Skocz do zawartości
kanat

Instalacja LPG 1,6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Mokki 1,6 r. 2015, noszę się z zamiarem zamontowania instalacji LPG, jakieś sugestie, propozycje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugestia jest jedna: ten silnik nie lubi gazu i nie należy go nim raczyć. Trzeba było kupić 1,4T.

1,6 ani nie ma utwardzonych gniazd zaworów w głowicy, ani hydraulicznych popychaczy, tylko twarde. Dość szybko się może skończyć w szczególności, jak gazownik pizdowato wyreguluje instalację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Gdybym jednak chciał zamontować instalacje LPG, która by nie była taka zła dla  silnika, czy mógłbym liczyć na podpowiedź

z Pana strony co do rodzaju?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAŻDA będzie zła, bo ten silnik nie nadaje się do LPG. Pisano wielokrotnie - jego konstrukcja nie przewiduje zasilania gazem: brak utwardzonych gniazd głowicy, brak hydraulicznych popychaczy zaworów.

Gazownik (każdy) powie, że będzie cycuś, bo dla pieniędzy, to zagazują nawet kosiarkę do trawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ArKos napisał:

KAŻDA będzie zła, bo ten silnik nie nadaje się do LPG. Pisano wielokrotnie - jego konstrukcja nie przewiduje zasilania gazem: brak utwardzonych gniazd głowicy, brak hydraulicznych popychaczy zaworów.

Gazownik (każdy) powie, że będzie cycuś, bo dla pieniędzy, to zagazują nawet kosiarkę do trawy.

I nie biorą za to żadnej odpowiedzialności? Czy powinni raczej mieć wiedzę na takie tematy?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem takiej mokki 1,6 115km 85kw  2015 z LPG firmy BRC bez lubrykancji.To znaczy że mam się już  zacząć bać na liczniku jak na razie nic  się nie dzieje blisko 60 tys.? Oczekuję porady od fachowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tu czegokolwiek poradzić, bo zależnie od precyzji wyregulowania instalacji może zdechnąć wcześniej lub później. Jedynie chyba wróżka byłaby w stanie odpowiedzieć na to pytanie :D;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz LPG zamontowane to kontroluj profilaktycznie luzy zaworowe. Jak o to nie zadbasz pewnego dnia zapali się check engine odczytasz któryś z błędów ( P0300,P0301,P0302,P0303,P0304) tylko potem może nie być już czego regulować. Mam doświadczenie z silnikami 1,6 suzuki gdzie przy regulacji co ok 30tyś km i dobrym lubryfikatorze samochody nawet 200tyś na gazie robią. niestety w przypadku 1,6 Opla masz regulację szklankami ( dosyć droga) dlatego instalacja LPG w tych silnikach jest ekonomicznie nieuzasadniona, tylko żaden gazownik Ci tego nie powie bo zarobić chce. 

Ogólnie sprawa wygląda tak. Jak chcesz jeździć na gazie to dobry lubryfikator trochę spowolni siadanie zaworów. Dodatkowo co 30-40 tyś kontrola i regulacja luzów zaworowych będzie cię kurczyć luz na zaworach wydechowych. Jak już skończy się regulacja ( tj zamontujesz najmniejsze szklanki) to jeździć tylko na PB albo "Głowa do gówy" Po demontażu dać zakładowi obrabiającemu głowice najgrubsze szklanki i można znów jeździć i regulować. Regulacja u Ciebie nie będzie tania, proś mechanika o stare szklanki które Ci wymienił, czasem mogą się przydać.No i nie kieruj się ceną oraz czasem usługi, żeby wymienić szklanki po pomiarze trzeba zdemontować rozrząd i wałki więc usługa nie będzie szybka ani tania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cie martwić, ale bez kontroli luzu zaworowego, podstawione zawory w tym silniku to tylko kwestia czasu :(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz luzem (trzeba regulować i tyle) ale instalacja z dotryskiem benzyny powinna zdać egzamin. Dodatek na poziomie 5% nie zrujnuje portfela a zdecydowanie zmniejszy ryzyko zniszczenia gniazd zaworowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten dotrysk BENZYNY to prawdopodobnie jest zainstalowany przez opla w firmie BRC jest Sequent 24.11

to instalacja piątej generacij

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz:

5 generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej. Mylisz tu pojęcia.

 

Dwa:

Opel nic nie instaluje. Dotrysk benzyny posiada każdy obecnie produkowany sterownik LPG 4 generacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.