Skocz do zawartości
mario500

Pomarańczowa kontrolka silnika - często się zapala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

W dniu dzisiejszym zaprowadziłem swoją Mokkę do ASO (1,4T, 2014). Kolejny raz zgłaszam problem pomarańczowej kontrolki silnika. W dniu wczorajszym po wyjechaniu z garażu od razu mi się zapaliła i cały dzień nie zgasła. Umówiłem się na wizytę w ASO na dzień dzisiejszy. Rano dzisiaj wyjeżdżam z garażu kontrolka zgasła.

Problem w tym, że już 3 raz w krótkim okresie czasu mam ten defekt. Auto ma przejechane 37 tys i już 2 razy byłem w ASO (1 raz zapaliła się na krótko i sobie odpuściłem) w sprawie zapalającej się kontrolki silnika. Pierwszy raz czyszczenie plus programowanie sterownika (maj 2016). W dniu dzisiejszym zostałem poinformowany, że nic nie znaleźli ale procedura Opla wymaga aby kolejnym krokiem było czyszczenie przepustnicy (czynność odpłatna). Jak się powtórzy będą dalej szukać.

 

Miał ktoś taką przypadłość?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrałem po naprawie. Zapłaciłem 132 zł za usługę czyszczenia. Jak usterka ponownie wystąpi będą szukać dalej. Poczekamy zobaczymy.

 

Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami na tę dolegliwość pomaga zmiana sprzedawcy paliwa. Miałem tak w pugu - pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja podzielę się moim przypadkiem....zakupiłem nowa mokkę 1.6 benzyna (wrzesień 2016)  po wyjechaniu z salonu po ok 20 km zapalila mi się ta kontrolka silnika emisji spalin  zgasła po przejechaniu ok 200 km następnie znowu  zapaliła się bylem w ASO skasowali błąd  i polecili zmienić paliwo na 98 ok .zrobiłem Ale od nowa to samo, kolejna wizyta w ASO teraz mówią zmienimy sondę .. ok zobaczę czy to pomoże,.przejechałem do tej pory ok 1000 km .?? niepokoi mnie to że po 20 km użytkowania już taka usterka.......czy to sonda....proszę o komentarz  ..............napiszę jak zmienią sondę  i co będzie dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów,

 

Ponad dwa lata miałem spokój z pomarańczową kontrolką ale niestety moje szczęście się skończyło. Pali się znowu.

Podłączyłem ELM372 + Torque.apk i odczytałem błąd. Kod błędu 1101 który wykasowałem - kontrolka zgasła.

Kilka dni był spokój ale dzisiaj ponownie się zapaliła - wychodzi na to, że znowu trzeba dokonać czyszczenia przepustnicy.

Pytanie do znawców czy można to zrobić samodzielnie? Czy oddać do warsztatu? Czy jak wyczyszczę i zamontuję to samo kasowanie błędów wystarczy?

(są jakieś filmy na youtubie które to dokładnie pokazują - nie jest to skomplikowane)

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

 

Screenshot_20181010-174145.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trakcie gwarancji ASO robi środek zaradczy dla Astry J, Zafiry C i Merivy B. Mokka o dziwo nie jest nim objęta mimo, że ma tena sam silnik.

P1101 - układ powietrza dolotowego

Środek zaradczy polega na czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, oraz zmianie kalibracji ECM na mniej czułą.

Sprawdziłem w praktyce i wiem, że czyszczenie + adaptacja przepustnicy wystarcza na dłuższy okres czasu, ale czyszczenia należy dokonać perfekcyjnie. Adaptacja powinna być zrobiona, jednak sterownik ma algorytm "uczenia się" więc z biegiem czasu adaptacja przepustnicy wykona się sama.

Przy okazji należy zerknąć, czy nie urwał się grzybek zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym, ale to działo się tylko w autach sprzed RM 2012.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za pomoc.

Benzyna ekstrakcyjna plus czyściwo warsztatowe i w najbliższy weekend biorę się do pracy.

 

Pozdrawiam

PS. A ten zaworek to jak wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek.

Kontrolka zapaliła Mi się 2 razy jak "dobijałem" świece do 62 tyś, przy mocnym i gwałtownym przyspieszaniu.

Po ponownym uruchomieniu silnika już nie było kontrolki.

Odczytali i skasowali błąd przy wymianie świec i na razie OK.

Nie zapytałem niestety o kod błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Po 5 latach bez awaryjnej jazdy zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika!!!!!!!!!!!!!. Samochod zapala , dobrze jezdzi, nie ma do czego sie przyczepic tylko razi wzrok gdy patrzymy na zegary. Bylem u mechanika i z komputera  odczytal blad silnika PO171 i stwierdzil ze to do wymiany modul sterujacy!!!!!!!!!!!!!, pojechalem do ASO i dopiero na przyszy tydzien zostalem umowiony. Ciekawe jaka bedzie diagnoza?????, Czy ktos mial taki blad?????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd P0171 – System Too Lean Bank 1

Możliwe przyczyny

  • Przecieki powietrza wlotowego
  • Wadliwa pierwsza podgrzewana sonda lambda
  • Nieprawidłowe spalanie
  • Wadliwe wtryskiwacze paliwa
  • Wycieki gazów wydechowych
  • Nieprawidłowe ciśnienie paliwa
  • Brak paliwa
  • Wadliwy czujnik masowego przepływu powietrza (MAF)
  • Nieprawidłowe podłączenie węża odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV)

Uwagi techniczne

Jeśli P0171 jest połączony z kodem P0174, jest bardzo prawdopodobne, że problem jest spowodowany wyciekiem. Jeśli nie ma wycieków wlotowych, następnym krokiem jest wymiana filtra powietrza i wyczyszczenie miernika przepływu powietrza. Jeśli problem będzie się powtarzał, może zajść potrzeba wymiany przedniego czujnika tlenu (O2).

Kiedy zostanie wykryty kod?
– Układ wtrysku paliwa nie działa prawidłowo.
– Wielkość kompensacji współczynnika mieszanki jest zbyt mała. (Stosunek mieszanki jest zbyt ubogi.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

duzo podales  przyczyn tego bledu, ciekawe co powiedza w ASO?????????????. Zrobilem sobie wycieczke  po autostradzie i wcale zadnych dolegliwosci nie widze: silnik zapala za 1 razem, wolne obroty sa utrzymywane na prawidlowym poziomie, brak jakichkolwiek wahań , samochod przyspiesza jak dawniej, tylko ta nieszczesna kontrolka!!!!!!!!!!!!!!!!!!, nadmieniam ze rano byl wymieniony orginalny filtr powietrza!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przyczyn tego błędu może być wiele, w Astrach J z tym silnikiem często przyczyną było zacięcie się zaworu par paliwa w pozycji otwartej. Tak samo miałem i ja. Diagnoza prosta i szybka, max 10 min "pod domem". Zdemontować zawór z dwóch szybkozlaczek i wystarczy w niego dmuchnąć. Nowy, sprawny jest zamknięty.

Zawór jest otwarty, jest dopływ "lewego" powietrza i błąd o złym składzie mieszanki.

W trakcie normalnej jazdy nie było żadnych oznak, tylko palił się check. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.