Skocz do zawartości
walker

Klimatyzacja manualna - jak to jest?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adam 1

Może nie w temacie ale się zapytam.

Nigdy nie zwracalem na to uwagi ale czy da się ustawić na wyświetlaczu żeby pokazywało cały czas ile wynosi ustawiona temperatura Klimy?np ustawiamy 21 po kilku sekundach dolny pasek z temperaturą znika a chciałbym żeby był cały czas.Czy te typy tak mają?Czy da się to jakoś ustawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam 1

Nie da się tego zrobić na stałe.

Dzięki. U brata w Peugeotcie 3008 czy jakoś tak ma tą opcję i dopiero dzisiaj to u niego zobaczyłem i mi się jakoś spodobało. Trudno nie ma to nic się stało. Ale dzięki bo bym kombinował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś orientuje się jak to jest z temperaturą w manualnej klimie ??

tzn jaki jest skok temperatury przy jednym skoku "oczka w dól",

czy wiadomo też jaka jest najniższa temperatura  kiedy potencjometr jest na samym dole ??

 

Ktoś coś ...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę, zaczyna chłodzić od 18*C w górę (gdzieś wyczytałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dyskutanci zapominają o jednym: Mokka ma bezsprzęgłowy kompresor klimy o zmiennej wydajności. To nie jest to, co w starych autach, że kompresor stoi i włącza się dopiero, jak pstryczek naciskamy. Mokka to nie stare auto (większość aut ma już bezsprzęgłowe kompresory) i nawet, jak klima jest wyłączona, to kompresor tak naprawdę pracuje. Zmienia się jedynie jego wydatek (skok tłoków wewnątrz) i dzięki temu mocniej lub słabiej chłodzi, ale pracuje cały czas niezależnie od ustawień  - wydatek kompresora jest płynnie regulowany w zakresie od 1-100%.

http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Sprezarki-o-zmiennej-wydajnosci-,2217.html

Poczytajcie.

 

Witam

mam pytanie ogólne bo już troszeczkę jestem poirytowany tematem . Jest jakieś w ogóle ustawienie przy włączonym wentylatorze żeby spręzarka się kompletnie nie włączała. Usatwiony mam tryb kilmy na wyłączony i cały czas 22 stopnie na dwóch strefach . każde ustawienie nawiewu włącza sprężarkę . Zauważyłem oczywiście ze o różnej wydajności ale jednak. Troszeczkę słabo żeby nie mieć kontroli nad systemem który geeneruję większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arku czy w naszych Mokkach jest filtr osuszacz,czy czasem nie jest to filtr przeciwpyłkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz to co innego niż filtr. Osuszacz jest elementem układu klimatyzacji, mającym na celu wychwytywanie wilgoci WEWNĄTRZ układu klimy czyli kompresor, chłodnica itp.

Filtr kabinowy to filtr kabinowy - wyłapuje kurz i zanieczyszczenia dostające się z zewnątrz do kabiny pasażerskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój błąd z kabinowym  sorry,w tym linku co podałeś motofakto piszą o regularnej wymianie osuszacza chyba ten co pisał to chyba przegiął .chyba że po naprawdę dużych przebiegach jazdy na klimie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dmuchawa jest na "0" to kompresor nie powinien się włączać.

No to są chyba jakieś żarty . Wynika z tego żę nie ma możliwości włączenia w ogóle dmuchawy bez klimy. Zadaje sobie z tego sprawę ze rózna wydajnośc i różne dociążenie ale efekt jest tego taki ze teraz mam spalanaie na poziomie 10,5 litra przy silniku 1,6. Takie spalanie to miałem przy 2 litrowym silniku z 2000 roku . Porażka kompletna. I niby mam jeździć bez włączonej dmuchawy przez cały okres zimowy i przejściowy , bądź włączać ją tylko okresowo ?? przecież to jekaś abstrakcja funkcjonalna. Samochód za kilkadziesiąt tysięcy zł , super ekonomia itd. a to jeden wielki badziew. Nie po to kupowałem samochód w najwyższym wyposażeniu żeby teraz borykać się z tak banalną rzeczą :" jak włączyć zwykły nawiew żeby nie włączała się spreżarka ". Nie ma jakieś możliwości żeby pogrzebać coś progrmaowo czy systemowo zęby to jakoś zmienić .. ? ASO na ten temat nic nie wie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Buzka23

Przyznam że nie wiem jak takie spalanie jest możliwe. W 1.4T Max spalanie w dużych korkach i autostradzie wynosiło 8.5 litra.

Ja akurat jestem zwolennikiem zalaczania się klimatyzacji ponieważ Klima nie będzie się grzybic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam klimy cały czas, chodzi w "auto" i spalanie na poziomie 7,1 - 7,2 z tankowania, choć komputer pokazuje 6,5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO na ten temat nic nie wie ?

A byłeś z tym problemem w ASO? Bo odnoszę wrażenie, że jak do tej pory jedyne co zrobiłeś, to wyładowywanie swojej frustracji na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

/.../ mam spalanie na poziomie 10,5 litra przy silniku 1,6. Takie spalanie to miałem przy 2 litrowym silniku z 2000 roku . Porażka kompletna. I niby mam jeździć bez włączonej dmuchawy przez cały okres zimowy i przejściowy , bądź włączać ją tylko okresowo ?? przecież to jakaś abstrakcja funkcjonalna. /.../

Od roku jeżdżę z klimą włączoną non stop (cztery pory roku). Zużycie średnie na wyświetlaczu 6,6 l, przeliczając z tankowania różnie, od 6,5 do 6,8 l, ale średnia jak na wyświetlaczu.

Wg mnie, na spalanie 10,5 mogą przedkładać się dwie przyczyny: albo w dużej mierze jazda miejska na krótkich odcinkach, albo to  problem ortopedyczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od roku jeżdżę z klimą włączoną non stop (cztery pory roku). Zużycie średnie na wyświetlaczu 6,6 l, przeliczając z tankowania różnie, od 6,5 do 6,8 l, ale średnia jak na wyświetlaczu.

Wg mnie, na spalanie 10,5 mogą przedkładać się dwie przyczyny: albo w dużej mierze jazda miejska na krótkich odcinkach, albo to  problem ortopedyczny.

 

miedzy 80%a 90 % korek . odcinki od 11 do 20 km ... kazy z kim rozmawiam a ma ten silnik bardzo podbne spalanie...w tym miescie oczywscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miedzy 80%a 90 % korek . odcinki od 11 do 20 km ... kazy z kim rozmawiam a ma ten silnik bardzo podbne spalanie...w tym miescie oczywscie

Czyli odpowiedź dałeś sobie sam ;)

Pozdrawiam

 

PS. A jakie to miasto, o ile to nie tajemnica? Czyżby Wrocek? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpowiedź dałeś sobie sam ;)

Pozdrawiam

 

PS. A jakie to miasto, o ile to nie tajemnica? Czyżby Wrocek? :)

 

Kraków.. genralnie zawsze to żle wygląda a teraz tyle remontów że z preyferi do centrum to prawie cały czas korek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A byłeś z tym problemem w ASO? Bo odnoszę wrażenie, że jak do tej pory jedyne co zrobiłeś, to wyładowywanie swojej frustracji na forum...

 

Myślisz ze ASO pomoże coś w temacie ? jak byłem w lutym i to im zgłaszałem to powiedzieli ze nic złego nie znaleźli . Marimex w Krakowie. Koledzy we wcześniejszej dyskusji też potwierdzili ze wizyty w ASO nic nie dały w przedmiotowym temacie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kraków.. genralnie zawsze to żle wygląda a teraz tyle remontów że z preyferi do centrum to prawie cały czas korek .

 

Oczywscie ze dałem sobie sam odpowiedź , ale właśnie dlatego zależy mi na temacie tej sprężarki . Od jakiegoś czasu staram się okresowo ją włączać oczywscie i spalanie mam na poziomie 9,5, 9,7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic na to nie poradzisz. Ten silnik na krótkich dystansach bardzo lubi paliwo. W moim przypadku niezbyt duże miasto ( Kutno - 50 tys mieszkańców  ), korki przede wszystkim w godzinach szczytu, dużo jazdy na krótkich odcinkach ( 2 do 5 km ), częste odpalanie silnika i mam spalanie wg komputera 8 do 8,5 litra latem a zimą bliżej 10 czy 11 l. Styl jazdy też ma znaczenie : moja żona + 1 l / 100 km a syn + 3 l /100 km. Więc musisz się przyzwyczaić albo zmienić samochód na lżejszy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.