Radzium Opublikowano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2022 Witam, zaznaczam od razu, że wiem że prawdopodobnie nie macie szklanej kuli ale ciekawią mnie wasze doświadczenia z zawieszeniem plus kilka faktów, które chce przedstawić. Niedawno borykam się ze sporadycznym stukaniem z przodu auta, raczej prawa strona. Na stacji diag. Nie stwierdzono większych uchybień niby wszystko w miarę, gumy już trochę sparciale na wahaczach plus możliwy luz na łączniku. (Może to to?) Na prostej drodze i dziurach nic nie stuka może jest tylko takie głuche walenie bardziej. Stuki pojawia się często jak np skręcam w lewo, (rzadziej w prawo) na dziurach w momecie jak kola są np lekko skręcone i zjeżdżam z drogi asfaltowej i wjeżdżam na jakieś nierówności. Jest głuchy stuk lub stuki jakby jakieś spore luzy były. Dziwne że głównie to najbardziej się uwidacznia w czasie jazdy i skrętu, ale może wtedy są jakieś większe naprężenia bo koło się inaczej ustawia. Na postoju jak kręcę kierownica nic nie słychać nic nie stuka, nie trzeszczy. Jak jadę i skręcam na równej drodze również nic. Amorki na stacji diagnostycznej mówi że ok. Na moje oko stawianym na wymianę wahaczy plus łącznik stabilizatora. Czy ktoś miał coś podobnego!? Co najwcześniej pada w tych zawieszeniach? Mokka 1.4t, 2015 r., Auto z Włoch, jeżdżę ponad rok nim dopiero, podejrzewam że części oryginalne dalej tam są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOKKER Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Radzium, sam już odpowiedziałeś sobie na to pytanie. Należy zacząć od wykonania podstawowych czynności serwisowych zawieszenia począwszy od wymiany zużytych łączników stabilizatora, elementów gumowych, etc. Powodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzium Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2022 A macie też tak że z lewej strony przód jest trochę niżej 0,5 do 1 cm w stosunku do prawej jak mierzyć od nadkola do opony/felgi. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOKKER Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Do felgi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesław Opublikowano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2022 To może końcówka sprężyny pękła , łożysko na macphersonie do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2022 Witam,miałem podobny przypadek z autem na gwarancji coś tarło lub bardziej zgrzytało przy skrętach w lewo wymienili łożyska amorów nic, przekładnię też nic dopiero zwrotnicę kolumny kierownicy i ustało zgrzyty te były przy bardzo małej prędkości i skręcie w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzium Opublikowano 14 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2022 Dzięki za odpowiedzi, Przy manewrach parkingowych cisza więc narazie łożysko i sprężyny bym wykluczył, choć pewności 100% nigdy nie ma, narazie kupiłem wahacze i drążki stabilizatora, bo i tak są już wyeksploatowane to napiszę czy pomogło, jak nie to trzeba szukać wyżej, poduszka, łożysko.. , coś z kolumna kier. to wolałbym żeby nie. pozdro. Problem rozwiązany, prawy sworzeń wahacza nie istniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 2 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2022 W dniu 14.08.2022 o 21:33, Radzium napisał: Problem rozwiązany, prawy sworzeń wahacza nie istniał. Witam, mam dokładnie te same objawy i diagnoza lewy sworzeń wahacza także wszystko się zgadza a ciekawe bo na badaniach nic nie znaleźli. Przy okazji mam pytanko czy ktoś się orientuje gdzie i za ile można zakupić taki sworzeń oryginał GM? Znacie oryginalne numery do mokki 1.4T 140KM 4x4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOKKER Opublikowano 2 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2022 50 minut temu, Adamo napisał: Witam, mam dokładnie te same objawy i diagnoza lewy sworzeń wahacza także wszystko się zgadza a ciekawe bo na badaniach nic nie znaleźli. Przy okazji mam pytanko czy ktoś się orientuje gdzie i za ile można zakupić taki sworzeń oryginał GM? Znacie oryginalne numery do mokki 1.4T 140KM 4x4? Numery części GM: GENERAL MOTORS 94540668, GENERAL MOTORS 94540669, GENERAL MOTORS 94540670, GENERAL MOTORS 95017034, GENERAL MOTORS 95025704, GENERAL MOTORS 95025705, GENERAL MOTORS 95025706, GENERAL MOTORS 95328050, GENERAL MOTORS 95328051, GENERAL MOTORS 95907943, GENERAL MOTORS 95916024, GENERAL MOTORS 95919017, GENERAL MOTORS 95919018, OPEL 0352522, OPEL 0352523, OPEL 0352524, OPEL 0352532 Dostaniesz bez problemu w ASO, znanych sklepach motoryzacyjnych internetowych i stacjonarnych oraz popularnych serwisach aukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamo Opublikowano 2 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2022 W dniu 14.08.2022 o 21:33, Radzium napisał: Problem rozwiązany, prawy sworzeń wahacza nie istniał. Można by jeszcze wiedzieć ile kosztowała wymiana? Pytam bo podobno trzeba demontować wahacz ale nie znam się. Przy okazji wymieniać tuleje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.