Skocz do zawartości
Jarek

Dyskusja - wrażenia o ASO

Rekomendowane odpowiedzi

też mam niemiłe wspomnienie z pierwszej wizyty ponieważ czekało mnie uszczelnianie skrzyni biegów  oraz występujące stuki w kierownicy pomimo 2 tygodni bez auta zostawione w aso,suche odpowiedzi że auto czeka wymiana ponoć kolumny kierowniczej,nastąpiło uszkodzenie plastikowych elementów w okolicy stacyjki.Na pytanie co było powodem to silniczek i tyle. Jak wyjechałem to puka już przy skręcie kierownicą w lewo lub w prawo a nawet przy przejechaniu przez krawężnik.Po rozmowie telefonicznej z konsultantem przyjechać i co dalej bo auto mi jest potrzebne bo remontuję mieszkanie.jak się uspokoi to się umówię.Moja obawa że auto tak ma bo nie wiedzą co tak faktycznie stuka puka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....

Zresztą już wspominałem, że z ASO Fijałkowski w Zielonej Górze bardzo dobrze się dogaduję ;)

Też tam jeżdżę... Ale dla mnie to mała wyprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fijałkowski Rybnik, jak na razie bez uwag, nawet na dworzec PKP odwiezli, jak Monia musiała zostać w czasie wykrytej nieszczelności, przy przeglądzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zapisałem się na poniedziałek do MMCars aleje Warszawa.

Obsługa klimatyzacji: odgrzybienie, nabicie, wymiana filtra kabinowego. Cena 299zl( promocja- mają na stronie).

http://www.mmcars.warszawa.pl/opel-promocje-serwisowe/pakiet-obslugi-klimatyzacji-2018/

 

Dodam że rok temu w marcu jak pamięć mnie nie myli( faktury nie wyciągam) płaciłem ponad 450zl.

Dodatkowo wymiana opon zimowe - letnie ( oba komplety felgi stalowe- strukturalne) z dowazaniem 80zl.

W przypadku wymiany kol programowanie gratis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który serwis możecie polecić w centralnej Polsce bo BSP w Łodzi to straszne dno, po trzy razy "naprawiają" to samo a w dalszym ciągu jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO Marimex Kraków dziś wymieniałem olej. Auto ma 2 lata i przebieg uwaga 10056 km. Kupiłem je w czerwcu gdy miało 8400 i 5 tygodni go końca gwarancji.

Więc wymiana oleju z filtrem po roku od poprzedniej wymiany w cenie promocyjnej 249 zł. Pomny tego co napisał ArKos, że poniżej godziny nie da się zejść, popatrzyłem dokładnie kiedy auto wjechało na halę. Przez okno było potem widać, że jest na podnośniku, odkręcanie korka, micha itp. No nie stałem cały czas i się nie gapiłem bo trochę jednak obciach ale 30 minut później auto stało gotowe pod wejściem 🙄

Na fakturze uszczelka + olej + filtr. Wykonali tylko to i żadnej innej kontroli zapewne. Tak to wygląda? Auto jeździ jak miód i ma symboliczny przebieg, no ale dla zachowania pozorów mogli coś mi tam jednak sprawdzić żebym się lepiej poczuł. Z drugiej strony wynikiem "promocji" jest pewnie minimalizacja czynności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cyt [....] Podstawowy przegląd za 489zł czyli wymiana oleju z filtrem ma trwać godzinę. Oprócz wymiany oleju z filtrem należy wykonać "z urzędu" sporo czynności kontrolnych i sprawdzających, oraz typowo kosmetycznych. [...]

 

Więc ja się nie czepiam, że tego nie zrobili. Może uznali, że nie musieli.

Pytam raczej czy to oznacza, że to ASO jest poza czołówką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vitoldo był to przegląd czy wymiana oleju?? Za przegląd z wymianą oleju byś zapłacił niecałe 500 złotych, tyle ze po drugim roku też by pewnie chcieli wymienić płyn hamulcowy i może jakieś inne pierdołki. Na drugim przeglądzie zapłaciłem coś ponad 900 złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, stuff napisał:

Wymieniasz olej to co mają sprawdzać? 

W sedno...

 

5 godzin temu, vitoldo napisał:

Więc ja się nie czepiam, że tego nie zrobili.

Czytaj ze zrozumieniem:

5 godzin temu, vitoldo napisał:

Podstawowy przegląd

To NIE JEST wymiana oleju. Przegląd to szereg czynności serwisowych.

 

to się robi NA PRZEGLĄDZIE a nie podczas wymiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie czytam bez zrozumienia ale tak właśnie zinterpretowałem zdanie w Twoim opisie jakości ASO "Podstawowy przegląd za 489zł czyli wymiana oleju z filtrem ma trwać godzinę ".

To co mi się oczywiście nie zgodziło to cena 😉, która u mnie wyniosła 249 zet, jest nazwana promocyjną i faktycznie nie obejmuje niczego  poza wymianą oleju z filtrem.

Dawno nie bylem w ASO tylko korzystałem z bardzo dobrego serwisu w Krakowie przy ul. Stoczniowców. Tam nie ma opcji aby mając auto na podnośniku mechanik nie poświecił latarką w każdy zakamarek, nie sprawdził klocków, tarcz, przegubów, wycieków i tego wszystkiego co można stwierdzić naocznie. Serwisują klientowi auto i nie wypuszczą go z żadnym widocznym defektem, a nawet ze spaloną żarówką. W Astrze H 400 zł. kosztował u nich pełny przegląd + wymiana oleju, filtrów oleju, powietrza, kabinowego. Tylko bez ceny oleju ponieważ z reguły miałem swój, reszta w cenie.

A teraz pojechałem do ASO a nie do nich dlatego, że chłopaki mają 2 tygodniową przerwę urlopową a ja też wybieram się w podróż i na cito musiałem wymienić olej. Więc padło na ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, vitoldo napisał:

tak właśnie zinterpretowałem zdanie w Twoim opisie jakości ASO "Podstawowy przegląd za 489zł czyli wymiana oleju z filtrem ma trwać godzinę ".

PODSTAWOWY PRZEGLĄD - wymiana oleju z filtrem, bez dodatkowych usług: wymiana kabinówki, filtra powietrza, świece, paski itp. Sama nazwa PODSTAWOWY mówi o najskromniejszym. Minimum serwisowe przy przeglądzie to wymiana oleju z filtrem i o tym właśnie mowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt kompletu filtrów 100 zł, koszt wymiany 100 zł - godzinka roboty. Pozostałe 200 zł za pooglądanie auta bo na oko z latarka to zbyt wiele nie zobaczymy to trochę drogo. Skoro Ty jeździsz autem i nie ma żadnych niepokojących objawów podczas jazdy to co zobaczy mechanik z latarką pewnie też nic, ale 200 skasuje.😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację przestrzeliłem tę kwotę, nie wiem skąd mi się wzięła. Patrzę w stare papiery i była zbliżona do tego co piszesz (usługa 130-150).

Nie będę bałaganił w tym wątku bo dotyczy ASO a nie mechaników niezależnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, stuff napisał:

 Skoro Ty jeździsz autem i nie ma żadnych niepokojących objawów podczas jazdy to co zobaczy mechanik z latarką pewnie też nic, ale 200 skasuje.😉

Pewnie jestes taki "debesciak" że podczas normalnej jazdy wychwycisz wyciek z uszczelniacza np. Półosi albo walnieta oslone przegubu. Klocki i dzialanie prowadnic pewnie też sie u Ciebie sprawdzają w momencie przekrecenia kluczyka:)

Powinieneś sie cieszyć że mechanik nie zrobił tylko wymiany oleju, ale przejrzał całe auto. A że nie siedzi  w pracy w czynie społecznym to kasuje dodatkowo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh dobre..., dobrze, że nie wspomniałeś o wycieku spod korka miski olejowej - tego też nie słychać. Skoro już nie chcemy samemu od czasu do czasu wjechać na kanał i sprawdzić podwozia to proponuję także zlecić mechanikowi sprawdzenie stanu oleju i płynu do spryskiwaczy za dodatkową promocyjną opłatą w wysokości 99 zł. Oczywiście z góry zakładasz, że wydane co roku 100 zł na przegląd to kasa wywalona w błoto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. temat dotyczy ASO

2. przegląd jest obowiązkowo wymagany by zachować gwarancję - wystarczy podstawowy, ale musi być

3. dywagacje o mechanikach i kosztach, to może w innym temacie - robi się burdel i z wątku przewodniego mamy temat rzekę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jestem już po 2 przeglądach w ASO Chorzów.

1 - miałam swój olej Castrol Edge 5W30 i usłyszałam że nie powinnam takiego wlewać bo stracę gwarancję...uparłam się i wymienili. Wymiana jeszcze tylko filtra oleju plus przegląd z rabatem ok.400zl,

2 - niedawno robiony olej plus filtr, świece i płyn hamulcowy z rabatem 20% ok. 750zl 

Również wymiana na gwarancji koła zamachowego...choć myślę że sprzęgło i docisk również powinni mi wymienić na gwarancji...czego nie zrobili.

ASKO Tarnowskie Góry - naprawa na gwarancji pompa wody po 39 tysiącach. Bez problemu i w miarę szybki termin, bo w Chorzowie musialabym czekać 2 tygodni. Porażka.

Ale już dzwieku w skrzyni biegów nie chcieli naprawić. Nic nie słyszeli. 

Tak naprawdę nie wiem ok kogo to zależy czy naprawia czy nie?🤔🤔 

Każdy serwis ma lepszych serwisantów i gorszych. 

Ale co im to szkodzi otworzyć zlecenie i choć trochę się postawić na naszym miejscu!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

jestem świeżo po 1-szym przeglądzie w ASO Autożoliborz  w Warszawie.

Mam mieszane uczucia co do tego serwisu ( nie miałem wcześniej styczności z serwisem Opla ) 

Niby wszystko w porządku ale samochód miał być gotowy na 13-14 , po moim telefonie o 14:15 na infolinię tego serwisu Pani nic nie wie na temat mojego samochodu. Powiedziała że zaraz się dowie i do mnie oddzwoni.

Niestety zadzwonił do mnie Pan i powiedział że dopiero co odebrał kluczyki od mojego samochodu po myjni, dziwne skojarzenie że to było 3 minuty po moim telefonie.

Napewno na Plus że wyczyścili mi hamulce przednie i tylne w ramach przeglądu.

Czy ich odwiedzę , muszę się zastanowić.

Pozdrawiam Tomek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na komputerze w ASO Eurtomarket Kraków al. J. Pawła II.

Jeden pozytyw na pewno. W trakcie pogawędki jeden z panów z recepcji serwisu przypomniał mi, że w skrzyni automatycznej po 60kkm wymienia się olej, czego w oficjalnej dokumentacji Opla nie ma i wielu klientów nie jest tego świadomych. Oni klientom o tym mówią i taką usługę wykonują. Nie metodą dynamiczną ale jednak. I to samo powiedział w odniesieniu do Haldexa.

Więc ten serwis nie należy do tych, które spuszczają klienta chcącego wymienić olej w skrzyni a wręcz przeciwnie. Jak dla mnie plus.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo zauważyli, że ludzie nie są głupi? Bo znający język angielski wyczytają, że w USA koncern GM zaleca takie wymiany? Bo Buick Encore to Mokka z rynku USA?

Z całą pewnością przekonali się, że traci się klientów, którym usiłuje się wmawiać pewne rzeczy. Zaczynają powoli myśleć perspektywicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki że lekko odejdę od tematu ale nie mogę się przy tej okazji powstrzymać i nie opowiedzieć historii z inną marką i innym serwisem.

Kilka lat temu serwisant robiący przegląd pieca gazowego znanej niemieckiej marki zauważył, że palnik jest lekko zdeformowany i powiedział mi, że była akcja serwisowa na te palniki bo miały wadę. Sprawdzam na stronie, jest pełna informacja o akcji. Sprawdzam numer seryjny pieca – bingo – łapię się na akcję.

Dzwonię więc następnego dnia go centralnego serwisu w W-wie i referuję swój przypadek. „Niestety akcja zakończyła się półtora roku temu”. Ja na to, że się nie zakończyła, bo mój piec spełnia kryteria a nie ma wymienionego palnika. Moja argumentacja nie odniosła skutku, poddałem się. Na co wpadłem? Wyguglałem adres globalnej strony tego producenta pieców i kliknąłem tam link YOUR REQUEST. Opisałem moją sprawę, załączyłem fotkę tabliczki z numerem seryjnym chassis i stał się cud. Następnego dnia ok. godz. 11 zadzwonił do mnie dyrektor serwisu z polskiego oddziału tej firmy i zapytał mnie na kiedy można umówić serwisanta na wymianę palnika. Jak to się stało, że najpierw akcja serwisowa się zakończyła a potem nagle się okazało, że jest do mojej dyspozycji dyrektor, palnik i serwisant? Ano moje zgłoszenie wpadło w system ticketowy bezpośrednio u producenta i zaczęły się od razu liczyć statystyki (czas reakcji, czas rozwiązania). A ponieważ wynikało z tego zgłoszenia, że klient ma rację i ma powody być niezadowolony, to nie ma sensu się upierać tylko założyć mu cholerny nowy palnik i wszyscy będą wygrani. Centrala w Niemczech zadzwoniła do Polski (albo zapewne przysłała maila) i nakazała to zrobić. Przysięgam nie ściemniam ani nie koloryzuję…

Serwis autoryzowany to pojęcie względne. Lokalny serwis ma klienta w dupie, ale producent (organizacja globalna) z reguły woli mieć 1 klienta zadowolonego = 100 nowych klientów.

Szkoda, że Opel został sprzedany Francuzom, bo w rożnych trudnych sprawach można by pukać bezpośrednio do GM USA omijając tych wesołych lolków w Warszawie, ale teraz to już nie ma sensu (za późno) 😔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do wątku z kilkoma uwagami na tema ASO Opla w Raszynie.

1. Przy odbiorze Mokki uprzedzili o zaleceniu wymiany oleju w skrzyni automatycznej po ok. 60 tys.  Plus.

2. Po zakupie nowego samochodu proponują w krótkim czasie wymianę oleju w silniku - oczywiście odpłatnie. W zasadzie plus.

3. Skorzystałem z takiej propozycji w Mokkce - tu ASO trochę dało ciała -- opisywałem to gdzieś w innym wątku. Rodzaj oleju wpisany do książki serwisowej- Dexos 2, na fakturze Dexos 1 gen2, w serwisie MyOpel odnotowane Dexos 2. Wg obecnych zaleceń Opla powinien być Dexos 1 gen 2. Wyjaśniałem tę sprawę przy okazji po kilku miesiącach i jakoś sensownie się wytłumaczyli (szczegóły pomijam). Przy okazji rozmów uzyskałem info, że obecnie do silników benzynowych (w samochodach niezbyt starych) leją D1g2, do wysokoprężnych D2. Ten kontakt z ASO oceniam na minus.

4. Wizyty serwisowe (jeden przegląd, jedna usterka) z Crosslandem (plus, choć temat nie jest zakończony - usterka znowu się odezwała). 

5. Utrzymują kontakt z klientem, po wizytach po pewnym czasie dzwonią z pytaniem o to jak sprawuje się auto. Plus. 

6. Do kilkumiesięcznego Crosslanda kupionego u nich proponowali koła zimowe w złym rozmiarze - nie dałoby się ich założyć do tego modelu. Oferta na same opony zimowe była mocno wyśrubowana. Minus.

Ogólnie kontakt z tym ASO raczej na plus, choć trzeba się pilnować i dociekać.

Jest z kim porozmawiać w "recepcji serwisu", pod warunkiem, że trafi się na tego właściwego. 

 

Przy okazji o kontaktach z samym Oplem - pomijam szczegóły spraw, bo w tym wątku nie są istotne.

W związku z p. 3 korespondowałem bezpośrednio z Oplem w celu wyjaśnienia kwestii oleju. Odpowiedzi przychodziły szybko, choć trzeba było docisnąć, by uzyskać precyzyjną informację i ten kontakt zakończył się sukcesem.

W drugim przypadku (pytanie o rzecz, której nie wyjaśnia instrukcja obsługi, związane z wątkiem https://mokkaforum.pl/topic/924-navi950-brak-informacji-kto-dzwoni/), zostałem przez Opel potraktowany z buta - odesłali mnie do ASO. Zaznaczę, że nie próbowałem zgłaszać żadnej usterki, a tylko prosiłem o wyjaśnienia, których brakuje w instrukcji obsługi.

Co do kontaktów z samym producentem mam więc mieszane uczucia.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.