Skocz do zawartości

"Coś" brzęczy w tylnej częsci przy klapie


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.07.2019 o 12:07, vitoldo napisał:

/.../ kiedy podłożyłem między ramkę a karoserię przyciętą na cały wymiar piankę o gr. 3-4 mm, pomogło definitywnie.

Co za dziadostwo taka ramka. 🙄 /.../Dopiero ten kawał pianki załatwił sprawę.

Dokładnie temat przy wymianie zamka przerobiłem tak samo :) Wyczaiłem, że lubi też lekko barabanić na wybojach dekiel wnęki z prawej strony bagażnika :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo 2 gumowe odbojniki w klapie wkręciłem o 2 obroty. Wg mnie klapa lepiej siadła i się wyciszyła.

Wcześniej gdy postukałem dłonią w klapę od zewnątrz w pobliżu jej lewej i prawej krawędzi na wysokości środka tylnej szyby, to lekko "podzwaniała". Gdy wkręciłem te odbojniki - przestała. Eksperyment powtarzałem 2 razy i za każdym razem efekt był ten sam,

2019-08-22  Po 2 kolejnych miesiącach mogę tylko potwierdzić - klapa nie hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...
W dniu 12.07.2019 o 08:32, miszkoo napisał:

@vitoldo a zrobisz doby uczynek i pstrykniesz fotkę klapy od wewnątrz po zdjęciu plastikowej osłony? chcę zobaczyć jak poprowadzili kabelki do klamki i oświetlenia tablicy.

U mnie przy lampkach tablicy są bardzo krótkie przewody i żeby wyjąc żarówkę, muszę pomagać sobie cienkimi szczypcami bo nie można odsunąć/wyciągnąć oprawki dalej na zewnątrz...   

Siema. Faktycznie specjaliści z OPLA zamocowali wiązki tak krótko, że jedna z obudów żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej wychodzi w miarę lekko ale i tak przewód jest idiotycznie krótki i nie ma miejsca na złapanie palcami wtyczki, którą dodatkowo należy obrócić, żeby wyszła żarówka. Drugi (nie pamiętam po której stronie) jest tak krótki, że ciężko jest nawet wydostać "klosz" lampki nie wspominając o wykręceniu żarówki (zaznaczę, że konstrukcja klosza  żarówki wymusza demontaż od lewej strony poprzez przesunięcie całości w prawo i opuszczenie klosza na dół - gdzie pojawia się problem długości przewodu właśnie uniemożliwiający opuszczenie w dół). Jednak ja demontowałem listwę, w której zmontowane są lampki podświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej i zauważyłem ,że wiązka jednej z lampek zahaczona - podtrzymywana jest o rodzaj uchwytu, z którego można - należy zdjąć wiązkę, co pozwoli na wydłużenie przewodu (oczywiście trzeba o tym wcześniej wiedzieć bo przez szczelinę w otworze tego nie zobaczymy nawet świecąc do środka latarką). Nadmieniam, że 6 śrubek i 4 kołki z PCV, na których trzyma się listwa siedzą bardzo stabilnie i nie ma możliwości, żeby one brzęczały. Stukać może ramka tablicy rejestracyjnej. Jestem w trakcie przywracania obrazu z kamerki cofania i niezwłocznie umieszczę foto wnętrza ze szczegółami. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.07.2019 o 17:41, vitoldo napisał:

Sprawdziłem ramkę, podłożyłem elastyczne podkładki gdzie się dało.

Brzęczy nadal ale zlokalizowałem w przybliżeniu źródło. Po wewnętrznej stronie klapy bagażnika jest ta duża plastikowa osłona. prawie na całej powierzchni. W środkowej górnej cześci przy wycieraczce ma ona wybrzuszenie. Kiedy tam popukam palcem to rezonuje tak samo jak w czasie jazdy.

Nie wiem jak się demontuje ten plastik i oczywiście nie próbuję bo pewnie bym urwał zaczepy. Może jest gdzieś filmik ?

kołki na których zamontowana jest "wyściółka PCV" są bardzo wytrzymałe, żaden z nich się nie urwał - temperatura demontowania około 15 stopni. Dwa wręcz wyskoczyły z uchwytów obudowy, jeden został w karoserii. Najlepiej mieć jakieś sprytne łyżki z PCV którymi sięgniemy w szczelinie i bezpiecznie podważymy w miejscu połączenia i nie porysujemy lakieru. Ja zacząłem od jednego dolnego narożnika klapy wciskając mocno palce pod spód przez co po odkształceniu się osłony powstała szpara i poprzez szarpnięcie puscił pierwszy "kołek". Jednak w trakcie połapałem się, że lepiej byłoby zdemontować wnękę na dłoń w miejscu zamykania klapy, i przez powstały otwór zluzować kołek do którego mamy wtedy dostęp. W trakcie "wyrywania" reszty kołków sprawdza się również szarpanie (oczywiście z umiarem) na boki demontowanym elementem tak, aby ułatwić kołkom mocującym "wychaczenie" z otworów karoserii. Foto wewnętrznej strony "wyściółki" znajduje się w temacie awarii kamery cofania. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.