Skocz do zawartości
mlodymat

Awaria - silnik, chłodnica

Rekomendowane odpowiedzi

KAŻDY silnik przystosowany fabrycznie do LPG można zarżnąć na ubogiej mieszance. Każdy. Na temperaturę nie ma mocnych. Wypadanie zapłonów czyli P0300 do P0304 może nastapić dopiero w momencie przekroczenia dopuszczalnej dysproporcji składu mieszanki przy której już silnik nie może poprawnie pracować, ale jeśli mieszanka jest uboga w granicy poprawnej pracy silnika, to nie będzie wypadania zapłonów a silnik swoje po dupie dostanie. Robiąc tak naście czy dziesiąt tysięcy gniazda i zawory dostaną. Temperatura spalania benzyny jest nieco niższa niż LPG, a przy zubożonej mieszance znacznie wzrasta i nie jest to przyrost liniowy - mam na myśli np. zubożenie o 5% i wzrost temp. o 5% - to tak nie działa. Przy zubożaniu mieszanki temperatura spalania znacznie szybciej wzrasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoria prawidlowa,jednak w silniku euro 6  nieprawidłowy stan mieszanki jest wykrywany niemal natychmiast i nie ma nic do opisywanego przegrzania silnika.Normalna temperatura pracy silnika 1,4 wynosi 105-107stopni C i dlatego go łatwo zagotować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wiesław napisał:

dlatego go łatwo zagotować

Kolejna bzdura.

Fakt, że termostat utrzymuje taką temperaturę nie determinuje tendencji do zagotowania silnika.

Gdybyś nie wiedział, to podpowiem, że w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie wynoszące 1,4-1,6 bara, co przesuwa temperaturę wrzenia płynu (nie wody) do granicy >130*C.

Fizyka, szkoła średnia - zjawisko wrzenia płynu zależnie od ciśnienia.

 

 

Godzinę temu, Wiesław napisał:

w silniku euro 6  nieprawidłowy stan mieszanki jest wykrywany niemal natychmiast i nie ma nic do opisywanego przegrzania silnika.

1. nikt nie pisze, że skład mieszanki jest odpowiedzialny za przegrzanie silnika bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Skład mieszanki jest odpowiedzialny za wypalenie zaworów i gniazd zaworowych.

2. czy euro 6 czy euro 4, oplowskie sterowniki są tak skonstruowane (w innych autach zresztą też), że błąd pojawia się przy sygnale wykraczającym poza określony zakres. Jako przykład:

jesli wzorcowy skład mieszanki, czyli stosunek stechiometryczny ma wynosić 1:14,7, to sterownik porównuje odczyt z zakresu np. 1:13,9 - 1:15,1. Po przekroczeniu wartości progowych wykazuje błąd składu mieszanki, jeśli sytuacja trwa dłużej niż określony w algorytmie czas.

Taki zakres "widełek" MUSI BYĆ, bo inaczej przy gwałtownym wbiciu gazu w podłogę już wywaliłby błąd - przy gwałtownym przyspieszaniu mieszanka staje się szybko bogata, ponieważ silnik nie zasysa takiej ilości powietrza, jaki wskazuje otwarcie przepustnicy i jej czujnik uchyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Chyba szybciej płyn zagotuje z temp.106 stopni niż z temp 90 stopni 

2.Pisze wyrażnie-wypalone gniazda zaworowe to chyba mieszanka nie jest stechiometryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, bez urazy. Nie rozumiesz, co piszesz. Bardzo proszę, żebyś nie wprowadzał zbędnego zamieszania wypisywaniem dziwnych teorii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i wiem doskonale ale widzę ,że racja musi byc po Twojej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Chcesz coś przekazać, być może wartościowego, ale czynisz to w taki sposób, że zyskujesz odwrotny skutek.

Poza tym nie umniejszając nikomu, od ponad 25 lat kręcę śrubki w Oplach, dzięki czemu zdobyłem sporą wiedzę i doświadczenie - nie dam sobie pewnych rzeczy wmówić lub obalić pewnych niepodważalnych faktów.

Forum ogarniam sam, więc najważniejsza jest dla mnie jego merytoryka. Pomocy tu szukają ludzie z innych for (np mamy kolegów z Merivami B czy Astrami J) i dzięki nam rozwiązali sporo problemów i jest to również wyznacznikiem jakości wiedzy na tym forum. Nie potrzebny mi żaden kierownik zamieszania, za którego na razie robisz.

Nie chcę Cię w żaden sposób urazić, nie próbuję się wywyższać, a jedynie proszę, żebyś albo pisał tak jak powinno być (bo jak widać myślnik robi ogromną różnicę) albo nie pisz nic. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, to oczywiście nie ma żadnego problemu - jesli tylko będę mógł to pomogę.

 

Całkowicie poza konkursem:

 

48 minut temu, Wiesław napisał:

Chyba szybciej płyn zagotuje z temp.106 stopni niż z temp 90 stopni 

Masz rację, CHYBA.

Wszystko jest zależne od ciśnienia w układzie chłodzenia. Im wyższe, tym wyższa temperatura wrzenia. Jestem w stanie udowodnić, że się mylisz - jeśli obniżysz ciśnienie do 300-350hPa, czyli 3-krotnie, czyli tak jak jest np. na Mount Everest na wysokości 8848 mnpm, to woda zacznie się gotować przy temperaturze <70*C. Nawet do tych 90*C nie dojdziesz.

Starsze układy chłodzenia (Astra F, Corsa B ) miały termostaty na 84 i 88*c i gotowały się przy 110*C bo korki zbiorników wyrównawczych utrzymywały ciśnienie 1,1-1,2 bara. Obecne układy chłodzenia są konstruowane pod dużo wyższe ciśnienia - Mokka, Astra J, Insignia etc mają 1,4-1,6 bara. 90*C to temperatura, przy której termostat się nawet nie otworzy, a temp 108-110*C jest temperaturą roboczą. Wrzenie płynu następuje przy ok. 135*C czyli 25*C wyżej od temperatury roboczej. Przytoczone wcześniej starsze Ople miały niespełna 20*C zapasu, bo robocze było 90-95*C. Mam nadzieję masz jasność, że nie masz racji - stare Ople było łatwiej zagotować. I stare i nowe mają wentylator chłodnicy, który ma zapobiegać temu zjawisku i zapobiega - jeśli wszystko jest sprawne.

Koledze się zagotował, bo nie było płynu. Mamy więc ubytek na skutek wycieku. Każdy silnik się wtedy zagotuje. Sprawa jasna.

48 minut temu, Wiesław napisał:

Pisze wyrażnie-wypalone gniazda zaworowe to chyba mieszanka nie jest stechiometryczna

 

4 godziny temu, ArKos napisał:

Temperatura spalania benzyny jest nieco niższa niż LPG, a przy zubożonej mieszance znacznie wzrasta i nie jest to przyrost liniowy - mam na myśli np. zubożenie o 5% i wzrost temp. o 5% - to tak nie działa. Przy zubożaniu mieszanki temperatura spalania znacznie szybciej wzrasta.

Nie wiem, gdzie szukasz argumentu. Wszystko zostało powiedziane tak jak piszesz, tylko w innych słowach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem samochód z naprawy. Przy odbiorze samochodu dowiedziałem się dziwną rzecz. Wcześniej informowano mnie, że po zdemontowaniu głowicy stwierdzono wypalone gniazda zaworowe i wymagają wymiany. Teraz poinformowano mnie, że gniazda zaworowe nie były wypalone i właściwie gniazd nie wymienia się. Jeżeli chodzi o wyciek płynu to stwierdzono, że zablokował się termostat a zbiornik wyrównawczy ma pęknięcie przez które przy podwyższonym ciśnieniu wyciekł płyn. Ponieważ naprawa była gwarancyjna nie chciano mi udzielić wiążącej odpowiedzi co było robione w silniku. A będąc wcześniej w serwisie widziałem, że silnik był całkowicie rozebrany i w samochodzie pozostał tylko sam blok. Ponieważ będę próbował od nich wyciągnąć informacje co było robione w silniku mam prośbę do ArKosa o napisanie co powinno się zrobić oprócz głowicy w przegrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ar2r napisał:

co powinno się zrobić oprócz głowicy w przegrzanym silniku.

Wszystko, co ucierpiało na skutek przegrzania. Temat rzeka. Może pół silnika, może sama głowica.

Na pewno wymagane i wskazane byłoby sprawdzenie pierścieni, czy nie zapiekły się od temperatury.

 

Godzinę temu, ar2r napisał:

właściwie gniazd nie wymienia się

Według instrukcji serwisowej GM to prawda - wymienia się całą głowicę. Nie jest żadnym problemem wymiana gniazd dla zakładu regenerującego głowice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie powinno się wymienić gumowych uszczelniaczy zaworów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ar2r napisał:

A czy nie powinno się wymienić gumowych uszczelniaczy zaworów?

 

39 minut temu, ArKos napisał:

Wszystko, co ucierpiało na skutek przegrzania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

  •  
  • Czyli tak ja napisalem:

Cześć.Uważam ,ze wypalone gniazda(w/g mnie to sciema)nie maja nic wspólnego z przegrzaniem,wczesniej kontrolka check-wypadanie zapłonów.Po prostu był mały wyciek płynu,brak kontrolki poziomu i trzeba sprawdzac fizycznie poziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.