Skocz do zawartości

Stefan

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Stefan

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo
  1. W internetowych testach/wideo-recenzjach można znaleźć informacje, że Mokka przedliftingowa od X różni się twardością zawieszenia (wersja X jest rzekomo twardsza). "Zachar" nawet wspomina, że dzwonił do GM i pytał czy coś zmieniali - podobno dostał odpowiedź że zmieniali. Jak to jest? Jeśli są różnice, to w czym konkretnie? Jakie części są inne w Mokka X? I dlaczego X na felgach 18" jest taka twarda....
  2. Otrzymałem dziś informację od sprzedawcy (sprawdził po rozkodowaniu VIN), że tego typu klocki ATP (z tarczami za 330 zł) też będą pasować do Mokka X 2018 r.
  3. Krótka informacja z własnego podwórka co do VIN i sławnego KL7. W moim przypadku (1.4 turbo bez fabrycznego gazu) rozkodowanie VIN u dealera dało: "ENG-4CYL 1.4L MFI TURBO HO ALU" oraz "B14NET (LUJ)", a także w innym miejscu "D14NET MT6 S/S". Co ciekawe popularna strona opelvindekoder.pl zwraca wynik: "B14NET, D14NET [LUJ & KL7]". W raporcie autoDNA pojawia się informacja: "ENG-4CYL 1.4L, MFI, TURBO HO, ALU". Dodatkowo autoDNA w opisie podaje, że "ENG-4CYL 1.4L, MFI, TURBO HO, ALU" tożsamy jest z kodem "LUJ", natomiast KL7 na liście nie ma. Miejmy więc nadzieję, że opelvinek
  4. Czołem! Czy macie problem z zamrażaniem (obladzaniem) przedniej szyby od środka? Niezależnie od tego, czy jeżdżę z klimą, czy bez, szyba od środka nadaje się ostatnio niemal codziennie do drapania. Wczoraj wystarczył godzinny postój, by lekko chwyciła lodem. Auto z salonu, nie zalane, nie zagrzybione, nie wożę nic parującego. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Czy ten model tak ma, czy uszkodzony np. parownik?
  5. W kwestii odbijania się kokpitu w przedniej szybie - zauważyłem, że nieprzyjemnie odbija się czarna tapicerka w szybie, gdy fotel umieszczony jest w najwyższej pozycji (podniesiony maksymalnie).
  6. W mojej wersji Design Line mam skórzane obicie konsoli nad schowkiem pasażera. Zauważyłem, że nawet w wersjach Ultimate często nie ma tam skóry, tylko błyszczący plastik. Z czego wynika taki elegancki wystrój? Czy to było jakoś extra dostępne w innych wersjach? Rozumiem, że skóra nad schowkiem pasażera była standardem w Design Line, (0ID76, produkowanej raptem 5 miesięcy, 06/18 - 10/18). Czy można było dokupić taką skórę w innych modelach? Czy ma ktoś tam skórę, jednocześnie posiadając zwykłe, nieskórzane fotele?
  7. Monitorując sprzedaż ostatnich sztuk widać, że wszystko w okolicach 70 000 sprzedaje się niemal od razu. Poniżej 80 000 na chwilę obecną jest 3 sztuki Mokki. Powyżej 80 tysi - 20 sztuk. Zastanawia mnie jakie rabaty i zachęty muszą dostawać kupujący, by zostali zachęceni do nabycia auta w cenie 90k, które technologicznie tkwi w roku 2012...
  8. Co to jest, dlaczego zmniejsza prześwit i do czego służy? Ktoś ma pomysł?:)
  9. Dzień dobry, moja Mokka X od nowości ma problem z mocą na drugim biegu. Silnik, nawet rozgrzany, po przejechaniu długiego dystansu, potrafi zgasnąć przy manewrowaniu na parkingu. Sprawne operowanie na dwójce wymaga przekroczenia 2000 obrotów, co nie jest wygodne dla jazdy z niską prędkością, wymaga używania sprzęgła itd. Powolna jazda na dwójce sprawia, że auto się "dusi", z kolei jedynka - jak to jedynka - szarpie i do jazdy jako takiej również nie jest zbyt wygodna. Jako że wcześniej jeździłem autem bez turbiny, proszę o informację, czy uturbione silniki i Wasze Mokki tak mają. Chciałob
  10. Szanowni Forumowicze, za niedługi czas zaczną pojawiać się coraz liczniejsze wątki dotyczące Mokki 2020, która - co by nie było - jest jednak "kontynuatorką" naszych Opli. Warto poddać pod rozwagę, czy te wątki mają się mieszać z wpisami dotyczącymi modeli 2012-2019 czy zostanie stworzone osobne forum. A może warto z tego forum wydzielić osobny dział, by zachować aktualność mokkaforum.pl i ukazać kontynuację między modelami Mokk?
  11. To ciekawe, ja również mocno rozważałem IX20 vs Mokka. Zdroworozsądkowo IX20 to pewnie lepszy - bardziej funkcjonalny - wybór, ale wygrała jednak Mokka. Oba te auta mają (miały) wtrysk pośredni, co ułatwia zabawy z LPG
  12. Jakby ktoś nie wiedział - na stronie https://www.opel-sklad.pl/result/?qa=plstock można wyszukać dostępne samochody, czekające u dealerów. Im dłużej stoją, tym mają niższe ceny, choć to pewnie nie reguła. Od tych cen możliwy jest jeszcze rabat. Jest to całkiem użyteczny portal dla kogoś, kto szuka nowego Opla po dobrej cenie. Obecnie mokki zaczynają się od 66750.
  13. Stefan

    Silnik 1.4 120KM

    Według informacji z internetu silnik 1.4 120 KM (B14NEL, D14NEL) mechanicznie jest tym samym co 1.4 140 KM (B14NET, D14NET). Różni się tylko oprogramowaniem - Opel sztucznie "osłabia" jednostkę. Silnik ten w ogóle nie jest dostępny np. w Niemczech. W moim odczuciu silnik 120 KM jest za słaby do tego auta i źle się tym jeździ po mieście. Ciekawą opcją jest kupić wersję z 1.4 120 KM B14NEL, zapłacić 1500 zł i zrobić tuning do wersji 140 KM albo nawet więcej. Firmy oferujące tuning piszą, że z tych silników (B14NEL, B14NET) można za pomocą aktualizacji oprogramowania uzyskać ponad 160 KM (260 Nm)
  14. Kupuję od lat na allegro ale u dużych sprzedawców ze znacznym wolumenem obrotów. W mojej opinii podróbki olejów to raczej mit niż realny problem.
  15. Duże rabaty są możliwe... Mokka X 1.4T 140KM, Design Line (wyżej niż Elite), prod. 2018 r., lakier perłowy, z pakietem Parkuj i jedź (kamera, dwa wyświetlacze 8 i 4 calowe), dojazdówką za 82 zamiast katalogowych 99. Rabat +/- 17 000 zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.