Skocz do zawartości

Wymiana oleju w silniku 1.7 ( A17DTS )


marcel_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawię wersje bez korzystania z kanału czy specjalistycznego podnośnika, można to zrobić w własnym zakresie w garażu lub na podwórku.

Poziom: łatwy

Czas: bez pośpiechu około 1 godziny

 

Niezbędne materiały i narzędzia:

- 4-5 litrów oleju w zależności od silnika

- filtr paliwa ( wkład filtra )

- nasadka 32 mm, przedłużka, grzechotka

- klucz torx T45

IMG-0186.jpg

 

Do wymiany oleju przystępujemy po krótkiej trasie aby olej był rozgrzany.

Ustawiamy pojazd na stabilnym podłożu, dla ułatwienia wejścia pod auto podnosimy lewa stronę ( można prawą).

Ze względów bezpieczeństwa podpieramy pojazd.

Przystępujemy do wykręcenia pokrywy filtra oleju, jest to troszkę utrudnione bo znajduje się w trudno dostępnym miejscu.

Potrzebna będzie nasadka 32 mm, krótka przedłużka i grzechotka.

IMG-0194.jpg

 

Po wykręceniu trzeba troszkę pomanewrować aby wyciągnąć pokrywę filtra z wkładem pomiędzy przewodami paliwowymi.

Po wyciągnięciu wygląda to tak:

IMG-0193.jpgshare picture

 

Nie marnujemy czasu bo olej stygnie, odkręcamy także korek wlewu oleju ( szybciej olej spłynie) następnie wsuwamy się pod auto

i kluczem torx 45  odkręcamy o pół obrotu korek spustowy w misce olejowej, następnie podstawiamy naczynie na stary olej

i ostrożnie wykręcamy palcami korek aż olej poleci do pojemnika. ( uwaga na gorący olej, można się oparzyć)

IMG-0191.jpg

 

Teraz gdy olej sobie swobodnie ścieka opuszczamy pojazd do normalnej pozycji aby jak najwięcej przepracowanego oleju wyciekło.

Olej sobie ścieka, a my mamy czas na resztę czynności.

- wymieniamy wkład filtra na nowy + 3 oringi ( w zestawie jest ich 5, filtr ma zastosowanie także w innych silnikach)

IMG-0217.jpg

 

- wymieniamy uszczelkę w korku spustowym ( koszt 1 zł )

IMG-0192.jpg

 

Jak przepracowany olej ściekł, podnosimy auto, wyciągamy naczynie z olejem, wkręcamy korek spustowy.

Zakręcamy pokrywę filtra z nowym wkładem i przystępujemy do nalewania nowego oleju.

Według instrukcji do silnika A17DTS wlewa się 4,85 - 4,95 L

IMG-0196.jpg

 

Po nalaniu 4,8 litra zakręcamy korek wlewu, sprawdzamy pod autem czy nie ma jakiś niespodzianek, opuszczamy auto ,

chowamy sprzęt i uruchamiamy na kilka minut pojazd.

Pozostało nam jeszcze wyzerowanie informacji o oleju, wchodzimy w ustawienia, menu i kasujemy SET/CLR.

Po ponownym uruchomieniu silnika pojawi się komunikat:

IMG-0213.jpg

 

Po krótkiej trasie, unieruchomieniu silnika, po 10-15 minutach jak olej ścieknie do miski kontrolujemy ilość oleju i w razie konieczności dolewamy.

 

Na koniec jak co roku przepracowanym olejem konserwuje moją imitacje studni.

2m5c5fk.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności