Skocz do zawartości

Sprzęgło w 1,6 - stuki


fsw

Rekomendowane odpowiedzi

Z początku bagatelizowałem to, ale ostatnio zaczyna mi to działać na nerwy. Do rzeczy.

 

Po wysprzęgleniu i ponownym puszczaniu pedału sprzęgła, gdzieś w połowie jego skoku, gdy dochodzi do ponownego zasprzęglenia, słychać wyraźnie stuk (kliknięcie), szczególnie na biegu jałowym, ale i przy zmianie niskich biegów (1,2 czasem 3) choć nie zawsze, zależy to od sposobu jazdy.

 

Jeżeli po wysprzęgleniu i ponownym, ale powolnym (oczywiście bez przesady)  puszczaniu pedału sprzęgła, odbywa się bez efektów akustycznych.

 

Próbowałem na biegach przy zaciągniętym hamulcu postojowym - cisza. Jak pisałem na początku, "pedałowanie" sprzęgłem na biegu jałowym zawsze, jakby coś luźnego raz zaklekocze w sprzęgle - dociski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciężko oszacować nie widząc sprzęgła. Wydaje się po opisie, że tarcza tak jakby przycierała się podczas suwania na wałku sprzęgłowym skrzyni.

Tu podobne problemy: http://mokkaforum.pl/topic/56-stuki-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/

Domniemam, że będzie ta sama przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będzie się pogarszać, to poczekam do przeglądu. Oby nie wyjechali z tekstem, że "tak ma być", bo wtedy ... będą musieli wpisać moją osobę na stan wyposażenia ASO.

 

Dzięki ArKos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wam 2 miesięczną Mokke silnik 1,6 przebieg 2200km. Objawy identyczne jak powyżej u kolegi fsw  oraz kolegi  pczarny4 czyli stuki przy wysprzęglaniu itd. Kilka dni temu odwiedziłem ASO aby upewnić się czy wszystko ok z pracą skrzyni. Oczywiście podobno sprawdzono wszystko co możliwe, widziałem jak wykonano jazdę próbną, mechanicy nie stwierdzili żadnych usterek, uznano to za normalną prace napędu. Więc poprosiłem o odpalenie auta z ekspozycji, i tutaj...... Mokka nowa  7km  na liczniku, słychać ten sam odgłos przy wysprzęglaniu, tylko znacznie ciszej. Czy jest na to wytłumaczenie, czy te auta są tak skonstruowane? jazda na pewno nie jest komfortowa przy zmianie biegów. Prośba do Arkosa , czy jako pracownik Aso masz jakieś zdanie na ten temat, widze że nie jest to żadkie zjawisko a już występowanie w nowym egzemplarzu potrafi dziwić. Czy może jest to kwestia ułożenia skrzyni lub silnika po przejechaniu kilku tysięcy? Pozdrawiam wszystkich i piszcie jak u was to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie jestem już pracownikiem ASO 

2. spotykałem problemy ze skrzyniami z 1.6 - notorycznie zakleszczały się biegi w Chevrolecie Trax, wisiała nam na podnośniku jedna Mokka 1.6 ze skrzynią do roboty po przebiegu 7.000km, często ludzie skarżyli się na pracę tej skrzyni. W ramach kampanii w związku z zakleszczaniem się biegów, wymieniano mechanizm wybieraka. Nie wiem na ile to wiarygodne, ale rzekomo w 2013r. całkowicie zaprzestano produkcji skrzyń ze starszym wybierakiem i stosowano tylko nowe rozwiązanie.

Nauczony doświadczeniem wiem, że zapewne ktoś czegoś nie dopatrzył na etapie projektu i jest to takie samo kukułcze jajko jak i napędy 4x4 Insignii ze sławnymi tylnymi mostami oraz skrzynkami rozdzielczymi z gównolitu, które nie są w stanie przeżyć kilkudziesięciu tys km.

Ja bym do wyrzygania reklamował pracę skrzyni i nie przyjmował jako argumentu tego, że w nowym salonowym jest ciszej. Nie wydaje się 70-80-90 tys po to, żeby słuchać postukiwań. Stuki to w starym raszplu co sie ledwo kupy trzyma można wybaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fsw:nie wiem czy ten typ tak ma..mam 1.4T

1.Wykup sobie flexcare na 5 lat.Wiekszosc rzeczy na gwarancji.

2.Jesli masz inne aso podjedz do nich,moze trafisz na lepszego mechanika i cos znajdzie.

3.Wiesz ten i inne auta to masowki,zwykly robotnik nie piesci i nie oglada czesci.Chodzi to pcha dalej, potem podczas eksploatacji wychodza numery.Roboty czy tlocznie maja pewne tolerancje z czasem jest coraz gorzej- stad moga byc problemy.

4.Poswiec czas na tel i wizyte,opisz problemy. Nie ma wstydu,aso od centrali za usuwanie usterek chyba bierze kase tak?Placiles za auto(lub je splacasz?).

Podsumowujac. Za Merive zaplacilem w gotowce 65150zl(bolało..liczem na niemiecka perfekcje i ok 10 lat beztresowej i komfortowej eksploatacji)-wyszlo tak ze na 8 miesiecy w aso byłem chyba 10 razy.Nadal skrzypi mi fotel,mam szarpanie od czegos,kierownica skrecona w prawo(zęby albo zbieznosc),uszczelka pod zaworami(pocenie-chyba w 2 aso naprawili)i inne pierdoly.Ba nadal aso bede odwiedzac choc nie mam bardzo czasu.Licze na to,ze tak mi wyprostuja auto ze, raz do roku filtry oleje itd i nie bede nasluchiwal,sciszal radia,szukal dziury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, nie po to wydaje się kasę, żeby słuchać jakiegoś klekotu. Jak będę miał ochotę na stuki, to darmo sobie w garnek popukam.

Nie mogę na dzień dzisiejszy wydawać opinii o "swoim" ASO, a te zamieszczone w necie - na mój gust zbyt trącą ściemą i jakby pisane tą samą łapką - oby były prawdziwe. 

Jednak zanim się tam udam, najpierw zasięgnę opinii w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciągle szukam rozwiązania z tymi stukami przy zmianie biegów. Czy ktoś wie jakiego typu jest sprzęgło - hydrauliczne czy może elektromechaniczne ( sprzęgło przez pewien czas trzyma na wzniesieniach )? Jeżeli hydrauliczne to gdzie można odpowietrzyć układ? Bo na forum opla doczytałem, że ktoś miał problemy z pukaniem sprzęgła przy zmianie biegów w Astrze H i po odpowietrzeniu układu wszystko jest ok. Może i u nas może rozwiąże to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazuje, to u mnie wcale nie musi być sprzęgło, choć takie było moje pierwsze wrażenie.

Jeszcze nie byłem w ASO, ale kolega - mechanik, po osłuchaniu na "oko" podejrzewa przyczynę (luzy) tkwiącą bardziej w skrzyni biegów (1,2 może 3 b.) niż w sprzęgle.

W czasie jazdy, w czasie zmiany biegów, stuki nie występują jeżeli prędkość samochodu odpowiada obrotom silnika odpowiednich na danym biegu. Jeżeli w momencie zasprzęglenia obroty silnika są wyższe (przy szybkiej zmianie biegów na wyższy) niż powinny być dla tej prędkości samochodu, to słychać stuk.

Trochę namotałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności