Gość JackI Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Witam! Mam problem z moim samochodem. W marcu tego roku zakupiłem Opel Mokka Cosmo 1,4TM6 GPL rocznik 2015 160 tyś km – z rynku włoskiego. Po kilkuset kilometrach zapaliła się kontrolka silnika Check engine. W ASO zdiagnozowano błąd P1101 i zalecono mi czyszczenie i przeprogramowanie przepustnicy. Zalecenie wykonałem, po przejechaniu ok. 10 km po naprawie kontrolka pojawiła się na nowo. Kolejna wizyta w Serwisie: błąd P1101 zalecenie wymiana zaworu sterowania parowania, po wykonaniu zalecenia i przejechania ok 10 km kontrolka ponownie się zapaliła. Kolejna wizyta w Serwisie i czynności: diagnostyka i tu znowu błąd P1101- może przepływomierz i wymiana, może cewka zapłonowa itd. A efektu nie ma. Doradca Serwisowy poinformował mnie, że informacje dotyczące problemu w moim samochodzie zostały wysłane do „Centrali” w celu konsultacji i uzyskania porady. Czekając ponad tydzień dokonano demontażu kolektora ssącego i oględzin innych elementów silnika Doradca poinformował mnie, że w Centrali doradzono wymianę głowicy i kolektora ssącego. Nie umiał dokładnie mi wyjaśnić, co jest konkretną przyczyną pojawiającego się błędu i dlaczego trzeba dokonać takiej naprawy. Błąd pojawia się zaraz po wykasowaniu i przekręceniu kluczyka w pozycję start. Po gwałtownym przyśpieszeniu pojawia się komunikat „Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem” Mówili coś o jakiejś wadzie konstrukcyjnej głowicy? Czy to możliwe, że wada konstrukcyjna pojawia się po 150 tyś przejechanych kilometrów? Naprawę tego ASO wyceniło na ok 12000. Jestem załamany. Nie wiem co mam robić. Może są inne rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Środek zaradczy TSB3484 - czyszczenie przepustnicy + przeprogramowanie sterownika silnika. BYŁO OMAWIANE. Czytać! Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Moje doświadczenia z tym błędem: demontaż przepustnicy i dokładne dwustronne umycie benzyną ekstrakcyjną i błąd nie powraca. Przyczyn może być wiele, ale często mycie przepustnicy pomaga. Powodzenia w rozwiązaniu problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Błąd powróci z całą pewnością po jakimś większym przebiegu, ponieważ kalibracja oprogramowania jest zbyt czuła. Patrząc jednak na koszty programowania (ok. 300zł) to opłaca się co rok-dwa wyczyścić i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 tak, dodatkowo po czyszczeniu zauważyłem "przyjemniejszą" pracę zimnego silnika i reakcję na pedał gazu. Moje domysły z wizyty kolegi Jackl w ASO: 1 godzinę temu, JackI napisał: wymiana zaworu sterowania parowania tu pewnie doradca myślał o zaworze par paliwa, ale jego usterka częściej jest diagnozowana gdy pojawi się błąd P0171 1 godzinę temu, JackI napisał: Mówili coś o jakiejś wadzie konstrukcyjnej pewnie mieli na myśli początki Astry J 1,4T i do 2011 r faktycznie występował problem z zaworem grzybkowym w kolektorze. Od 2012 była rzekoma poprawa. Z moich informacji to ASO nie sprzedaje samej przepustnicy, tylko w komplecie z całym kolektorem, a to przynajmniej kilka lat temu był wydatek ok 4 tyś PLN i koszty serwisu rosną.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackI Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Czyszczenie przepustnicy i programowanie było, wymiana przepływomierza była, wymiana zaworu sterowanie parowania było, demontaż kolektora dolotowego i sprawdzenie tzw grzybka było. Poszła kupa pieniędzy. Błąd P1101 pojawia się zaraz po kasowaniu a kontrolka zapala się po przejechaniu ok 10 km. Przy gwałtownym przyspieszeniu pojawia się komunikat „ Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem” spada moc. Co mogę jeszcze zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Szukać lewego powietrza czyli nieszczelności w dolocie. Może być strzelona membrana w pokrywie zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Nie każdy może wie, lub się nie interesował co dzieje się w silniku podczas jego pracy. Poniżej ciekawy filmik, pokazujący procesy z udziałem wymienionej powyżej membrany i zaworka grzybowego. Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-11661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 20 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Witam i mnie dopadła awaria ponad miesiąc temu zaświeciła się kontrolka.od czasu do czasu gasła ale po przejechaniu kilku kilometrów ponownie wyskoczyła. wzrost paliwa, obroty falują ale w normie ,ESC się załączał na postoju w sumie myślę awaria.Nie wiem co mnie skłoniło pojechałem ostatni raz do ASO.Podpięcie pod komputer za cenę 279zł i zaprasza mnie mechanik uśmiechnięty mówiąc kod DCT-PO 171 i pokazuje mi na zawór Evap do wymiany nawet znalazł jakiś stary.Czy godzę się na wymianę coś mnie tknęło i wstrzymuję się .Zawór zamiennik kupiłem z myślą że pojadę do innego i wymienią choć bym sam to zrobił ale trzeba wykasować błąd.Dzięki naszemu administratorowi pojechałem do niezależnego warsztatu.Diagnoza czujnik par zwany Evap jest dobry, oryginalnej nowej odmy samej nie kupię. Wymiana kolektora ssącego kompletnego za niemałą sumkę jest to nowy oryginał lub regeneracja starego ale nie lubię tego typu napraw bo jako tako gwarancji nie mam jak długo pojeżdżę na tym.Zgodziłem się i jestem z tego nawet zadowolony. Przy okazji zdiagnozowali mi usterkę załączającego się wentylatora na zimnym silniku jest tam coś jeszcze do wymiany wierzcie jak mi nakreślił szef to mnie zamurowało ale powoli doszłem do siebie że to auto jest moje i na mój wiek i utratę oka mam jeszcze nim pojeżdzić.także czekam na ten kolektor z Niemiec a stary najwyżej jak dojdę do kasy to dam do regeneracji i będę trzymał a nuż komu się przyda.Ale 12 000tys to jakaś paranoja. Myślałem o złożeniu skargi na aso za błędną ekspertyzę ale myślę że im się kiedyś noga podwinie Po naprawie tego ustrojstwa dam jeszcze znać konkretnie .Miłego Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-16763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markoni Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Odebrałem dziś auto ,wymieniono kolektor dolotowy kompletny+rezystor wentylatora cena bez naprawy zwala z nóg ale co zrobić ,także auto jest sprawne.czas pokaże. Co zrobić z starym kolektorem Może ktoś kupi do regeneracji. Ale mam też wątpliwości w sprawie odmy bo szef warsztatu powiedział mi że była pęknięta ale według mnie nie była wymieniana wystarczyło zdjąć pokrywę z cewki a tam widać ślady że nic nie ruszano kupa pyłu mam trochu żal że nie pokazał mi przy aucie Ważne że jest sprawna Mokka = == Cytuj Odnośnik do komentarza https://mokkaforum.pl/topic/862-b%C5%82%C4%85d-p1101/#findComment-16772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.