Skocz do zawartości

Viszna

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Viszna

  • Tytuł
    Forumowicz

Profile Information

  • Silnik
    1,4 turbo

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. vitoldo zgadza się, ale nawet jak co to koszt zakupu NOWEGO kompletu linek od Astry H to ~130zł i możesz z nich pozyskać 2szt. zatrzasków -nie wiem co jest takiego w linkach od Mokki, że kosztują prawie 1k zł -nie rozbierałem możne faktycznie są pokryte złotem lub platyną 😄 Dodatkowa informacja. Od naprawy przejechałem już kilkaset km i wszystko działa idealnie.
  2. Witam, No i stało się i w moim aucie które ma niecałe 3 lata i 85tyś. km przebiegu w lince zmiany biegów odpowiadającej za ruch dźwigni lewarka przód-tył tak bardzo się zużyła końcówka mocowania przy skrzyni, że zaczęła się wyczepiać -oczywiście w najmniej oczekiwanych momentach -przeważnie środek skrzyżowania, gdy wbijałem 1-szy bieg. Pierwsze zdarzenie uznałem za przypadek (ot może się zdarzyć tym bardziej, że zatrzask jest plastikowy, może za mocno pchnąłem dźwignię -pomyślałem sobie), ale następnego dnia centrum Gdańska skrzyżowanie i znowu to samo -czyli to jednak nie przypadek.
  3. ArKos dziękuję za info -dźwięk "wydaje się" dochodzić z centralnej części silnika, ale wiadomo jak to jest "wydaje się" 😄 Najbardziej mnie zastanawia, że po 2-3min całkowicie zanika -jak rozrząd to co? Napinacz by się dostosowywał? -jest regulowany ciśnieniem oleju? No cóż nie będę gdybał -w przyszłym tygodniu serwis.
  4. Panowie a może Ktoś się spotkał z takim dźwiękiem jak by coś się "mieliło" (dźwięk mi się kojarzy jakby łańcuch rozrządu chrzęścił po obudowie) Dźwięk występuje podczas schodzenia z obrotów, a dokładniej rozpędzam silnik do 3.000 obr/min puszczam gaz i wtedy jest metaliczny odgłos. Dźwięk występuje TYLKO na zimnym silniku tzn. nie katuję auta od razu po uruchomieniu, ale po około 20-30sek od uruchomienia jak go przygazuję to jest ten dźwięk. Jak silnik popracuje chwilę 2-3min już nie ma problemu. Na nagraniu słyszalny w ~4, 8 i 14 sekundzie filmu Przebieg auta 85.000km
  5. Witam. Mam do Was pytanie: czy normalne jest w silniku 1.4 turbo aby było tak duże ciśnienie pod pokrywą zaworów ? Samochód ma przebieg 85.000km Poniżej zamieszczam link do filmu na YouTube obrazujący panujące ciśnienie w skrzyni korbowej (wyjęcie bagnetu) i pod pokrywą zaworów (odkręcenie korka wlewu oleju) https://youtu.be/tikx7kXznvE
  6. Opis demontażu wrzuciłem w dziale Zrób to sam - Poradniki link:
  7. Umieszczam fotorelację z demontażu reduktora LPG. Potrzebne narzędzia/wyposażenie: - kanał lub najazd - klucze nasadowe: 10, 13, 14 - szczypce do rozpinania zacisków na wężach -ja walczyłem używając tzw. "morsów" i przez to najwięcej czasu straciłem bo jest tam cholernie mało miejsca - szczypce do zaciskania gumowych węży (jeżeli nie chcemy spuszczać płynu z układu chłodzenia) Oczywiście producent nie mógł było zamontować parownika "po ludzku gdzieś pod maską" lepiej umieścić go nad belką przy przekładni kierowniczej z dojściem od spodu samochodu -ni
  8. Viszna

    Jaki Olej do 1.4T

    Witam. Widzę ostrą dyskusję nt. rodzai stosowanych olei. Drodzy Koledzy (i Koleżanki jeżeli są) zwróćcie uwagę, że z olejem do silnika jest tak samo jak z olejem do skrzyni biegów -producent narzuca różne rodzaje oraz cykle wymiany nie w zależności od rodzaju urządzenia (silnik/skrzynia biegów) ale od przepisów o ochronie środowiska obowiązujących w kraju gdzie będzie użytkowany samochód, albo wyliczeń księgowych co do minimalnej żywotności samochodu jaką ma wytrzymać -już się nie produkuje samochodów na 10-ki lat tylko 3-5. To tak jak było poruszone że skrzynia w europie nie wy
  9. Dzięki za informacje. Poczytałem trochę na necie i stwierdziłem, że eliminację usterki najlepiej połączyć z wyczyszczeniem całego reduktora -autko ma przejechane 85 tyś km. Tak więc jutro na spokojnie wykręcam reduktor LPG i zobaczę co go tam boli. Postaram się zrobić dokumentację fotograficzną dla potomnych 😀
  10. Witam Wszystkich! Dzisiaj zauważyłem wyciek płynu chłodzącego z reduktora LPG. Zauważyłem, że obydwa króćce mogę delikatnie poruszać w obudowie reduktora (nie są w nim zamocowane "na sztywno") Moje pytania: Czy faktycznie tak powinno być (lekki luz na króćcach)? Jak te króćce są mocowane (wkręcane, jakieś zawleczki/zapinki)? Z rys. tech. serwisówki wynika że są TYLKO NA WCISK?! Czy ktoś z Was to wymieniał? Dużo jest z tym "zabawy" da się to ogarnąć na spokojnie w garażu mając kanał czy lepiej jechać do serwisu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.