Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Ostatni tydzień
-
Dołączył do społeczności: Spades
-
Dołączył do społeczności: Anna
- Wcześniejsza
-
Obniż temperaturę pracy silnika (płynu chlodniczego). Poszukaj, w Internecie dużo jest o tym. Jak obniżysz, wymień zbiorniczek na nowy (bo ten pewnie popuszcza od przegrzania) i będzie git. Pozdrawiam
-
Dołączył do społeczności: Jtd
-
Pomoc po kolizji lub wypadku - co zrobić po zdarzeniu drogowym
visera opublikował(a) temat w Artykuł sponsorowany
Kolizje i wypadki drogowe są niestety nieodłączną częścią codziennego życia kierowców. Wzrost liczby pojazdów na drogach oraz coraz bardziej złożona infrastruktura komunikacyjna powodują, że każdy uczestnik ruchu może zetknąć się z sytuacją nieprzewidzianą. W takich momentach niezmiernie istotne jest posiadanie wiedzy na temat pierwszych kroków, które powinno się podjąć w obliczu zagrożenia. Zarówno kolizja, jak i poważniejszy wypadek mogą wiązać się z potrzebą szybkiego i efektywnego działania, nie tylko w kontekście bezpieczeństwa własnego, ale także innych uczestników ruchu. Niniejszy artykuł stanowi kompleksowy przewodnik ukierunkowany na praktyczne aspekty postępowania po zdarzeniach drogowych. Kolizje i wypadki drogowe są niestety nieodłączną częścią codziennego życia kierowców. Wzrost liczby pojazdów na drogach oraz coraz bardziej złożona infrastruktura komunikacyjna powodują, że każdy uczestnik ruchu może zetknąć się z sytuacją nieprzewidzianą. W takich momentach niezmiernie istotne jest posiadanie wiedzy na temat pierwszych kroków, które powinno się podjąć w obliczu zagrożenia. Zarówno kolizja, jak i poważniejszy wypadek mogą wiązać się z potrzebą szybkiego i efektywnego działania, nie tylko w kontekście bezpieczeństwa własnego, ale także innych uczestników ruchu. Niniejszy artykuł stanowi kompleksowy przewodnik ukierunkowany na praktyczne aspekty postępowania po zdarzeniach drogowych. Co robić, gdy dojdzie do zdarzenia drogowego? Spokój i opanowanie to podstawa W obliczu nagłego i nieprzewidzianego zdarzenia, jakim jest kolizja czy wypadek drogowy, najważniejsze jest, aby nie poddawać się panice. Psychika ludzka poddana silnemu stresowi ma tendencję do reagowania impulsywnie, co może prowadzić do nieprzemyślanych działań. Dlatego tak istotne jest, aby w pierwszej kolejności zachować spokój i opanowanie. Jednym z kluczowych mechanizmów obronnych jest głębokie i regularne oddychanie, które pomaga obniżyć poziom stresu oraz skoncentrować umysł na logicznym myśleniu. Ważne jest, aby każdy kierowca miał świadomość, że większość błędów popełnianych po zdarzeniu drogowym wynika z braku jasności myślenia. Zdobycie kontroli nad emocjami pozwala na skuteczniejsze podejmowanie decyzji, które mogą mieć dalekosiężne konsekwencje zarówno prawne, jak i finansowe. Pierwsze kroki na miejscu zdarzenia: Bezpieczeństwo przede wszystkim! Bezpieczeństwo osób uczestniczących w kolizji lub wypadku jest zawsze priorytetem. Pierwszym krokiem, który powinno się podjąć, jest ocena sytuacji i zabezpieczenie miejsca zdarzenia. Jeżeli pojazd znajduje się na ruchliwej drodze, należy zsunąć się na bok, aby nie blokować ruchu i nie narażać siebie oraz innych na kolejne niebezpieczeństwo. Jeśli jest to niemożliwe, kluczowe jest uruchomienie świateł awaryjnych, a następnie wystawienie trójkątów ostrzegawczych w odpowiedniej odległości od miejsca zdarzenia, zgodnie z przepisami. Zaleca się unikanie przebywania w pojazdach, jeśli znajdują się one w niebezpiecznej pozycji. W sytuacjach, gdy osoby potrzebują pomocy medycznej, niezwłoczne wezwanie służb ratunkowych przez numer alarmowy 112 jest nie tylko obowiązkiem prawnym, ale i moralnym. Wezwanie autolawety: Kiedy jest niezbędna i jak wybrać dobrą pomoc drogową? W wielu przypadkach, po kolizji lub wypadku, pojazd nie nadaje się do dalszej jazdy. W takim przypadku niezbędne staje się wezwanie autolawety. Wybór odpowiedniej usługi wymaga uwzględnienia kilku czynników. Po pierwsze, ważne jest, aby przed wyjazdem w drogę posiadać zapisany kontakt do sprawdzonej pomocy drogowej, która działa w rejonie, w którym najczęściej się porusza. Warto również upewnić się, czy ubezpieczenie zawiera opcję holowania pojazdu. Podczas wyboru firmy, należy zwrócić uwagę na doświadczenie i renomę danej pomocy drogowej. Rekomendacje, opinie klientów oraz zakres oferowanych usług mogą być kluczowe przy podejmowaniu decyzji. Szybkość reakcji, wyposażenie techniczne oraz profesjonalizm obsługi mają bezpośrednie przełożenie na przebieg całej operacji. Ważne jest również, aby ustalić koszty usługi jeszcze przed jej rozpoczęciem, co pozwoli uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. Wybór warsztatu naprawczego: Jak znaleźć zaufane miejsce? Wybór odpowiedniego warsztatu naprawczego jest niezmiernie istotny, gdy po kolizji lub wypadku przychodzi czas na naprawę pojazdu. Profesjonalizm i rzetelność mechaników mogą znacznie wpłynąć nie tylko na jakość wykonanych prac, ale i na koszt całej operacji. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na rekomendacje znajomych lub rodziny, którzy wcześniej korzystali z usług danego warsztatu, co może być cennym źródłem informacji. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie dostępnych recenzji i opinii w Internecie, które zazwyczaj można znaleźć na forach motoryzacyjnych oraz specjalistycznych portalach. Ważne jest, aby wybrać miejsce z dobrymi recenzjami w zakresie jakości obsługi, terminowości oraz zgodności z wyceną. Standardem powinno być również zapewnienie gwarancji na wykonaną usługę, co świadczy o wiarygodności warsztatu. W okolicach miasta Świdnica w znalezieniu mechanika pomóc może firma: https://odszkodowaniaswidnica.pl/warsztaty-naprawcze/ Nie bez znaczenia jest także kontakt z ubezpieczycielem, który może przedstawić listę rekomendowanych warsztatów, z którymi współpracuje. Takie warsztaty często oferują bezgotówkowe rozliczenie napraw, co może znacząco ułatwić proces likwidacji szkody. W trakcie wyboru warto również zapytać o zakres usług dodatkowych, takich jak samochód zastępczy czy raport z przeprowadzonej naprawy. Wszystkie te elementy pozwalają na dokonanie świadomego wyboru i minimalizację stresu związanego z procesem naprawy pojazdu. Zgłoszenie szkody i odszkodowanie: Jak skutecznie ubiegać się o rekompensatę? Likwidacja szkody to jeden z kluczowych elementów całego procesu radzenia sobie z konsekwencjami kolizji lub wypadku drogowego. Aby skutecznie ubiegać się o stosowne odszkodowanie, konieczne jest przeprowadzenie szeregu czynności z zachowaniem należytej staranności. Warto rozpocząć od jak najszybszego zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela. Często firmy ubezpieczeniowe dają klika dni na zgłoszenie, co powinno być jasno określone w warunkach polisy. Prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego wymaga zebrania wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów, takich jak dane uczestników, opis zdarzenia oraz ewentualne fotografie z miejsca zdarzenia. Należy również zachować kopie wszelkich dokumentów związanych z wypadkiem oraz korespondencję z ubezpieczycielem. Bezcennym może okazać się dokładne przeczytanie warunków polisy, aby być świadomym zakresu ubezpieczenia oraz ewentualnych wyłączeń. Jeżeli pojawiają się problemy lub niejasności podczas procesu likwidacji szkody, warto skonsultować się z rzecznikiem praw ubezpieczonego lub skorzystać z usług doradcy prawnego specjalizującego się w ubezpieczeniach. Ewidentne jest, że każda nieścisłość lub błąd mogą opóźnić lub nawet uniemożliwić wypłatę środków, dlatego profesjonalna pomoc może być kluczowa dla pozytywnego zakończenia sprawy. Wiedza i przygotowanie to podstawa osiągnięcia satysfakcji z uzyskanego odszkodowania. Na rynki istnieją także wyspecjalizowane firmy oferujące kompleksową pomoc w razie kolizji, wypadku, czy awarii na drodze, np. OdszkodowaniaSwidnica.pl Gotowość to klucz – przygotuj się na nieprzewidziane sytuacje na drodze Przygotowanie na nieprzewidziane zdarzenia na drodze jest jednym z najważniejszych aspektów zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Prewencja i świadomość potencjalnych zagrożeń mogą znacznie zminimalizować ryzyko oraz skutki kolizji czy wypadku. Warto regularnie kontrolować stan techniczny pojazdu, co obejmuje nie tylko planowe wizyty w warsztacie, ale także bieżące monitorowanie elementów, takich jak hamulce, oświetlenie czy zawieszenie. Posiadanie zestawu awaryjnego w samochodzie jest kolejnym krokiem, który może zwiększyć gotowość do radzenia sobie w stresowych sytuacjach. Zestaw ten powinien zawierać trójkąt ostrzegawczy, kamizelkę odblaskową, apteczkę, latarkę z zapasowymi bateriami, a także podstawowe narzędzia, które mogą być pomocne w nieskomplikowanych naprawach. Warto również regularnie aktualizować swoją wiedzę w zakresie pierwszej pomocy oraz rozważyć udział w kursach, które pozwalają na odświeżenie umiejętności. Biegłość w udzielaniu pierwszej pomocy nie tylko zwiększa poczucie bezpieczeństwa własnego, ale także czyni z kierowcy osobę świadomą i gotową do pomocy innym w nagłych przypadkach. Prewencyjne podejście do nieprzewidzianych sytuacji drogowych stanowi fundament odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Materiał Partnera, Artykuł Sponsorowany -
ArKos obserwuje zawartość Ubytek czynnika
-
Jako stan normalny przyjmuje się możliwość ubytku do 15% rocznie. Znaczenie ma też jakość czynnika - jak w każdym przypadku jakość to najważniejszy argument. Z tych powiedzmy 600g czynnika ubyło 200 czyli 30%. To już nie jest stanem normalnym i wskazuje, że może gdzieś być niewielka nieszczelność. Patrząc na cenę czynnika opłaca się zrobić gruntowny serwis klimy, czyli odciągnięcie czynnika, test szczelności azotem, usunięcie ewentualnych nieszczelności i nabicie. Przyjrzyj się skraplaczowi, to słaby punkt i w dodatku narażony na uderzenia kamyków podczas jazdy. "Na oko" często da się zauważyć lekko ciemniejsze miejsca o tłustawym charakterze, więc dokładne oględziny już dużo wniosą.
-
Witam. Po 3 latach zrobilem serwis klimatyzacji w tym samym warsztacie co ostatnio i jestem troche zdziwiony, bo okazalo sie, ze ubylo ponad 200gr czynnika. Serwisant twierdzi ze to normalne...ostatnio po pierwszych 3 latach od zakupu ubylo 110gr. Jest to normalny objaw?
