Skocz do zawartości

Głośno się toczy


vitoldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przesiadłem  się 2 tygodnie temu z leciwej Astry H do Mokki X 4x4 automat z felgami 18"" i oponami Michelin. Astra miała średnicę felg 15" (stalowe).

Pierwsze wrażenia : WOW, różnica 2 klas. Ale stopniowo zaczynam słyszeć również minusy 🙂 Auto jeździ wg mnie dość głośno po nierównościach. To nie są wg mnie typowe stuki zawieszenia. Zresztą ma przejechane 8800 km więc w zawieszeniu raczej jeszcze nic nie poleciało. To jakby nadmierne odgłosy toczenia się opon. Np. po ulicy z kostki brukowej Astra przelatuje z cichym mruczeniem a Mokka z warkotem. Na dużych garbach Astra przelatuje a cichym "mlask" a Mokka z głośniejszym "łup".

Byłem wcześniej przekonany, że w nowoczesnym aucie z dużymi kołami będę miał mniejszą świadomość jazdy po nierównościach niż w starym wysłużonym. A jest dokładnie odwrotnie.

Czy taka jest uroda Mokki X ?  Opony wyglądają normalnie tzn. w ich wyglądzie nic nie uzasadnia tak sporego hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, vitoldo napisał:

Witam

Przesiadłem  się 2 tygodnie temu z leciwej Astry H do Mokki X 4x4 automat z felgami 18"" i oponami Michelin. Astra miała średnicę felg 15" (stalowe).

Pierwsze wrażenia : WOW, różnica 2 klas. Ale stopniowo zaczynam słyszeć również minusy 🙂 Auto jeździ wg mnie dość głośno po nierównościach. To nie są wg mnie typowe stuki zawieszenia. Zresztą ma przejechane 8800 km więc w zawieszeniu raczej jeszcze nic nie poleciało. To jakby nadmierne odgłosy toczenia się opon. Np. po ulicy z kostki brukowej Astra przelatuje z cichym mruczeniem a Mokka z warkotem. Na dużych garbach Astra przelatuje a cichym "mlask" a Mokka z głośniejszym "łup".

Byłem wcześniej przekonany, że w nowoczesnym aucie z dużymi kołami będę miał mniejszą świadomość jazdy po nierównościach niż w starym wysłużonym. A jest dokładnie odwrotnie.

Czy taka jest uroda Mokki X ?  Opony wyglądają normalnie tzn. w ich wyglądzie nic nie uzasadnia tak sporego hałasu.

 

Miałem podobne odczucia po przesiadce z Astry J. Trochę w zmniejszeniu tych odgłosów z zawieszenia pomogło obniżenie ciśnienia w kołach. Mam teraz 2,,3. No i już do tego przywykłem, ciesząc się z komfortu wysokiej pozycji za kierownicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności