Skocz do zawartości

vitoldo

Forumowicz
  • Zawartość

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O vitoldo

  • Tytuł
    Stały bywalec

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dzięki serdeczne ale niewiele z tej instrukcji zrozumiałem oprócz tego, że nie chcę aż tak pruć instalacji 😁
  2. Nie mam schematu elektryki Mokka X a nawet gdybym miał to pewnie nie od razu bym go skumał. Zastanawiam się nad wpięciem na stałe smartfona, który miałby pełnić rolę "trackera'. Nie tylko o śledzenie pojazdu mi chodzi w razie gdyby co ale o inną funkcję, związaną z automatyką bramy wjazdowej. I nie wiem gdzie najlepiej wpiąć takie ustrojstwo. Zastanawiam się nad bagażnikiem (ukryć go w okolicy bocznych półek) albo nad schowkiem przed pasażerem. I waham się czy to ma być wpięte przed- czy po- zapłonie. Czy ktoś z Was miał podobne dylematy no i finalnie gdzie najlepiej?
  3. vitoldo

    myOpel

    Z ciekawości zapytam: nie zniknęła Wam apka myOpel? U mnie na iPhone zmieniła się ikona. Apka nazywa się teraz OnStar a nie jak dotąd myOpel. Nie ma w niej już informacji o akcjach serwisowych, instrukcji obsługi itp. Są tylko informacje z OnStar. A w sklepie Apple nie ma aplikacji myOpel. Oczywiście strona myOpel nadal funkcjonuje choć musiałem ponownie aktywować konto.
  4. Dopadł mnie taki problem z zablokowaną klapką wlewu w poprzednim aucie (Astra H) właśnie na stacji benzynowej. Telefon do przyjaciela i dostałem się do klapki od strony bagażnika odpinając / odkręcając palcami o ile pamiętam kilka okrągłych spinek. Potem trzeba było włożyć łapę w przestrzeń między zewnętrzną blachą a obudową bagażnika, wymacać siłownik, palcami wypiąć jego zatrzask i wyciągnąć go na światło dzienne czyli do bagażnika razem z przewodami. Bo przewody były odpowiedniej długości i nie trzeba było wypinać kostki z siłownika na ślepo😁 Bajka, klapka otwarta. Nawet udało mi się rozebrać ten siłownik, przesmarować zębatkę i ślimak i przez kilka miesięcy jeszcze podziałał. W końcu i tak musiałem go wymienić ale to była prawie przyjemność. ODKRĘCANIE NADKOLA ?!?! 😖 Inżynierowi, który to wymyślił, ja bym do końca życia kazał odkręcać ubłocone nadkola. Przecież to jest zbrodnia. Staniesz na oparach przy stacji, próbujesz zatankować a tu czeka cię odkręcania nadkola. Naprawdę powinni karać producentów za takie numery z żarówkami, klapkami i innymi rzeczami w aucie, które w zasadzie decydują o być albo nie być. Nawet konieczność demontażu podszybia do wymiany akumulatora powinna być karana. Opel akurat tu chyba nie ma powodu do wstydu ale Reanult i Skoda tak.
  5. W smartfonie na dwóch kontaktach przeklikałem numer tak aby był bez prefixu +48. Pokazuje teraz nazwę połączenia choć nie wiem czy tak będzie dla każdego (muszę posprawdzać). Na angielskim forum w przypadku niewyświetlania przez auto nazw połączeń poradzili aby w iPhone wejść w Ustawienia-> Sieć komórkowa->Opcje danych kom.->Głos i dane->LTE, VoLTE. Tutaj ja miałem domyślnie wł. Zrobiłem wył. Nie bardzo wiem jaki to ma związek z pokazywaniem przez Bluetooth nazw połączeń. https://discussions.apple.com/thread/8496019 Niestety obie te rzeczy zrobiłem naraz. Potem przywróciłem ww. parametr na wł. ale auto nadal pokazuje nazwę połączenia. Czyli albo się udrożniło albo za chwilę wróci do "normy" i znowu będę widział tylko numer dzwoniącego.
  6. Jeśli chodzi o SMSy to na początku użytkowania totalnie mi to nie działało. Od jakiegoś czasu nagle działa prawidłowo. Chyba przy kolejnej aktualizacji IOS telefon zaczął prawidłowo "gadać" z autem. {edit] Teraz zauważyłem, że dla przychodzących SMSów jest pokazywana nazwa połączenia ale dla przychodzących połączeń głosowych tylko numer. Dziwactwo !
  7. U mnie tak samo. IOS nie Android, telefon sparowany, zsynchroznizowana książka ale przy odbieraniu połączeń muszę się domyślać kto zacz bo widać tylko numer. Lekki niesmak jest.
  8. Minęły 3-mce od zakupu (używka z przebiegiem 8.5 tys. km). Po drodze były wakacje, przejechałem ok. 5.5 tys. km więc już coś mi wiadomo. O wadach nie będę za wiele pisał bo autko ma przewagę zalet. No może spalanie. Przy moim silniku, jeździe 100% po zatłoczonym Krakowie, ciężko mi zejść poniżej 9.5l/100. Żre nie pali, no trudno. Auto jest dość dynamiczne, oczywiście automat nie ma trybu sportowego więc ta dynamika ma swoje wyraźne granice ale czuć, że pod pedałem coś tam jest 😁 Nadal bardzo podoba mi się dizajn Mokki. Wnętrze jest wygodne (nie komfortowe). Nic nie skrzypi choć był problem z tylną klapą. Może odgłosy toczenia są zbyt słyszalne ale wytłumaczyliście mi, że ten typ tak ma. Przyrządy są przejrzyste, kolory podświetlenia jak dla mnie OK, nic mnie nie razi, nie myli, nie denerwuje. No może ten dziwaczny tryb auto, gdy wyłączę automatykę świateł a podświetlenie panelu nadal jest sterowane czujnikiem oświetlenia. No ale to nie jest jakiś duży problem skoro się przyzwyczaiłem. Głośność silnika bardzo mile mnie zaskoczyła. Nawet przy jeździe 160-170 km/h nie było to problemem i o dziwo auto toczyło się wtedy prawie tak stabilnie jak przy 140 km/h. Auto trzyma się ładnie drogi w zakrętach. Nie jest tak precyzyjne w zakręcie jak Astra H (ehhhh, dwoma palcami trzymałem kierownicę a ta jechała jak po szynach) ale biorąc pod uwagę wysokość Mokki, rozstaw osi no i masę, inżynierowie GM dobrze wykonali swoją robotę. Klimatronik pięknie schładzał wnętrze w minutę nawet przy upałach 35 st. Baaardzo duży plus. Fotele mimo, że to nie AGR, są mega wygodne. Ich twardość jest optymalna, profil boczny trzyma mnie b. ładnie i nie kiwam się w zakrętach. Po przejechaniu kilkuset km wysiadałem z auta prosto i bez bólu pleców (mam problem z kręgosłupem). Duuuuży plus. Moja Astra H miała dużo gorsze fotele, takie "kłapciate". Mile zaskoczyła mnie wbudowana nawigacja z mapami z 2017. W Niemczech świetnie dawała radę + masę komunikatów on-line o utrudnieniach w ruchu. Brała je chyba z tamtejszego RDS-TMC. W Polsce ani razu nic się nie wyświetliło. Szyba tylna Mokki jest symboliczna więc manewrowania tyłem gdyby nie było kamery cofania sobie w ogóle nie wyobrażam. Ale kamera jest więc szyby mogłoby nie być 😁
  9. vitoldo

