Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.03.2015 uwzględniając wszystkie działy
-
Filtr kabinowy Mokka X
PUMCAT oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Pacco za temat
Witam, gdyby ktoś kupował filtr kabinowy to chciałbym zwrócić uwagę , że ten z Mokki przed liftem nie pasuje, wymiary zewnętrzne te same, ale jest wyższy o 5 mm. T NUMERY ZAMIENNIKÓW FILTRON: K1343A HENGST FILTER: E3907LC MANN-FILTER: CUK 24 003 MECAFILTER: EKR732 SOFIMA: S 4238 CA UFI: 54.238.00 QUINTON HAZELL: QFC0355 NUMERY OE GENERAL MOTORS: 13356914 GENERAL MOTORS: 13396514 OPEL: 18 08 0202 punkty -
Naprawa wyczepiającej/spadającej linki zmiany biegów BEZ wymiany/demontażu linkek
Virago535-1 oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Krystian za temat
Szybka naprawa bez kosztów. Na wyczepiającą się kulkę nałożyć 10 mm średnicy odpowiedni długi kawałek koszulki termokurczliwej, tak aby nie wystawała poza kulkę na końcu, podgrzać koszulkę zapalniczką aby się obkurczyła. W ten sposób powiększyliśmy średnicę/objętość kulki. Założyć "wyrobioną" końcówkę linki na "napawaną" koszulką termokurczliwą kulkę i problem z głowy. Ja dodatkowo przyczepiłem jednym końcem sprężynkę metalową na metalowy trzpień końcówki linki zmiany biegów, a drugi koniec sprężynki zaczepiłem powyżej uszkodzonego/naprawionego elementu aby stale lekko ciągnął całość do góry. I po problemie. Koszt naprawy prawie zerowy. Jak zrobię zdjęcie to wstawię.2 punkty -
Mokka x 2018r. klocki przód
Stefan oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację Virago535-1 za temat
Witam. Ja dzisiaj byłam w ASO wymienić klocki i tarcze z przodu. Także są już dostępne zamienniki do mojej Mokki X z firmy Delphi LP3482. Nareszcie ??2 punkty -
Gadżety dla czyściochów
radd oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację vitoldo za temat
Dla porządku wrzucam. Pewnie większość z Was ma takie coś lub podobne. A dla tych co nie mają: "Grabki" do czyszczenia przedniej szyby są mega wygodne. Oczywiście gdy szyba ma być chirurgicznie czysta to nie unikniemy wzięcia w ręce mikrofibry do szyb plus dobrego płynu. Jednak gdy chodzi o porządne i szybkie przetarcie szyby to ten gadżet jest genialny. Czyścik do kratek nawiewu też jest nieźle pomyślany. Te końcówki są mikrofibrowe, zdejmowane.2 punkty -
Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka
vitoldo oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację komisarz24 za temat
Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do mojej prezentacji "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka" Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany tego właśnie filtra, niżej link do filmu. Zapraszam Prezentacja poradnik pokaz "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka"2 punkty -
Uszkodzone zewnętrzne lusterko lewe
motleycrew oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację fsw za temat
Dzięki Arku Ja też nie rozumiem, bo znaleźć właściwe nazewnictwo, to urwanie łba. Chodzi o część zewnętrzną głowicy, bez silniczka. Zresztą sprawy już nie ma, pospawałem tarczę, całość skręcona, zamontowana i sprawdzona, czekam tylko na element nr 5. Na rynku sporo tego. Do Mokki jeżeli chodzi o samą obudowę głowicy , to pasują od passata, seata, insygni, mondeo, zafiry B i jeszcze jakiegoś tam. Podejrzewam że z samymi silniczkami podobnie. Ceny od 30 do 60 zł (używane), nowy to wydatek prawie 2 stówy.2 punkty -
Mokka a Crossland a Grandland
stuff oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Mam propozycję: wygoglujcie troszkę na temat awarii 3-cylindrowego silnika. Czy to VW (tak, też dali dupy - standardem jest "kopyto" w 1,4tdi) czy to Opla (tak, też dali dupy - standardem jest brak kompresji na 2-gim) czy to Toyoty (tak,. oni również dali dupy - standardem jest łańcuch rozrządu). Każdy 3-cylindrowy silnik jest o dupę rozbić i nic tego nie zmieni. Silnik ma mieć co najmniej 4 cylindry, z naciskiem na co najmniej. Kupujcie. Cieszcie się. Dla mnie mija się z prawdą, bo kopyto w 1,4tdi widziałem kilka razy, z czego przebiegi nie przekroczyły 100kkm. Co to za przebieg na całe życie? Jak typowy dziadek Zdzisio, co raz w roku na wszystkich swiętych jedzie, to ok, ale przeciętny Kowalski po kilku latach ma te 100kkm. I co? Auto na żyletki? Nie dorabiajmy ideologii do cepa. Ata dzisiaj produkuje się z założeniem, żeby wytrzymały 5-6 lat intensywnej eksploatacji, a potem mają się psuć na potęgę, żeby iść po kolejne nowe do salonu. Wszyscy producenci tak robią, nikt nic nie mówi - tajemnica poliszynela. A tak naprawdę zmowa milczenia, bo trzeba z czegoś żyć. Mercedes już pokazał, jak sobie popisowo strzelić w kolano. Wypuścił W123. Klient kupił i na 25 lat mogli go zapomnieć. Potem nieco mniejszy błąd z baleronem czyli W124. Ale i tak na długo tracili klienta. Potem poszli po rozum do głowy i wypuścili W210, który po 10 latach był jak durszlak - gnił tam, gdzie Fiata 125p rdza nie ruszała... Obudź się kolego. Nie da się zrobić dobrego silnika na 3 cylindrach , bo to po prostu wykastrowany 4-cylindrowiec. To tak, jakbyś obciął sobie jedno jądro, a potem biegał po ulicy i krzyczał "jestem prawdziwym mężczyzną!"...2 punkty -
Wymiana filtra powietrza w silniku Opel Mokka
Józek oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację komisarz24 za temat
Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do poradnika " Opel Mokka" , Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany filtra powietrza silnika w samochodzie z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 TURBO 140 KM. Niżej link do filmu2 punkty -
Jaki Olej do 1.4T
motleycrew oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Taki. Dexos nie szkodzi, to po prostu raczej słaby olej.2 punkty -
Wykaz żarówek
Mateusz111 oraz jeden pozostały przyznał(a) reputację ArKos za temat
Oświetlenie przodu: WY21W - kierunkowskaz przedni WY5W - kierunkowskaz boczny przedniego błotnika W21/5W - pozycyjne/dzienne dla zwykłych świateł Mokka H7 - mijania HB3 - drogowe D3S - mijania + drogowe - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - doświetlanie zakrętów - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - halogen (przeciwmgielne) Mokka H8LL - halogen (przeciwmgielne) Mokka X Dla Mokki w wersji z ksenonem: pozycyjne LED jest zintegrowane z reflektorem, w wypadku awarii wymiana reflektora Dla Mokki X z lampami LED - jak wyżej Oświetlenie tyłu: W5W - oświetlenie tablicy rejestracyjnej 12V 21W - przeciwmgielne W21/5W - pozycja/stop WY21W - kierunkowskaz W16W - cofania Dodatkowy stop na klapie - wymiana całości w wypadku usterki Oświetlenie wnętrza: W5WLL - podsufitka przód 12V 10W - podsufitka tył T10-8W - bagażnik T10-8W - schowek w desce przed pasażerem2 punkty -
1 punkt
-
Skasuj błędy. Trakcja zapala się przy awarii w silniku i widocznie jest bo nie przełącza na lpg.1 punkt
-
Czyli sterownik zareagował prawidłowo bo stracił kontrolę nad "mocą'silnika. Który czujnik wymieniłeś bo do poziomu gazu jest pływak w zbiorniku.1 punkt
-
1 punkt
-
Firma martech specjalizacja opel ford mieści się w Siemianowicach Śląskich ul Jasna też tam byłem kilka razy a jestem z Gliwic1 punkt
-
No i liczysz na to, że na forum jest jasnowidz? A wiesz, że pod spodem mogą byś straty? I to nie takie małe? To pytanie jest w formie żartu moim zdaniem...1 punkt
-
Żarówki popalone w przednich lampach. Są 2-włóknowe.1 punkt
-
Wymiana oleju przekładni kątowej 2x 0,3 l FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W90 Wymiana oleju w tylnym dyfrze 0,7 l FUCHS TITAN SINTOPOID LS 75W90 Wymiana oleju w skrzyni biegów 1,8 l + 0,3 l skrzynia poprawiona, 2,4 + 0,4 l starsza wersja FUCHS OLEJ PRZEKŁADNIOWY TITAN SINTOFLUID 75W801 punkt
-
Oświetlenie LED zdobywa coraz większą popularność wśród osób poszukujących nowoczesnych i energooszczędnych rozwiązań do swoich domów. Wybór odpowiednich produktów może jednak stanowić wyzwanie, biorąc pod uwagę różnorodność dostępnych opcji. Warto zatem poznać kluczowe kryteria, które pomogą Ci dokonać właściwego wyboru. Sprawdź ofertę na Onled.pl i znajdź idealne rozwiązania dla swojego domu! Kluczowe kryteria wyboru oświetlenia LED do Twojego domu Wybór odpowiedniego oświetlenia LED do domu może być kluczowy dla stworzenia komfortowego i funkcjonalnego wnętrza. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na rodzaj i barwę światła. Oświetlenie LED dostępne jest w różnych temperaturach barwowych, od ciepłej bieli, która tworzy przytulną atmosferę, po chłodną biel, idealną do miejsc wymagających większej koncentracji, takich jak biura czy kuchnie. Ważne jest, aby dostosować barwę światła do funkcji pomieszczenia, co znacząco wpłynie na komfort jego użytkowania. Kolejnym istotnym aspektem jest efektywność energetyczna. Oświetlenie LED jest znane z niskiego zużycia energii, co przekłada się na niższe rachunki za prąd. Warto jednak zwrócić uwagę na etykiety energetyczne oraz wybierać produkty o wysokiej klasie energetycznej, które zapewnią maksymalne oszczędności. Trwałość żarówek LED również jest kluczowym czynnikiem – inwestując w produkty o długiej żywotności, unikniemy częstej wymiany żarówek i związanych z tym dodatkowych kosztów. Ostatnim, ale nie mniej ważnym kryterium, jest styl i design oświetlenia. Lampy i żarówki LED dostępne są w różnych formach i kształtach, co pozwala na dopasowanie ich do każdego wnętrza, niezależnie od jego stylu. Warto zatem zwrócić uwagę na estetykę wybieranych produktów, aby harmonijnie komponowały się z resztą wystroju sklep z oświetleniem LED Onled.pl może być świetnym początkiem w poszukiwaniu idealnego oświetlenia LED, które spełni wszystkie Twoje wymagania zarówno pod względem funkcjonalności, jak i wyglądu. Jak dobrać barwę światła LED, aby stworzyć idealną atmosferę? Dobór odpowiedniej barwy światła LED jest kluczowy dla stworzenia pożądanej atmosfery w różnych pomieszczeniach w domu. Światło LED dostępne jest w szerokim spektrum barw, które można określić w skali Kelvina (K). Światło o niskiej temperaturze barwowej, zazwyczaj od 2700K do 3000K, emituje ciepłą biel, która tworzy przytulną i relaksującą atmosferę. Tego typu światło jest idealne do salonów, sypialni i innych przestrzeni wypoczynkowych, gdzie chcemy się zrelaksować i czuć komfortowo. Światło o temperaturze barwowej w zakresie od 3500K do 4100K, określane jako neutralna biel, jest bardziej zbliżone do naturalnego światła dziennego. Jest to doskonały wybór do pomieszczeń, w których potrzebujemy dobrego oświetlenia do wykonywania codziennych czynności, takich jak kuchnie, łazienki czy biura domowe. Neutralna biel sprzyja koncentracji i jest wystarczająco jasna, by zapewnić komfortowe warunki do pracy i wykonywania precyzyjnych zadań. Na końcu spektrum znajdują się światła o temperaturze barwowej powyżej 5000K, które emitują chłodną biel lub nawet światło z lekkim odcieniem niebieskiego. Tego rodzaju oświetlenie jest najbardziej zbliżone do naturalnego światła słonecznego i jest często stosowane w miejscach wymagających wysokiej koncentracji i dokładności, takich jak gabinety, garaże czy warsztaty. Chłodne światło sprzyja pobudzeniu i poprawia zdolność koncentracji, ale może być zbyt intensywne dla przestrzeni wypoczynkowych. Dlatego ważne jest, aby dostosować barwę światła do funkcji danego pomieszczenia, tworząc tym samym idealną atmosferę, która spełni wszystkie nasze potrzeby. Energooszczędność i trwałość: Dlaczego warto zainwestować w oświetlenie LED? Inwestowanie w oświetlenie LED przynosi wiele korzyści, z których najważniejsze to energooszczędność i trwałość. Oświetlenie LED zużywa znacznie mniej energii w porównaniu do tradycyjnych żarówek. Szacuje się, że żarówki LED zużywają nawet do 80% mniej energii niż ich tradycyjne odpowiedniki, co bezpośrednio przekłada się na niższe rachunki za prąd. Dzięki temu, choć początkowy koszt zakupu żarówek LED może być wyższy, inwestycja ta szybko się zwraca, przynosząc długoterminowe oszczędności. Trwałość żarówek LED jest kolejnym istotnym atutem. Średnia żywotność żarówki LED wynosi od 15 000 do 50 000 godzin, co oznacza, że może ona działać nawet do 20 lat przy standardowym użytkowaniu. Dla porównania, tradycyjne żarówki mają żywotność około 1 000 godzin. Oznacza to, że inwestując w LED-y, unikamy częstych wymian, co dodatkowo obniża koszty eksploatacji. Trwałość LED-ów sprawia także, że są one bardziej ekologiczne, gdyż rzadziej trafiają na wysypiska śmieci, co zmniejsza ilość odpadów. Żarówki LED są bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne i wstrząsy, co czyni je idealnym rozwiązaniem do różnych zastosowań, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Nie emitują one również dużych ilości ciepła, co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa użytkowania i minimalizuje ryzyko pożaru. Biorąc pod uwagę wszystkie te korzyści, inwestowanie w oświetlenie LED jest mądrym wyborem, który przynosi wymierne korzyści finansowe, ekologiczne i funkcjonalne.1 punkt
-
Mam już nowe łączniki firmy Meyle HD poprzednie kazał mi odesłać do reklamacji1 punkt
-
1 punkt
-
Nie ćpaj, bo głupoty piszesz. Jak do kogoś do domu w brudnych buciorach włazisz, to też mówisz o agresji na zwróconą uwagę? To już najwyższy czas, żeby wiedzieć jak się zachować. Interesuje mnie porządek na tym forum. Jak chciałeś zabłysnąć, to brokatem mogłeś się posypać. Widać definicja chamstwa jest Ci nieznana. Otóż to. Uszanuj zasady i korzystaj jak każdy inny. Na zwróconą uwagę w związku z niewłaściwym postępowaniem reaguj wyciągając wnioski i nie popełniając kolejny raz gaf - jak każdy inny. Jeśli masz odmienne zdanie, to załóż własne forum i tam ustalaj swoje zasady. Jeśli chcesz korzystać z tego forum, szanuj moje zasady. Proste.1 punkt
-
Serwis poza ASO - co warto uwzględnić?
sceptyczny przyznał(a) reputację ArKos za temat
Świece przy LPG co 30k wymieniasz. Filtr fazy ciekłej co 30k, lotnej co 15k, płyn hamulcowy co 2 lata, chłodniczy co 3, klima co 2 lata.1 punkt -
Moim zdaniem można spokojnie zmienić.1 punkt
-
Nie trzeba kalibrować, zawsze po wymianie szyby wszystko działało poprawnie. Szyby w zamienniku są do wszelkiej maści czujników, do Mokki też powinny być.1 punkt
-
Mokka 06.2012 R134a 570 PAG 75-85 Mokka 06.2012 R1234yf 620 PAG46 75-851 punkt
-
Można się dostać do napinacza bez zwalania skrzyni. Zdemontować pierdylion tysięcy przewodów, rurek, wężyków, chłodniczek EGR, pokrywy zaworów i górnej bocznej pokrywy i już napinacz na wierzchu. Pół dnia roboty lekko licząc. Ale się da. Tu wymiana kompletnego rozrządu w Insignii z tym silnikiem: część 1 https://www.facebook.com/serwisopelford/photos/pcb.2047068992268248/2047068615601619 część 2 https://www.facebook.com/serwisopelford/photos/pcb.2047777065530774/20477746888643451 punkt
-
Bez problemu. Demontaż fotela i wymiana jakaś godzina-półtorej jak się wie jak to zrobić.1 punkt
-
Zagotowało i wyplulo płyn chłodniczy
karykrakow przyznał(a) reputację vitoldo za temat
A no i tyle warta cała elektronika i automatyka. O tym, że trzeba jechać i wymienić olej to nie zapomni CI napisać. Ale jak się dzieje coś naprawdę ważnego to cisza....1 punkt -
Z założenia sprężarka włącza się co jakiś czas, u mnie też było kłapanie. Ma to niby zapobiegać zastaniu się podzespołów i kumulowaniu wilgoci w układzie. Czy zima czy lato miałem kłapanie. Z tego co ustaliłem to tak ma być.1 punkt
-
Wymiana filtra przeciwpyłkowego ( filtr kabinowy)
redsalamander przyznał(a) reputację ArKos za temat
Przeciez wszystko doskonale widać i opis jest1 punkt -
Tak do 1,4 152km filtr oleju Mann W7056- 50 zł1 punkt
-
Z pewnością każdy z trzech wymienionych będzie lepszy.1 punkt
-
To się nazywa światła postojowe. VW miał to już 30 lat temu. Wiele marek to ma. Zastosowanie: kolega wyżej napisał. Możesz włączyć tylko lewe stojąc po prawej, nie musi żreć akumulatora 2 razy bardziej.1 punkt
-
Hejka, Moja Mućka silnik 1,4T, skrzynia manual, koła 17, przebieg podobny około 10 tys, olej wymieniony przy przebiegu 2tys, klima sporadycznie w zależności od potrzeb, ruch 80% miasto, pozostałe 20% poza, jazda spokojna bez szaleństw, spalanie 6,5-6,8 l, jak dla mnie to spalanie jest jak najbardziej spoko. Takie spalanie było praktycznie od samego początku, no może na samym początku było w granicach 7,8, ale po pierwszym 1tys. się ustabilizowało, czasami bywało niższe np. 5,8l, ale też bywało wyżej- jazda autostradą z prędkością autostradową to spalanie wzrosło do 7,4 l. U mnie nie zauważyłem , aby wymiana oleju miała wpływ na spalanie.1 punkt
-
Jeśli miałbym co 120kkm wkładać ponad 5 tys zł w rozrząd, to chyba prędzej bym się przesiadł na rower...1 punkt
-
Usterki w waszych autach
motleycrew przyznał(a) reputację ArKos za temat
Objaw: - "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem" - na diagnoskopie błąd silnika P0171 - zbyt uboga mieszanka paliwowa1 punkt -
MOKKA By Jarek
Marzena Koprowicz przyznał(a) reputację Jarek za temat
Czwarty przegląd zaliczony bez uwag przebieg od ostatniego jakieś 5,600 km Stan na dziś to 39.900 Koszt przeglądu 680zł Olej 180 zł Ubezpieczenie 1985 zł Spalanie na poziomie 6.5-7l /100km Jak na razie ,słowa złego o Moni nie powiem1 punkt -
W moim konkretnym przypadku jako mechanika ASO: po 350km przebiegu zaczął mi mrygać na dziurach lewy ksenon. Na gwarancji (wysłaliśmy pismo do centrali GM i zaakceptowali) miała być wymieniana cała kompletna lampa. Dystrykt się dowiedział i... przysłał mailem anglojęzycznego PDF-a ze zdjęciami i opisem po angielsku. Znam więc nie ma problemu w kwestii języka. Problem jest w jego zaleceniu. Samochód za prawie 100 tysi ma w tym wypadku być naprawiony poprzez pospinanie trytytkami wiązki elektrycznej wewnątrz reflektora... ale wymienić nie można pomimo zgody centrali, tylko środek zaradczy wykonać. Złapał mnie spory nerw i wysłałem do centrali GM meila mniej więcej o takiej treści: "(...) Od zawsze marka Opel kojarzyła mi się z solidnymi i trwałymi produktami oraz wysoką jakością obsługi posprzedażnej. W obecnym przypadku patrząc na podejście do klienta - nie do pracownika ASO jako właściciela auta, proponuję zdjąć wszelkie szyldy z salonów dealerskich i powiesić banery "McGyver Group - trytytka, drut i sznurek - naprawimy wszystko". (...)" Rozpętała się u mojego dealera prawie że wojna. Jak śmiałem, to chamstwo, to bezczelność, to niewdzięczność i nie wiem co jeszcze. Skwitowałem to krótko: do kierownika i do dyrektora zadałem tylko jedno pytanie... "Chcielibyście mieć tak naprawiane NOWE auto kupione za kupę kasy?". Zaczęło się pieprzenie, jaki to dystrykt jest ważny i wogóle... nie chciało mi się tego słuchać więc wyszedłem podczas tego ich pieprzenia. A krótko potem jebnąłem wypowiedzenie... z idiotami nie lubię się zadawać. Skóra na grzbiecie cierpnie patrząc, jak naprawia się auta na gwarancji. Wkurza się, jak widzi się jak ludzi się traktuje. Irytuje fakt, że wydając sporą sumę pieniędzy otrzymuje się w zamian jakość usług warsztatu u Staśka w stodole. A najbardziej boli, że nie stosują się do wytycznych producenta. Byle tylko zaoszczędzić na kasie. Toczenie krzywych tarcz, jechanie papierem ściernym po gładziach, uszczelnianie silikonem, wyciszanie skrzypienia przez stosowanie piankowej uszczelki do okien, trytytki zamiast wymiany elementu, stosowanie starych śrub, które powinny być nowe, wlewanie starego oleju przy poważnych naprawach mechanicznych (np. turbina czy skrzynia).... długo by gadać. Bo w końcu 4 tłoki + 4 pierścienie + kilka nowych uszczelek + papier ścierny wyjdzie 1/10 ceny nowego silnika, który by trzeba wymienić. Nieważne, że kompresja w silniku z przebiegiem 20 tys km jest 16/17/17/17 i tylko kretyn by się nie zorientował, że pęknięty tłok i porysowana gładź była na 1-szym cylindrze. I nieważne, że gwarancję przejedzie a potem za lat kilka właściciel dostanie spazmów jak mu przyjdzie ten silnik remontować lub wymieniać. No ale koniec końców mój reflektor został wymieniony na nowy. Negatywny obraz obsługi klienta powstaje w bardzo dużym stopniu przez chciwych ciulów będących dystryktami gwarancyjnymi i mającymi płacone przez GM tym wyższe premie, im mniejsze pieniądze wydadzą na gwarancyjne naprawy. A teraz jak jakiś ciul dystrykt przypadkiem to czyta to może mnie nawet do sądu oddać mam porobione zdjęcia wielu takich napraw, mam zdjęcia zleceń serwisowych z widocznymi wszystkimi danymi samochodu i klienta oraz numerem zlecenia i zakresem prac... służę uprzejmie - jestem w stanie wskazać same konkrety możemy się pokopać przed sądem1 punkt
