mwarek Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 Cześć szukam akumulatora do mojej mokki 1.4 turbo z 2015😊na oku mam takie 2: https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-agm-startstop-70ah-760a-prawy-plus/ https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-agm-start-stop-e39-70ah-760a/ który z nich będzie lepszy ? ja osobiście o jednym jak i drugim wiele dobrego słyszałem dlatego mam zagwozdkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 Varta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOKKER Opublikowano 1 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2022 Używam z powodzeniem od lat akumulatory AGM - VARTA, BOSCH, OPTIMA 👍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwarek Opublikowano 14 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Dzięki za rady zdecydowałem się na varte AGM ale taki : https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-agm-start-stop-d52-60ah-680a/ podobno niema sensu do takiego silnika 70ah wszystko działa prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Akumulator o większej pojemności wymaga dłuższego czasu ładowania, większego prądu ładowania, co jest oczywiste. I spotkałem się z opiniami, że w aucie zaprojektowanym np. na 55Ah taki akumulator o większej pojemności będzie albo może być niedoładowany. A to jest niedobre bo obniża jego żywotność. Te opinie wydają się mieć uzasadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Owszem, jest dużo racji w tym stwierdzeniu, jednak ujemny bilans energetyczny będzie mieć miejsce w wypadku zastosowania akumulatora o ZNACZNIE WIĘKSZEJ pojemności. Patrząc na korelację 60Ah do 70Ah mamy do czynienia ze zwiększeniem pojemności o ok.12%, co jest wartością bardzo niewielką. W takim wypadku alternator z pewnością da sobie radę z doładowaniem akumulatora. Negatywne skutki to moim zdaniem instalacja w miejsce 60Ah akumulatora o pojemności 90-100Ah. Wtedy alternator może nie dać rady zapewnić prądu dla auta i dla akumulatora. Tak więc spokojnie Panowie, nic się nie dzieje. Ja do Astry syna z silnikiem 1,4T wsadziłem Boscha 70AH AGM a siedział 55Ah. Jest git, nie dzieje się nic, ładowanie 15,2-15,5V bo wielokrotnie sprawdzałem. Kręci jak wariat, odpala od kopa, trzyma świetnie, bo nawet ponad tydzień postoju nie ma żadnego znaczenia. Aaaaaaaa, no i nie ma tam Start-stopu. vitoldo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwarek Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca mój znajomy też teraz wymieniał ( ten sam samochód i silnik) okazało się że nie trzeba montować agm jakby ktoś szukał takiej informacji to dodaje wystarczy założyć efb coś takiego np https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-x-pro-efb-70ah-650a-en-prawy-plus/ różnica oczywiście w cenie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca efb to uboga wersja akumulatora AMG( stąd różnica w cenie).Niektóre auta wymagają dopisania zmiany akumulatora na inny typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.