Fuzzbomb Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Witam wszystkich serdecznie, W moim Opel Mokka 1.6 85KW benzyna z 2016 zauważyłem, że z przodu, na obu sworzniach wahacza, gumowe osłony są popękane w wielu miejscach. Silentbloki również są popękane, więc czeka mnie wymiana obu wahaczy. Niestety nie wiem, jakim dokładnie momentem dokręcić śrubę mocującą sworzeń (Nr10 i 12) oraz obie śruby mocujące wahacz do silentbloków ( Nr13 ) Czy ktoś wie, jak prawidłowo dokręcić te śruby kluczem dynamometrycznym? Wiem, że najpierw podaje się moment, a potem należy jeszcze dokręcić o określony kąt, ale właśnie tego kąta nie znam. Od strony silentbloków miejsce montażu śrub jest bardzo ograniczone, więc trudno tam manewrować czymkolwiek . Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/6731-mokka-wymiana-wahacza-z-przodu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzbomb Opublikowano 1 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada Zrobione. U mnie ( Mokka 1,6 z 2016 ) wyglada to tak: Śruba na sworzniu : 1. Dokręcić momentem 42Nm 2. Odkręcić o 120 stopni 3. Dokręcić momentem 35Nm 4. Dokręcić o 30-45 stopni. Włożyć pozostałe śruby i dokręciłem w miarę lekko. Podnieść wahacz ( podnośnikiem na sworzniu ) do odpowiedniej wysokości by tuleje na silent blokach były dokręcone były one w neutralnej pozycji - w takiej w jakiej auto będzie stało portem na kołach. Tylna śruba wahacza: 1. Dokręcić momentem 80Nm 2. Dokręcić o 60-75 stopni. Przednia śruba wahacza: 1. Dokręcić momentem 115Nm 2. Odkręcić o 720 stopni 3. Dokręcić momentem 80Nm 4. Dokręcić o 90-105 stopni. Największe problemy mialem ze sworzniem w zwrotnicy. Wszystko zlane odrdzewiaczem i mimo trwało to po 30 minut na stronę. Mialem widełki. Problem jest tez dojście kluczem dynamo . Nasadki na dynamometryczny przekładałem jak klucz przecisnąłem miedzy wahacz a ramę. Używam kluczy dynamometrycznych Proxxon i ledwo co udawało mi się obracać o jeden klik . Klucze mają 45 zębów co odpowiada 8 stopniom . Białym markerem oznaczałem sobie dokładnie stopnie obrotu . Kropka na kołnierzu śruby by nie zakrył jej klucz i druga kropka na ramie w miejscu odpowiedniego kąta. Dokręcałem w miale równomiernie do momentu kiedy obie kropki się pokryły . Robiłem w garażu na kobyłce . Nie łatwo, ale dało się . Używałem oryginalnych śrub bo tylko wtedy podane wartości momentów i kątów mają sens. Dokręcanie kątowe ma na celu rozciągniecie sruby do pożądanej wartości. Dokręceni ich na pałę to była by loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/6731-mokka-wymiana-wahacza-z-przodu/#findComment-27249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.