-
1 punkt
-
Kontrolka silnika
motleycrew przyznał(a) reputację ArKos za temat
No to ja przedstawiłem swoje. KAŻDORAZOWO występujący w tym silniku P1101 (nieważny model, ważne że A14NET/B14NET) należy wyczyścić przepustnicę, zaadaptować i zmienić oprogramowanie ECM. Mówi o tym środek zaradczy GM numer 3141. Usterki przepływomierza mają inne kody błędów i NA PEWNO wywalony P1101 nie może być skutkiem usterki przepływomierza, bo dotyczy przepustnicy. Przepływomierza dotyczy P0101, 0100, 0110 a nie P1101.1 punkt -
Mokka X 1,4 T + LPG
motleycrew przyznał(a) reputację ArKos za temat
Ja zagazowałem swoją niedawno. Stag Q-box Plus. Według tankowania wychodzi ok.9l. Jazda w mieście, temperatury mamy 0-5*C, jeżdżę dynamicznie. Na wyższych obrotach (3500-5500) na gazie jedzie lepiej niż na benzynie, co mnie niezmiernie cieszy1 punkt -
Płyn chłodzący
motleycrew przyznał(a) reputację ArKos za temat
Ok. 5.5 litra całkowitej pojemności. Przy wymianie na pewno zostanie ok. 1.5-2l bo nie da rady spłynąć.1 punkt -
Nie obejrzałem pierwszych trzech meczów... Jestem tego samego zdania co focusik - tyle, że ja bym ich nieco gorzej ocenił. Dzisiaj mają szanse powalczyć, będę kibicował gorąco:)1 punkt
-
Hmmmmm... Polskę chwalą na mundialu. No bo jesteśmy jedyną jak na razie drużyną, która w meczu strzela dwie bramki i przegrywa 2:11 punkt
-
Całkiem fajnie się ten mundial oglądało, aż do momentu gdy nasze cymbały nie wyszły na boisko. Jesteśmy jedną z trzech najgorszych drużyn na tych mistrzostwach. Szacun kopacze.1 punkt
-
Jaki silnik wybrać?
JimmyMokka przyznał(a) reputację ArKos za temat
Yyyyyyyyyy... jeżdżę tym 3 lata i nie mam wrażenia, że jest mało żwawy. Powiem więcej: większość flotowych aut typu Pastuch 2.0tdi czy jakieś inne wydumki mogą powąchać. Jest słabawy przy załadowanym, na 6 biegu czuć, że brakuje, ale do normalnej jazdy, nawet dynamicznej, nadaje się dobrze. A tak z ciekawości: jak motor ma reagować na ruszanie z 2 i 3 biegu? Lubisz palić sprzęgło, czy jak? Kup se tego diesla, polecam jako mechanik. Dzięki Tobie nie zdechnę z głodu, bo szybko zawitasz w moje skromne progi i zostawisz pokaźną sumkę :D1 punkt -
Ostrzegałem, że kolejny szeptany marketing będzie wynagrodzony. Wypieprzaj. Na ten Orlen do tego Pana na przykład... Ban.1 punkt
-
Wymiana oleju w skrzyni biegów
motleycrew przyznał(a) reputację marcel_kk za temat
Chodzi o skrzynie M32 i jej niedoskonałość. Najczęstrze uszkodzenia, które występują w skrzyniach M32 to uszkodzenia kół 6 i 5 biegu, łożysk, piast przesuwnych, tylnej obudowy. Około 60% awarii skrzyń biegów M32 wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu. Zalecane jest wlanie dodatkowych 200 ml oleju ponad stan. Awarie skrzyni biegów M32 zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być: - wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni. Obecnie wlewany jest żółty olej oznaczony symbolem GM1940004 niestety w wyższych temperaturach robi się rzadki. Od 2012 roku OPEL zaczął zalecać w skrzyniach biegów M32 stosowanie oleju, który miał wyeliminować wady stosowanego wcześniej oleju GM 1940182. Na tą chwile najlepszym olejem jest FUCHS Sintofluid 75W80. Oleje dotarły, dzisiaj wymianka1 punkt
