Gość Jaqob Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2020 Witam. Czy ktoś zaobserwował może u siebie coś takiego że od LEdow zaczął się topić odbłyśnik wewnątrz reflektorów ? W sumie nie wiem od jak dawna bo nigdy się temu nie przyglądałem dopiero teraz zauważyłem. W sumie to z obu stron jest taka sytuacja tylko nie wiem czy to są w miejscu mijania czy na długich bo odbłyśnik obok jest okey ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Na zdjęciu niewiele widać a Ty nie piszesz szczegółowo więc dopytam: masz fabryczne LEDy czy wymieniłeś H7 halogen na LED ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaqob Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 20 minut temu, vitoldo napisał: Na zdjęciu niewiele widać a Ty nie piszesz szczegółowo więc dopytam: masz fabryczne LEDy czy wymieniłeś H7 halogen na LED ? Hej. Dzięki za zainteresowanie tematem. Generalnie ciężko zdjęcie zrobić bo to wewnątrz klosza jest a do tego dość mały element. Generalnie tylko w jednym miejscu nadtapione mam kawałek plastiku odbłyśnika gdzie u góry jego są zamocowane LEdy. Lampy są Full LED ściągnięte z Mokki X i zamontowane do Mokki X która miała wcześniej halogeny z ledami tylko do jazdy dziennej. Ale są to całe po prostu przemontowane reflektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Aha, jasne. W przypadku żarówek LED (typu Allegro czy Aliexpress) montowanych zamiast halogenów można by się spodziewać takich niespodzianek ale w fabrycznych reflektorach odprowadzanie ciepła z matryc LED raczej jest zaprojektowane właściwie, tzn. z właściwym zapasem. Żarówki H7 LED mają z reguły własny radiator, a niektóre mają dodatkowy wentylator.Ja nie mam lamp LED więc moje pytanie może wydać się naiwne: czy te fabryczne reflektory LED mają wyprowadzony od tyłu radiator do odprowadzenia ciepła z matryc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaqob Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 34 minuty temu, vitoldo napisał: Aha, jasne. W przypadku żarówek LED (typu Allegro czy Aliexpress) montowanych zamiast halogenów można by się spodziewać takich niespodzianek ale w fabrycznych reflektorach odprowadzanie ciepła z matryc LED raczej jest zaprojektowane właściwie, tzn. z właściwym zapasem. Żarówki H7 LED mają z reguły własny radiator, a niektóre mają dodatkowy wentylator.Ja nie mam lamp LED więc moje pytanie może wydać się naiwne: czy te fabryczne reflektory LED mają wyprowadzony od tyłu radiator do odprowadzenia ciepła z matryc? Właśnie to sprawdzałem i otworzyłem klapkę z tyłu tych reflektorów jest tam w środku wiatraczek który działa wygląda jak taki wentylator w komputerach a dodatkowo jest olbrzymi radiator na końcu reflektorów. Wiatraczek działa i chodzi natomiast sprawdziłem ten topiący się plastik jest tylko ze strony świateł długich, nie topi się przy światłach mijania. Być może jest to jakaś fabryczna wada ? Bo z reguły na długich światłach nikt nigdy nie jeździł długo i nie doprowadzą to do ekstremalnych temperatur, aczkolwiek jeżeli samochodem jezdzi kobieta być moze było tak że moja żona włączyła długie i jeździła na nich cały czas i to spowodowało że ten plastik sie zaczal topić. Być może jeszcze mam taką hipotezę że ten wentylator może ma jakieś dwie prędkości do świateł mijania i do długich załącza się jakiś drugi tryb a może u mnie po przekładce ten wentylator nie dostaje informacji że w przypadku długich świateł ma się załączyć w szybszy tryb i stąd zbyt duża tam temperatura, ale to tylko moje domysły ? 🙄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Jest więc radiator i wentylator, który działa. Czyli wszystko wygląda jak należy. To są fabryczne lampy, nie żadne "samoróbki". A jednak coś się nadtopiło. Jak dla mnie - zagadka 🤓 Jedynym chyba wyjaśnieniem jest Twoja sugestia, że auto przez dłuższy czas jechało z włączonymi światłami długimi. Może przy projektowaniu lamp nie uwzględniono należycie takiego ekstremalnego wariantu, który faktycznie rzadko ma miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WiecznySzperacz Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 W dniu 22.04.2020 o 14:30, Jaqob napisał: Hej. Dzięki za zainteresowanie tematem. Generalnie ciężko zdjęcie zrobić bo to wewnątrz klosza jest a do tego dość mały element. Generalnie tylko w jednym miejscu nadtapione mam kawałek plastiku odbłyśnika gdzie u góry jego są zamocowane LEdy. Lampy są Full LED ściągnięte z Mokki X i zamontowane do Mokki X która miała wcześniej halogeny z ledami tylko do jazdy dziennej. Ale są to całe po prostu przemontowane reflektory. Spodziewałbym się, że w tym przypadku jeśli nie są odpowiednio zaprogramowane tylko działają mijania i krótkie a nie " inteligentne" LEDy, nie ma dobrego sterowania, może coś jednak nie działa prawidłowo przy takiej przekładce. (ktoś na forum pisał, że montował i działa ale nie ze wszystkimi udogodnieniami) , może problem jest również w sterowaniu prądem, i "wiatraczek" nie włącza się kiedy powinien. Nie wiem czy nawet z Tobą na ten temat nie rozmawiałem Jaqob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jaqob Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Tak możliwe że ze mną 🙂 sprawdzałem to wiatraczek kręci się cały czas, nawet jeszcze chwilę po wyłączeniu samochodu, ale możliwe jest że np. przy włączeniu długich powinien się kręcić z jakąś większą prędkością a tak jak mówisz jest brak tego sterowania i kręci się dalej z taką samą. Aczkolwiek to sterowania wygląda na to jest w reflektorach a nie gdzieś w sterowniku samochodu bo jakby było poza reflektorem to te wiatraczki by się w ogóle nie kręciły bo by było brak sterowania, chyba że kręcą się po prostu pod wpływem napięcia i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WiecznySzperacz Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 27 minut temu, Jaqob napisał: Tak możliwe że ze mną 🙂 sprawdzałem to wiatraczek kręci się cały czas, nawet jeszcze chwilę po wyłączeniu samochodu, ale możliwe jest że np. przy włączeniu długich powinien się kręcić z jakąś większą prędkością a tak jak mówisz jest brak tego sterowania i kręci się dalej z taką samą. Aczkolwiek to sterowania wygląda na to jest w reflektorach a nie gdzieś w sterowniku samochodu bo jakby było poza reflektorem to te wiatraczki by się w ogóle nie kręciły bo by było brak sterowania, chyba że kręcą się po prostu pod wpływem napięcia i tyle. Jeśli w innych full led tego nie ma to proponowałbym się dowiedzieć jak wygląda kwestia i czy jest możliwość przeprogramowania samochodu na full led. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitoldo Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 A swoją drogą, tak delikatnie off-topic, przy klasycznych halogenach rzekomo wytwarzających więcej ciepła niż światła, nic się nie topi. A LEDy, reklamowanie jako oświetlenie przyszłości, oszczędne, przyjazne środowisku itp. cuda jaja, mają radiatory, wentylatory a mimo to topią korpus. Niepojęte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.