Skocz do zawartości
vitoldo

Głośno się toczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przesiadłem  się 2 tygodnie temu z leciwej Astry H do Mokki X 4x4 automat z felgami 18"" i oponami Michelin. Astra miała średnicę felg 15" (stalowe).

Pierwsze wrażenia : WOW, różnica 2 klas. Ale stopniowo zaczynam słyszeć również minusy 🙂 Auto jeździ wg mnie dość głośno po nierównościach. To nie są wg mnie typowe stuki zawieszenia. Zresztą ma przejechane 8800 km więc w zawieszeniu raczej jeszcze nic nie poleciało. To jakby nadmierne odgłosy toczenia się opon. Np. po ulicy z kostki brukowej Astra przelatuje z cichym mruczeniem a Mokka z warkotem. Na dużych garbach Astra przelatuje a cichym "mlask" a Mokka z głośniejszym "łup".

Byłem wcześniej przekonany, że w nowoczesnym aucie z dużymi kołami będę miał mniejszą świadomość jazdy po nierównościach niż w starym wysłużonym. A jest dokładnie odwrotnie.

Czy taka jest uroda Mokki X ?  Opony wyglądają normalnie tzn. w ich wyglądzie nic nie uzasadnia tak sporego hałasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, vitoldo napisał:

Witam

Przesiadłem  się 2 tygodnie temu z leciwej Astry H do Mokki X 4x4 automat z felgami 18"" i oponami Michelin. Astra miała średnicę felg 15" (stalowe).

Pierwsze wrażenia : WOW, różnica 2 klas. Ale stopniowo zaczynam słyszeć również minusy 🙂 Auto jeździ wg mnie dość głośno po nierównościach. To nie są wg mnie typowe stuki zawieszenia. Zresztą ma przejechane 8800 km więc w zawieszeniu raczej jeszcze nic nie poleciało. To jakby nadmierne odgłosy toczenia się opon. Np. po ulicy z kostki brukowej Astra przelatuje z cichym mruczeniem a Mokka z warkotem. Na dużych garbach Astra przelatuje a cichym "mlask" a Mokka z głośniejszym "łup".

Byłem wcześniej przekonany, że w nowoczesnym aucie z dużymi kołami będę miał mniejszą świadomość jazdy po nierównościach niż w starym wysłużonym. A jest dokładnie odwrotnie.

Czy taka jest uroda Mokki X ?  Opony wyglądają normalnie tzn. w ich wyglądzie nic nie uzasadnia tak sporego hałasu.

 

Miałem podobne odczucia po przesiadce z Astry J. Trochę w zmniejszeniu tych odgłosów z zawieszenia pomogło obniżenie ciśnienia w kołach. Mam teraz 2,,3. No i już do tego przywykłem, ciesząc się z komfortu wysokiej pozycji za kierownicą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, ja również po przesiadce z Astry J :) Ale szukając zalet niskiego profilu, zdecydowanie lepsze prowadzenie w zakrętach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli moje wrażenia nie są niczym niezwykłym. Szkoda 😉

Bo gdyby do niewątpliwych zalet Mokki wymienionych przez Was dodać cichsze toczenie się, to auto byloby prawie idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.