Skocz do zawartości
umbrella

Nowe auto i korozja wydechu.

Rekomendowane odpowiedzi

Powinien pożyć. W puszce jest otworek ok. 3mm a woda bierze się ze złej jakości paliwa. Zła jakość paliwa jest argumentem zawsze stosowanym... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ArKos napisał:

Zła jakość paliwa jest argumentem zawsze stosowanym... :D

Mnie zastanawia czy faktycznie paliwo nie jest "dziwne". Wczoraj jak odpaliłem zimny silnik nie spodobała mi się jego praca. Klekoczący i metaliczny dźwięk. A dziś ta woda z wydechu...

Nie wiem co mam o tym myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz na krótkich odcinkach to woda nie stanowi żadnego zaskoczenia. Wydech nie ma czasu żeby się wygrzać. Na dłuższych odcinkach wszystko zdąży odparować (kat cały czas dostarcza "nową" dawkę wody i stąd ta powódź ;) Nie ma to żadnego związku z jakością paliwa. To normalny proces w układach z katalizatorem spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się pojawiło jak wyjechałem z boksu garażowego celem zakonserwowania opon i nie wyłączyłem silnika. Po paru minutach była kałuża pod tłumikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stał w miejscu więc dlatego jest kałuża. W normalnym ruchu wodę wyrzuci przez końcówkę tłumika - za mały "cug" żeby to zrobić na wolnych obrotach. Zimny silnik = wilgoć w wydechu - toż, to norma a nie ewenement ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W procesie spalania węglowodorów powstaje m.in. woda. Jak tłumik zimny, kapie woda. Jak gorący, ulatuje para wodna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką jest to, że nie pierwszy raz w podobny sposób uruchomiłem zimny silnik A samochód stał przez jakiś czas. Lecz nigdy tak się nie lało. Kładę to na karb dużej wilgotności powietrza.

Mnie docelowo interesował otwór przez który kapała woda. Lecz ArKos uświadomił mnie że to otwór technologiczny.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przy okazji wymiany wydechu zmienił go na podwójny (prawa i lewa strona)??

Tak patrze jakie są ceny rury kwasoodpornej na allegro i nie wygląda to źle;)

1mb rury o średnicy 57mm to koszt 52zł do tego jakieś kolanka i spawanie...myślę, że max 500zł wyjdzie jeśli ma się znajomego spawacza;)

I w oryginalny wydech w corsa D kolega wspawał drugą końcówkę i dym z niej leci:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.