Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Wczoraj
-
Termostat - Uszczelka nie pasuje mimo poprawnego Numeru !
umbrella opublikował(a) temat w Zrób to sam - poradniki
Mokka 1,6l , benzyna , 2016 . Wczoraj wymieniłem termostat . Cały z obudową . Poszło w miarę szybko i łatwo. Poza jedna rzeczą . Pod termostatem przykręcona jest metalowa rura prowadząca do chłodniczki oleju . Przykręcano tylko 2 śrubami - wiec żaden większy problem. Z metalowego kołnierza rury wydłubałem uszczelkę . Porowata , twarda i zgnieciona. Okazało się niestety że nowa uszczelka , mimo poprawnego numeru części 55556547 jest inna . Średnica wewnętrzna się zgadza ale ma ona wzsokosc tylko 4mm i "znika" w tym metalowym kołnierzu . Orignalna, którą wyjąłem, ma wzsokość 5,2mm ( nowa pewnie ponad 5,5mm ) . Co tu jest nie tak ? W dwóch różnych serwisach Opla potwierdzają mi, że jest tylko jeden rodzaj i to właśnie ten który kupiłem. Co mi z tego jak nie pasuje . Ona jest za płaska i w ogóle nie wstaje z kołnierza . Nie bedzie tez nic uszczelniać przy dokręcaniu . Czy ktoś wie o co tu chodzi ? - Ostatni tydzień
-
Dziękuję tylko czekać na lepszą temperaturę do wiosny a to mają auta z manualną klimą że tego nie można zmienić i tak dobijam klimę to tyle
-
ArKos obserwuje zawartość jazda bez klimy i Klimatyzacja w zimowej porze
-
Czujnik temperatury zewnętrznej. Poniżej bodajże +6*C nie włączy się.
-
Witam z takim problemem czy to jest możliwe aby przy takich spadkach temperatury na zewnątrz klima się nie włączyła.W celu zapewnienia właściwego działania układu należy włączyć na jakiś czas układ chłodzenia.Ale nie działa w niskich temperaturach nawet po wyjeździe z garażu coś nie tak z manualem.Niektórzy piszą o jeździe cały rok a co jest prawdą ja nie wiem tyle że gdzieś wyczytałem o jakimś czujniku który blokuje
-
Nie denerwuję się. Zwracam po prostu nasty raz uwagę, żeby nie używać cytatów gdy się nie potrafi. Nie trzeba zakładać nowego posta, wystarczy po prostu napisać odpowiedź nie stosując żadnego cytatu. Tylko tyle i aż tyle.
-
Ależ się nie denerwuj można się mylić nie chciałem zakładać nowego posta miłego
-
Po raz kolejny powtórzę: Jeśli nie umiesz sobie poradzić z używaniem cytatów, to NIE UŻYWAJ. Robi się syf dzięki takim postom-cytatom z których nic nie wynika.
-
Witam jest teraz taka pora roku coraz chłodniej i klimy nie idzie załączyć ponoć trzyma jakiś czujnik.Klima manualna jak jest ciepło na dworze to nie ma problemu ale zimno kilka stopni to koniec a tyle się mówi żeby od czasu włączyć
-
Gość obserwuje zawartość P0420 Opel Mokka 1.4 turbo
-
Bardzo dziękuję za radę, zasugeruję mechanikowi. Dam znać czy pomogło.
-
ArKos obserwuje zawartość P0420 Opel Mokka 1.4 turbo
-
Pierwszą sondę trzeba wymienić zgodnie z procedurą GM. Odłączyć akumulator na minimum 8h, wymienić pierwszą sondę (tylko nie na jakieś chińskie gówno - najlepiej oryginał), wyzerować wszystkie wyuczone wartości powietrza, dolotu, dawek paliwa i wtedy zobaczyć. Podobny problem występował w Corsach.
-
Dołączył do społeczności: Gość
-
Witam. Błagam pomóżcie, Opel mokka 1.4 turbo z 2019r., po przejechaniu ponad 70000 km. błąd p0171, szarpanie, spadek mocy, czterech mechaników, emulator, wymiany różnych części, czyszczenie... i ta dam wyskoczył błąd p0420. Zabawa od nowa, sprawdzanie wszystkiego po kolei, diagnoza katalizator do wymiany. Wymieniony. Po trzech tygodniach jazdy niespodzianka, wyskoczył ten sam błąd. Więc wymiana sondy. Ręce mi już opadają, kupa kasy a błąd dalej wywala. Nadmienię, że przed wskoczeniem błędu katalizatora, samochód się przymula, ciężej jedzie, ma trochę większe spalanie, gorsze przyspieszenie. Robię przebiegi autostradowe, rzadko jeżdżę po mieście. Co jest nie tak ? Może ktoś miał taki problem? Rada mechaników " jeździć, obserwować". 🥴 Zabawa trwa 2 rok.
-
TomaszDUK zareagował(a) na odpowiedź w temacie: czujnik temperatury wewnętrznej
- Wcześniejsza
-
Dołączył do społeczności: skali
-
JajoBajo obserwuje zawartość Lampa bixenon mokka
-
...odgrzeje kotleta bo mam podobny problem z ringiem i jak pisał kolega wyżej podobno jest to opisane na forum ale za groma nie mogę namierzyć tematu. Podeślijcie koledzy namiar
-
Dołączył do społeczności: JajoBajo
-
Przekładniki Elektryczne - Podstawy, Rodzaje i Zastosowania
visera opublikował(a) temat w Artykuł sponsorowany
Przekładniki elektryczne pełnią niezwykle ważną rolę w elektrotechnice i automatyce przemysłowej. Choć na co dzień są mało widoczne, ich zadaniem jest monitorowanie, ochrona oraz precyzyjne pomiary parametrów elektrycznych, co jest kluczowe dla bezpiecznego działania instalacji energetycznych. W tym artykule omówimy, czym są przekładniki elektryczne, jakie mają rodzaje, zastosowania i jakie kwestie warto uwzględnić przy ich wyborze. 1. Przekładniki elektryczne – co to takiego? Przekładniki elektryczne to urządzenia, które obniżają wartość prądu lub napięcia, pozwalając na bezpieczne i dokładne ich pomiary oraz przetwarzanie. Umożliwiają kontrolę parametrów na wysokim napięciu lub dużym prądzie, jednocześnie dostosowując je do poziomów bezpiecznych dla urządzeń pomiarowych i ochronnych. Dzięki temu stanowią niezastąpiony element systemów monitorowania i automatyki w instalacjach o dużej mocy. 2. Rodzaje przekładników elektrycznych Wyróżniamy dwa główne rodzaje przekładników: prądowe i napięciowe. Przekładniki prądowe (CT - Current Transformers) Przekładniki prądowe umożliwiają pomiar prądu w obwodach o dużej mocy i wysokim napięciu. Działają poprzez zmniejszenie wartości prądu do poziomu, który może być zmierzony przez urządzenia pomiarowe, takie jak amperomierze czy przekaźniki ochronne. Stosuje się je m.in. w: • ochronie sieci energetycznych – monitorują przeciążenia i zwarcia, • systemach pomiarowych, gdzie dostarczają informacji o przepływie prądu, • automatyce przemysłowej, wymagającej ciągłego monitorowania prądu. Przekładniki napięciowe (VT - Voltage Transformers) Przekładniki napięciowe obniżają wysokie napięcie do poziomu bezpiecznego dla urządzeń pomiarowych. Są stosowane głównie w obwodach wysokiego napięcia, gdzie bezpośredni pomiar byłby niebezpieczny. Przekładniki napięciowe znajdują zastosowanie w: • monitorowaniu napięcia w sieciach energetycznych, • zabezpieczeniach sieci i rozdzielnic, • układach pomiarowych i automatyki, które potrzebują zredukowanego napięcia do przetwarzania. 3. Jak działają przekładniki elektryczne? Przekładniki elektryczne działają na zasadzie podobnej do transformatora. Składają się ze strony pierwotnej, przez którą płynie mierzony prąd lub napięcie, oraz strony wtórnej, gdzie wartości te są zredukowane. Przykładowo, przekładnik prądowy o współczynniku przekładni 1000:5 obniża prąd pierwotny o wartości 1000 A do 5 A na stronie wtórnej. 4. Kluczowe parametry przekładników Przy wyborze przekładnika elektrycznego warto zwrócić uwagę na: • Współczynnik przekładni – proporcja między wartościami na stronie pierwotnej a wtórnej, dostosowana do wymagań pomiarowych, • Klasa dokładności – określa precyzję pomiarów, ważna szczególnie w systemach ochronnych, • Moc znamionowa – maksymalna moc, jaką przekładnik może przenieść bez utraty dokładności, • Częstotliwość pracy – standardowo przekładniki działają na częstotliwościach 50 Hz lub 60 Hz; wyższe lub niższe częstotliwości mogą wpływać na dokładność pomiaru. 