-
Sprezyny zawieszenia tył mokka x 1.4 4x4 152 KM
Jarko65 odpowiedział(a) na Jarko65 temat w Zawieszenie
Ja założyłem Monroe, jest ok. Przerabiałem temat jakoś rok temu i reż zauważyłem, KYB ma inaczej zwoje. Ale jak nr OM się zgadza to jest raczej Ok. Podobno jest kilka zamienników i każdy inaczej ma te zwoje. -
Wentylator klimy zdechł czy coś z elektroniką?
vitoldo odpowiedział(a) na vitoldo temat w Klimatyzacja i wentylacja
Dopiero dzisiaj wymieniłem ten rezystor. Od 10.09.2024 aż do dziś jeździłem z nim bo nigdy już mi taki problem z klimą / nawiewem nie wystąpił. Zbliża się urlop więc wymieniłem go ale bez przekonania. Zakupiłem zamiennik Hüco (Hitachi) za złotych 129 zł. Oryginalnie był GM/Bosch. Oczywiście nie nosił żadnych widocznych śladów uszkodzenia. -
vitoldo obserwuje zawartość Sprezyny zawieszenia tył mokka x 1.4 4x4 152 KM
-
Sprezyny zawieszenia tył mokka x 1.4 4x4 152 KM
vitoldo odpowiedział(a) na Jarko65 temat w Zawieszenie
Diagnosta przy przeglądzie trochę dzisiaj podniósł mi ciśnienie bo powiedział, że pierwszy raz widzi takie sprężyny i chyba coś z nimi nie tak🤭. Mam założone KYB właśnie na tył w Mokka X 4x4 152 KM. Szczerze mówiąc nie znam się, wyglądają może dziwnie ale KYB chyba wie co robi. W diagnostyce wyszło oczywiście, że tłumienie itp. jest OK, w jeździe nie czuję różnicy, jedynie wygląd dziwny. -
Z tym to raczej na forum Peugeota bo Opel to tylko z nazwy.
-
Dołączył do społeczności: jarecki1977
-
Po podłączeniu OBD wyskoczył blad P0262. Co jest przyczyną takiego błędu i jak można usunąć usterkę, Opel Mokka 1.2 puretech rok 2021. Defekt może mieć powiązanie z paliwem bo ostatnio tam tankowałem.
-
Dołączył do społeczności: Szymon
-
Mario2063 obserwuje zawartość Przekaźnik wycieraczek
-
Również chętnie się dowiem gdzie jest przekaźnik wycieraczek 2012r
-
Dołączył do społeczności: ivo
-
vitoldo zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Wentylator klimy zdechł czy coś z elektroniką?
-
Safe Box – realna ochrona cennych rzeczy w aucie dostawczym
visera opublikował(a) temat w Artykuł sponsorowany
Każdego dnia tysiące kierowców zostawia swoje samochody dostawcze na moment – podczas rozładunku, szybkiego postoju, wizyty u klienta. Czasem wystarczy chwila nieuwagi, by z wnętrza pojazdu zniknęły dokumenty, terminale płatnicze, gotówka lub firmowy laptop. Choć wiele mówi się o kradzieży całych samochodów, równie powszechnym problemem jest kradzież zawartości pojazdu. Jak się przed tym skutecznie chronić? Rozwiązaniem jest Safe Box – stalowa skrytka do samochodów dostawczych, opracowana przez polską firmę Niedźwiedź-Lock. Zabezpieczenie wnętrza – często pomijany element bezpieczeństwa Kierowcy i właściciele flot często inwestują w alarmy, immobilisery, a nawet blokady skrzyni biegów. To słuszna strategia – ale niepełna. Rzeczy pozostawione wewnątrz auta – nawet przez kilka minut – mogą być łatwym łupem. Złodziej potrzebuje dosłownie sekund, by wybić szybę i wynieść wszystko, co ma wartość. Dla wielu osób to nie tylko strata finansowa. Utrata dokumentów, danych kontrahentów czy specjalistycznych urządzeń może oznaczać również przestój w pracy, problemy w relacjach z klientami czy konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów. Z tego powodu coraz większą popularnością cieszą się wewnętrzne zabezpieczenia mechaniczne, takie jak właśnie Safe Box. Czym jest Safe Box i jak działa? Safe Box to solidna, stalowa skrytka montowana w aucie dostawczym – najczęściej pod siedzeniem pasażera. Jej głównym zadaniem jest zabezpieczenie najcenniejszych przedmiotów przed dostępem osób niepowołanych. Dzięki przemyślanej konstrukcji i wykorzystaniu fabrycznych punktów montażowych, Safe Box pozostaje niewidoczny i trudny do sforsowania. Co ważne, produkt nie wymaga ingerencji w strukturę pojazdu, co jest istotne w przypadku aut leasingowanych lub objętych gwarancją. Dodatkowym atutem jest indywidualny system zamykania, niemożliwy do podrobienia, który gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Safe Box dostępny jest dla najpopularniejszych modeli dostawczych – m.in. Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Renault Master – i systematycznie rozszerza kompatybilność o kolejne pojazdy. Więcej informacji o produkcie i dostępnych modelach znajdziesz tutaj: https://www.niedzwiedz-lock.pl/zabezpieczenie-samochodu/safe-box/ Dla kogo jest to rozwiązanie? Safe Box to produkt zaprojektowany z myślą o użytkownikach, którzy w codziennej pracy przechowują wartościowe rzeczy w kabinie auta. Sprawdzi się m.in. u: kurierów i dostawców, serwisantów i techników mobilnych, ekip montażowych i budowlanych, przedstawicieli handlowych, użytkowników kamperów i aut wyprawowych. Jeśli samochód dostawczy to Twoje biuro, magazyn i środek transportu w jednym – warto zadbać o to, by jego wnętrze było równie dobrze chronione, jak sama karoseria czy silnik. Dlaczego warto? ✅ Rzeczywista ochrona wartościowych przedmiotów. ✅ Dyskretny montaż – bez naruszania konstrukcji auta. ✅ Oparta na stali, trudna do sforsowania konstrukcja. ✅ System zamykania nie do podrobienia. ✅ Polska produkcja i wsparcie techniczne. -
Mario2063 obserwuje zawartość kotles_gce
-
Dołączył do społeczności: Mario2063
-
ArKos obserwuje zawartość Buick encore 1,4 t LPG 4x4 bezwypadkowy
-
CENA bo zaraz wywale. Giełda - oferty kupna, sprzedaży, zamiany ale TYLKO I WYŁĄCZNIE dotyczące Mokki. Wymagane zdjęcia i cena.
-
-
Pawelkr5ly obserwuje zawartość Buick encore 1,4 t LPG 4x4 bezwypadkowy
-
-
Dołączył do społeczności: Pawelkr5ly
-
Dobrze spróbuje tak. Dziekuje za odpowiedz
-
ArKos obserwuje zawartość Xenon nie działa
-
Albo przetwornica albo wiązka w reflektorze. Zamień przetwornice lewa-prawa. Jeśli będzie gasnąć lewy reflektor, to przetwornica. Jeśli na sprawnej będzie gasł prawy, to prawy reflektor do wymiany.
-
Ajo obserwuje zawartość Xenon nie działa
-
Witam, mokka 1,4 turbo 4x4. Prawy reflektor xenon nie działa, wymiana żarnika nic nie daje, po wymontowaniu przetwornicy (tego na dole reflektora) xenon działa jakiś czas, dzien lub dłużej - były dwie próby naprawy, potrafi tez się włączyć po wjechaniu na próg zwalniający. Może ktoś podpowie co może być nie tak.
-
Dołączył do społeczności: Ajo
-
To coś stosuje bardzo wielu producentów. Problem polega na zbyt miękkim wale. Czyli oszczędności. Jeśli znasz budowę i zasadę działania silnika i sprzęgła, to powinieneś wiedzieć, że w chwili wciśnięcia sprzęgła, wysprzęglik pcha docisk naciskający na dwumasę. A dwumasa przykręcona do wału pcha wał. A pchany wał opiera się o panewkę oporową. A panewka oporowa się wyciera (lub zbyt miękki wał). Więc dobrze ujęte: nie wydaje mi się. Gdy ktoś stoi 5 minut na światłach z wciśniętym sprzęgłem, to po kilku latach/dziesiątkach tysięcy kilometrów nic nie ucierpi?
-
1wieczorek obserwuje zawartość Opel Mokka 1.4 turbo, 2016 rok.Problem z walem korbowym.
-
Opel Mokka 1.4 turbo, 2016 rok.Problem z walem korbowym.
1wieczorek odpowiedział(a) na Mario1970 temat w Silnik
Witam. Nie wydaje mi się żeby nieumiejętne poslugiwanie sie sprzęgłem mogło "wytrzeć" wał. Prędzej zużyło by sie szybko sprzęgło. Gdyby było to nieumiejetne obsługiwanie się z nim to forum byłoby "zalane" info o wytartych wałach. Więc myślę, że to coś w konstrukcji nie do końca "służy" tym wałom -
Dołączył do społeczności: elstach
-
Raczej nieumiejętne posługiwanie się pedałem sprzęgła ,a nie wada fabryczna.
-
Opel Mokka 1.4 turbo, 2016 rok.Problem z walem korbowym.
1wieczorek odpowiedział(a) na Mario1970 temat w Silnik
Witam. Ja posiadam chevroleta Trax. Jest to bliźniak mokki. Silnik oplowski 1.4 benzyna 140 koni. Kupuony z salonu w Polsce jak jeszcze byl tu Chevrolet. Przy stanie licznika 107000 zaczęło wyć łozysko ooorowe od sprzęgła. Diagnoza-sprzęgło do wymiany. Po rozebraniu okazało się że wał ma luz ... Remont silnika bo okazało się że panewka ustalająca położenie wału starła sie po boku, równoczesnie robiąc wyżłobienie w ściance bocznej wału. Nowy wał i panewki (oczywiście odrazu nowe kompletne sprzęgło)+ jeszcze jakieś pierdoły. W sumie sporo kasy... Przeszukując neta natrafiłem na podobne problemy z silnikami opla. Coś czuję że to jest wada fabryczna tej konstrukcji - panewka ustalajaca jest z jednego elementu z takim jakby kołnierzem(który właśnie wytarł wał) lub wał jest nieodpowiednio produkowany(za mało twardy)?. Niestety jak to udowodnić. Raczej nierealne żeby sie do takiego partactwa przyznali. -
Do 2018 był Opel ,a póżniej wszystko przejął Peugeot ,a teraz jest Stellantis.Rozkodowanie auta,programowanie,diagnostyka tylko online.Są to usługi płatne-mówimy tylko o usłudze serwisowej oryginalnej.
-
Co masz na myśli, że "online czyli płatne"?
-
To nie są kody Opla. 9-12 to chyba te: 6X1 KOMPONENT PRZÓD LEWY NIEKOMPUTEROWY SEL ZAWIESZENIE 7X1 KOMPONENT PRZÓD PRAWY NIEKOMPUTEROWY SEL ZAWIESZENIE 8X2 KOMPONENT RR LH NIEKOMPUTEROWY SEL SUSP 9X2 KOMPONENT RR RH NIEKOMPUTEROWY SEL SUSP 137-139 VRL VAA/KOMPONENT REL PRZEDNIE ZAWIESZENIE POZIOME VRM VAA/KOMPONENT PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA PIONOWEGO WRN VAA/KOMPONENT REL TYLNE ZAWIESZENIE Auto jest z 2018r i podlega już pod platformę Peugeota i jest online czyli płatne.
-
AdamSP obserwuje zawartość Kupno Mokki
-
Witajcie, Przymierzam się do zakupu Mokki o VIN W0VJD7E82JB588897. Rozkodowanie VINu na carVertical pokazało między innymi: - 9 COMP FRT LH NON-COMP. SEL SUSP - 10 COMP FRT RH NON-COMP. SEL SUSP - 11 COMP RR LH NON-COMP. SEL SUSP - 12 COMP RR RH NON-COMP. SEL SUSP - 30 TRIM CONFIG #73 - 88 COMFORT PACKAGE - 132 ASTERISK (*) MARK - 137 V.A. ASM FRONT HORIZONTAL SUSP - 138 V.A. ASM FRONT VERTICAL SUSPEN - 139 V.A. ASM REAR SUSPENSION - 147 CHASSIS PACKAGE LONG CRADLE Proszę o odpowiedzi na pytania: - Czy występowanie kodów 9-12 i 137-139 oznacza, że moje znalezisko ma jakieś dziwne zawieszenie? - Czy to jest wersja 4x4? - Jaki kod odpowiada za hak holowniczy? - Jak spisuje się automat w tym aucie? - Co w praktyce oznaczają kody 30, 88, 132, 147? Pozdrawiam, Adam.