Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Umieszczam fotorelację z demontażu reduktora LPG.

 

Potrzebne narzędzia/wyposażenie:

- kanał lub najazd

- klucze nasadowe: 10, 13, 14

- szczypce do rozpinania zacisków na wężach -ja walczyłem używając tzw. "morsów" i przez to najwięcej czasu straciłem bo jest tam cholernie mało miejsca

- szczypce do zaciskania gumowych węży (jeżeli nie chcemy spuszczać płynu z układu chłodzenia)

 

Oczywiście producent nie mógł było zamontować parownika "po ludzku gdzieś pod maską" lepiej umieścić go nad belką przy przekładni kierowniczej z dojściem od spodu samochodu -niech się ludziska gimnastykują podczas np. wymiany filtra fazy ciekłej.

Bez kanału/najazdu w ogóle nie podchodźcie do tej czynności -szkoda Waszych nerwów.

 

NA SAMYM POCZĄTKU ZAKRĘCAMY ZAWÓR ZASILANIA INSTALACJI W BUTLI GAZU.

 

Następnie nurkujemy pod samochód i rozpoczynamy właściwy demontaż.

 

Demontujemy plastikowe kołki mocujące aluminiową osłonę reduktora (łącznie są 4 kołki mocujące osłonę).

01.jpg.38986d2c0983719e72d1a17266c4a436.jpg 02.jpg.34e3bdfb6f37fdff5640acdac0654548.jpg 03.jpg.d5a98227cbc2f47f99f4ba0838222330.jpg

 

Następnie wyjmujemy osłonę przez przełożenie jej w kierunku przodu auta.

05.jpg.4ec0121c64a88c68c3375a0d9f3b6ba0.jpg

 

W moim przypadku kolejnym krokiem był demontaż osłony aluminiowej NAD tłumikiem (6 nakrętek na klucz 10) i jej wyjęcie spowodowało dużo lepsze dojście do reduktora LPG od tylnej części auta.

5a.thumb.jpg.1c6d0f5823c09705750a753ccdb3d912.jpg

 

Następnie rozpinamy węże znajdujące się w reduktorze od tylnej strony auta czyli wąż fazy lotnej i jakieś cieniutki wężyk, który jest obok.

10.jpg.a18e0613df12ababe0465d7616a4eb54.jpg  10a.jpg.43c7395efb45453c8e6d14619e2787ad.jpg

 

Kolejny krok to odpięcie zasilania elektrozaworu i odkręcenie śruby mocującej zasilanie reduktora gazem.
Uwaga!
Podczas odkręcania zasilania gazem zacznie wylatywać gaz! Chwilę to trwa, aż opróżni się przewód.

06.jpg.57cc0efb767073230127f40bcde13ff1.jpg 08.jpg.d3523f9b5b2aa6962b7517e85d9acd43.jpg

 

Przed przystąpieniem do demontażu węży doprowadzającego i odprowadzającego płyn chłodzący mamy 2 opcje:

1- ściskamy obydwa węże przy pomocy ścisków (np. mały klucz francuski lub dedykowane do tego celu zaciski)

2- spuszczamy cały płyn z układu
Odpinamy obydwa węże od układu chłodzenia.

12.jpg.f71dcbb1f00c0c94b495da9136592acd.jpg

 

Kolejny krok to odkręcenie nakrętek mocujących podstawę parownika do belki:

odkręcamy 2 nakrętki od przodu auta, a śruby wyjmujemy z wnętrza belki (mają blaszki -uchwyty)

13b.jpg.fd167eb617e6e3023480bb26c05f6715.jpg

 

odkręcamy 2 nakrętki od tyłu auta -tu śrub NIE wyjmujemy -są na "zatrzasku" zamocowane w belce

13a.jpg.abb200d32268b0adfea88a73dcb70f1d.jpg

 

Kolejny krok to uniesienie podstawy z reduktorem i odkręcenie 3 nakrętek mocujących reduktor do podstawy (klucz 10) i tu dzięki zdemontowaniu górnej osłony nad tłumikiem mamy piękne dojście od tyłu auta -spokojnie można operować obydwoma rękoma przy reduktorze.

Po odkręceniu podstawy wysuwamy ją do tyłu auta nad tłumik -jeżeli chcemy to bez problemu da się ją wyjąć -wystarczy chwila "łamigłówki" i elegancko da się wyjąć.

 

Pozostaje jeszcze odpiąć cienki wężyk znajdujący się pionowo od góry reduktora w połowie pomiędzy elektrozaworem a wylotem fazy lotnej.

14.jpg.a3274b3120e67760038937792aec56ea.jpg

 

Teraz już można bez problemu wyjąć reduktor -bardzo łatwo wychodzi w kierunku tyłu auta.

 

14a.jpg.1f49ccdc721a41596277191a612b3d3e.jpg

 

W tym miejscu znajdują się szpilki które mocują króćce wodne -aby zdemontować króćce należy wykręcić szpilki używając klucza typu imbus -chyba rozmiar 1,5 

15.jpg.732a8445914a5cf98d50a22b5a72f98e.jpg

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/1137-demonta%C5%BC-reduktora-parownika-lpg/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności