Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.03.2015 uwzględniając wszystkie działy

  1. CzEkCzEk

    P1101 Know How

    Na prośbę kilku osób postaram się stworzyć szybkie KNOW HOW jak samemu wyczyścić przepustnicę w Oplu Mokka 1,4 T Jaki że trochę znam się na samochodach, mam dostęp do sprzętu robię takie naprawy we własnym zakresie, w sumie nie jest to jakaś mega skomplikowana czynność dlatego zapraszam do lektury:D Objaw problemów z przepustnicą był już poruszany na Forum, ogólnie samochód wyświetla check engine ale zasadniczo nic się nie dzieję. Jeśli ktoś ma dostęp do nawet najtańszego ELM'a jest w stanie odczytać kody DTC. Jak widać na załączonym obrazku w moim przypadku P1101 po skasowaniu powrócił po kilku dniach więc trzeba było zacząć działać: po otwarciu maski ukazuje nam się znajomy widok Zaczynamy od demontażu przewodu dolotowego między IC a przepustnicą, przykręcony obejmą na klucz 7mm. W moim przypadku zdemontowałem go od strony przepustnicy przestawiłem na bok żeby nie przeszkadzał. Ja zawsze jak mam cokolwiek z dolotu lub wydechu odkręconego zabezpieczam przewód przed przypadkowym dostaniem się do niego ciał obcych, śrubek itp itd. zazwyczaj stosuję szmatkę lub ręcznik papierowy. Po zdemontowaniu powinno to wyglądać mniejwiecej tak: Następnie trzeba odłączyć przewód sterujący przepustnicą. Wtyk jest zabezpieczony plastikowym "dinksem" trzeba uważać żeby go nie uszkodzić. tak ono wygląda po demontażu Jak już mamy wszystko odłączone, odkręcamy 4 śruby TORX30 łączące przepustnicę z kolektorem ssącym. Tak wyglądała moja przepustnica po demontażu, od strony węża z IC tragedii nie było, ale od strony kolektora już było dużo gorzej. Zabieramy się za właściwe czyszczeni mój zestaw skauta wyglądał następująco: Ja do czyszczenia użyłem zmywacza do hamulców i szczoteczki do zębów. można też kupić specjalny preparat do czyszczenia przepustnic, ale zmywacz czy benzyna ekstrakcyjna spokojnie wystarczy. Czyszczenie zajmuje parę minut, tak wygląda przed montażem. Po umyciu działamy o odwrotnej kolejności, montujemy przepustnice od kolektora. 4 śr TORX30 (ja nie wymieniałem uszczelki była jeszcze ok) Podłączenie złącza elektrycznego i zabezpieczenia go tym szarym dynksem:D Montaż przewodu IC do przepustnicy. W teorii to powinno w zupełności wystarczyć przepustnica powinna się sama zaadoptować. Z uwagi na fakt że mam w domu MDI to zrobię to jak bozia przykazała. Czyli musimy wykonać Zerowanie kompensacji przepływu powietrza w korpusie przepustnicy. po resecie w liście danych tak to wygląda No i koniec, czas operacyjny 30min max 1 godzina koszt 10zł zmywacz zadowolenie że zrobiło się coś samemu - BEZCENNE Mam nadzieję że pomogłem, jako że jest to mój pierwszy manual proszę o wyrozumiałość.
    3 punkty
  2. Pacco

    Filtr kabinowy Mokka X

    Witam, gdyby ktoś kupował filtr kabinowy to chciałbym zwrócić uwagę , że ten z Mokki przed liftem nie pasuje, wymiary zewnętrzne te same, ale jest wyższy o 5 mm. T NUMERY ZAMIENNIKÓW FILTRON: K1343A HENGST FILTER: E3907LC MANN-FILTER: CUK 24 003 MECAFILTER: EKR732 SOFIMA: S 4238 CA UFI: 54.238.00 QUINTON HAZELL: QFC0355 NUMERY OE GENERAL MOTORS: 13356914 GENERAL MOTORS: 13396514 OPEL: 18 08 020
    2 punkty
  3. Szybka naprawa bez kosztów. Na wyczepiającą się kulkę nałożyć 10 mm średnicy odpowiedni długi kawałek koszulki termokurczliwej, tak aby nie wystawała poza kulkę na końcu, podgrzać koszulkę zapalniczką aby się obkurczyła. W ten sposób powiększyliśmy średnicę/objętość kulki. Założyć "wyrobioną" końcówkę linki na "napawaną" koszulką termokurczliwą kulkę i problem z głowy. Ja dodatkowo przyczepiłem jednym końcem sprężynkę metalową na metalowy trzpień końcówki linki zmiany biegów, a drugi koniec sprężynki zaczepiłem powyżej uszkodzonego/naprawionego elementu aby stale lekko ciągnął całość do góry. I po problemie. Koszt naprawy prawie zerowy. Jak zrobię zdjęcie to wstawię.
    2 punkty
  4. Virago535-1

    Mokka x 2018r. klocki przód

    Witam. Ja dzisiaj byłam w ASO wymienić klocki i tarcze z przodu. Także są już dostępne zamienniki do mojej Mokki X z firmy Delphi LP3482. Nareszcie ??
    2 punkty
  5. vitoldo

    Gadżety dla czyściochów

    Dla porządku wrzucam. Pewnie większość z Was ma takie coś lub podobne. A dla tych co nie mają: "Grabki" do czyszczenia przedniej szyby są mega wygodne. Oczywiście gdy szyba ma być chirurgicznie czysta to nie unikniemy wzięcia w ręce mikrofibry do szyb plus dobrego płynu. Jednak gdy chodzi o porządne i szybkie przetarcie szyby to ten gadżet jest genialny. Czyścik do kratek nawiewu też jest nieźle pomyślany. Te końcówki są mikrofibrowe, zdejmowane.
    2 punkty
  6. Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do mojej prezentacji "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka" Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany tego właśnie filtra, niżej link do filmu. Zapraszam Prezentacja poradnik pokaz "Jak wymienić kabinowy filtr powietrza klimatyzacji Opel Mokka"
    2 punkty
  7. ArKos

    Mokka Cosmo RM 2015

    Nie no, tu racja. FB z MarTech-u chyba umrze śmiercią naturalną. Ale to forum będę doglądał Słowo
    2 punkty
  8. Dzięki Arku Ja też nie rozumiem, bo znaleźć właściwe nazewnictwo, to urwanie łba. Chodzi o część zewnętrzną głowicy, bez silniczka. Zresztą sprawy już nie ma, pospawałem tarczę, całość skręcona, zamontowana i sprawdzona, czekam tylko na element nr 5. Na rynku sporo tego. Do Mokki jeżeli chodzi o samą obudowę głowicy , to pasują od passata, seata, insygni, mondeo, zafiry B i jeszcze jakiegoś tam. Podejrzewam że z samymi silniczkami podobnie. Ceny od 30 do 60 zł (używane), nowy to wydatek prawie 2 stówy.
    2 punkty
  9. fsw

    Kontrolka silnika

    Ja tam w duchy nie wierzę, ale jak jest tak jak piszesz, to przyjąłbym to jednak za jakiś znak ... i zmieniłbym trasę.
    2 punkty
  10. ArKos

    Mokka a Crossland a Grandland

    Mam propozycję: wygoglujcie troszkę na temat awarii 3-cylindrowego silnika. Czy to VW (tak, też dali dupy - standardem jest "kopyto" w 1,4tdi) czy to Opla (tak, też dali dupy - standardem jest brak kompresji na 2-gim) czy to Toyoty (tak,. oni również dali dupy - standardem jest łańcuch rozrządu). Każdy 3-cylindrowy silnik jest o dupę rozbić i nic tego nie zmieni. Silnik ma mieć co najmniej 4 cylindry, z naciskiem na co najmniej. Kupujcie. Cieszcie się. Dla mnie mija się z prawdą, bo kopyto w 1,4tdi widziałem kilka razy, z czego przebiegi nie przekroczyły 100kkm. Co to za przebieg na całe życie? Jak typowy dziadek Zdzisio, co raz w roku na wszystkich swiętych jedzie, to ok, ale przeciętny Kowalski po kilku latach ma te 100kkm. I co? Auto na żyletki? Nie dorabiajmy ideologii do cepa. Ata dzisiaj produkuje się z założeniem, żeby wytrzymały 5-6 lat intensywnej eksploatacji, a potem mają się psuć na potęgę, żeby iść po kolejne nowe do salonu. Wszyscy producenci tak robią, nikt nic nie mówi - tajemnica poliszynela. A tak naprawdę zmowa milczenia, bo trzeba z czegoś żyć. Mercedes już pokazał, jak sobie popisowo strzelić w kolano. Wypuścił W123. Klient kupił i na 25 lat mogli go zapomnieć. Potem nieco mniejszy błąd z baleronem czyli W124. Ale i tak na długo tracili klienta. Potem poszli po rozum do głowy i wypuścili W210, który po 10 latach był jak durszlak - gnił tam, gdzie Fiata 125p rdza nie ruszała... Obudź się kolego. Nie da się zrobić dobrego silnika na 3 cylindrach , bo to po prostu wykastrowany 4-cylindrowiec. To tak, jakbyś obciął sobie jedno jądro, a potem biegał po ulicy i krzyczał "jestem prawdziwym mężczyzną!"...
    2 punkty
  11. Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do poradnika " Opel Mokka" , Myślę ze może się Komuś przydać prezentacja podczas naprawy własnego auta. Zawarty jest w niej komplety pokaz wymiany filtra powietrza silnika w samochodzie z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 TURBO 140 KM. Niżej link do filmu
    2 punkty
  12. ArKos

    Jaki Olej do 1.4T

    Taki. Dexos nie szkodzi, to po prostu raczej słaby olej.
    2 punkty
  13. ArKos

    Wykaz żarówek

    Oświetlenie przodu: WY21W - kierunkowskaz przedni WY5W - kierunkowskaz boczny przedniego błotnika W21/5W - pozycyjne/dzienne dla zwykłych świateł Mokka H7 - mijania HB3 - drogowe D3S - mijania + drogowe - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - doświetlanie zakrętów - tylko wersje Mokka z ksenonem (AFL) H11 - halogen (przeciwmgielne) Mokka H8LL - halogen (przeciwmgielne) Mokka X Dla Mokki w wersji z ksenonem: pozycyjne LED jest zintegrowane z reflektorem, w wypadku awarii wymiana reflektora Dla Mokki X z lampami LED - jak wyżej Oświetlenie tyłu: W5W - oświetlenie tablicy rejestracyjnej 12V 21W - przeciwmgielne W21/5W - pozycja/stop WY21W - kierunkowskaz W16W - cofania Dodatkowy stop na klapie - wymiana całości w wypadku usterki Oświetlenie wnętrza: W5WLL - podsufitka przód 12V 10W - podsufitka tył T10-8W - bagażnik T10-8W - schowek w desce przed pasażerem
    2 punkty
  14. Wiesław

    Mokka 1.4 LPG + Błąd P01B1

    Z lpg tylko gds.
    1 punkt
  15. Wiesław

    Jaki Olej do 1.4T

    Specyfikacja dexos1 Gen2 nie jest już aktualna. dexos1 Gen3 jest normą kompatybilną wstecznie, dlatego jeśli Twój pojazd wymagał normy dexos1 Gen2, bez obaw możesz stosować oleje spełniające wymagania normy z dexos1 Gen3.
    1 punkt
  16. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Tak, to prawda. Automat FWD ma filtr schowany między połówkami skrzyni, RWD dostępny jest po zdjęciu miski. Nie wprowadzaj w błąd. Masz manuala, który NIE POSIADA filtra oleju w skrzyni.
    1 punkt
  17. corsarz

    czujnik temperatury wewnętrznej

    dzięki za schemat czujnik wymieniony , klima nie dzieła
    1 punkt
  18. Steinhof Haki Holownicze to synonim solidności i bezpieczeństwa w świecie transportu. W dzisiejszych czasach, gdzie mobilność odgrywa kluczową rolę, wybór odpowiedniego systemu holowniczego staje się niezmiernie istotny. Steinhof, jako uznanego producenta haków holowniczych, zdobył zaufanie użytkowników na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej marce Steinhof i dowiemy się, dlaczego ich haki holownicze są wyborem numer jeden dla wielu kierowców. Steinhof: Haki holownicze i ich technologia Jeżeli chodzi o producenta, firmę Steinhof haki holownicze to efekt połączenia nowoczesnej technologii i solidnej konstrukcji. Marka ta jest znana z innowacyjnych rozwiązań, które sprawiają, że ich produkty wyróżniają się na tle konkurencji. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, takich jak stal czy stop aluminium, gwarantuje nie tylko wytrzymałość, ale także odporność na warunki atmosferyczne. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem samochodu osobowego, SUV-a czy dostawczaka, Steinhof ma w swojej ofercie haki holownicze dostosowane do różnych pojazdów. Solidność to jedno, ale Steinhof idzie krok dalej, oferując także estetyczne i ergonomiczne rozwiązania. Ich haki holownicze są precyzyjnie zaprojektowane, aby doskonale komponować się z linią samochodu, jednocześnie spełniając wszystkie normy bezpieczeństwa. Nie bez powodu wielu profesjonalistów i pasjonatów samochodów decyduje się na haki holownicze właśnie z logo Steinhof. Steinhof: Haki holownicze i bezpieczeństwo Bezpieczeństwo to priorytet Steinhof, co jest szczególnie widoczne w licznych funkcjach bezpieczeństwa, jakie oferują ich haki holownicze. Wyposażone w systemy antykradzieżowe, zabezpieczenia przed przeciążeniem czy systemy zabezpieczające przed zarysowaniami, haki Steinhof gwarantują, że Twoje doświadczenia z transportem będą nie tylko bezpieczne, ale także komfortowe. Ważnym elementem są także szybkozłączki, które umożliwiają łatwe zamontowanie i demontowanie haka, nie wymagając specjalistycznego sprzętu ani umiejętności. To niezwykle istotne dla osób, które cenią sobie nie tylko bezpieczeństwo, ale także funkcjonalność i prostotę obsługi. Steinhof: Haki Holownicze w praktyce Haki holownicze Steinhof to nie tylko teoria, ale także praktyka. Dzięki ich niezawodności, wielu kierowców może cieszyć się pewnością, że ich pojazdy są gotowe na każdą podróż. Steinhof Haki Holownicze są testowane pod kątem wytrzymałości, bezpieczeństwa i zgodności z normami, co sprawia, że spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. To nie tylko produkt, to zaufanie do marki, która zdobyła uznanie na rynku motoryzacyjnym. Dlatego też, wybierając hak holowniczy, wielu kierowców decyduje się na Steinhof, wiedząc, że to gwarancja niezawodności na każdej drodze. Steinhof Haki Holownicze to nie tylko akcesorium do samochodu, to element, który zwiększa bezpieczeństwo i dodaje pewności siebie podczas podróży. Źródło zdjęć: shutterstock
    1 punkt
  19. ArKos

    Ponowny montaż przedniej szyby

    Nie trzeba kalibrować, zawsze po wymianie szyby wszystko działało poprawnie. Szyby w zamienniku są do wszelkiej maści czujników, do Mokki też powinny być.
    1 punkt
  20. Wiesław

    Start stop wyłączony

    A u producenta pewnie po 5 zł.
    1 punkt
  21. ArKos

    Czesci OEM

    Był super https://opel.7zap.com/pl/car/ Od dłuższego czasu (mniej więcej jak z Ukrainą się zaczęło) ten ruski serwer działa jakby mu sie nie chciało. Trzeba po kilka razy odświeżać, czasem rysunki się nie ładują... a czasem działa zajebiście.
    1 punkt
  22. Moja MOKKA COSMO 1.4 TURBO 4X4 (180 KM / 300 Nm) ? Odebrana z salonu Opla w Krakowie 16.05.2015 r. Opel Mokka produkcja – 18.12.2014 r. / RM 2015 kolor – SZARY / Satin Steel (Grey Metallic GYM) silnik - 1.4 TURBO / B14NET (LUJ+KL7) skrzynia - 6 manual / M32 / 4x4 napęd - 4x4 Wyposażenie COSMO + -System nagłośnienia BOSE® NAVI 950 -Pakiet Dobrej Widoczności -Pakiet Elektryczny -Pakiet Parkuj i jedź -Pakiet Asystent kierowcy -Pakiet biznesowy -Pakiet zimowy (+ nagrzewnica Quick Heat) -Pakiet Komfortowy (fotele przednie AGR i kanapa tylna/czarna skóra z MOKKA X 2019 r.) MOKKA ma pełne możliwe wyposażenie oprócz tego co dla mnie zbędne: szyberdachu, bagażnika na rowery w tylnym zderzaku, tunera cyfrowego radia DAB+, systemu ON STAR. Wykonane modyfikacje po skończeniu gwarancji od 05.2020 r.: -całkowite profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne wewnętrzne i zewnętrzne z demontażem wszystkich niezbędnych elementów środkami ochronnymi do ekstremalnych zastosowań (powłoki uretanowe 2K oraz powłoki woskowe penetrująco-pełzające) -cewka zapłonowa i świece zapłonowe NGK -tarcze i klocki hamulcowe (komplet przód / tył) ZIMMERMANN SPORT -wszystkie oleje i płyny eksploatacyjne wymienione na przeznaczone do ekstremalnych zastosowań -dedykowany wyczynowy wysokoprzepływowy panelowy bawełniany filtr powietrza K&N -całoroczne opony YOKOHAMA GEOLANDAR A/T G015 225/55 R18 98H M+S -PROFESJONALNY CHIPTUNING silnika wg specyfikacji 180 KM / 300 Nm -profesjonalny kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej kwasoodpornej -wszystkie żarówki tradycyjne halogenowe wewnętrzne i zewnętrzne wymienione na markowe LED (jedynie w reflektorach AFL+ ze względu na pojawiającą się awarię działania systemu AFL+ żarówki doświetlania zakrętów zostały zmienione z H11 OSRAM ORIGINAL na H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER) -w reflektorach AFL+ żarniki ksenonowe D3S OSRAM ORIGINAL zmienione na D3S OSRAM NIGHT BREAKER LASER -fotele AGR i kanapa (czarna skóra) z MOKKA X 2019 r. (usunięty fabryczny podłokietnik w fotelu kierowcy) -podłokietnik centralny na konsoli środkowej RATI ARMSTER 2 -aluminiowe nakładki pedałów Aktualny przebieg: 48 000 km OPEL MOKKA (subiektywnie z inżynierskiego punktu widzenia) to auto nietuzinkowe, zgrabne zarazem agresywne (szczególnie w kolorze GYM ?) o ponadczasowej sylwetce. Bezpieczeństwo, komfort, możliwe wyposażenie oraz jakość zastosowanych materiałów i wykonanie (Korea południowa) na najwyższym poziomie praktycznie już niespotykane ? Silnik 1.4 TURBO po profesjonalnym chiptuningu jest mocny, elastyczny w całym zakresie zarówno na niższych jak i wyższych obrotach w połączeniu z rewelacyjnie zestopniowaną manualną 6 biegową skrzynią i napędem 4x4, przy zastosowaniu wydajnego sportowego zawieszenia i układu hamulcowego oraz ergonomiczne fotele AGR gwarantują niesamowite bezpieczeństwo, komfort i prawdziwą przyjemność z jazdy ? Prócz tego oświetlenie ksenonowe adaptacyjne AFL+ (żarniki D3S OSRAM NIGHT BREAKER LASER + żarówki doświetlania zakrętów H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER) zapewniają bezpieczeństwo i komfort nieporównywalny z reflektorami halogenowymi (np. SUZUKI SX4 / żarówki H4 OSRAM NIGHT BREAKER LASER) czy w technologii LED zarówno zwykłe reflektory LED (np. SUZUKI VITARA rocznik 2020) jak i reflektory adaptacyjne AFL LED (np. MOKKA X rocznik 2019, ASTRA K rocznik 2019, INSIGNIA rocznik 2020) ? Niebawem kolejne zdjęcia ...
    1 punkt
  23. ArKos

    Wycieraczki przedniej i tylnej szyby.

    Dla mnie porażka. Kupiłem do Mokki i po sezonie zostawiały smugi. Kupiłem do Karoq i to samo + dodatkowo pierdzenie. Oryginalne Mokki wytrzymały 2 lata. Skodowe rok. Teraz mam Oximo - całe zeszłe lato, zima i do teraz jest igła. Ten cały Heyner pierwszy raz słyszę, ale cenowo wypadają nieco drożej od Oximo.
    1 punkt
  24. P06DD - elektrozawór sterowania ciśnieniem oleju silnikowego zablokowany w położeniu wyłączonym, usterka funkcji. - 55598157 czy ten zawór jest sprawny.
    1 punkt
  25. Miszka74

    Benzyna

    ArKos. Skoro silnik jest strojony na konkretne paliwo to co powoduje, że zmienia parametry swojej pracy na "ostrzejsze"? Jak sterownik silnika może rozpoznać, że ma paliwo o wyższej liczbie oktanowej? Kąt wyprzedzenia zapłonu, dawka paliwa, ciśnienie ładowania są podane w mapach. Tak? Dane dotyczące pracy silnika są pobierane z czujników. Różnych czujników. Czy za każdym razem sterownik bierze mapę i potem "podkręca" parametry ile się da mając nadzieję, że wyciśnie max z paliwa a za wędzidło trzyma go tylko czujnik spalania stukowego? Wszyscy jak mantrę powtarzają, że czujnik spalania stukowego i wyższa liczba oktanowa to wyższa odporność na spalanie stukowe. No tak. Ja tego nie kwestionuję ale... Czy sterownik nie jest zaprogramowany metodą skoro coś jest dobre, to po co ryzykować? Skoro silnik ma chodzić na PB95 i tak ma dopasowane mapy to jakim cudem sterownik ma wpaść na to, że ma lepsze paliwo w baku? Notorycznie testuje pracę silnika doprowadzając do granicy spalania stukowego czy jednak jedzie na mapach dopasowanych do PB95? I ma tylko jeden ogranicznik. Rób tak, jak zostałeś zestrojony a jeśli czujnik spalania stukowego zadziała to opóźnij zapłon.
    1 punkt
  26. Wiesław

    Usterki w waszych autach

    Nieżle łupią-Chłodnica klimatyzacji (Inter Cars) - 611,69 -naprawdę kosztuje ok 300 zł,Wtryskiwacz LPG (4 szt.) - 1932,84 zł-orginał landirenzo ok 950 zł.
    1 punkt
  27. ArKos

    Wyciek

    Kompresor. Sprawdź, czy sie nie łapiesz:
    1 punkt
  28. Przeciez wszystko doskonale widać i opis jest
    1 punkt
  29. Weteran

    Wymiana radia fabrycznego na lepsze.

    Najnowsza wersja, trochę się różni od radia YAROZETY. Na razie uczę się ustawień. No więc po kolei: 1 - Tak wygląda nawigacja (9 cali) 2- Okleiłem łuszczącą się ramkę okleiną jaką oklejają auta, wygląda ok. 3- Zamontowałem sprężyny gazowe do klapy przedniej (Ali Express)
    1 punkt
  30. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Zasada jest taka sama
    1 punkt
  31. Tak dla potomnych ? .U mnie, właściwie w samochodzie małżonki, przyczyną piszczenia był "nie pracujący" napinacz paska wielorowkowego. Zatarcie w miejscu wskazanym strzałką na zdjęciu.
    1 punkt
  32. Ładowałem kilka razy takim prostownikiem z mikroprocesorem i nie odłączałem. Nic się nie stało.
    1 punkt
  33. ArKos

    Jaki Olej do 1.4T

    Z pewnością każdy z trzech wymienionych będzie lepszy.
    1 punkt
  34. ArKos

    Przegląd klimatyzaacji z roczników 2017+

    Wobec tego nie wymieniaj oleju i filtrów, płynu hamulcowego i chłodniczego. Nie dezynfekuj klimy. Nie wykonuj obsługi okresowej auta bo to też jest Temat uważam za wyczerpany.
    1 punkt
  35. ArKos

    warsztat LPG w okolicach Katowic

    http://www.skalik.net.pl/
    1 punkt
  36. Jarbol

    Siłowniki do maski komory silnika

    Witam, Chyba kiedyś były na forum dywagacje w tym temacie. Natknęłam się na taki filmik, wprawdzie po francusku, ale to nie powinno utrudnić zrozumienia: Produkt jest rosyjski, ale wygląda solidnie. Co widać też na filmiku. Montaż bajecznie prosty i tak mi się to spodobało że zamówiłem sobie komplet.
    1 punkt
  37. radd

    Mokka X by Stackburn

    Cześć. z kolorem u mnie było odwrotnie:P - zamówiłem srebrną, a po tygodniu zmieniłem na perłe
    1 punkt
  38. Jacek

    Usterki w waszych autach

    Nie mam zwyczaju zaglądać co dzień pod maskę. Objaw który mnie zaintrygował to lekko inna praca silnika po dopaleniu oraz w czasie łapania temepratury przez pierwsze 20-30 sekund. Na takie zmiany to mam strasznie wyczulone ucho . Uszkodzony węzyk o dziwo poprawiał dynamikę, auto rwało na 2 biegu jak szalone A najwidoczniejszy objaw to jak maske otworzych i zobaczysz wyżarty wężyk w okolicy prawego końca liswty paliwowej czy jak to tam się zwie. Musze poszukać jakieś pancerzyki na przewody i pozaskładać na niektóre newralgiczne rurki.
    1 punkt
  39. ArKos

    Wymiana oleju w skrzyni biegów

    Powiedz konsultantom, aby bardzo dokładnie zagłębili się w lekturę. Z tego co pamiętam, jest mowa o WYMOGU wymiany filtra w wypadku naprawy skrzyni biegów, czyli jej fizycznego rozpołowienia. Przy standardowej wymianie oleju nie ma wymogu wymiany filtra. Dosłownie był tam zapis mniej więcej tej treści: "przy poważniejszych naprawach skrzyni biegów, wymagających ingerencji w podzespoły wewnętrzne wymagana jest wymiana filtra oleju". Coś w ten deseń. Nigdy nie słyszałem, żeby przy zwykłej wymianie oleju ktoś się upierał na filtr... Owszem, w RWD np. Omega czy Senator, wymieniało się filtr oleju przy wymianie oleju, bo był dostępny po zrzuceniu miski olejowej skrzyni i dostęp do niego nie wymagał rozmontowywania skrzyni. Miskę i tak trzeba było zdemontować żeby spuścić olej...
    1 punkt
  40. ArKos

    układ wydechowy

    Zaraz... to masz to auto na gwarancji czy nie? Skoro tak, to zażądałbym pisemnego uzasadnienia odmowy wymiany elementu układu wydechowego na wolny od wad.
    1 punkt
  41. CzEkCzEk

    Wymiana oleju silnikowego

    Fajny material ma temat wymian oleju po 30tys. Warto poswiecic parę minut i zobaczyc.
    1 punkt
  42. ArKos

    Wymiana oleju silnikowego

    A14NET/B14NET to całkiem inna konstrukcja niż LE2 czyli B14XHL/B14XHT. Jednak ten sam silnik czyli B14XHT występuje w Mokce ale tylko z automatem. Problemy z pękającymi tłokami są tylko w B14XHL/B14XHT. Kwestia turbiny w Mokce jest taka sama jak i w Astrze i w Zafirze. Po prostu źle skonstruowany kolektor wydechowy i pęka. Dexos1 2 gen jest zalecany przez ASO, bo mimo, że nie było przypadków pękniętych tłoków w A14NET to zapobiegawczo chcą go stosować. Stosowanie oleju - każdy ma swoje zdanie. Jeden chwali drugi gani.
    1 punkt
  43. mokkawrocław

    Wymiana oleju silnikowego

    Właśnie trwa naprawa mojej turbiny (mokka 1,4 z 2015r. 75 000km) - samochód powoli stracił moc, żadna kontrolka nie wskazywała na awarię silnika, jeżdżę bardzo spokojnie. W tym zakładzie w 2018r. naprawiali już 3 turbiny od mokka z małym przebiegiem, za każdym razem takie same uszkodzenia - popękania słabego materiału- na razie tylko informacje przez telefon. Zamieszczę opisy i zdjęcia za tydzień. W zakładzie twierdzą, że mieli już 2 pęknięcia tłoków w mokka. Prośba do administratora o odpowiedź: Czy w Mokka 1,4 Turbo występuje problem LSPI oraz spalania stukowego i pękania tłoków? Czy to ten sam silnik co w Astrze K 1,4 turbo? W Astrze rozwiązaniem problemu okazuje się wymiana dexos2 na dexos1generacja2. Czy CASTROL Edge 5W-30 C-3, który zalałem, zapobiega LSPI i potencjalnej awarii tłoków, czy lepiej stosować dexos1generacja2 ?
    1 punkt
  44. ArKos

    Stacja Multimedialna 2 din, GPS

    Dla mnie seryjne gra lepiej. Bardziej soczyście.
    1 punkt
  45. ArKos

    Mokka X 1,4 T + LPG

    Ja zagazowałem swoją niedawno. Stag Q-box Plus. Według tankowania wychodzi ok.9l. Jazda w mieście, temperatury mamy 0-5*C, jeżdżę dynamicznie. Na wyższych obrotach (3500-5500) na gazie jedzie lepiej niż na benzynie, co mnie niezmiernie cieszy
    1 punkt
  46. Bell

    Usterki w waszych autach

    To proponuję sprzedać i kupić np francuza i wtedy będzie pan zadowolony
    1 punkt
  47. radd

    Kibicujecie?

