Skocz do zawartości

Dziwny dzwiek...


buzok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. 

Mam dziwna niepowtarzajaca sie przypadlosc tzn. kiedy cofam  i nacisne hamulec dobiegaja odglosy nito tarcia(blacha o blache) nito pisku(kola skrecone lub wyprostowane). Po takiej sytuacji podjezdzaam do przodu i chce znow wywolac ta sytuacje i juz nie ma dzwiekow. Podczas jazdy do przodu zadnych dzwiekow, kola sie nie nagrzewaja. Podnoszone auto na lewarku i kreca sie swobodnie. Auto od nowosci przejechane 24900 km rocznik 2015. Jakies macie sugestie? Rozumie ze do sprawdzenia uklad hamulcowy... 

Pozdrawiam z Wroclawia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

To normalne w tym modelu też tak miałem i kilka razy serwis czyscił hamulce , po czym pomagało na kilka miesiecy. Układ hamulcowy elementy klocki jak i tarcze niskiej jakści pomaga tylko wymiana na inne nie orginalne. Ja mam teraz 77tys i tarcze i klocki sie kończą i mam juz komplecik do wymiany na nowe. Polecam nie stresować sie tym gdyz jazda do serwisu to tylko strata czasu, poza tym po kilku takich akcjach serwis doliczał sobie koszt czyszczenia do faktury. Wiec nie ma sensu robić czegoś co nie pomaga.

Pozd. i najlepiej to olać bo ten typ tak ma ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia:

Podczas wymiany kół czyli wiosna, jesień rozbieram, dokładnie czyszczę, smaruję i składam zaciski hamulcowe w każdym kole. Nigdy nie miałem problemu z odgłosami szurania, popiskiwania itp. 

Po sezonie, u mnie ok 10-12 tys km prowadnice klocków są naprawdę zanieczyszczone kurzem, piaskiem, pyłem z klocków i nie wyobrażam sobie aby to działało sprawnie, bez zacięć. Regularne czyszczenie jest wręcz obowiązkowe. Wiele serwisów psiknie smarem miedziowym po wierzchu, ładnie wyglada i klient zadowolony.

Poniżej zdjęcie po 8 tys km jazdy po mieście z tylniego koła:, połowa oczyszczona, połowa prosto z samochodu dla porównania.

Uwazam, że jakość/producent tarcz i klocków nie ma z tym nic wspólnego, one mogą wpływać jedynie na charakterystykę i skuteczność hamowania. 

Po 2 latach gdy mój samochód był pod opieką ASO, prowadnice zacisków nie miały nawet drobiny smaru.....

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam to samo co kolega buzok. Czasami podczas cofania słychać ni to pisk ni to zgrzyt ale dosyć głośny. Przy następnej wizycie u mechanika zlecę czyszczenie elementów hamulcowych. Zobaczymy czy pomoże.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności