5 tys obrotów natomiast przy gazie w podłodze wchodzi w tryb awaryjny, obroty idą na 5 tys ale przyśpiesza jakby turbo nie działało. Pytanie o ten pręcik w niebieskim kółku, on podobno powinien wysuwać się z tej gruszki ok 5 mm np. przy dodaniu gazu lub jak go złapiemy kombinerkami i wyciągniemy. U mnie ruch jest 1- max 2 mm. Czy tak ma być? Pozdrawiam JR.
  2. I mamy jasno i fachowo opisane. Pozostają trzy rozwiązania. 1. Zlecić elektrykowi zrobienie instalacji od nowa. 2. Zrobić samemu instalacje od nowa. 3. Zostawić tak jak jest 😀 Napiszę jak będę miał coś zrobione. Pozdrawiam,
  3. Oczywiście satysfakcja z samodzielnej naprawy jest zawsze. W mojej Hondzie Accord kilka drobnych i grubszych spraw ogarnąłem samodzielnie z bardzo dobrym efektem do tej pory. Natomiast żeby nie było że czekam na "samo się zrobi" do ASO dzwoniłem - nie pomogą bo fabrycznie ten egzemplarz nie miał podgrzewania miski olejowej i stwierdzili że jest to jest dokładka poprzedniego właściciela. Więc pozostaje opcja "zrób to sam" 🙂
  4. Ani nieporadność ani lenistwo, przed napisaniem posta podpytałem wujka googla. Widziałem na allegro takie końcówki. Jednak jak dla mnie mają jedną wadę nie spasuje ich z tymi zamontowanymi na samochodzie. Dlatego zapytałem bardziej doświadczonych Kolegów. Jak zrobi się trochę cieplej to się za to wezmę. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  5. Gdzie dokupię takie dwie żeńskie końcówki na 3 piny i jeszcze żeby to było hermetyczne z tymi męskimi na samochodzie, bo jak przyjadę po deszczu i podłączę 230V to wywali bezpieczniki.
  6. ha fajne tylko czy w PL można dokupić brakujący przewód. Zawsze to lepiej odpalić w zimowy poranek na ciepłym oleju. Orientujesz się?
  7. Wczoraj na przeglądzie mechanik zauważył takie końcówki przewodów jak na foto. Brakuje odcinka łączącego te dwie męskie końcówki ok 30 cm.Auto jest z Finlandii i prawdopodobnie stwierdził że jest to ogrzewanie oleju silnikowego na 230V. W kabinie z przodu nad lewą nogą pasażera znajduje się gniazdo na 230V i chyba to jest końcówka do tych przewodów. czyli podłączamy do niego zasilanie a to ustrojstwo utrzymuje temperaturę oleju silnikowego na poziomie 20-30 stopni C, rano uruchamiamy samochód prawie jak na ciepłym silniku. Pytanie czy ktoś ma coś takiego. A może moja teoria jest błędna i to jest coś całkiem innego? Pozdrawiam JR.
  8. W takim razie i tak planuję wymianę najpóźniej za rok (czyli po przejechaniu ok 8 tkm) wtedy zaleję oryginał GM. Chyba że polecasz coś innego to od razu wrzuć namiary.
  9. jrucin

    Dziwny dzwiek...

    Witam, mam to samo co kolega buzok. Czasami podczas cofania słychać ni to pisk ni to zgrzyt ale dosyć głośny. Przy następnej wizycie u mechanika zlecę czyszczenie elementów hamulcowych. Zobaczymy czy pomoże. Pozdrawiam
  10. Olej był ciemny, nie śmierdział spalenizną, nie miał glutów, gęstość była taka sama jak nowego. W związku z tym 9 lutego 2019 r. został wymieniony. na Ravenol dexron VI. Po wymianie i zlaniu nadstanu kolor oleju nadal był ciemny w związku z czym mój mechanik zlecił żeby za jakiś czas całą operację powtórzyć. Od wymiany minęło 2 miesiące, przejechane 1200 km i jak na razie skrzynia pracuje tak samo jak przed wymianą, czyli poprawnie. Za jakiś czas wymienię jeszcze raz olej w ASB i też napiszę kilka słów.
