Skocz do zawartości
peter142

Alarm uruchamia się bez przyczyny.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Mokkę 1.4 turbo z 2015 roku w wersji Cosmo w automacie. Od pewnego czasu mam problem z alarmem. Włącza się bez konkretnego powodu. Po zamknięciu drzwi pilotem alarm uzbraja się po około 30 sekundach i  po 5-10 minutach włącza się i zaczyna trąbić i migać kierunkami. Postanowiłem pojechać do serwisu Opla na diagnostykę. Po sprawdzeniu panowie powiedzieli że są dwa błędy - tylnej lewej lampy i modułu haka holowniczego. Czy jest możliwe że te błędy powodują włączanie alarmu? Co ma wspólnego moduł haka z alarmem? Proszę o jakieś porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz moduł haka. Może będąc uszkodzonym powodować chwilowe spadki napięcia, co jest poczytywane jako próba nieautoryzowanego wejścia do samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, dzisiaj po pracy spróbuję zadziałać z modułem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sorry że tak późno odpowiadam ale byłem mocno zajęty. Po kolei: wypiąłem moduł haka, zamknąłem samochód pilotem, alarm się uzbroił, czekałem ponad pół godziny i cisza.

Postanowiłem sprawdzić czy moduł jest sprawny technicznie, wpiąłem go z powrotem, podłączyłem bagażnik rowerowy montowany na haku i wszystkie światła działały, kierunki, pozycyjne, stopu, cofania, przeciwmgłowe, przy włączonym wstecznym odłączył także tylne czujniki parkowania, czyli wygląda na sprawny. I teraz najlepsze: przy wpiętym module haka po zamknięciu drzwi pilotem i uzbrojeniu alarmu cisza i spokój, alarm się nie wzbudza. I co o tym sądzić? Czy komputer przetestował moduł i nie znalazł błędu? Nie chcę jechać na razie na diagnostykę bo to koszty a problem na tą chwilę ustąpił. Arkos, co o tym sądzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem. Rozmawiałem z kolegą, który zajmuje się elektryką samochodową i mówił że miał podobny przypadek w renówce, okazuje się że w gnieździe 13-to pinowym na 9-tym pinie jest na stałe +12v do ładowania akumulatora przyczepy campingowej i gdy to gniazdo było zawilgocone to potrafił załączyć się alarm, po ususzeniu problem zniknął ale po rozmowie z klientem że nie będzie ciągnął campingów dla pewności odłączył i zaizolował przewód od tego pinu. U mnie gniazdo jest fabrycznie zamontowane i zabezpieczone, jeżeli problem wróci to wtedy pomyślę o tym pinie. Na razie nie wiem co pomogło, wypięcie i wpięcie wtyków na module czy podłączenie bagażnika rowerowego w wtykiem 13-to pinowym. Do obserwacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.