Skocz do zawartości

Moja 1.4T 152KM 4x4 automat


vitoldo

Rekomendowane odpowiedzi

Minęły 3-mce od zakupu (używka z przebiegiem 8.5 tys. km). Po drodze były wakacje, przejechałem ok. 5.5 tys. km więc już coś mi wiadomo.

O wadach nie będę za wiele pisał bo autko ma przewagę zalet. No może spalanie. Przy moim silniku, jeździe 100% po zatłoczonym Krakowie, ciężko mi zejść poniżej 9.5l/100. Żre nie pali, no trudno.

Auto jest dość dynamiczne, oczywiście automat nie ma trybu sportowego więc ta dynamika ma swoje wyraźne granice ale czuć, że pod pedałem coś tam jest 😁

Nadal bardzo podoba mi się dizajn Mokki. Wnętrze jest wygodne (nie komfortowe). Nic nie skrzypi choć był problem z tylną klapą. Może odgłosy toczenia są zbyt słyszalne ale wytłumaczyliście mi, że ten typ tak ma.

Przyrządy są przejrzyste, kolory podświetlenia jak dla mnie OK, nic mnie nie razi, nie myli, nie denerwuje. No może ten dziwaczny tryb auto, gdy wyłączę automatykę świateł a podświetlenie panelu nadal jest sterowane czujnikiem oświetlenia. No ale to nie  jest jakiś duży problem skoro się przyzwyczaiłem.

Głośność silnika bardzo mile mnie zaskoczyła. Nawet przy jeździe 160-170 km/h nie było to problemem i o dziwo auto toczyło się wtedy prawie tak stabilnie jak przy 140 km/h.

Auto trzyma się ładnie drogi w zakrętach. Nie jest tak precyzyjne w zakręcie jak Astra H (ehhhh, dwoma palcami trzymałem kierownicę a ta jechała jak po szynach) ale biorąc pod uwagę wysokość Mokki, rozstaw osi no i masę, inżynierowie GM dobrze wykonali swoją robotę.

Klimatronik pięknie schładzał wnętrze w minutę nawet przy upałach 35 st. Baaardzo duży plus.

Fotele mimo, że to nie AGR, są mega wygodne. Ich twardość jest optymalna, profil boczny trzyma mnie b. ładnie i nie kiwam się w zakrętach. Po przejechaniu kilkuset km wysiadałem z auta prosto i bez bólu pleców (mam problem z kręgosłupem). Duuuuży plus. Moja Astra H miała dużo gorsze fotele, takie "kłapciate".

Mile zaskoczyła mnie wbudowana nawigacja z mapami z 2017. W Niemczech świetnie dawała radę + masę komunikatów on-line o utrudnieniach w ruchu. Brała je chyba z tamtejszego RDS-TMC. W Polsce ani razu nic się nie wyświetliło.

Szyba tylna Mokki jest symboliczna więc manewrowania tyłem gdyby nie było kamery cofania sobie w ogóle nie wyobrażam. Ale kamera jest więc szyby mogłoby nie być 😁

 

Edit 15-12-2019

Skrzynia automatyczna wymaga nauczenia się jej zwyczajów. W przeciwnym razie auto pali jak oszalałe podczas jazdy w korkach lub ze względnie niewielką prędkością, gdyż potrafi piłować na 2500 - 3000 obrotów. Gdy kierowca nauczy się jak ją zmusić do zmiany biegów poniżej 2000 obr. to ekonomia jazdy wraca do względnej normy.

 

Edit 30-12-2019

Napęd 4x4 jest nie do przecenienia. Wróciliśmy dzisiaj z kilkudniowego wyjazdu w góry gdzie właśnie spadło kilkadziesiąt cm śniegu. Była więc jazda pod górę i z góry, po lodzie, po błocie, w głębszym śniegu. Nie ma w ogóle porównania z napędem na jedną oś. Praktycznie nie miałem ani razu wrażenia, że auto mnie nie słucha i robi co chce. Widziałem auta zrywające przyczepność, nie dające rady wjechać na krawężnik albo jeżdżące zygzakiem po wylodzonej drodze. Fakt, może miały łyse opony a moje auto ma nowe. Ale napęd 4x4 na pewno też miał swój udział w moim poczuciu bezpieczeństwa i komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności