Skocz do zawartości

miszkoo

Forumowicz
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O miszkoo

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tak, wyżej już napisałem. Przez otwór po rezystorze, za pomocą rurki ze zbiornika pod ciśnieniem. Płynu do mycia naczyń nie testowałem, osobiście polegam na medycznych środkach do usuwania bakterii, wirusów i grzybów. To teraz żeby utrudnić zabawę, to jeszcze należy pamiętać że wilgoć jest na ściankach skraplacza którędy woda jest odprowadzana na zewnątrz, więc te elementy też warto czyścić.
  2. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    W Astrach J dokładają ogrzewanie foteli, ostatnio ktoś przekładał fotele z wentylacją z Insigni, więc i tu też pewnie da radę. Gdyby niezbędne było programowanie, to jest prywatna firma która ogarnia elektronikę Opla.., Kwestia motywacji i chęci Mnie bardzo kusi podparcie odcinka lędźwiowego. W skrzynce bezpieczników w bagażniku mamy 4 gniazda tj. F9 i F10 - wsparcie odcinak lędźwiowego, F19 i F20 - elektryczna regulacja foteli. W skrzynce bezpieczników w komorze silnika jest poz. 16 - ogrzewanie foteli. W każdym z tych gniazd mam bezpiecznik, pomimo że fotel tych funkcji nie posiada.... W tylnym nadkolu znalazłem też dwie luźne wtyczki, a w skrzynce dwa bezpieczniki od przyczepy i haka ... więc może rzeczywiście instalacje są doprowadzone
  3. 1. Nakazują przy włączonej - ja chcę zrozumieć ten proces i pytam dlaczego. Co finalnie powstaje w reakcji chemicznej O3 + H2O że powoduje większą skuteczność? 2. Ozon nie usunie pleśni/grzyba i bakterii z "kratek" parownika, utlenianii jedynie powierzchownie. To tylko moje przemyślenia.....
  4. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    Bezpieczniki w skrzynce bagażnika mam i ja pomimo że seryjne fotele bez grzania i regulacji, tylko półskóra. Zaraz popyt na fotele z Europejczyków wzrośnie i cena również
  5. Tylko rozróżnijmy dwa pojęcia: włączona klimatyzacja i włączony wentylator. Ja wprowadzając rurkę ozonatora do przestrzeni parownika nie uruchamiam wentylatora i klimatyzacji. Najwazniejsza jednak kwestia, to ozonowanie nie usunie przyczyny zapachu więc najpierw czyszczenie i mycie parownika, a dopiero na koniec ozon .
  6. tak, prawa strona konsoli pod/za schowkiem. Od dołu (stopy pasażera) trzeba odkręcić osłonę wentylatora - 3 śruby z czego trzecia z tyłu, głęboko schowana, słaby dostęp) i po przewodach od silnika wentylatora można dojść po lewej stronie w głąb do rezystora. przykręcony dwoma wkrętami do kanału powietrznego. Demontowałem bez wypinania przewodów. Przez otwór, w lewą stronę jest droga do sprawcy problemów - parownika
  7. Tak, zastosowałem pompkę akwarystyczną, a dodatkowo wentylator komputerowy w obudowie do chłodzenia całości. Cylinder generatora dość mocno się nagrzewa podczas pracy.
  8. Aby jeszcze polepszyć efekt, proponuję po 20-30 min ozonowania wyłączyć generator (zależy od wydajności generatora, stężenie gazu w kabinie będzie na odpowiednim poziomie) i pozostawić jeszcze samochód na ok 20 min. Dopiero po tym czasie otworzyć i wietrzyć. Czas rozpadu cząsteczki ozonu to właśnie ok 20 min w temp 20 stopni (słońce przyśpiesza proces rozpadu). Skoro gaz już wytworzyliśmy to niech sobie podziała na bakterie i grzyby Szukam naukowego wyjaśnienia, czy ozonować na włączonej, czy wyłączonej klimie...?. Dotychczas czyszczę na wyłączonej i jest OK, sam sobie tłumaczę, że parownik nie jest zamarznięty i pokryty lodem więc łatwiej zmyć grzyba
  9. Zasada budowy ozonatora taka jak w powyższym linku, tylko że kupiłem generator cylindryczny (nie płytkowy) z wyprowadzeniem pod rurkę. Ozonator płytkowy też zrobiłem, ale do dezynfekcji musi pracować wentylator, aby tłoczyć powietrze przez układ klimy. Aby swobodnie operować przy czyszczeniu a potem dezynfekcji, wymontowałem rezystor dmuchawy, jest dosłownie kilka centymetrów do parownika. Optymalnie chciałem wyjąć całą dmuchawę, ale się nie udało :(
  10. Ja zabieg czyszczenia i dezynfekcji wykonuję samodzielnie - po złych doświadczeniach ze "specjalistami". Kilka razy spryskuję parownik płynem medycznym, po każdej aplikacji z 10-15 min przerwy, a następnie ozonuję. Ozonator wykonałem sam z wyprowadzeniem gazu przez cienka rurkę, którą wprowadzam bezpośrednio do komory parownika. Cały zabieg trwa ok 3 godzin, ale w sezonie czysto i pachnąco. Szkodliwość ozonu - sam nie doświadczyłem, ale czytałem że zbyt wysokie stężenie może negatywnie wpłynąć m.in. na tapicerkę (proces utleniania).
  11. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    Gdyby udało się zdobyć zdjęcie wtyczki fotela z regulacją elektryczną, to można porównać z gniazdem w samochodzie i okaże się czy wszystkie potrzebne styki są obecne.... Taka pierwsza myśl
  12. Siłownik może jeszcze żyć, prawdopodobnie zablokował się. Ja miałem odwrotną sytuację, blokada w pozycji zamkniętej Manualna/siłowa pomoc w otwarciu, równocześnie z otwieraniem centralnego zamka pilotem i udało się. Pod ręką miałem preparat do konserwacji styków, profilaktycznie psiknąłem i od dwóch lat działa bez problemów.
  13. miszkoo

    Wymiana foteli-elektryka

    Odbiegając lekko od tematu - w Astrach J panel nie wymagał programowania, ale była różnica w ilości pinów kostki dla wersji z grzaniem foteli i bez. Przed wymianą trzeba było sprawdzić ile pinów ma instalacja, zdarzało się że instalacja była już gotowa pod panel z grzaniem i w skrzynce bezpieczników przewody też były doprowadzone. Analogiczna sytuacja była dla grzania kierownicy - wystarczyło zmienić panel, taśmę kierownicy i samą kierownicę. A wracając do tematu, wiecie może czy montaż foteli z grzaniem i elektryczną regulacją (ale bez podłączenia opcji grzania, wymiany panelu) może powodować jakieś problemy/błędy? Zależy mi bardzo na podparciu lędźwiowym... Czy fotele z anglika różnią się "elektrycznie" - układ pinów w kostce itp.?
  14. miszkoo

    Napęd 4x4

    Filmik z netu nawiązujący do tematu wymiany oleju w skrzynce rozdzielczej i tylnym dyferencjale:
  15. miszkoo

    światła mijania

    Ja ze względu na wzrok też poszukiwałem mocniejszych lampek. Zamontowałem takie z opisem +30%. Po roku spaliła się jedna, akurat w nocy i w trasie. Na pierwszej po drodze stacji benzynowej kupiłem zwykłą, tanią żarówkę i okazało się że świeci lepiej tj. mocniej i jaśniej niż roczna wzmocniona.... Okazuje się, że żarówki z czasem się "wypalają". Od tamtej pory mam zasadę, że na sezon jesienno-zimowy zakładam nowe żarówki.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.