5. Zastosowania przekładników elektrycznych Przekładniki prądowe i napięciowe są szeroko stosowane w energetyce, przemyśle i automatyce budynkowej. Ich główne zastosowania to: • Monitorowanie parametrów sieci – pomiar napięcia i prądu pozwala na bieżącą ocenę obciążenia i stanu pracy instalacji, • Ochrona przed przeciążeniami i zwarciami – wykrywają i informują o niebezpiecznych wartościach prądu lub napięcia, • Automatyzacja – przesyłają dane o prądzie i napięciu, wspierając automatyczne sterowanie urządzeniami w czasie rzeczywistym. 6. Zalety i wady przekładników elektrycznych Zalety: • Bezpieczeństwo pomiarów – redukcja wartości prądu i napięcia pozwala na bezpieczne monitorowanie, • Dokładność – precyzyjnie dobrane przekładniki umożliwiają wiarygodne pomiary, • Wszechstronność – mogą być stosowane zarówno w energetyce, jak i automatyce przemysłowej. Wady: • Wrażliwość na warunki zewnętrzne – zmiany temperatury mogą wpływać na dokładność, • Ograniczenia mocy – przekroczenie mocy znamionowej może prowadzić do błędów pomiarowych. 7. Wybór odpowiedniego przekładnika Wybór przekładnika elektrycznego zależy od specyficznych wymagań danej aplikacji. Kluczowe czynniki to wartość prądu lub napięcia, klasa dokładności oraz moc znamionowa. Istotne jest również, aby przekładniki spełniały normy bezpieczeństwa obowiązujące w instalacjach wysokiego napięcia. Podsumowanie Przekładniki elektryczne to niezbędne komponenty systemów energetycznych i automatyki. Dzięki nim możliwe jest bezpieczne, dokładne monitorowanie i zarządzanie przepływem energii w instalacjach. Wybór odpowiedniego przekładnika, uwzględniający wymagania danego systemu, jest kluczowy dla zapewnienia niezawodności i bezpieczeństwa całej instalacji. -
Dołączył do społeczności: Koziolekk
-
Dołączył do społeczności: pepoz
-
Odświeżam temat. Mam to samo, żaden błąd się nie wyświetla. Świece żarowe sprawne. Silnik chyba musi dłużej zakręcić przy odpalaniu. Ale odpala normalnie i utrzymuje przez chwilę obroty poniżej 1000obr. by po chwili podnieść je do 1100obr. nawet po rozgrzaniu. Co to może być?
-
Dołączył do społeczności: MOKKAFWS
-
Dołączył do społeczności: kawka _mokka
-
Dołączył do społeczności: rtoip36
-
Nie wiem, czy Siemianowice działają. Może warto zadzwonić, bo jakościowo tam to dobrze wyglądało. Mam przyjaciela prowadzącego swój warsztat, ale trzeba się liczyć z terminami, tydzień-dwa. Ma spore obłożenie bo dobry jest i specjalizuje się w Oplu. https://g.co/kgs/akELrQB
-
Ech, jaka szkoda. A może kogoś polecisz? Nie chcę tu wchodzić w rejestry... hm... brać na litość... :). Ale naprawdę jest mi potrzebna pomoc. Tyle.
-
Jestem już poza motoryzacją, więc w sumie nigdzie.
-
@ArKos A gdzieś Cię znajdę?
-
@ArKos wydaje się, że na Mocce zęby zjadłeś. Ja mam swoją od kilku godzin. Po powrocie do domu okazało się, że coś świszczy pod maską. Wcześniej na przeglądzie wyszło, że kapie płyn chłodzący. Po szybkim przejrzeniu tego forum, wydawało się, że to może być oring, góra pompa. Teraz mam wątpliwości, czy to nie coś poważniejszego. Jestem ze Śląska. Czy w Siemianowicach jesteś w stanie stwierdzić, co to może być?
-
Nie pracuję tam już.
-
@ArKos wydaje się, że na Mocce zęby zjadłeś. Ja mam swoją od kilku godzin. Po powrocie do domu okazało się, że coś świszczy pod maską. Wcześniej na przeglądzie wyszło, że kapie płyn chłodzący. Po szybkim przejrzeniu tego forum, wydawało się, że to może być oring, góra pompa. Teraz mam wątpliwości, czy to nie coś poważniejszego. Jestem ze Śląska. Czy w Siemianowicach jesteś w stanie stwierdzić, co to może być?
-
Aria obserwuje zawartość Wyciek płynu chłodzącego.
-
Raptor zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Światła dzienne postojowe
-
Przyznam że na to bym nie wpadł. Diagnoza trafiona 100%. Problem rozwiązany. Dziękuje.
-
ArKos obserwuje zawartość Światła dzienne postojowe
-
Żarówki popalone w przednich lampach. Są 2-włóknowe.