Skocz do zawartości
fsw

Wymiana oleju silnikowego

Rekomendowane odpowiedzi

 .Wczoraj na przeglądzie wymienili mi olej na DEXOS 1 ( nie dexos2) .Pytam się co i jak a oni że to duuużo lepszy olej do silników benzynowych tym bardziej benzynowo-gazowych z turbodoładowaniem lepsze parametry ,smarowanie  i w ogóle BAJKOWY OLEJ niż Dexos 2 . Producent tylko ten będzie lał.Wiec jak, Dexos 2 był super według opla a teraz jest be czy faktycznie Dexos 1 taki "rewelacyjny" według opla oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba post do Arka .Wczoraj na przeglądzie wymienili mi olej na DEXOS 1 ( nie dexos2) .Pytam się co i jak a oni że to duuuzo lepszy olej do silników benzynowych tym bardziej benzynowo-gazowych z turbodoładowaniem lepsze parametry ,smarowanie i w ogóle BAJKOWY OLEJ niż Dexos 2 . Producent tylko ten będzie lał.Wiec jak, Dexos 2 był super według opla a teraz jest be czy faktycznie Dexos 1 taki "rewelacyjny" według opla oczywiscie

Ja nie Arek ale nie znam się to się wypowiem ;-) grzębiąc po różnych forach znajdziesz opinie że niskopopiołowe oleje typu c3 (np dexos2) nie smarują tak dobrze jak starsze a3/b4.

 

Zresztą chyba nawet tutaj była mapka gdzie GM europa zalewa dexos2 z powodu diesli a ameryka dexos1 bo nie ma diesli.

 

W sportach rajdowych żadnych niskopopiołowych oliwek nikt nie stosuje więc nie martw się że takiej nie wlali.

 

Tyle na pocieszenie a łyżka dziegciu to zmień za 10tys km bo norma ok ale pewnie nie masz pojęcia co za marka oleju poszła? Pewnie po taniości jakiś mannol albo inny noname bo castrolami to się Pany zara chwalą.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały edit. Dexos1 jest mało popularny w europie. W sumie ciekawe kto to zrobił? No i ciekawe czy to 5w20 0w20 5w30? Może być wszystko i raczej jak przejrzałem to coraz mniej jestem pewien czy u siebie zalać dexos2 a może właśnie dexos1?? Dylematy wzrosły... Tylko jedynke mało kto robi na europe właśnie. Raczej to take amerykanckie oleum. Może to je dobre. Dopytaj jaka marka oleju proszę i który serwis?

 

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj jaka marka oleju proszę i który serwis?

 

5w30 DEXOS 1 .ASO OPEL Polaczek Częstochowa.po 10 tys.i tak wymieniam olej

 

post-531-0-75022800-1515860990_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja po 2000km wymieniłem na TEXACO Havoline Ultra S 5W-30 Dexos2. Cena poniżej oleju GM. Dobry znajomy z hurtowni polecił. Parametry zgodne, marka , chyba też niezła. Podobno nie ma podróbek.  post-483-0-33804200-1515882201_thumb.jpg

post-483-0-83578900-1515882232_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Szybkie i pilne pytanie. Jutro z rana wyjeżdżam nad morze do przejechania w obie strony 550 km i teraz sprawdziłem stan oleju i jest na środku. Czy powinienem jechać z rana do Aso czy można spokojnie jechać w podróż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest na środku, to jest git! Jedź nad morze i się nie przejmuj. Te silniki nie biorą oleju praktycznie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się nad tym zastanawiać bo zawsze miałem pełen stan. Wymianę miałem w czerwcu i aż połowa oleju by została zużyta. 8 miesięcy i 8 000 km w tym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie połowa oleju, tylko połowa między max a min... Czyli zeszło Ci jakieś 0,5L - bo znaczniki dają 1-litrową objętość. I wg mnie lepiej mieć na bagnecie olej w połowie między max a min, niż max...

 

edit: chyba, że jakoś sporo Ci ubyło - jak możesz to cpyknij fotkę z bagnetem. Ale jeżeli masz poziom oleju na tych "kratkach" (tak nazywam ten obszar na bagnecie, gdzie jest poziom min i max), to jest wszystko OK!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany pompy wody zleciłem wymianę oleju i filtra. No i ... przelali o 0,3 l (4,8 l zamiast 4,5 l)

I tu do Ciebie Arku pytanie: Czy da się z tym żyć? Wysysać czy zostawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się. Taki nadmiar to praktycznie nic. Gdyby Ci przelali z litr, półtora, to jest powód do zmartwienia. W tym wypadku te 0,3l bym olał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana z Mobila 1  0W40 na Castrol 5W30 C3

20s96px.jpg

Mam wątpliwość co do wkładu filtra oleju. Na powyższym zdjęciu jest Filtron OE 648/8 natomiast na stronie www Filtrona do Mokki 1,4 zalecają 648/6. Czy ktoś ma sprawdzone jaki wkład Filtrona trzeba zastosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednik do org 93185674 czyli tego co w benzynowych silnikach to:

OE 648/6 filtron

HU 612/2X mann

F026407006 bosch

 

OE 648/8 podejdzie pod 1.7cdti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ciekawostka :)

Wczoraj w ASO wymieniałem olej (pierwszy przegląd) , zakupiłem swój tj. CASTROL Edge 5W-30 C-3, na specyfikacji Dexsos 2.

Pan z serwisu zapisał mi w książce serwisowej adnotacje Olej klienta.

Poprosiłem go żeby dopisał mi przy tej adnotacji nazwę oleju, który wlali, a który im przywiozłem.

 

W odpowiedzi usłyszałem: że ASO właściwie to powinno lać tylko Dexsos 1 bo tak też mówi instrukcja gwaranta i można stracić gwarancje standart oraz flexcare.

 

Wpisał mi oczywiście w książeczce tak jak prosiłem ale na zleceniu poprosił żebym podpisał mu, że taki olej ( tj. Castrrol ....) został wlany na moją prośbę a powinien zostać wlany Dexos 1.

 

I co Wy na to???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dexos 1 jest zalecany do silników z rodziny LE2 czyli 1,4T 150kM z Astry J. Mokka na w książeczce obsługi wpisany olej - specyfikację, nazwę itp.

Strona 232:

 

Zalecane płyny, środki smarne i części

Zalecane płyny i środki smarne

Należy korzystać wyłącznie z produktów spełniających wymogi specyfikacji.

 

Nie pisze nic, że musi być z ASO. Ma spełniać specyfikację.

 

Strona 237: załącznik.

Nie ma zaznaczonego Dexosa 1 więc niech sp***** ze straszeniem o utracie gwarancji.

scr.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Strona 237: załącznik.

Nie ma zaznaczonego Dexosa 1 więc niech sp***** ze straszeniem o utracie gwarancji.

 

Tak też mu powiedziałem , ale niestety nie posłuchał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jego problem, nie Twój.

Gwarancja opiera się o DOKUMENTACJĘ, a skoro tak pisze, to tak robisz. Koniec, kropka.

Koleś niech sobie pójdzie pobiegać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegląd okresowy wraz z wymianą oleju planowo mam w listopadzie br, a już wyskoczył komunikat "wymień olej" żywotność 4%, jeżdżę normalnie jak co dzień, Dzwoniłem do serwisu, miły Pan po moich uwagach stwierdził, że w silniku 1,4 miedzy przeglądami okresowymi taki komunikat  się pojawia i trzeb wymienić, ale jak usłyszał że mam 1,6 i w listopadzie następną wizytę to się zdziwił, powiedział, można tak dojechać do przeglądu w tym silniku i nic sie nie dzieje. Nimieniej umowilem sie na wymianę , auto na gwarancji to nigdy nic nie wiadomo. Tylko dziwi fakt tak wczesnego komunikatu. Wycieków nie ma, bagnet mokry w zakresie książkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było pisane mnóstwo razy. Sterownik silnika ma algorytm obliczający degradację oleju m.in. na podstawie czasu, sposobu i długości jazd, tzw. zimnych startów, temperatury silnika itp itd. Znam przypadki, że wywalił wymianę oleju po 7kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, ArKos napisał:

Było pisane mnóstwo razy. Sterownik silnika ma algorytm obliczający degradację oleju m.in. na podstawie czasu, sposobu i długości jazd, tzw. zimnych startów, temperatury silnika itp itd. Znam przypadki, że wywalił wymianę oleju po 7kkm.

Ok, i co w takim razie ? Potrzebna ta wymiana czy nie, bo jakoś nie wynika to z tej odpowiedzi jasno. Nie żebym się czepiał,  :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto na gwarancji - skontaktuj się z ASO, przedstaw sprawę i ustal nowy termin przeglądu. 

Nie wiem ile masz przejechane, ale ja w swoim (już po gwarancji) nie przekraczam 10-12 kkm pomiędzy wymianami dla zdrowotności wariatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termin ustaliłem, dopytam się w ASO co i jak. Ale taka wcześniejsza wizyta nie skraca gwarancji? I w listopadzie nie muszę jechać ponownie wg wpisu w książce gwarancyjnej? W sensie, auto z grudnia 2016 plus flexcare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.