Skocz do zawartości

Silnik 1.4 Turbo a 1.4 EcoFlex - jaka różnica?


Gość mar_ko

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma takiej opcji :) Po pierwsze znam gościa od 12 lat, robił mi różne samochody od clio 1.2 po audi s8.

 

Po drugie nie było błędu poziomu paliwa tylko cisnienia, i to sprawdzałem sam :) Kalibracje instalacji gazowej też robie sam więc zle ustawienie przez instalatora odpada.

 

A po trzecie nie zapłaciłem za to dodatkowo nawet grosza :) 

 

Zdjecie robilem na szybko bez sprawdzania co jest co, przyjrzę sie dokładniej w wolnej chwili i ocykam zdjecia silnika z kazdej strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Pawka Mokka X 1.4

Witam, jestem tutaj nowym członkiem ale mam zamiar kupić Mokkę 1.4T 120 KM i dowiedziałem się w salonie, że można zamontować do niej lpg ale znajomy mechanik powiedział, że z tym to może być średnio tzn., że nie można (ponoć gniazda zaworów i głowica muszą być wzmacniane  - a nie są). Tak sobie oglądałem i faktycznie są tylko 140 Konne z lpg. A jak to wygląda realnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mechanik ma stare info tak z 2013 roku chyba bo na początku faktycznie mokka miała 2 rodzaje silników z utwardzonymi i nie gniazdami zaworów, obecnie tylko dają z utwardzonymi. Nie jestem na 100 % pewnien ale tej 1,4t 120 km to to samo co 1,4t 140 tylko soft silnika inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawka Mokka X 1.4

Rozmawiałem przed chwilką z salonem OPLA i powiedziano mi, że "utwardzone" są tylko silniki z fabrycznie montowaną instalacją lpg. Inne bez lpg są bez "utwardzenia". Czy to prawda nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam się tego info od naszego guru :

"

A14NET/B14NET

Rozkoduj opcje RPO/POC. Jest tam zawarta informacja, jaką głowicę posiada Twój silnik. Występowały z początku produkcji 2 typy głowic: z utwardzonymi gniazdami zaworów i bez. Oprócz gniazd zaworowych same zawory były inne - te do LPG miały wypełnienie sodem w celu ich lepszego chłodzenia i występowały w głowicach z utwardzonymi gniazdami. Od pewnego czasu z tego co wiem występują tylko te lepsze głowice. Dla pewności zdekoduj VIN i zajrzyj do RPO/POC.

Silnik A14NET oferowany z fabrycznym LPG ma oznaczenie kodowe LUJ-KL7. Już wyjaśniam pomimo istnienia odrębnego tematu o silnikach...

LUJ - oznaczenie silnika A14NET czyli 1.4Turbo. 

W Astrze również te silniki oferują, w Zafirze, Merivie... Są też silniki 1.4T o mocy 120kM i one mają kod LUV.

Człon po myślniku: KL7

To jest to, co musimy zobaczyć, żebyśmy spokojnie i bez jakichkolwiek obaw mogli zagazować Mokkę. To jest właśnie oznaczenie wzmocnionej głowicy (utwardzone gniazda i zawory). Silniki nie przewidziane do pracy z LPG nie mają tego członu po myślniku. Tak jak wspomniałem, najprawdopodobniej dotyczy to wcześniejszych produkcji (do 2013 roku).

Jeśli więc po zdekodowaniu VIN zobaczysz w opcjach RPO/POC zapis LUJ-KL7 - gazuj śmiało!"

 

Jeździ się fajnie, nie ma co narzekać. Wiadomo to nie jakiś merc klasy g z silnikiem V8 ale do normalnego poruszania się po mieście a i nawet na dłuższe wypady jest spoko. Niektórzy piszą że jest mały ale sory mam 192 cm i mam sporo miejsca nad głową a i za kierownica nie narzekam. :) 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawka Mokka X 1.4

No właśnie serwisant mi powiedział, że nie ma tego drugiego członu :-(. Więc rozumiem, że nie jest wskazane?

A jak zamontuje z dotryskiem paliwa to coś pomoże?

Kurcze sam nie wiem. Auto mi się podoba ale z powodu dużej ilości kilometrów robionych przeze mnie muszę mieć gaz. Obecnie ma Vectrę 1,8 i jestem bardzo zadowolony z lpg więc stąd uparłem się na ten gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pawka Mokka X 1.4 napisał:

Witam, jestem tutaj nowym członkiem ale mam zamiar kupić Mokkę 1.4T 120 KM i dowiedziałem się w salonie, że można zamontować do niej lpg ale znajomy mechanik powiedział, że z tym to może być średnio tzn., że nie można (ponoć gniazda zaworów i głowica muszą być wzmacniane  - a nie są). Tak sobie oglądałem i faktycznie są tylko 140 Konne z lpg. A jak to wygląda realnie?

Nie ma co kombinować. Kupiłem Mokkę z fabryczną instalacją lpg i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności