Skocz do zawartości

Mokka 1.4, szarpie na 2 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Mam przejechane 5600 km w okresie zimowym faktycznie drugi bieg wchodził ciężej, teraz tylko przy pierwszym ruszaniu gdy jest rozgrzany nie mam tego problemu.  Może nasze skrzynki muszą się dotrzeć i poukładać ? :D  i przy milionowym przebiegu będą płynnie chodzić ? ;)

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-543
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 przy milionowym przebiegu będą płynnie chodzić ? ;)

Zaręczam, że po 250-300 tysiącach przebiegu, mało co z tej skrzyni będzie się nadawać do wykorzystania...

 

Zobacz jak wygląda M32 z 1.7cdti 3-latka z przebiegiem 120kkm:

 

post-363-0-14441200-1420044102.jpg

 

post-363-0-49654800-1420044133.jpg

 

post-363-0-25743600-1420044159.jpg

 

Faktem jest, że służbówka. Faktem jest, że intensywnie eksploatowane. Ale też faktem jest, że to zbyt mały przebieg, aby wszystkie zęby z koła 6 biegu były ojebane do zera. Żuk miał mocniejsze skrzynie... 

Dziura w obudowie - łożysko rolkowe zatarte, stanęło na sztorc i rolki wywaliły dziurę. Zębatka 6 biegu goła. Reszta zębatek mocno pokaleczona - praktycznie każda uszkodzone zęby. Na dole skrzyni komplet zębów z 6 biegu. Skrzynia nie nadaje się do naprawy - tylko wymiana. Zabezpieczenie łożyska widoczne na zdjęciu schodzi po chwyceniu palcami...

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-546
Udostępnij na innych stronach

Dobre te zdiecia,sieczkarnia w srodku-moze olej flotowiec spuszczal albo wada podczas montazu. Widac producent oszczedza i oblicza zywotnosc,wystarczy ze zmniejszy do kilku mikronow ta najtwardsza warstwe,a potem miekie te zeby i sie siekaja od tarcia.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-547
Udostępnij na innych stronach

ArKos jestem przerażony !  :o

Wymieniam auto przy przebiegu około 100000 to może wytrzyma ?

Wszystkie koncerny robią buble! , Czytałem wczoraj artykuł o teście Audi Q3 i też po kilkudziesięciu tysiącach rozsypała się skrzynia, redaktor dochodził jak to jest możliwe że w tak prestiżowym aucie jest to możliwe i dostał informację od producenta że wyszła partia skrzyń w których robot montujący źle zakładał podkładkę ?

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-548
Udostępnij na innych stronach

 redaktor dochodził jak to jest możliwe 

Odpowiedź jest prosta:

Przed laty elementy skrzyń biegów produkowano ze 100% stali. Były wytrzymałe, trwałe i długowieczne. W dobie obniżania kosztów produkcji, czyli od czasu, gdy księgowi zamiast inżynierów zaczęli projektować auta, zaczęto stosować 80% stali i 20% gównolitu. Kiepska sprzedaż aut wymaga obniżenia ceny, aby być konkurencyjnym wobec innych koncernów, więc zmierza się do obniżania kosztów produkcji stosując mniej stali, która jest droga. Tym sposobem używa się teraz 70% stali i 30% gównolitu...

Poczekajcie troszkę - niech minie ze 2-3 lata i zobaczymy wszystkie górnolotne pomysły ekonomiczne w fazie rozkładu - na przykład taki Ecoboost Forda czyli 1.0 turbo 3 cylindry 125kM w nowym Mondeo... Takie coś moim zdaniem jest jak jednorazowa maszynka do golenia. 

Wszystkie koncerny mają taką padakę. To jest ogólnoświatowa tendencja zmierzająca do jak największego procentowego udziału w rynku. Wyłamują się jedynie firmy dla bogaczy, czyli niskomasowa produkcja - Bentley, Rolce Royce, Bugatti i supercars - Ferrari, Lambo, Koeniggseg, ale za te auta trzeba płacić miliony.

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-549
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, koledzy u mnie jak wyżej, drugi bieg do momentu rozgrzania oleju załączanie z pewnym oporem,Jak baaaardzo delikatnie podchodzę do załączenia drugiego biegu to czuję pod ręką delikatne, nie wiem jak to nazwać zgrzytnięcia, jednak nie słyszalne na zewnątrz. Po rozgrzaniu oleju wszystko działa idealnie .Więc jaka przyczyna ciężko wchodzącego drugiego biegu na zimnej skrzyni biegów .

Odnośnik do komentarza
https://mokkaforum.pl/topic/70-mokka-14-szarpie-na-2-biegu/page/2/#findComment-5609
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności