Skocz do zawartości

Kontrolka silnika


Gość Buzka23

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, tomekjmopl napisał:

/.../Co ciekawe zapala się zawsze w tym samym miejscu/.../

Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 67
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.

Cześć, podczepiam się pod temat. 2 tygodnie temu zapaliła się kontrolka silnika. Znajomy znajomego podłączył komputer i oto pojawił się komunikat: - P1133 - Podgrzewana sonda lambda. Czujnik 1 niepr

Samo się nie naprawi. W chwili obecnej zastosowany został środek doraźny w postaci lepszego paliwa. Jestem przekonany, że po powrocie do Pb95 kontrolka powróci.

Dodane obrazy

20 godzin temu, ArKos napisał:

A jakie mogą być konsekwencje chodzenia z przeziębieniem?

A tak serio... te 100-150zł na czyszczenie przepustnicy po uprzednim potwierdzeniu obecności P1101 doprowadzają do śmierci głodowej? Bo nie rozumiem takiego podejścia... dywagacje, kombinacje z paliwem, i diabli wiedzą jeszcze co.

Musiałbym teraz kolegę przyrównać do mózga, który co miesiąc przez cały rok dolewa po litrze oleju, bo nie wyda 200zł na uszczelnienie miski olejowej...

Litości. To młode auto, fajne auto, naprawa nie jest jakimś absurdem cenowym, więc po co kombinować jak koń pod górę?

Bardziej tu chodzi o moje doświadczenia - w poprzednich samochodach check engine zawsze oznaczał tryb awaryjny (Citroen i Skoda) a tu taka niespodzianka :) - auto jeździ normalnie. Dlatego też staram się zgłębić wiedzę na ten temat, na działanie zawsze przyjdzie czas, tym bardziej, że na Mokkę przesiadłem się z Golfa 6 z silnikiem 1.4 TSI 122KM CAXA (tak, z tym najbardziej nie polecanym silnkiem wszędzie gdzie się da) i od nowości, przez 8 lat nie spaliła się w nim nawet jedna żarówka, o żadnych check enginach nie wspominając. A fakt, że w Oplu wyskoczyło mi to raptem po 2 tygodniach od zakupu, a auto wygląda i jeździ jak nowe (40000 km), nawet z tym checkiem, pewnie też ma wpływ na moją zachowawczą postawę ... Zresztą na początku był lekki wqrw na gównianego opla - sami rozumiecie ... :) Auto mam od 29 października.

P.S. W pracy mam kolegę posiadającego Merivę z silnikiem 1.4 Turbo 140KM i jemu na błąd P1101 pomogła dopiero ... wymiana przepływomierza ... Tylko on ma 160000 km na blacie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, fsw napisał:

Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.

Albo trzeba zacząć jeździć szybciej, a nie oszczędzać paliwo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tomekjmopl napisał:

tu chodzi o moje doświadczenia

No to ja przedstawiłem swoje. KAŻDORAZOWO występujący w tym silniku P1101 (nieważny model, ważne że A14NET/B14NET) należy wyczyścić przepustnicę, zaadaptować i zmienić oprogramowanie ECM. Mówi o tym środek zaradczy GM numer 3141.

Usterki przepływomierza mają inne kody błędów i NA PEWNO wywalony P1101 nie może być skutkiem usterki przepływomierza, bo dotyczy przepustnicy. Przepływomierza dotyczy P0101, 0100, 0110 a nie P1101.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczyt błędów może zrobić każdy warsztat. Jeśli wyjdzie P1101 to czyszczenie przepustnicy też każdy. Nie trzeba mieć do tego magistra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś poczytał forum, to byś znalazł mój wpis mówiący o tym, że KILKANAŚCIE razy robiłem samo czyszczenie i adaptację. Wystarcza na następne dziesiąt tys km.

A oprogramowanie faktycznie może zrobić tylko i wyłącznie ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam. Do ArKos,dziękuję za poradę, skorzystałem z polecanego przez Pana warsztatu,jestem mile zaskoczony fachowością oraz rzetelną pracę. Ikonka do chwili obecnej się nie zapaliła. opel mokka 1.4 .Pozdrawiam. kasia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.