Na prośbę kilku osób postaram się stworzyć szybkie KNOW HOW jak samemu wyczyścić przepustnicę w Oplu Mokka 1,4 T
Jaki że trochę znam się na samochodach, mam dostęp do sprzętu robię takie naprawy we własnym zakresie, w sumie nie jest to jakaś mega skomplikowana czynność dlatego zapraszam do lektury:D
Objaw problemów z przepustnicą był już poruszany na Forum, ogólnie samochód wyświetla check engine ale zasadniczo nic się nie dzieję. Jeśli ktoś ma dostęp do nawet najtańszego ELM'a jest w stanie odczytać kody DTC.
Jak widać na załączonym obrazku w moim przypadku P1101
po skasowaniu powrócił po kilku dniach więc trzeba było zacząć działać:
po otwarciu maski ukazuje nam się znajomy widok
Zaczynamy od demontażu przewodu dolotowego między IC a przepustnicą, przykręcony obejmą na klucz 7mm. W moim przypadku zdemontowałem go od strony przepustnicy przestawiłem na bok żeby nie przeszkadzał. Ja zawsze jak mam cokolwiek z dolotu lub wydechu odkręconego zabezpieczam przewód przed przypadkowym dostaniem się do niego ciał obcych, śrubek itp itd. zazwyczaj stosuję szmatkę lub ręcznik papierowy.
Po zdemontowaniu powinno to wyglądać mniejwiecej tak:
Następnie trzeba odłączyć przewód sterujący przepustnicą. Wtyk jest zabezpieczony plastikowym "dinksem" trzeba uważać żeby go nie uszkodzić.
tak ono wygląda po demontażu
Jak już mamy wszystko odłączone, odkręcamy 4 śruby TORX30 łączące przepustnicę z kolektorem ssącym.
Tak wyglądała moja przepustnica po demontażu, od strony węża z IC tragedii nie było, ale od strony kolektora już było dużo gorzej.
Zabieramy się za właściwe czyszczeni mój zestaw skauta wyglądał następująco:
Ja do czyszczenia użyłem zmywacza do hamulców i szczoteczki do zębów. można też kupić specjalny preparat do czyszczenia przepustnic, ale zmywacz czy benzyna ekstrakcyjna spokojnie wystarczy.
Czyszczenie zajmuje parę minut, tak wygląda przed montażem.
Po umyciu działamy o odwrotnej kolejności, montujemy przepustnice od kolektora. 4 śr TORX30 (ja nie wymieniałem uszczelki była jeszcze ok)
Podłączenie złącza elektrycznego i zabezpieczenia go tym szarym dynksem:D
Montaż przewodu IC do przepustnicy.
W teorii to powinno w zupełności wystarczyć przepustnica powinna się sama zaadoptować. Z uwagi na fakt że mam w domu MDI to zrobię to jak bozia przykazała. Czyli musimy wykonać Zerowanie kompensacji przepływu powietrza w korpusie przepustnicy.
po resecie w liście danych tak to wygląda
No i koniec,
czas operacyjny 30min max 1 godzina
koszt 10zł zmywacz
zadowolenie że zrobiło się coś samemu - BEZCENNE
Mam nadzieję że pomogłem, jako że jest to mój pierwszy manual proszę o wyrozumiałość.