Skocz do zawartości

vitoldo

Forumowicz
  • Zawartość

    144
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana vitoldo w dniu 16 Listopad

Użytkownicy przyznają vitoldo punkty reputacji!

O vitoldo

  • Tytuł
    Zaawansowany

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cytat z artykułu "Okazuje się, że coraz łatwiej zwalczać kompromisy – doładowane silniki zapewniają frajdę z jazdy, a nie zużywają nadmiernie dużo paliwa." Jakby się nie do końca z tym zgadzam... Zużywają tyle ile zużywają. Skoro jest frajda z jazdy to jest i zużycie no bo niby skąd ma się brać ta frajda? Jeśli o mnie osobiście chodzi to mógłbym mieć odrobinę mniej frajdy i odrobinę mniejsze zużycie, wtedy by mi "stykło" 😂
  2. To jest także moje wrażenie. Z16XER a więc stara konstrukcja, w aucie o masie 1350 kg, a więc niewiele mniejszej niż moje obecne 1460 kg, palił 8,5 - 9 l/100 na tych samych trasach i korkach w tym samym miecie. Czyli o 20% mniej niż obecny nowoczesny B14XFT. Oczywiście ten ma większą moc większy moment obrotowy i większy apetyt na paliwo. Tu się nic nie da oszukać.
  3. Wg mnie nic dodać nic ująć do Twojej końcowej konkluzji.
  4. Wg mnie w gazetach są bajki. A w tych danych od producenta można się doszukać ziarna prawdy tylko trzeba patrzeć na testy wg WLTP a nie NEDC. W cyklu miejskim WLTP jest ok. 10l/100 czyli mniej więcej tyle na ile można liczyć w realu. Wg NEDC to samo auto pali rzekomo 8l/100. https://www.spidersweb.pl/2017/08/wltp-vs-nedc.html
  5. Rzeczywiście jest to możliwe🤯 Rozgrzałem silnik na ok. 2 km a potem jechałem przez podmiejską dzielnicę w tym odcinek 1.5 km po autostradzie. Tylko kilka skrzyżowań, żadnych świateł ani przestojów. Efekt jak niżej. Co nie zmienia faktu, ze w rzeczywistości takie warunki do jazdy po prostu mi się nie zdarzają.
  6. Niestety można też tak. Moje nienasycone żarłoczne napompowane maleństwo ustanawia kolejny niechlubny rekord. Oczywiście prędkość średnia sugeruje korki korki i jeszcze raz korki ale takie spalanie to mimo wszystko przesada. W okresie przedświątecznym kiedy korki będą jeszcze większe a prędkość spadnie pewnie do 15km/h będę zapewne palił powyżej 15/100 Jak ciężarówka rozwożąca towar.
  7. Rzeczywiście ta nowa niby-Mokka z wyglądu podobna zupełnie do niczego. Brrrrrr... A jeśli chodzi o podobieństwa, to pewnie znacie ten obrazek z reklamy Tesli?
  8. Któryś z naukowców komentując prawo Moore'a dot. tempa rozwoju układów scalonych (procesorów) zażartował, że gdyby motoryzacja rozwijała się w takim tempie jak informatyka, obecnie samochód paliłyby pół litra paliwa na 100 km i kosztowałby 30 centów. Pomijam dokładność tych "wyliczeń" 😊 ale niewątpliwie coś w tym jest. Osobiście uważam, że samochody na benzynę, olej napędowy czy gaz to ślepa uliczka ewolucji i właśnie uczestniczymy w jej dogorywaniu. To czy producent wpakuje w auto 20 elektronicznych systemów czy 100, a silnik ma 2 cylindry w pionie czy 8 w poziomie, nie ma większego znaczenia. Normy emisji spalin to kant o czym wiemy doskonale z przypadków VW, Mercedesa, a pozostałych nie udało się przyłapać. Przyszłość jest w autach autonomicznych, które rzeczywiście za 10-20-30 lat będą woziły ludzi bez ich udziału. Z uwagi na ogromne przeludnienie planety auta będą się poruszały "korytarzami", wg określonego algorytmu, aby minimalizować czas przejazdu od A do B. Nikt nie będzie nikogo wyprzedzał ani się z nikim ścigał, podobnie jak dzisiaj pociąg nie wyprzedza innego pociągu ani z nim się nie ściga. Takie manewry będą zablokowane ze względów bezpieczeństwa. Dzisiaj Tesla kosztuje ciężkie pieniądze. A ile kosztowało auto w 1900 roku? Bogacze już teraz mogą się przesiąść w takie super-auta tylko po pierwsze ta technologia jeszcze niedomaga więc nie ma się czym podniecać a po drugie mało kogo stać na to żeby być w awangardzie. W każdym razie jestem zdania, że motoryzacja zaczyna się niejako od początku. Wspólnym elementem starego i nowego są 4 koła i to by było w zasadzie tyle.
  9. No OK, już wcześniej było to wałkowane - albo osiągi turbo albo względna oszczędność starych klasycznych rozwiązań. Ale ja mam pewien "dysonans poznawczy" 😊 bo producenci cuda opowiadają nam o tym jak to wyciągają coraz większą moc z coraz mniejszych jednostek tylko że to się dzieje kosztem spalania przecież.
  10. W takim razie co się stało z ekonomią silników benzynowych? Jeździłem od zawsze prawie wyłącznie po mieście (to samo miasto co teraz) zawsze na krótkich odcinkach i wyników powyżej 8-9 l/100 raczej nie miałem chyba, że termostat się popsuł ale to od razu było widać właśnie po konsumpcji paliwa. Czy to było 1.4 Renault czy 1.4 Opla - takie były wyniki. Teraz 1.4 "musi" palić o 2-3 litry więcej niż stare jednostki a na obudowie wielki napis Ecotec więc zachodzę w głowę skąd ta nazwa i gdzie to to Eco?
  11. Te wyniki nie przynoszą chwały producentowi. Być może to jest też odpowiedź na pytanie dlaczego w nowych Oplach PSA wstawia swoje silniki.
  12. No to będzie elastycznie i oszczędnie. Jak rozumiem ACT to dynamiczne skalowanie pojemności silnika w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Wydaje się to o wiele mądrzejszym pomysłem niż jakieś 3-cylindrowe idiotyzmy.
  13. Tutaj jest ten wątek o czujnikach parkowania
  14. Robi mega fajne i porządnie wrażenie.. Mniemam, że silnik silnik 150 KM?
  15. Odbija się na pewno. Z przodu jest rozsądna przestrzeń na komorę silnika + strefę zgniotu. Kabina bez szaleństw ale miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu nie brakuje. Nad głową tym bardziej jest tyle ile trzeba. Bagażnik ... A co to za szuflada?!? Żona ma Mitsubishi Colta i tam jest jeszcze mniejszy bagażnik ale nie tak znów wiele mniejszy. A gdzie tu porównywać gabaryty Colta i Mokki.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.