Skocz do zawartości

Wyżuca płyn chłodniczy 1.4T


szary1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam problem z mokka x  1.4 turbo a problem polega na tym że wywala płyn chłodniczy po na nagrzaniu się a dokładnie jak się nagrzeje termostat otwiera się w granicach 103-107 stopni , termostat wymieniony na nowy oryginały, test  na UPG zrobiony i uszczelka nie jest uwalona. A płyn chłodniczy jest zalany nowy ( borygo ORLEN) tylko według specyfikacji temperatura wrzenia tego płynu jest 106 stopni. Czy to może być przyczyną wywalania płynu chłodniczego na zewnątrz? Myślę czy by nie dolać oryginalnego koncentratu bez rozcieńczania żeby zwiększyć temperaturę wrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • szary1977 zmienił(a) tytuł na Wyżuca płyn chłodniczy 1.4T

Układ jest szczelny zaworek otwiera się przy ciśnieniu 1.4 bar, i jak już wyrzuci jakąś część płynu to później już jest spokój tylko że płyn jest dużo poniżej kreski. Chcę sprawdzić płyn chłodniczy jaką mas temperaturę wrzenia bo gazownik zalał mi go borygiem a jak patrzyłem to temperatura wrzenia jest 106 stopni a komputer pokazuje mi że termostat otwiera właśnie przy takiej temperaturze i myślę że to może być przyczyną bo jak robiłem test szczelności UPG to też wywalił mi płyn tak jakby się zagotował. A oryginalny płyn jest bardziej gęściejszy niż płyn z stacji który jest dobry do dolewki i do aut co termostat się otwiera przy temperaturze 87-90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szary1977 napisał:

zaworek otwiera się przy ciśnieniu 1.4 bar

Jaki zaworek? Tam nic nie ma prawa się otwierać.

 

Godzinę temu, szary1977 napisał:

gazownik zalał mi go borygiem a jak patrzyłem to temperatura wrzenia jest 106 stopni a komputer pokazuje mi że termostat otwiera właśnie przy takiej temperaturze

Nie masz pojęcia o działaniu układu chłodzenia w samochodzie. Układ jest CIŚNIENIOWY, co oznacza, że każda ciecz będzie wrzeć w wyższej temperaturze od 100*C. To, że na etykiecie opisano 106*C jako temperaturę wrzenia, to nie oznacza, że się zagotuje w tej temperaturze. Układ musi być nieszczelny - korek zbiornika wyrównawczego, jakiś drobny wyciek, ale musi. Dowód masz taki, że przy teście UPG wyjebało płyn. A dlatego, że nie było ciśnienia w układzie, które przesuwa temperaturę wrzenia w okolice 110-112*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam zasadę działania układu chłodzenia wiem że jest ciśnieniowy  tylko że mi wy wywala tyle płynu że po dwóch dnia jest go tylko 1/4 w zbiorniczku i wszystko mokre od strony przelewu. A podczas testu UPG to nigdy mi tak nie wywalał tylko ciśnienie uchodzi przez menzurkę a tam mi dosłownie choćby nagle dostało mega ciśnienia. A odnośnie wrzenia to każda ciecz ma inną temperaturę wrzenia a termostat otwiera się w oplu przy ok.103 stopniach komp pokazuje mi ok 105-107 stopni i dopiero się otwiera duży obieg. Zrobiłem test ciśnieniowy układu i korek zaczął puszczać przy ciśnieniu 1.4 bara czyli ok, wziąłem na próbę ten płyn żeby zobaczyć przy jakiej temperaturze będzie wrzenie. Przecież jak bym zalał go wodą to by termostat nie zdążył się otworzyć i już by wodę wywaliło bo przez wrzenie wytworzyło się wysokie ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po teście płynu chłodniczego G-12 i przy temperaturze 85 stopni zaczęło wrzeć( prawie jak alkohol 😁)  a wedle specyfikacji producenta powinien zawrzeć przy 110 stopni, zobaczę przy jakiej temperaturze zawrze oryginalny nie rozcieńczony płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArKos napisał:

Jaki zaworek? Tam nic nie ma prawa się otwierać.

 

Sorry ale w korku jest zaworek który ma się otworzyć przy zadanym ciśnieniu akurat w oplu jest 1.4 bara, każdy układ chłodzenia  ciśnieniowy ma zworek. Jak mam podobny problem przy autach to najpierw sprawdzam przy jakim ciśnieniu otwiera się zaworek pompką podciśnieniową-ciśnieniową ( Taka pompka ) jak i inne podzespoły silnika które odczytują ciśnienie bądź podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesław wentylator się nie załącza bo ciecz w chłodnicy nie osiąga jeszcze takiej temperatury komp mi pokazał 23 stopnie ale czujnik jest tu przy wylocie chłodnicy a testy robiłem ja było na dworze jakieś 3 stopnie i w czasie jazdy żeby silnik miał obciążenie i się szybciej zagrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności