Skocz do zawartości
pczarny4

Ciepłe powietrze z kratek nawieu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy też tak macie, że po długiej jeździe po mieście lub na długiej trasie pomimo tego, że na zewnątrz panuje temperatura 18 do 20 stopni i nie świeci słońce to z kratek leci ciepłe powietrze - tak na wyczucie ze 40 stopni ?. Bywa tak u mnie w zasadzie od początku ale zaczęło mnie to coraz bardziej denerwować, bo nie jest fajnie jechać w nocy przy 18 stopniach z włączona klimą lub otwartym oknem bo inaczej się nie da. Ogólnie jak dla mnie to wentylacja w tym samochodzie jest całkowicie spierdzielona. Jak możecie to sprawdźcie czy u Was występuje takie zjawisko : samochód stoi na słońcu, wsiadam, otwieram szyby, włączam nawiew do kabiny na 3 bieg, ruszam, z kratek wali gorące powietrze, przełączam nawiew tylko na przednią szybę, za chwilę przykładam rękę do przedniej szyby a tam lodowate powietrze ( klima nie włączona - mam manualną ), przejeżdżam tak z 500 m, przełączam nawiew tylko na kabinę, początkowo leci zimne powietrze a za chwilę już ciepłe. Dodatkowo jak zatrzymam samochód ( np. wyjście do sklepu ) i wracam to z kratek bucha gorące powietrze tak ze 60 stopni, dzieje się tak przy samochodzie rozgrzanym - temperatura silnika ok. 80 stopni. Nie dość, że powietrze jest gorące to jeszcze czuć dużą wilgoć a jak na dworze jest chłodniej to po prostu mam wtedy zaparowaną całą przednią szybę i pomaga wtedy tylko włączenie przycisku " usuwanie zaparowania i oblodzenia". Filtr przeciw-pyłkowy wymieniony, odprowadzenie skroplin od klimy drożne.      

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem twój problem z nawiewami ale u mnie jest wszystko OK. Mam klimę automatyczną. Regulacje temperatury i kierunku nawiewów bardzo dobre nawet w porównaniu z samochodami wyższej klasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury powietrza to jest OK, w zależności od ustawienia pokrętła. Jednak w temacie wspomnianej wilgotności powietrza też zauważyłem że jest coś nie tak, przynajmniej tak to odbieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem twój problem z nawiewami ale u mnie jest wszystko OK. Mam klimę automatyczną. Regulacje temperatury i kierunku nawiewów bardzo dobre nawet w porównaniu z samochodami wyższej klasy.

Chodzi mi o to, że temperatura na zewnątrz niska, pokrętło regulacji temperatury maksymalnie na zimno a z kratek i tak leci ciepłe powietrze i pomaga tylko włączenie klimy lub otwarcie okien ( sytuacja na rozgrzanym silniku ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście moja sytuacja dotyczy tylko samochodów z klimą ręczną. Przy klimie automatycznej nie odczujecie takiego zjawiska, po prostu klima jest wtedy zawsze włączona i co najwyżej jest bardziej obciążona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Jeśli chodzi o temperaturę powietrza i wilgotność u mnie jest w porządku. Przy wyłączonej klimie manualnej jak ustawię pokrętło na najchłodniej to nie dmucha gorącym powietrzem tylko w zależności od temperatury zewnętrznej jak jest zimno to chłodnym a jak gorąco to takim trochę cieplejszym. Jak postawię samochód w słońcu i po jakimś czasie jadę to spróbowałem bez klimy i przez krótki czas leci gorące powietrze, ale później chłodniejsze (wiadomo nie takie jak przy włączonej klimatyzacji, ale nie gorące).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam jak Endriu a co dziwne że po odpaleniu klima wyłączona, nawiew na szybę a leci tak zimne powietrze że mam złudzenie jakby była włączona klima manual. Ktoś kiedyś pisał że cykanie dochodzące z komory silnika to włączanie się sprężarki klimy aby w razie załączenia mieć natychmiast chłodek.Garaż to muszę myć mopem tak mi cieknie spod auta niezła woda descylowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję przyczyny tego ciepłego nawiewu i dlatego mam prośbę do kolegów z manualną klimą. Sprawdźcie czy też tak macie : kluczyk przekręcony w drugie położenie, radio wyłączone celem lepszej słyszalności, wentylator na 1, regulacja temperatury na minimum i powoli zwiększacie temperaturę ( jest skokowa ). Przy którym skoku pokrętła temperatury słychać silniczek przestawienia nawiewu. U mnie dopiero przy 5 skoku słychać silniczek i tak do 12 a potem do 16 znowu cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.