    Zabezpieczenie antykorozyjne

    Retorycznie: ile macie zamiar jeździć Mokką ? 🙂 Miałem Megane I gdzie było chyba zero zabezpieczenia antykorozyjnego. Po 18 latach urwało się wskutek korozji górne mocowanie tylnego amortyzatora i auto do piachu. Po 18 latach. Wg mnie wystarczy w zupełności.
  10. vitoldo

    Nowe auto i korozja wydechu.

    Wyjdę na głupka gdy zapytam, co daje podwójny wydech w Mokka X? Pytam ponieważ przeczytałem " Nieseryjny profesjonalnie wykonany i dobrze przemyślany wydech może zwiększyć moc o 3-5%. Zły dobór będzie skutkował... spadkiem mocy i to nawet o 7-15%! ". Plus 3-5% pewnie się nie zauważy ale minus 7-15% pewnie już tak 😃
  11. Kupiłem w czerwcu auto, które w międzyczasie skończyło 2 lata. ASO miało wpisany termin przeglądu na koniec sierpnia jednak w międzyczasie przed wyjazdem na urlop byłem u nich na wymianie oleju z filtrem. Dla spokoju chciałbym wykonać przegląd jednak niekoniecznie w ASO. Co z poniższych czynności jest obowiązkowe a co niekonieczne w trakcie takiego przeglądu? To jest benzyna 1.4T 152 KM automat, ma teraz niecałe 14 kkm przebiegu.
  12. Nie wiem jaki język rozpoznaje moja Mokka ale ponieważ auto jest z polskiego salonu to język powinien być zbliżony do polskiego chociaż poprzednia właścicielka nie była Polką. Ja wybieram głosowo "adres" i potem mówię głośno i wyraźnie "Jaskinia Wierzchowska" a ta tępa dzida powtarza "kuchnia żydowska" 😃 Inne pomyłki były mniej śmieszne a bardziej wkurzające.
  13. To są zapewne kolejne skutki kupienia Opla przez PSA. W tzw. Centrali musiał zapanować bałagan. Nie ukazują się aktualizacje map. OnStar działa do końca przyszłego roku a potem "nie wiadomo" itp. O ukazywaniu się nowych aplikacji w sklepie już dawno nie ma mowy. Nawet tych, które tam są (Glympse i Weather), nie da się już ściągać w Europie. Apropos aktualizacji map. To w ogóle powinno inaczej wyglądać. Roczna subskrypcja za kwotę X. W tym nie mniej niż 4 aktualizacje. Bo np. jeszcze we wrześniu otwarty zostanie 6 km odcinek drogi ekspresowej do Zakopanego. Już dzisiaj nowa mapa powinna być dostępna u dealerów. No chyba, że PSA ma klientów Opla głęboko w czterech literach. Ehhhh.
  14. 2017 Korea automat 1.4T 4x4. VIN dekoder twierdzi, że wersja to Cosmo.
  15. Ja w Astrze przerabiałem temat z LEDami zamiast zwykłych żarówek postojowych. Skończyło się tym, że nie zaświeciły ani razu bo komputer wykrył różnicę w poborze prądu. Dałem sobie spokój i nie będę próbował. Szkoda mi nerwów i kasy. Fabryczny LED jest OK, reszta to "rzeźba": W Mokka mam dzienne LEDowe, reszta to tradycyjne. I nie będę kombinował.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.