  11. Zrobię tak jak podpowiedział ArKos. Czyli sprawdzę czy olej w ASB nie jest przypalony i bardzo ciemny. Jeżeli będzie ok to wymienię, jeżeli nie to zostawie. Żona robi rocznie 6 k km to może nie padnie tak od razu. Przy złym stanie oleju w ASB jest duże ryzyko że po wymianie na nowy skrzynia tego nie przeżyje
  12. To się popisałem z tym filtrem paliwa
  13. 6. rozgrzewamy nowy olej i znów sprawdzamy poziom ewentualnie dolewka. Po jeździe próbnej kontrola poziomu oleju (rozszerza się pod wpływem temperatury czyli puchnie). Odkręcamy korek kontrolny na pracującym silniku i pozwalamy spłynąć nadmiarowi. Zakręcamy, wyłączamy silnik i dolewamy 0,5 litra. I zrobione. A po co ta dolewka 0,5L. Przecież jak spłynie nadmiar przez korek kontrolny powinno być ok - czyli dokładnie tyle co powinno się znajdować w skrzyni. A jak wtedy dolejemy jeszcze 0,5L to będzie dokładnie o 0,5L za dużo. Chyba że to jakoś inaczej działa? TYLKO I WYŁĄCZNIE olej Dexron VI. Niby 4l powinno starczyć, ale ja zawsze sobie robię zaplecze "w razie czego" i kupuję litr więcej. Kiedyś wypadła mi z ręki butelka, bo śliskie toto było i prawie litr poszło w piździec na glebę. No i albo masz zaplecze i nie masz problemu, albo masz na styk i uziemione auto w oczekiwaniu na olej. Temperaturę oleju da się odczytać diagnoskopem. Ale nie takim za 3 dychy... Wszedłem na allegro i Dextron VI jest co najmniej kilkanaście różnych. Polecasz któryś konkretny czy to bez znaczenia aby tylko Dextron VI. Ile trzeba przejechać Mokką żeby skrzynia się nagrzała. W mercedesie A klasa trzeba było śmignąć ok 20-30 km. I jeszcze jedno pytanie jak pisałeś o tym sprawdzeniu czy olej w skrzyni po 150 tys km nie jest bardzo ciemny i śmierdzi spalenizną to lepiej sprawdzić to na rozgrzanej skrzyni czy wszystko jedno.
  14. Hej, jaki jest harmonogram wymiany 1. filtra paliwa, 2. kabiny, 3. powierza. w 1.4 benzyna 140KM z 2014 roku?
  15. Kolega ArKos jak zwykle niezawodny :). Dziękuję za podpowiedź z praktycznym rozwiązaniem. Jaki olej do ASB polecasz i ile wchodzi na statyczną wymianę - podobno 4L. Z tego filmiku wygląda że wymiana nie jest skomplikowana. Chociaż przydał by się opis co do wachlowania biegami i temperatury oleju w skrzyni oraz przelania oleju tym otworem kontrolnym. A może mamy gdzieś instrukcję jak wymienić olei w ASB? Z tego co obejrzałem i zrozumiałem to zrobiłbym tak: 1. rozgrzewamy olej w ASB (30 minut na biegu jałowym), 2. spuszczamy stary olei, 3. zalewamy nowy olej (pytanie ile? aż wypłynie przez otwór kontrolny?), 4. wachlujemy biegami, żeby nowy olej dostał się do zakamarków skrzyni, 5. dolewamy nowego oleju do poziomu kontrolnego, 6. rozgrzewamy nowy olej i znów sprawdzamy poziom ewentualnie dolewka. Jakieś uwagi?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.