    Nie obejrzałem pierwszych trzech meczów... Jestem tego samego zdania co focusik - tyle, że ja bym ich nieco gorzej ocenił. Dzisiaj mają szanse powalczyć, będę kibicował gorąco:)
    1 punkt
  48. ArKos

    Płyn chłodniczy

    Ostrzegałem, że kolejny szeptany marketing będzie wynagrodzony. Wypieprzaj. Na ten Orlen do tego Pana na przykład... Ban.
    1 punkt
  49. ArKos

    Wymiana oleju silnikowego

    Dobrze, skoro rady, to proszę. Oczywiście zakładam że chodzi o Mokkę (nieważne czy 1,6 czy 1,4 turbo). Odniosę się do wcześniejszej wypowiedzi i zrobię małe korekty z uzasadnieniem. 1. W pierwszej kolejności należy rozgrzać silnik, tak aby wskazówka silnika tylko ruszyła się z miejsca- rozrzedzi to olej. Błąd. Silnik powinien być gorący, czyli mieć temperaturę roboczą. Olej powinien mieć ponad 100*C (normalna temperatura oleju podczas pracy wynosi 120-130*C). Obserwując zachowanie oleju widać, że temperatura rzędu 60-70*C praktycznie wcale nie powoduje, że olej rzednie. Jest naprawdę gęsty i aby spłynął w maksymalnej ilości MUSI być rzadki, czyli GORĄCY a nie ciepły. 2. Otwieramy maskę silnika i odkręcamy korek wlewu oleju oraz wyciągamy bagnet. Oba elementy wycieramy i odkładamy w suche miejsce. Jeżeli korzystamy z podnośnika, podnosimy auto, gdy dysponujemy kanałem, po prostu wchodzimy pod samochód. 3. Podstawiamy pojemnik na zużyty olej tak, aby nad nim znajdowała się zarówno śruba spustowa, ulokowana w najniższym punkcie miski olejowej, znajdującej się bezpośrednio pod silnikiem oraz filtr oleju. 4.Kluczem odkręcamy śrubę, a do filtra potrzebny będzie specjalny klucz z gumowym paskiem, którym „łapiemy” puszkę i wykręcamy ją. Korek spustowy misy olejowej odkręcamy trzpieniowym torxem rozmiar 45, a nie kluczem. Filtr oleju - jest to wkład, a obudowę odkręcamy kluczem oczkowym lub nasadowym 24. Dobrze jest NAJPIERW odkręcić obudowę filtra, a dopiero potem spuszczać olej z misy. Dlaczego? Bo w obudowie filtra zmieści się 300-350 ml oleju, który po rozszczelnieniu obudowy ładnie spłynie do misy olejowej, a potem z niej wyleci z resztą tam się znajdującą. 5. Następnie czekamy, aż wycieknie cały olej 6. Przed wymianą można uruchomić na chwilę silnik, co nieco rozgrzeje i rozrzedzi olej, ale odpalenie silnika w czasie wymiany jest kategorycznie zabronione. Było w punkcie 1. 7.Gdy cały olej wycieknie, wszystkie elementy ubrudzone olejem wycieramy szmatką i zakręcamy śrubę spustową w misce. Każdorazowo należy wymienić oring korka spustowego oleju. Kosztuje 50 groszy. 8. Gumową uszczelkę w nowym filtrze smarujemy niewielką ilością oleju. Sprecyzowane: nie uszczelkę filtra, tylko nowy oring puszki obudowy filtra. 9. Wlewamy nowy olej i sprawdzamy jego poziom . Musimy pamiętać o tym, że nie wolno nam nalać za dużo - jazda z za dużą ilością oleju może skończyć się uszkodzeniem silnika. Po wstępnym sprawdzeniu poziomu oleju tuż po wlaniu, należy bezwzględnie uruchomić silnik i pozwolić mu kilka sekund popracować. Ma to na celu napełnienie całego układu smarowania, w tym PUSTEJ puszki filtra oleju. Po wyłączeniu silnika należy odczekać kilka minut i sprawdzić poziom. Uzupełnić do wysokości 1 kreski pod maksimum, ponieważ to, co jeszcze nie spłynęło z góry silnika (głowica, wałki itp) ma mniej więcej 100-150 ml i wtedy będzie akurat na maksimum. Oba silniki benzynowe, zarówno 1,6 jak i 1,4 turbo są BARDZO wrażliwe na stan oleju. W 1,6 przy zaniżonym poziomie oleju dość szybko dostają po grzbiecie elektrozawory i koła zmiennych faz rozrządu. W 1,4 turbo dostaje łańcuch i napinacz. Należy pamiętać, że zbyt niski poziom oleju = szybsza jego degradacja, wyższa temperatura podczas pracy oraz szybsze jego zużycie. Myślę że szczegóły i szczególiki zostały wyjaśnione. Dla założyciela tematu brawa za samodzielną inicjatywę i podejście do tematu w sposób rozsądny, czyli nie na pałę, a najpierw poczytać.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności