Skocz do zawartości
ert4

Nowy Opel MOKKA X - kilka pytań, dużo myśli :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam się na zakupem nowego auta, interesuje mnie SUV.

Ostatnio miałem przyjemność jazdy testowej nową Mokką X z roku 2018 1.4 turbo 140KM w automacie i bardzo mi się spodobała, ale mam kilka pytań:

 

1) Interesuje mnie wersja ze skrzynią w automacie, super komfort z jazdy, ale handlowiec mi powiedział, że jeżeli wybiorę automat to auto będzie trochę więcej paliło to prawda? Jak to wygląda? Jak z awaryjnością tej skrzyni automatycznej?

2) Auto będę głównie użytkował 90% miasto, 10% trasa...Czy wersja z silnikiem 1.4T 140KM z automatyczną skrzynią jest oki?

3) Jak jest z awaryjnością tych aut, silnikiem itp.? Jak blachy? Czy korozja tak szybko nie zje gdzieś od spodu? Jak wygląda dostępność części i ich ceny? Czy to jest drogie auto w eksploatacji i utrzymaniu? Dodam, że jestem bardzo czuły na stuki, cyki, kontrolki itp. i nie chcę jeździć co tydzień na serwis ;)

4) Jaka wersja wyposażenia Mokki X jest najlepsza?

5) Czy opłaca się brać przedłużoną gwarancję w salonie o 5 lat?

 

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś z łaski swojej użyć wyszukiwarki?
Zaręczam, że znajdziesz odpowiedź na KAŻDE pytanie i wątpliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ert4 większość odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz tutaj na forum;)

Wiem bo szukałem sporo informacji w internecie i tutaj znalazłem większość.

1. Tak będzie trochę więcej paliło niż manual i skrzynia nie jest jakoś nad wyraz awaryjna. Jak będziesz dbał tak będziesz miał ;)

2. Według mnie tak

3. Silnik ma opinię bardzo dobrą jeśli chodzi o awaryjność. Nie ma też problemu z korozją auta.

4. Obecnie chyba ultimate jest najbogatsza

5 nie wiem ( może Arkos się wypowie)

ArKos możesz mnie poprawić jeśli jest inaczej;)

I odpowiedzieć na moje PW, które wysłałem do Ciebie 4 dni temu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, trochę tak bo to tradycyjna skrzynia

2. Jedyna słuszna

3. Jest problem z rurą wydechową a reszta nie ma żadnego problemu z korozją

4. Ta która dla Ciebie jest najlepsza

5. Obowiązkowo tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za odpowiedzi i przepraszam, że wcześniej nie używałem wyszukiwarki ;)

Na wszystko już znalazłem odpowiedzi...

 

Arkos, Czy możesz mi powiedzieć jak to jest z silnikiem 1.4T 140KM, chodzi mi o to, czy te same silniki były montowane w poprzednich rocznikach?

Jak to jest z produkcją bo ja to rozumiem, że im nowszy rocznik auta tym więcej jest poprawionych błędów silnika z poprzednich roczników? Czy dobrze to rozumiem?

Czy taka sama Mokka z rocznika 2013, ma taki sam silnik co ja kupując auto z rocznika 2018? I mogę mieć takie same problemy co ta Mokka z 2013?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki się nie zmieniają. Numery części są takie same, przynajmniej nie wychwyciłem innych.

Jedyne co, to A14NET sprzed 2012 roku (nie dotyczy Mokki bo ta od 2012 wychodzi) może mieć problem z zaworkiem zwrotnym kolektora. I to jest chyba jedyna część poprawiona przy silniku.

Skrzynia biegów na pewno jest poprawiona..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mokka X ma chyba tylko B14NET...? - generalnie to one czymś się różnią? .......... oprócz normy emisji spalin (przynajmniej na papierku) - takie oto info znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Stackburn napisał:

Mokka X ma chyba tylko B14NET...?

Nie. Jest B14NEL jeszcze 120kM. Wystarczy na stronie Opla w konfiguratorze zobaczyć.

 

3 godziny temu, Stackburn napisał:

generalnie to one czymś się różnią? .......... oprócz normy emisji spalin

Niczym. A14NET spełnia normy Euro 6. Przemianowali na B14NET.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.03.2019 o 16:42, ArKos napisał:

Silniki się nie zmieniają. Numery części są takie same, przynajmniej nie wychwyciłem innych.

Jedyne co, to A14NET sprzed 2012 roku (nie dotyczy Mokki bo ta od 2012 wychodzi) może mieć problem z zaworkiem zwrotnym kolektora. I to jest chyba jedyna część poprawiona przy silniku.

Skrzynia biegów na pewno jest poprawiona..

 

Warto czekać na Mokkę X z 2019r czy lepiej brać 2018r? Czy to nie ma znaczenia bo będzie to to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie to samo. Od 7 lat jest to samo ( z małym liftingiem kokpitu I lamp przednich) więc po co płacić za nowy rocznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis zamawiałem nową mokke rocznik 2019, o 1500zł tańszą niz z 2018 r. Myślę więc, ze to stereotyp, ze starszy rocznik jest tańszy. Po prostu objęte były innymi promocjami, ja skorzystałem z grupy zawodowej (była też dla posiadaczy karty selgros) Poza tym pod zamowienie ma dokładnie co chcę, a na placu wybieram to co mają i trzeba iść na jakiś kompromis. A tak BTW, wiecie, ze to juz ostatni dzwonek by zamawiac nowe mokki, czyli te pod klienta a nie te z placu? Od 01 września bedą obowiązywac nowe normy, ktorym dotychczasowa mokka juz nie sprosta. Następna generacja juz bedzie raczej typu crossland (oglądałem w piątek....francuska masakra!). Takiej mokki jaką dziś znamy juz nie będzie! Poczytajcie prosze troche w necie...czarno widzę kondycję europejskiej motoryzacji za powiedzmy 2 lata. Opel zamyka 15% salonów, będzie zwalniac ok. 35k pracowników, powraca na rynek rosyjski, bo w EU nie ma szans na rozwój, z powodu eco-terroru musi wdrażać silniki elektryczne (m.in. z tego powodu zaprzestają produkcji mokki, bo ma płytę podłogową nieprzystosowaną do takich rozwiązań). W zamian bedziemy miec do wyboru m.in. crosslanda....tylko francuski księgowy mógł tak spieprzyć środek....tandetny plastik i zero stylu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, coś w tym jest. Mi też w salonie proponowali Mokkę z rocznika 2019 do produkcji bo mi się kolor nie podoba z tych co było w salonie i mam w tej samej cenie co Mokka z rocznika 2018....Zastanawiające...

Nie wiem tylko dlaczego nie można wziąć Mokki z automatem, ale z napędem 4x4...Podobno wersja występuje tylko w manualu....Dziwna sprawa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, salamander napisał:

Dzis zamawiałem nową mokke

Brawo! Focus do ludzi? :D

 

7 godzin temu, ert4 napisał:

nie można wziąć Mokki z automatem, ale z napędem 4x4...Podobno wersja występuje tylko w manualu....Dziwna sprawa....

Bo technicznie jest to nie do zrobienia - skrzynka rozdzielcza nie pasuje do automatu i trzeba by nową skonstruować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.