Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 17.04.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. CzEkCzEk

    P1101 Know How

    Na prośbę kilku osób postaram się stworzyć szybkie KNOW HOW jak samemu wyczyścić przepustnicę w Oplu Mokka 1,4 T Jaki że trochę znam się na samochodach, mam dostęp do sprzętu robię takie naprawy we własnym zakresie, w sumie nie jest to jakaś mega skomplikowana czynność dlatego zapraszam do lektury:D Objaw problemów z przepustnicą był już poruszany na Forum, ogólnie samochód wyświetla check engine ale zasadniczo nic się nie dzieję. Jeśli ktoś ma dostęp do nawet najtańszego ELM'a jest w stanie odczytać kody DTC. Jak widać na załączonym obrazku w moim przypadku P1101 po skasowaniu powrócił po kilku dniach więc trzeba było zacząć działać: po otwarciu maski ukazuje nam się znajomy widok Zaczynamy od demontażu przewodu dolotowego między IC a przepustnicą, przykręcony obejmą na klucz 7mm. W moim przypadku zdemontowałem go od strony przepustnicy przestawiłem na bok żeby nie przeszkadzał. Ja zawsze jak mam cokolwiek z dolotu lub wydechu odkręconego zabezpieczam przewód przed przypadkowym dostaniem się do niego ciał obcych, śrubek itp itd. zazwyczaj stosuję szmatkę lub ręcznik papierowy. Po zdemontowaniu powinno to wyglądać mniejwiecej tak: Następnie trzeba odłączyć przewód sterujący przepustnicą. Wtyk jest zabezpieczony plastikowym "dinksem" trzeba uważać żeby go nie uszkodzić. tak ono wygląda po demontażu Jak już mamy wszystko odłączone, odkręcamy 4 śruby TORX30 łączące przepustnicę z kolektorem ssącym. Tak wyglądała moja przepustnica po demontażu, od strony węża z IC tragedii nie było, ale od strony kolektora już było dużo gorzej. Zabieramy się za właściwe czyszczeni mój zestaw skauta wyglądał następująco: Ja do czyszczenia użyłem zmywacza do hamulców i szczoteczki do zębów. można też kupić specjalny preparat do czyszczenia przepustnic, ale zmywacz czy benzyna ekstrakcyjna spokojnie wystarczy. Czyszczenie zajmuje parę minut, tak wygląda przed montażem. Po umyciu działamy o odwrotnej kolejności, montujemy przepustnice od kolektora. 4 śr TORX30 (ja nie wymieniałem uszczelki była jeszcze ok) Podłączenie złącza elektrycznego i zabezpieczenia go tym szarym dynksem:D Montaż przewodu IC do przepustnicy. W teorii to powinno w zupełności wystarczyć przepustnica powinna się sama zaadoptować. Z uwagi na fakt że mam w domu MDI to zrobię to jak bozia przykazała. Czyli musimy wykonać Zerowanie kompensacji przepływu powietrza w korpusie przepustnicy. po resecie w liście danych tak to wygląda No i koniec, czas operacyjny 30min max 1 godzina koszt 10zł zmywacz zadowolenie że zrobiło się coś samemu - BEZCENNE Mam nadzieję że pomogłem, jako że jest to mój pierwszy manual proszę o wyrozumiałość.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności