Skocz do zawartości

vitoldo

Forumowicz
  • Zawartość

    249
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana vitoldo w dniu 10 Maj

Użytkownicy przyznają vitoldo punkty reputacji!

O vitoldo

  • Tytuł
    Zaawansowany

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pisałem kiedyś chyba o tym, że nawigacja pokładowa (Infotainment/Navi) zaskoczyła mnie pozytywnie w Niemczech ogromną liczbą komunikatów o utrudnieniach w ruchu, w ramach systemu TA (chyba Traffic Annoucement). Na autostradzie w jednej chwili wyświetlało mi się nawet kilka alternatywnych tras objazdu utrudnień. Inna sprawa, że nie znając okolicy trudno zdecydować, która trasa jest najlepsza. W Polsce oczywście ten system milczy jak zaklęty - zero komunikatów. W Polce wielu jeździ z szybą obklejoną trzema smartfonami, w jednym Google Maps, w drugim Yanosik, w trzecim leci filmik z CDA. Po co dla takich zaradnych ludzi budować krajowe centrum powiadomień o utrudnieniach ruchu na wzór Niemiec? Więc nikt nie buduje.
  2. Apple CarPlay też wymaga kabla. To wynikać musi ze specyfikacji protokołu komunikacyjnego użytego do Android Auto czy CarPlay. Bluetooth jest fajny do bezprzewodowego przesyłania muzyki albo do rozmowy telefonicznej bez kabelka. Ale już wideo po bluetooth ne puścisz raczej, przynajmniej mi o tym nic nie wiadomo. Do skomunikowania smartfona z autem w zakresie obsługi aplikacji na zasadzie 'zdalnego pulpitu' potrzebna jest zapewne dużo większa przepustowość i stąd niezbędne USB. Osobiście uważam że producenci powinni byli pomyśleć o wykorzystaniu Direct WiFi, obsługiwanego chyba przez większość porządnych smartfonów.
  3. Jeszcze raz dziękuję Ci za wyjaśnienia. Sprawa jest więc jasna - warto taki przegląd / serwis zrobić a że moje auto właśnie dobija 3 lat więc jest to aktualny temat. Jedyne co budzi moje wątpliwości to wybór zakładu bo gdy się poczyta na temat rzetelności firm robiących w branży klimatyzacyjnej to głowa boli i się odechciewa jechać do takich szpeców. Zrobię ten serwis na wszelki wypadek zaraz po wakacjach a nie przed.
  4. ArKos dziękuję bardzo za komplet wyjaśnień, teraz łatwiej mi przeczytać je ze zrozumieniem 🙂 Jeśli po 3 latah klima działa mi poprawnie (a wg mnie działa) to mieści się zapewne w przedziale 420-600g. Moje dylematy pojechania teraz na przegląd klimy nie są wyłącznie natury finansowej. Obawiam się trochę, że wymiana czynnika dokonana niefachowo albo wręcz źle pogorszy sytuację zamiast ją poprawić. Moje wspomnienia z serwisu klimy w Astrze w znanym i polecanym krakowskim zakładzie są mierne. Technik nie był mi w stanie nawet powiedzieć ile czynnika mi brakowało bo sobie nie zrobił odczytu. Tak naprawdę nie wiem, jak są dokonywane te czynności serwisowe przez taki zakład. Jedni liczą za wymianę czynnika, inni liczą za jego regenerację. A klient taki ja jak patrzy na tę "czarną skrzynkę" podłączoną do układu klimatyzacji w aucie i nie wie co w danej chwili ta skrzynka robi. Mówiąc całkiem wprost, mam ograniczone zaufanie i staram się nie grzebać jeśli coś działa. Z drugiej strony jest zalecenie regularnych okresowych przeglądów. Czyli dylemat.
  5. Czyli nie ma tak dobrze, że "skoro klima jest szczelna to jeździmy dalej" ? Chodzi mi o to, że gdy np. badanie wykaże szczelność układu, to obowiązkowo należy wymienić cały czynnik+ olej ? Bo to są koszty niebagatelne.
  6. Masakra.... Ustalając te nowe standardy i wytyczne nie patrzą całościowo 'wing-to-wing' na cały proces produkcji --> eksploatacji --> utylizacji tylko patrzą wybiórczo, jak im wygodniej. Skoro elektryk nie dymi to znaczy że jest eko. Skoro LED albo nowego typu lodówka zużywa mnie prądu tzn. jest eko. Itd. Pół biedy gdybym ja tak myślał. Ale tak myślą twórcy standardów i norm a to już tragedia. ======================================= A z przeglądami klimatyzacji w Krakowie jest tak: Jedno ASO Opla ma cenę 600 zł. (!) za przegląd ale mają zepsuty aparat do R1234yf więc jakby teoretycznie tylko.... Drugie ASO Opla zrobi za 99zł. badanie szczelności układu i dopiero wtedy będziemy rozmawiać dalej Jeden zakład zrobi przegląd za 200 zł. + 60 zł. za każde 100g czynnika R1234yf Drugi zakład zrobi przegląd za 250 zł. + 60 zł. za 100 g czynnika R1234yf Trzeci zakład nic nie zrobi bo jeszcze nie mają maszyny do R1234yf Mój zaufany zakład mechaniki nic nie zrobi z powodu jw. ArKos czy ja dobrze myślę że opcja 2 jest w miarę rozsądna? Tzn. najpierw sprawdzić szczeglność a nie na siłę zakładać, że klimę trzeba "nabić" lub "dobić" ?
  7. ArKos, dziękuję za wyjaśnienie. Czyli jak zwykle najgorzej na tym finansowo wyszli klienci, którzy wkrótce po pojawieniu się tego nowego czynnika byli zmuszeni dokonywać serwisu lub napraw klimatyzacji. Jeśli teraz sytuacja się normuje, to wynika to ze zdrowych mechanizmów rynku np. pojawienia się redukcji, o których wspominasz. W artykule nadmieniono, że najlepszym technicznie czynnikiem byłby zwykły CO2. Ale przecież do tego nie można było dopuścić aby coś było tanie. Dlatego skojarzenie ze zmową cenową jest wg mnie całkiem na miejscu.
  8. Nie zdawałem sobie sprawy, że mam aż tak "nowoczesne" auto 😬 Podjechałem do zaufanego zakładu mechaniki Opla i dowiedziałem się, że w klimie mam "nowy" czynnik R1234yf a oni jeszcze nie mają do tego maszyny. Nie chcą inwestować ale i tak będą raczej musieli. Potem trochę poczytałem w necie i dowiedziałem się o światowym - w sumie można powiedzieć - spisku polegającym na wyciąganiu X razy większej kasy z kieszeni kierowców dzięki prostej zmianie czynnika ze starego R-134a na ten nowy wynalazek. https://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca Nie wiem czy wszystko w tym artykule to w 100% ścisła informacja ale nawet gdyby nie 100% a 90% to i tak niezła wtopa....Kolejny gadżet podobny do systemu Start-Stop. Jeszcze kilka takich gadżetów wymyślą i stopniowo odechce się mieć auto. W sumie umówiłem się w innym zakładzie, który specjalizuje się tylko w klimatyzacji. Sam przegląd 200zł. plus po 60 zł za każde 10 dkg ubytku czynnika. Oczywiście ubytek czynnika jest dowolny i wiecie co mam na myśli 🤐 W ASO tak impreza kosztuje 600 zł.
  9. Proszę Was o sugestie jak bezpiecznie i czysto usunąć z przednich progów listwy ozdobne montowane fabrycznie. Chciałbym zakupić sobie listwy ze stali nierdzewnej satynowanej na tył i przód, takie porządniejsze chroniące też rant. Jednak bez usunięcia tej fabrycznej skądinąd ładnej ale jednak tylko atrapy nie da rady nic przykleić. Widziałem w Y2B jak fachowiec usuwał z tylnej klapy przy pomocy gorącego powietrza z opalarki znaczek Tesli 🙂 ale po pierwsze to był fachowiec a po drugie to był tylko znaczek z logo. Tutaj powierzchnia jest spora a klej pewnie też niczego sobie. Jakieś sugestie? Najlepiej oczywiście takie przećwiczone w praktyce 🙂 Na opcję wizyty u blacharza lakiernika wpadłem ale może coś jeszcze ?
  10. Jest to jakieś wyjście ale z gatunku totalnych 🙂 Cały układ klimatyzacji działając nieprzerwanie nawet wtedy gdy w ogóle nie jest potrzebny zużywa się jakby nieco szybciej niż to konieczne. Oczywiście, że klimę trzeba okresowo włączać aby się tam przesmarowało to co ma się przesmarować. Ale żeby cały czas mieć włączoną, no nie wiem.
  11. vitoldo

    Nowa Mokka na 2020

    Trąci peżotem. Lwa mu wstawić zamiast znaczka Oplai i już...
  12. Zauważyłem ostatnio parowanie przedniej szyby tuż powyżej deski czyli bezpośrednio przy wylotach powietrza. Jeżdżę z nawiewem na przednią szybę i z wyłączoną klimą bo temperatura jest poniżej 20 st. Dotąd takiego objawy nie miałem a teraz zdarza się coraz częściej. Oczywiście jak włączę klimę to wilgoć znika ale też nieprzesadnie szybko. Filtr kabinowy był wymieniany parę miesięcy temu. Przejeździłem jesień zimę nie używając klimy, przy niskich temperaturach parowania szyb nie było a teraz są. Co by to miało być? Czemu dotąd było OK a teraz nie?
  13. vitoldo

    LED-y Topią odbłyśnik ?

    A swoją drogą, tak delikatnie off-topic, przy klasycznych halogenach rzekomo wytwarzających więcej ciepła niż światła, nic się nie topi. A LEDy, reklamowanie jako oświetlenie przyszłości, oszczędne, przyjazne środowisku itp. cuda jaja, mają radiatory, wentylatory a mimo to topią korpus. Niepojęte...
  14. vitoldo

    Paliwo. Na czym jeździcie?

    mokkawrocław napisał o spalaniu stukowym i dlatego pozwoliłem sobie odesłać go do dyskusji o specyfikacji dexos1 gen.2, która została wydana przez GM jako panaceum na spalanie stukowe (LSPI).
  15. vitoldo

    Paliwo. Na czym jeździcie?

    Poczytaj w tym wątku na temat oleju w kontekście czy lać dexos2 czy dexos1 gen. 2. Zwłaszcza nowsze wpisy. Paliwo paliwem ale może jeździśz na niewłaściwy6m oleju. Poza tym czy ten Castrol jest z pewnego źródła? Z tego co czytam Castrol należy w Polsce do grona najczęściej podrabianych olejów.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.