Skocz do zawartości

LED-y Topią odbłyśnik ?


Gość Jaqob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś zaobserwował może u siebie coś takiego że od LEdow zaczął się topić odbłyśnik wewnątrz reflektorów ? W sumie nie wiem od jak dawna bo nigdy się temu nie przyglądałem dopiero teraz zauważyłem. W sumie to z obu stron jest taka sytuacja tylko nie wiem czy to są w miejscu mijania czy na długich bo odbłyśnik obok jest okey ?

IMG_20200421_181608_1.jpg

IMG_20200421_181543_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, vitoldo napisał:

Na zdjęciu niewiele widać a Ty nie piszesz szczegółowo więc dopytam: masz fabryczne LEDy czy wymieniłeś H7 halogen na LED ?

 

Hej. Dzięki za zainteresowanie tematem.

Generalnie ciężko zdjęcie zrobić bo to wewnątrz klosza jest a do tego dość mały element. Generalnie tylko w jednym miejscu nadtapione mam kawałek plastiku odbłyśnika gdzie u góry jego są zamocowane LEdy. Lampy są Full LED ściągnięte z Mokki X i zamontowane do Mokki X która miała wcześniej halogeny z ledami tylko do jazdy dziennej. Ale są to całe po prostu przemontowane reflektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jasne.

W przypadku żarówek LED (typu Allegro czy Aliexpress) montowanych zamiast halogenów można by się spodziewać takich niespodzianek ale w fabrycznych reflektorach odprowadzanie ciepła z matryc LED raczej jest zaprojektowane właściwie, tzn. z właściwym zapasem.

Żarówki H7 LED mają z reguły własny radiator, a niektóre mają dodatkowy wentylator.Ja nie mam lamp LED więc moje pytanie może wydać się naiwne: czy te fabryczne reflektory LED mają wyprowadzony od tyłu radiator do odprowadzenia ciepła z matryc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, vitoldo napisał:

Aha, jasne.

W przypadku żarówek LED (typu Allegro czy Aliexpress) montowanych zamiast halogenów można by się spodziewać takich niespodzianek ale w fabrycznych reflektorach odprowadzanie ciepła z matryc LED raczej jest zaprojektowane właściwie, tzn. z właściwym zapasem.

Żarówki H7 LED mają z reguły własny radiator, a niektóre mają dodatkowy wentylator.Ja nie mam lamp LED więc moje pytanie może wydać się naiwne: czy te fabryczne reflektory LED mają wyprowadzony od tyłu radiator do odprowadzenia ciepła z matryc?

 

Właśnie to sprawdzałem i otworzyłem klapkę z tyłu tych reflektorów jest tam w środku wiatraczek który działa wygląda jak taki wentylator w komputerach a dodatkowo jest olbrzymi radiator na końcu reflektorów. Wiatraczek działa i chodzi natomiast sprawdziłem ten topiący się plastik jest tylko ze strony świateł długich, nie topi się przy światłach mijania. Być może jest to jakaś fabryczna wada ? Bo z reguły na długich światłach nikt nigdy nie jeździł długo i nie doprowadzą to do ekstremalnych temperatur, aczkolwiek jeżeli samochodem jezdzi kobieta być moze było tak że moja żona włączyła długie i jeździła na nich cały czas i to spowodowało że ten plastik sie zaczal topić. Być może jeszcze mam taką hipotezę że ten wentylator może ma jakieś dwie prędkości do świateł mijania i do długich załącza się jakiś drugi tryb a może u mnie po przekładce ten wentylator nie dostaje informacji że w przypadku długich świateł ma się załączyć w szybszy tryb i stąd zbyt duża tam temperatura, ale to tylko moje domysły ? 🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest więc radiator i wentylator, który działa. Czyli wszystko wygląda jak należy. To są fabryczne lampy, nie żadne "samoróbki". A jednak coś się nadtopiło. Jak dla mnie - zagadka 🤓

Jedynym chyba wyjaśnieniem jest Twoja sugestia, że auto przez dłuższy czas jechało z włączonymi światłami długimi. Może przy projektowaniu lamp nie uwzględniono należycie takiego ekstremalnego wariantu, który faktycznie rzadko ma miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość WiecznySzperacz
W dniu 22.04.2020 o 14:30, Jaqob napisał:

 

Hej. Dzięki za zainteresowanie tematem.

Generalnie ciężko zdjęcie zrobić bo to wewnątrz klosza jest a do tego dość mały element. Generalnie tylko w jednym miejscu nadtapione mam kawałek plastiku odbłyśnika gdzie u góry jego są zamocowane LEdy. Lampy są Full LED ściągnięte z Mokki X i zamontowane do Mokki X która miała wcześniej halogeny z ledami tylko do jazdy dziennej. Ale są to całe po prostu przemontowane reflektory.

 

Spodziewałbym się, że w tym przypadku jeśli nie są odpowiednio zaprogramowane tylko działają mijania i krótkie a nie " inteligentne" LEDy, nie ma dobrego sterowania, może coś jednak nie działa prawidłowo przy takiej przekładce. (ktoś na forum pisał, że montował i działa ale nie ze wszystkimi udogodnieniami) , może problem jest również w sterowaniu prądem, i "wiatraczek" nie włącza się kiedy powinien.  Nie wiem czy nawet z Tobą na ten temat nie rozmawiałem Jaqob. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak możliwe że ze mną 🙂 sprawdzałem to wiatraczek kręci się cały czas, nawet jeszcze chwilę po wyłączeniu samochodu, ale możliwe jest że np. przy włączeniu długich powinien się kręcić z jakąś większą prędkością a tak jak mówisz jest brak tego sterowania i kręci się dalej z taką samą. Aczkolwiek to sterowania wygląda na to jest w reflektorach a nie gdzieś w sterowniku samochodu bo jakby było poza reflektorem to te wiatraczki by się w ogóle nie kręciły bo by było brak sterowania, chyba że kręcą się po prostu pod wpływem napięcia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WiecznySzperacz
27 minut temu, Jaqob napisał:

Tak możliwe że ze mną 🙂 sprawdzałem to wiatraczek kręci się cały czas, nawet jeszcze chwilę po wyłączeniu samochodu, ale możliwe jest że np. przy włączeniu długich powinien się kręcić z jakąś większą prędkością a tak jak mówisz jest brak tego sterowania i kręci się dalej z taką samą. Aczkolwiek to sterowania wygląda na to jest w reflektorach a nie gdzieś w sterowniku samochodu bo jakby było poza reflektorem to te wiatraczki by się w ogóle nie kręciły bo by było brak sterowania, chyba że kręcą się po prostu pod wpływem napięcia i tyle.

 

Jeśli w innych full led tego nie ma to proponowałbym się dowiedzieć jak wygląda kwestia i czy jest możliwość przeprogramowania samochodu na full led. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, tak delikatnie off-topic, przy klasycznych halogenach rzekomo wytwarzających więcej ciepła niż światła, nic się nie topi. A LEDy, reklamowanie jako oświetlenie przyszłości, oszczędne,  przyjazne środowisku itp. cuda jaja, mają radiatory, wentylatory a mimo to topią korpus.

Niepojęte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności